Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 07:42:46
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.  (Przeczytany 23154 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« dnia: Marca 30, 2013, 17:17:35 »

Witam, niedawno remontowałem silnik 638, poskładałem, biegi wszystko na sucho wchodziło, lecz po przejechaniu 100 km od złożenia silnika nagle zaczął szarpać mi na 3 biegu, przed remontem nie było żadnego problemu,dziś przejechałem z 8 km, postałem około 10 min jadę i nagle szarpie 3 bieg skrzynia mi nie zgrzytała ani nic z tych rzeczy, prowadnica była równiutka, wodziki piękne i proste, automat zmiany biegów miał lekkie luzy ale minimalne.
Na pierwszej jeździe wypadła mi 2 razy czwórka,ale pomyślałem ze musi się to poukłada i rzeczywiście potem nie wypadała ,i nagle takie coś.
Nie uśmiecha mi się rozbierać silnik, kurde wszystko tak pięknie siadło.
Macie jakieś porady.
Obstawiam ze ukruszył się kieł z trybu bo gdy jad np 60 km/h to szarpie raz na 2-3 sek, gdy lekko się rozpędzę szarpanie jest co sekundę, i tak coraz szybciej.
Zapisane
    Status GG

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 30, 2013, 17:22:16 »

Masz wytarte sprzęgło kłowe na 3 biegu.Niestety Połowienie.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 30, 2013, 17:25:14 »

Kurde, lecz zastanawia mnie czemu teraz dopiero to poszło, skoro przed wszystko chodziło, i po też, oglądałem skrzynie dość dokładnie, i nic nie zauważyłem nadmiernego wytarcia.
Da się rozpołowić bez ściągania sprzęgła jak w Mz
Zapisane
    Status GG

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 30, 2013, 17:27:28 »

Da się rozpołowić ,zdejmując prawy karter.
Przedtem było ok. Rozebrałeś,złożyłeś ,usiadło po nowemu i nie jest ok. Tak to bywa w urządzeniach.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 30, 2013, 17:29:24 »

Yhm, czyli klapy od strony sprzęgła w ogóle nie muszę ściągać?
Tak robiłem w Mz.
Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 30, 2013, 17:32:04 »

Obawiam się, że musisz, tryby od 3ciego są na wałku głównym, a ten jak wiadomo połączony jest z koszem.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 30, 2013, 18:15:34 »

Obawiam się, że musisz, tryby od 3ciego są na wałku głównym, a ten jak wiadomo połączony jest z koszem.

No i???
Przecież kół zębatych nie zakładasz na wałek główny od strony wielowypustu do zabieraka sprzęgła.
Ściągasz prawy karter i działasz na skrzyni :P
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 30, 2013, 18:23:57 »

Mogło zetrzeć wodzik (nie zamieniłeś ich czasami podczas montażu?).
Swoją drogą mogłeś skrzywić prowadnicę podczas składania i teraz pręży.


Po poskładaniu silnika sprawdzałeś skrzynię? Powinna się kręcić bez oporów.  Braciak kiedyś poskładał silnik i mu mówię że za ciężko to chodzi on się uparł włożył silnik przejechał 10 km i wrócił z jednym biegiem do domu  ;D [size=78%].[/size]




Edit:
Zrób to jak najszybciej bo zaczniesz biegi gubić po kolei.
Zapisane
JAWA TS 350 89r
YAMAHA FJ 1200 89r
BMW K 1200 GT 03r

cichy

  • Kamikadze,Boski Wiatr nie ma Przebacz
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 95
  • Była 638-0 jest 638-1
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 30, 2013, 18:38:18 »

U mnie jest tak samo jak opisujesz tylko na 1-wszym biegu.i też mnie czeka połowienie.Po czym poznać,że np. te sprzęgła kłowe są zaokrąglone??w ogóle jak zweryfikować daną skrzynie.
Zapisane
    Status GG

Żyjesz więcej w ciągu pięciu minut przy całkowicie otwartej przepustnicy..
 niż niektórzy w ciągu całego życia...

