Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Nasz Garaż => Wątek zaczęty przez: Blenders w Maja 10, 2013, 14:37:29
-
Nowy nabytek w kolekcji zakupiony jeszcze w zimie. Znaleziony dzięki informacji od kolegi Rolanda (Dzięki Roland) który to wrzucił link do ogłoszenia na forumowy chat.
Potem było już z górki szybka decyzja jedziemy, po wstępnych oględzinach okazało się że moto nie pali i ma "kaszankę" w elektryce a także konsole od jawy ale dogadaliśmy cenę i moto przyjechało do mnie.
Po wymianie świecy i ustawieniu zapłonu zapalił, a po jakimś czasie okazało się że trzeba zrobić szlif, w miedzy czasie połatałem elektrykę przywracając wygląd do oryginału (no może nie do końca bo nie miałem uchwytu do konsoli która się różni ze względu na owiewkę więc cezeta dostała konsole od 472.6 i obrotomierz jako atrapę w planach elektroniczny lumel na 6v).
Do zakupu przekonała mnie oczywiście Oryginalna Jawowska tarcza którą planuje założyć do mojej 634, w końcu 487 jest lżejsza i bęben jej wystarczy.
Na chwilę obecna motocykl na dotarciu 1 szlif.
-
Fajny sprzecik idealny do latania gdzieś na rybki i w okolicach na dluższa trasę jednak 350 lepsza i wygodniejsza . Najważniejsze oby nie sprawiał problemów i dobrze jeździł .
-
Ciekawe czy w tych 180tkach nie montowali innych bardziej miękkich sprężyn niż w 639.
Moto fajne ;D
-
Zajebiaszcza jest! Sam poluję, ale tak bez parcia, bo wiadomo - kasa.
GRATULACJE!
-
Gratuluję zakupu i życzę udanej eksploatacji :)
-
Dziś dostała Nową stacyjkę od ursusa 19 zł produkt polski (są już chinole po 14 masakra) bo tamta nie łączyła jak należy.
Co do sprężyn to tylne amory są dosyć twarde widocznie nie wypracowane, a i przód też chodzi ładnie. Czy jest miększy tego nie wiem bo trudno jest porównywać używane sprężyny, przebieg 14000 ale licznik nie nabijał km także kto wie zresztą już go wymieniłem na działający z przebiegiem 15000.
-
Ładne cacko. Unikatowe.
-
Gratuluję zakupu,czekałem kiedy wypłynie kto ją kupił -podoba mi się kierownica,muszę kupić taką do swojej ;)
-
Docieranie trwa, dziś była mała wycieczka około 60 km
-
Koło przód jest identyko jak w większych 350 ?
-
Koło przód jest identyko jak w większych 350 ?
Koło 18 cali a opona fabrycznie 2,75
-
I jak da się tym jeździć?
-
I jak da się tym jeździć?
Pewnie że się da :P
Jak na razie 320 km od szlifu i jest spoko, śmigam nim licznikowe 80 max.
Zobaczymy jak się dotrze tak około 2500 km od szlifu będzie można powiedzieć jak to jedzie.
-
Jakoś długo nie pisałem w temacie, więc mała aktualizacja.
Mała Cezetka dalej śmiga po drogach, od zakupu zrobiła jakieś 2400 km.
Mało bo w sumie służy na krótsze do jazdy najczęściej solo i bez bagażu i tak nie mam do niej bagażników, do wypadów z bagażem w dalsze trasy mam 350.
Usterek było niewiele, tylko jedna poważna bo w lipcu w czasie upałów przytarłem tłoka, no i zaczął cieknąć bak od spodu ( knedle się nie popisali z mocowaniem owiewki do baku od spodu).
Oczywiście już dawno naprawiona i śmiga dalej, dzięki pomocy Jacka64.
Jak pisałem na początku, zdemontowałem tarczówkę i zastąpiłem bębnem z 472.5.
Doszedł też nowy napęd, zapłon Janka, lampy na przekaźnikach 6V, elektroniczny regulator i aku z Żelowy z Ups 6V 14ah.
Na koniec parę zdjęć z różnych miejsc i całe moje małe stadko knedli.
-
Dwa większe miałem okazję osobiście poznać , a na maleństo to Czajki dzisiaj patrzyłem :)
-
od zakupu zrobiła jakieś 2400 km.
No wiesz? tyle to ja moją potrafię zrobić w tydzień ;)
A poważnie: Bardzo fajnie, że o nią dbasz - niech Ci służy jak najdłużej.
Pozostałe siostry również cieszą oko. Gratuluję :)
-
od zakupu zrobiła jakieś 2400 km.
No wiesz? tyle to ja moją potrafię zrobić w tydzień ;)
A poważnie: Bardzo fajnie, że o nią dbasz - niech Ci służy jak najdłużej.
Pozostałe siostry również cieszą oko. Gratuluję :)
Przebieg niski bo jak pisałem w dalsze wyprawy biorę 350 (bagażniki i większa moc), małą latałem często do pracy i na krótkie wycieczki tak po 100 km max na raz, 6V w tym sprzęcie po małych przeróbkach nawet daje radę, w nocy też, może to nie to co 12V ale da się żyć.
Mała Cezetka kiedyś nawet holowała chinola 50.
Znajomy urwał łańcuch 4 km od firmy a jechał na 22 do roboty to pomogłem.
-
Pogratulować stadka, niech śmiga jak najdłużej ;)
-
Pikne maleństwo :)
-
Fotki kierunku
-
Marian kierunek super. Biore z checia
-
Dawno tu nic nie pisałem, jest zima więc pora coś naskrobać w temacie.
