Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 12, 2024, 03:49:06
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Zaplon 6v  (Przeczytany 2248 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

hubert.janowski

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Zaplon 6v
« dnia: Października 26, 2020, 23:57:18 »

Panowie mam pytanie. Nie moge za nic ustawic zaplonu. Za wczesny powoduje lewe obroty maxymslne oponienie dslo mi na lewym cylindrze okolo 1 cm do gmp a prawy okolo 5mm jutro sprawdze czy klina nie obcielo ba wale od wirnika pradnicy.ogolnie jawa nie cgce sie wkrecic na obroty powyzej 3 tys jak sie ruszy dusi ja. Winny wydaje mi sie zaplon. Tez sie zastanawiam bo przerywacz na stslej plytce ten po prawej na zdjeciu jest od culindra lewego ... tak ma byc czy ktos cos namieszal... mialem to moto w czesciach wiec. Wal przestawiony odpada... ogolnie wrazen8a sa takie ze ja dusi po dodaniu gazu i czasem strzela w tlumik swiece czarne okopcone...
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #1 dnia: Października 27, 2020, 04:47:05 »

Klin na wale jest potrzebny tylko do ustalenia prawidłowego wirnika resztę załatwia storzek ( na dobrą sprawę mogło by tego klina nie być jak dobrym miejscu zakrecisz wirnik z krzywka ) górny przerywacz na stałej płytce  powinien być od prawego cylindra ( od strony zapłonu )jak jest inacZej to masz pewnie krzywke od jawki 50 ,przerwa na całej długości wybrzuszenia krzywki powinna być mniej wiecej taka sama . Reszta to serwisowa która jest na forum
Zapisane
    Status GG

michal_t

  • elektronik-programista
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 / Honda VT700C Wrocław
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #2 dnia: Października 27, 2020, 09:07:55 »

Jak będziesz rozbierać to możesz sprawdzić czy stożek pod wirnikiem jest ładny. Czasami jak ktoś młotkiem wał wyciąga to potrafi końcówkę stożka rozklepać i nie da się wirnika prosto przykręcić.

Ogólnie jeśli planujesz pojeździć tym motocyklem to wymień zapłon na elektroniczny albo CDI.
Zapisane
    Status GG

hubert.janowski

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #3 dnia: Października 27, 2020, 09:14:38 »

Jezeli bedzie ok to juz nie wiem chyba ze przesrawiony wal ale po regeneracji i to w poznaniu  wiec watpie. Najwyzej rozpiluje te podstawke lub zrobie nowa z przerywaczami cofnietymy do tylu zeby opoznic zaplon moze to jest od inneh wersji mam inna plytke i jest taka sama
Zapisane

sebatoja

  • fizykkk
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 153
  • Jawa 250 353 1958r
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #4 dnia: Października 27, 2020, 09:39:04 »

Strasznie się czyta Twoje posty...
Zapisane
Pozdrawiam. Seba
Jawa&Kawa
Moja Jadwiga rocznik 1958
Kawasaki Zephyr 750 2000r
Jawa 250 60r "Złomek"
Jawa 354 56r

hubert.janowski

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #5 dnia: Października 27, 2020, 13:47:19 »

A ma ktos moze zdjecie jak powinna wygladac prawidlowa krzywka jest roznica miedzy 50ccm czy tylko przesuniecie o 180 stopni
Zapisane

sancho

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 370
  • Jawa 634-7 83r.
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #6 dnia: Października 27, 2020, 14:08:30 »

Sprawdź czy przewody masz dobrze podpięte przerywacz-cewka-świeca.Czy nie zamieniłeś stronami zapłonu.
Zapisane

hubert.janowski

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #7 dnia: Października 30, 2020, 22:24:02 »

Przyszła mi nowa krzywka i stwierdzam że jest taka sama jak poprzednia jawa 350 nie jawka 50 tak zostałem poinformowany. Jedyne co mi przychodzi do głowy to obrót wirnika lub krzywki o 180 stopni. Tylko to i tak nie ma znaczenia czy zaplon najpierw bedzie w prawym czy lewym cylindrze. Wiec wyrównam ten klin od krzywki i cofnę ja o tyle aby zgrywała się z GMP i zobaczymy. Ogólnie to chętnie zobaczyłbym jak wyglada zapłon 6v u was. U mnie klin na stozku jest równolegle z GMP prawego cylindra. Klin na stozku caly. Zostaja tylko dwie możliwości ... albo przestawiona końcówka wału, albo wirnik nie ten co trzeba.
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #8 dnia: Października 31, 2020, 07:57:08 »

Jak klin masz tak jak mówisz w gmp prawego cylindra ( od zapłonu )też na gorze storzka to wał jest dobrze złożony  . Zgadza się to bez różnicy tak naprawde dla pracy silnika który przerywać jest od którego cylindra aby dawał wyładowanie w tym punkcie co trzeba z tego co pamiętam mojego ojca cz ma właśnie odwrotnie przerywacZe górny jest od lewego a dolny od prawego i chodzi
« Ostatnia zmiana: Października 31, 2020, 07:59:27 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

hubert.janowski

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #9 dnia: Października 31, 2020, 21:17:36 »