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 30, 2013, 18:40:22 »

Ale wiadomo,że lepiej zdjąć sprzęgło możesz sobie wszystko wyjąć i działać na luzie ja bym proponował zdjąć i sprzęgło... ;)

Wszystko wyciągniesz z tej skrzyni prócz automatu i tego wałka.
Po co ma sprzęgło drzeć? Dokładać sobie roboty?
Po za tym 100km po połowieniu jest ten silnik to po kiego to ściągać? Łożysko wałka głównego się na 100% nie posypało, tarcze sprzęgła się nie zużyły i łańcuszek nie wyciągnął ;)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 30, 2013, 18:43:14 »

Cięzko mu będzie wymienić tryby 3ciego bez wyjmowania wałka głównego. Niełatwo będzie wydłubać zapinke(taki jakby seger) trzymająca jeden z trybów od 3ciego.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 30, 2013, 18:59:34 »

spokojnie da rady robiłem już taki zabieg tylko prawy karter i do dzieła
Zapisane

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 30, 2013, 19:13:38 »

Mi kiedyś w cześce szarpała jedynka. Rozebrałem, nic nie znalazłem więc złożyłem i.... było ok. Ale teraz już wiem, że w przypadku szarpania możesz rozebrać motor i zdziwić się nie widząc uszkodzeń. Ale to tylko gołym okiem bo zużycia niektórych trybów mogą być słabo widoczne. A dokładnie tych kieł (jawa i CZ maja skrzynie kłowe, a skrzynie takie są bardzo wytrzymałe, teoretycznie).
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 30, 2013, 19:21:35 »

Tak są tak wytrzymałe że zazębienie kłów jest na 3-4mm. Jak ktoś jeszcze wpakuje uszczelkę między kartery to ta wytrzymałość jest jeszcze bardziej "poprawiona".
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 30, 2013, 19:29:15 »

Co ważniejsze, gdy ktoś skopie regulacje sprzęgła to im pomaga w skróceniu żywotności.
No i gdy używa w nieumiejętny sposób półautomatu sprzęgła, sypie redukcje to szlag to trafia bardzo szybko...
Sprzęgło kłowe w skrzyniach czechosłowackich jest sprzęgłem samohamownym. Gdy ktoś ma takie koła zębate niech się przyjrzy temu sprzęgłu. Nie jest ono frezowane pod kątem prostym. Jest stopień albo dwa na minusie ;D . Gdy ktoś wyrzuca ostro bieg bez sprzęgła gdy silnik ciągnie lub hamuje to potrafi wyłupać kawałek materiału z tego sprzęgła. Nie wspominam już o wodzikach bo one też dostają za swoje...
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

GROM

  • Gość
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 30, 2013, 19:36:08 »

Przy uszkodzeniu kłów nie powinno po prostu wyrzucić biegu pod naporem rozjeżdżających się kół? Albo szarpać ale ze względu na obciążenie skrzyni (sprzęgła kłowego) a nie szarpać cyklicznie zależnie tylko od obrotów. Mnie to by bardziej wyglądało na szkodzenie zęba na kole.
Kiedyś miałem ułamany jeden kieł w takim sprzęgle i nie wiedziałem o tym dopóki nie rozebrałem silnika.
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 30, 2013, 19:42:37 »

Czasami się tak zdarza że wysuwające się sprzęgło kłowe nie zdoła wyrzucić automatu zmiany biegów na inny ząbek i bieg nie wyskoczy do końca tylko wypadnie i wskoczy znów.
Temu zjawiskowi pomaga też lekko ugięty wodzik.
Miałem ten problem z jedynką w cz. Po zastosowaniu śruby z twardszą sprężyną do automatu (tej od spodu) problem na chwilę minął ale jak już na nim zaczęło się to samo dziać to już nie było ratunku, silnik na stół i skrzynia do weryfikacji ;)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 30, 2013, 20:39:08 »

U mnie to samo na 3 biegu. I tez do rozpołowienia. Winne są te kły co się zazębiają
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 30, 2013, 20:40:54 »

potwierdzam kolegę wyżej . Miałem to samo ale na 1 biegu ...
Zapisane
    Status GG

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 30, 2013, 20:51:43 »

