Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 12, 2024, 12:44:20
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 23   Do dołu

Autor Wątek: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89  (Przeczytany 113553 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #100 dnia: Sierpnia 17, 2014, 23:52:59 »

Muchos - masz dużo czasu ja nie zdązyłem reflektora zrobić, masz jakąś fotkę sprzed i po ?
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #101 dnia: Sierpnia 18, 2014, 18:38:19 »

Mam chyba tylko jedno zdjęcie sprzed z włączonym reflektorem
 

A teraz zrobiłem na krótkich i długich


Żarówka jest cały czas ta sama chyba tungsram, przy ładowaniu też nic nie grzebałem.
Gdy zapalę silnik to światło jeszcze troszeczkę jaśnieje, ale najważniejsze jest to że zmiana z krótkich na długie jest błyskawiczna, żarówka szybciej się zapala. No i mam osobny bezpiecznik od samego reflektora
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #102 dnia: Września 05, 2014, 23:09:04 »

Dzisiaj przydarzyła się pierwsza od wielu dni awaria która prawie unieruchomiła moją maszynę. Musiałem pojechać w jedno miejsce oddalone o 40km i gdzieś w połowie drogi zorientowałem się że w aucie jadącym przede mną nie widać odbicia mojego reflektora. Pierwsza myśl to że przekaźniki od przedniego światła padły. Ale po zatrzymaniu się stwierdziłem że w ogóle brakuje prądu bo postojówka ledwo się żarzy. Po przejechaniu przez zakorkowane miasto Jawa zdechła całkowicie przy wjeżdżaniu na parking. Zdjąłem prawy boczek i okazało się że rozlutował się drucik w prostowniku. Kiedyś wymieniłem te 3 druty od faz na plecionki, ale "odbiór prądu" zostawiłem bo wydawał mi się ok. Połączyłem drut z kablem do akumulatora za pomocą kombinerek i motor odżył. Kupiłem nawet mostek od Una, ale jakoś nie mam weny na przeróbkę na 9 diodowe ładowanie.

Zauważyłem 2 ciekawe rzeczy. Na totalnie wypompowanym akumulatorze, gdy nie świeciły nawet kontrolki ani klakson nie pierdnął sovek bez problemu krzesał iskry, dopiero pod sam koniec motor gasł po naciśnięciu hamulca.
Drugą rzeczą jest to że przy dużym spadku napięcia w akumulatorze przekaźniki przestają działać i odłączają przednie światło, dzięki temu mogłem przynajmniej dojechać do celu.

Tylko dlaczego przy tak małych przebiegach jakie robię jeśli coś jest minimalnie podejrzane to niedługo zepsuje się na 100%? Jakoś inni jeżdżą gorzej dowalonymi sprzętami z wyprutą elektryką i im nic nie siada. Chyba taki już mój fart, ale przynajmniej zawsze udawało się uruchomić zepsuty motor i dojechać do domu o własnych siłach :P
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #103 dnia: Września 05, 2014, 23:15:25 »

muczos     ale przynajmniej zawsze udawało się uruchomić zepsuty motor i dojechać do domu o własnych siłach .   I to jest najważniejsze  ;D
« Ostatnia zmiana: Września 05, 2014, 23:17:21 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1079
  • Bibliotekarz
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #104 dnia: Września 06, 2014, 01:49:29 »

Co do przekaźników to masz racje, ja na pełnym vape w jawie miałem aku padaczke i jak dłużej postała to nie zapalała bo przekaźnik gaszenia nie działał i nie dawało iskry, ale pełne vape ma zapłon z iskrownika i działa bez aku wystarczy pominąć ów przekaźnik, miałem go pod siedzeniem i jak aku padał to wypinałem kable i zwierałem na krótko bezpiecznikiem.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #105 dnia: Września 07, 2014, 10:06:14 »

Na razie nie ma co robić przy Jawie turystycznej, więc chyba wezmę się za Jawę sportową :D


Motor przywiozłem w zeszłym roku ze Słowacji, bo moja ciotka likwiduje garaż i nie miała co z nim zrobić. Dokumenty i umowy są, ale był wyrejestrowany.