Ogólnie udało sie sle powiem wam że jeżdzic na tym nie będę...zamierzam zrobic zapłon jak w etz tam mam to niezawodne. A tu no dzisla tersz jest ok już chodzi lepiej. Wydsje mi się że musi się wszystko ułożyc i zobaczymy. Ale gdybym mial porównywac te motory to do mz etz tej jawie brakuje i to dużo na wfm mi sie lepiej jedzie. Dla niektorych moze to być ciężka prawda ale...moj tata przejeżdził tymi motorami troche i mowił że z tymi jawami 350 to tylko problemy były i z zapłonem i ładowaniem już te jednocylindrowe były o dużo lepsze. Gdyby nie to że kupiłem ją w czesciach na przyczepce i w cenie złomu nie licząc części i czasu jaki poświęciłem na remontu od silnika ramy po malowanie itd to nigdy bym na ten motor nie spojżał...niby silnik skopiowany z dkw ale. No nic pozostaje pojeżdzić nią trochę dotrzeć i sprzedać nie wiążę z nią przyszłości w moim garażu
Zapisane

michal_t

  • elektronik-programista
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 / Honda VT700C Wrocław
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #10 dnia: Października 31, 2020, 21:41:37 »

Jak byś porównał dobrze zrobioną Jawę z elektronicznym zapłonem i złom MZty to byś powiedział odwrotnie. Każdy motocykl ma swoje + i -. Raczej różnica jest taka że na Jawie/CZ 350 trzeba się znać żeby ją doprowadzić do niezawodnego stanu.
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #11 dnia: Października 31, 2020, 21:42:24 »

Następny co nigdy dobrym knedlem nie jeździł sory kolego ale jak nie lubisz czeskich sprzętów to po co tu jesteś i piszesz takie rzeczy żeby kogoś zdenerwować ? 
Zapisane
    Status GG

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #12 dnia: Października 31, 2020, 21:51:42 »

Technika techniką, jak się dba tak się ma. Akurat cezeta to jeden z najwygodniejszych motocykli czechosłowackich, żadna emzeta jej pod tym względem do pięt nie dorasta ;D .
Wiem co mówię dosiadałem też swego czasu enerdowskie 250, po stu kilometrach jazdy ból w plecach jak ch...j
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #13 dnia: Października 31, 2020, 22:09:37 »

Jeżeli chodzi o żywotność i awaryjnosc to dobrze złożony ,utrzymany i traktowany knedliki nie odbiega od N-R-dowskiej twumzety poprostu single są dużo łatwiejsze w obsłudze i bardziej idiotoodporne ale to moje zdanie
Zapisane
    Status GG

hubert.janowski

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #14 dnia: Października 31, 2020, 22:57:07 »

Nie no spokojnie chłopaki po co sie denerwowac...jeżeli jezdziliscie mz etz 502 no to zwracam honor...
Zapisane

hubert.janowski

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #15 dnia: Października 31, 2020, 22:57:43 »

Porównałem dwucylindrowca do dwucylindrowca
Zapisane

hubert.janowski

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #16 dnia: Października 31, 2020, 22:58:39 »

Gdybyśmy wszyscy tak dobrze znali się na tych jawach i cz to nie byłoby nas tu
Zapisane

hubert.janowski

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 04, 2020, 02:22:20 »

Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 04, 2020, 08:30:02 »

Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 04, 2020, 08:54:01 »

Oprócz bezobsługowej eksploatacji nic nie uzyskasz
Zapisane
    Status GG

DZIUK

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 268
  • Jawa 638-X, Jawa 638-7
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 04, 2020, 12:28:43 »

Na tym zapłonie motocykl ma lepszą kulturę pracy na niskich obrotach. Były partie w których były problemy z zozlutowaniem się przewodów ale za tę kasę warto, szczególnie że ma zmienny punkt zapłonu! Mam i MZ 250 i Jawę 350 i uważam że rużnica jest bardzo duża na korzyść jawy.
Zapisane

hubert.janowski

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 07, 2020, 23:33:32 »

Zmienilem zaplon na sovek i mam troche pytan.
1. Nie dziala dioda na module jezeli jest podlaczona masa motoru jak odłączę mase motoru a zostawie mase modulu dioda dzisla
2. iskra przeskskuje ale tylko na jednej swiecy
 Podlaczylem zgodnie ze schematem. Mam pradnice i elektroniczny regulator i nie wiem co moze byc grane. Na platynach bylo ok. Cewka jest z zestawu sovek
Zapisane

hubert.janowski

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 08, 2020, 00:55:06 »

Zrobione...slaby akumulator ;)...ale mam pytanie iskra jest jednoczesnie na obu swiecach. Tak ma byc ?
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zaplon 6v
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 08, 2020, 03:04:04 »

Tak powinno byc. Jesli jakas cewka byla w zestawie to zapewne jest to cewka dwubiegunowa dajaca iskre na obu biegunach jednoczesnie. Ale z dwiema osobnymi cewkami podlaczonymi do Soveka tez tak jest bo impuls z modulu jest podawany jednoczesnie na obie cewki co 180 stopni.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
59 Odpowiedzi
31092 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 07, 2016, 20:45:54
wysłana przez Andrzejek
4 Odpowiedzi
2763 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 21, 2014, 17:50:19
wysłana przez Grzegorz Moto Naprawy
34 Odpowiedzi
6851 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 26, 2017, 18:40:55
wysłana przez marian
21 Odpowiedzi
6177 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 11, 2018, 18:17:47
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
36 Odpowiedzi
7128 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 04, 2018, 18:03:18
wysłana przez adhdr650