Ok, naprawdę wielkie dzięki ze tak expresowo dopowiadacie i pomagacie, silnik oczywiście na stół po świętach, dorobię narzedzia na wypychanie wału i wałka zdawczego i do dzieła, dobrze że nie trzeba lewej strony rozbierać.
Np:
-Gdy będę miał ułamany jeden kieł, i wymienię całe koło na nowe ,czy pozostałe będą z nim dobrze współpracować??
-Gdy będą te kły objechane, jak wymienię na nowe to koło zębate inne tez będą dobrze współgrały?
Żeby się nie okazało że wymienię na nowy a pozostałe będą kiepsko razem pasowały.
I teraz pytanie mam wodziki jeden blaszany a drugi kuty,
ten kuty dałem niżej patrząc od strony prawej a blaszany u góry, czy to dobre ustawienie, czy gdybym inaczej ustawił nie było by biegów? .Po złożeniu silnika wałek zdawczy chodził lekko z miękkim oporem ledwie wyczuwalnym.
Zapisane
    Status GG

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 30, 2013, 20:54:24 »

wydaje mi sie ze jak kupisz jakościowo dobry materiał nowy to powinno być okey :) Mi mechanik wymienił taki tryb na nowy z allegro i jest dobrze , jak narazie nie ma problemów , ale to juz twoja decyzja czy kupisz nowy ale zamiennik , czy w dobrym stanie używkę orginalną .

Pozdro

kuty wodzik nie powinien być czasem wyżej ?Bardzo mocno wydaje mi sie ze kuty powinien byc u góry patrząc od strony prawej .
« Ostatnia zmiana: Marca 30, 2013, 20:56:33 wysłana przez tasior0407 »
Zapisane
    Status GG

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 30, 2013, 21:03:03 »

Nie mam pojęcia z tymi wodzikami, jak rozbierałem na wszystko patrzyłem dość długo żeby zapamiętać i wodzików nie pamiętałem.
Tylko nadal nie wiem czemu tak się stało, moja wina w czymś?
przed remontem z niczym nie było problemu, oprócz wału, byłem z siebie dumny 100 km za mną i jest fajnie wszystko gra, Jawa dostała mocy, z dołu jak czołg z porównaniem do wtedy.
Niema co się użalać po świętach młot i wszystko pójdzie.
Zapisane
    Status GG

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 30, 2013, 21:05:21 »

wiesz , czasem wystarczy ze gdzieś podkładki nie dasz malutkiej i sie pierdzieli ; /
ja skrzyni nie rozbierałem bo mechanik mi to robił , ale sie duzo naczytałem i ogladalem zdjęcia rózne itp , i wydaje mi sie bardzo mocno ze kuty idzie pierwszy (patrząc od prawej strony) oczywiscie mogę sie mylić ale wydaje mi sie ze odwrotnie założyłeś .
Zapisane
    Status GG

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 30, 2013, 21:10:07 »

Kurde, ale skrzynia dobrze chodziła, fakt był lekki trzask przy zmianie z 1 na 2 ale nie jakiś tam mocny normalny jak wcześniej.
biegi ciaśniej wchodziły ale to dlatego ze były śrubki luźne, teraz na klej lotckite czy jakoś tak typ 638 i niema prawa puścić.
Zapisane
    Status GG

ForesT

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 225
  • Starszy informatyk :)
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 30, 2013, 21:14:12 »

Na wstępie jestem podpity :)
Sony, weź ten silnik i zobacz co jest grane. Pisaniem na forum nic nie naprawisz puki nie zweryfikujesz uszkodzenia.
Najlepiej to nie jeździj bo uszkodzenie pójdzie dalej i wtedy dopiero będzie problem...  ???
Zapisane
    Status GG
Motocykl to nie wszystko. Liczy się pasja!
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
3648 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 20, 2008, 22:23:48
wysłana przez MarcinS
3 Odpowiedzi
3648 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 16, 2010, 16:10:06
wysłana przez Jawsim
19 Odpowiedzi
8611 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 04, 2013, 18:51:09
wysłana przez Turbo
3 Odpowiedzi
2740 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2014, 20:32:23
wysłana przez pele95
4 Odpowiedzi
1753 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 29, 2019, 10:23:46
wysłana przez sztynx