Cezeta oczywiście żyje i jeździ, zwykle służy do krótkich przejażdżek, ale i małej "traski" się nie boi.
W między czasie dostała pełne Vape w spadku po 634, dzięki temu w nocy lepiej widać świat.
Troszkę problemów miałem z gaźnikiem, ale po wymianie na sprawny zaczęła jechać jak trzeba.
Cezeta odwiedziła Bieszczadzki rajd pojazdów zabytkowych w Zagórzu, jakieś 130 km.
A jesienią mała wycieczka w Bieszczady około 230 km
Zmontowałem też na szybko filmik z jesiennej rundki po okolicy.
Dodałem też kilka zdj.
https://www.youtube.com/watch?v=g1sMnVCnMag
-
I pięknie tak trzymaj na dłuższe trasy się porywaj ;D to tak z humorem a na poważnie fajna ta CZ ;D .
-
Pięknie. A moja cz 477 nie może doczekać się dłuższego wyjazdu
-
Fajnie wygląda,i pewnie fajnie jeździ :),i jeden cylinder mniej do obsługi ;)
-
Fajna ta 180tka! To po takich wąskich dróżkach śmigałeś po Bieszczadach?
-
Muszę chyba wpaść na testy :D
-
Fajna ta 180tka! To po takich wąskich dróżkach śmigałeś po Bieszczadach?
Te wąskie dróżki to mam blisko garażu, z Bieszczad też coś nakręciłem, jak zmontuję to wstawię tu w temacie.
Muszę chyba wpaść na testy :D
Xepher nie ma problemu
-
Te wąskie dróżki to mam blisko garażu (...)
Też fajnie!
-
Skleiłem coś tam z wypadu w Bieszczady, na filmie jest ładne słoneczko ale to było 28 października więc było od 8 do 10 stopni.
https://www.youtube.com/watch?v=Rngjm8fEWjM
-
Noo ładnie ta 180 tka zapier... ;D , a tam na końcu filmiku, Cześka, to też forumowa ?
-
Noo ładnie ta 180 tka zapier... ;D , a tam na końcu filmiku, Cześka, to też forumowa ?
To Cześka właściciela Przystani motocyklowej.
-
W zeszłym roku odwiedziłem przystań na starym miejscu, trzeba będzie i nowe zaliczyć ;D
-
Mały update w temacie Cezety.
Pierwsze ciepłe dni wiosny pozwoliły mi wprowadzić w życie plan nad którym pracowałem już od jesieni.
Na początek zmiana opon, na kołach były stomilki z wsk z org dętkami stomil z epoki, zostały wymienione na nowe mitasy H-03 3.25 i na przód 3.00.
W końcu pozbyłem się stopki bocznej z mz i zamontowałem zamiast niej org tulejkę, dokupiłem też tulejki do montażu przedniego błotnika których mi brakowało.
Przednie zawieszenie wyczyszczone pomalowane wstawione nowe uszczelniacze i harmonijki, zamontowałem też słynne "chłodzenie główki ramy" czyli wężyki gumowe odpowietrzające harmonijki. :P
Tylne koło po regeneracji, szprychy i nyple org po ocynku, przednie z wąską obręczą 1.85 które jeździło dotąd razem z całym tarczowym przodem wróciło z cz 350(w której zamontowałem odnowione koło z obręczą 2.15)
Zamontowałem też org mocowanie zegarów które udało mi się dokupić, bo moje niestety było kombinowane.
No i najlepsze na koniec, najważniejsza zmiana czyli Tarczówka nr 3 skompletowana i zamontowana.
W ten oto sposób Cz 180 po dobrych kilku latach znów ma hamulec tarczowy.
Nie było łatwo to skompletować, i bez pomocy by Kolegów z Forum by się nie udało, Za co Im oczywiście serdecznie dziękuję.
Niestety pogoda się popsuła i w ramach testów przejechane tylko 200 metrów.
-
Blenders skończ pierdolić pakuj manatki i wpadaj do nas , może być cześką może być autem nie ważne , wikt i opierunek masz na ile chcesz :P :P :P :P
-
Blenders skończ pierdolić pakuj manatki i wpadaj do nas , może być cześką może być autem nie ważne , wikt i opierunek masz na ile chcesz :P :P :P :P
Dzięki za zaproszenie, może coś się uda wymyślić bliżej wakacji.
-
Niuniuś na wakacje nie wiadomo czy rublami nie będziemy płacić :D
-
No no wygląda to na prawdę zacnie. Ten zacisk Grimeco to coś dobierane czy były takie z adapterem gdzieś w knedlu stosowane?
-
No no wygląda to na prawdę zacnie. Ten zacisk Grimeco to coś dobierane czy były takie z adapterem gdzieś w knedlu stosowane?
Zacisk jest z cagivy, było o nim tutaj:
https://www.jawacz.pl/index.php?topic=35808.msg354707#msg354707
W cagivie roadster stosowali na początku prawe zaciski z Jawy potem prawe grimeca, na końcu po rozłączeniu współpracy z cezetą zmienili przodek na swój i stosowali lewe grimeca.
Prawe zaciski jest bardzo trudno dostać, lewe w miarę łatwo.
Same prawe zaciski są dostępne( jak się trochę poszuka), problemem jest mocowanie do lagi, identyczny zacisk miał sachs roadster i prawdopodobnie aprilla red rose, ale trzeba mieć blachę mocującą z cagivy.
Dla porównania blach mocujących foteczka.
-
Zajebista Cześka :o