Jest to model 639 z 1991 roku, który mój wujek przerobił na 640 po tym jak zaliczył dzwona. Przebieg na liczniku 2000, ale prawdziwy przebieg to ok 15000km bo wujek wymieniał licznik.
Wujek jeździł nią dopóki był najszybszym streetfighterem w okolicy, od 1997 roku stała nieużywana :) Opowiadał nawet że raz wygrał nią jakiś wyścig na torze w Bratysławie :D W sumie nie dziwota, bo kawał chłopa z niego, ze 40 kilo żywej wagi :)

Chromy w stanie prawie idealnym, tamtejszy klimat im służył. Po przywiezieniu zabezpieczyliśmy je smarem. Zapaliła od 3 kopa nawet bez czyszczenia gaźnika. Wszystkie części oryginalne z lat 90-tych, tylko kierunki są od MZ bo takie mu się bardziej podobały.
Muszę przykręcić głowicę, bo wziąłem do białej jak zerwał mi się gwint i złożyć amortyzator, bo brałem z niego regulację, ale już mam zapasową. No i z lewej strony jest odłamany fragment ramy do którego przykręca się podnóżek pasażera i wydech.
Trochę ciekawią mnie te wydechy bo są krótsze, głośniejsze i mają fajne końcówki. Wydaje mi się że są po prostu obcięte, a końcówki to jakieś tuningowe z epoki. Do motoru dostałem trochę zapasowych części, zacisk który aktualnie jest w białej, nowe szprychy, szczotkotrzymacze, kierunki, łańcuch i jeszcze kilka innych gratów.
Z tego co widziałem przez korek wlewu oleju to sprzęgło jest chyba bezoringowe :)
« Ostatnia zmiana: Września 08, 2014, 08:02:01 wysłana przez muczos »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #106 dnia: Września 18, 2014, 23:20:53 »

Jakieś pół godziny temu moduł zapłonowy z przebiegiem 4250km odmówił współpracy. To był chyba pierwszy i ostatni Sovek jaki kupiłem. Wszystko z tym zapłonem jest ok oprócz wykonania. Jest bardzo niepewny bo ciągle gdzieś puszczają luty, albo ta nieszczęsna wtyczka nie styka. Gdyby był wykonany staranniej to spoko, ale tego już powoli mam dosyć. Odsyłać na gwarancję to pewnie też strata czasu bo samo wysłanie go do fabryki trwa prawie miesiąc.



Odlutowało mi się to zielone gówienko. Początkowo motor przerywał i trzeba było ruszać kablami żeby jechał. Teraz gdy wracałem od dziewczyny skończył się całkiem i wogóle nie udało się odpalić.



Dla zainteresowanych dodaję fotkę gdzie widać co tam jest w środku. Żeby go rozebrać trzeba podważyć dekielek z napisami i odlutować 3 nóżki w prawej górnej części modułu patrząc na zdjęcie oraz lut przy pinie nr 2 bo idzie od niego drucik z masą do śrubki w radiatorze pod spodem. Chyba doprowadzę jeszcze dodatkową masą z motocykla na radiator bo moduł mam przykręcony do plastiku.
« Ostatnia zmiana: Września 18, 2014, 23:28:14 wysłana przez muczos »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #107 dnia: Września 19, 2014, 00:48:14 »

Muchos - ten moduł musi mieć dorobione dodatkowe chłodzenie z wysokimi żeberkami żeby dał radę się jak kolwiek chłodzić bez wentylatora, bo nagrzewa się całkiem solidnie...
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #108 dnia: Września 19, 2014, 08:17:06 »

Jakoś nigdy nie zauważyłem żeby mój się bardzo grzał. Może to też loteria że jeden się grzeje a drugi nie. Ten oryginalny radiator jest oddalony od płytki o jakieś 5mm, więc w jaki sposób to ma przejmować ciepło? Trzeba by przykręcić kawałek aluminium obok tej czarnej kostki z 3 nóżkami na radiatorze i wysmarować wszystko pastą przewodzącą ciepło. Albo jak zauważę że się grzeje to zamontuje moduł wewnątrz airboxa obok wkładu filtra powietrza, wtedy będzie chłodzony przepływającym przez filtr powietrzem, widziałem coś takiego w Renault Kangoo 1.2
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 860
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #109 dnia: Września 19, 2014, 10:18:47 »

Tam się grzeje tylko ten tranzystor,który jest przykręcony do radiatora.Nic innego tam się nie nagrzewa do tego stopnia aby trzeba było to chłodzić,wszystko jest ok.Popraw lut tego kondensatora którego nazwałeś "zielonym gówienkiem" i powinno hulać.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #110 dnia: Września 19, 2014, 13:17:41 »

Czyli zostawiam tak jak jest.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #111 dnia: Września 19, 2014, 13:56:41 »

Mogę naprawić/poprawić, trzeba mi tylko to podesłać. A przy okazji jestem ciekaw co tam "wepchali".
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #112 dnia: Września 19, 2014, 14:48:50 »

Jak nie będzie działać to się odezwę, ale wczoraj Jawolotmen coś mówił że chyba chce ci wysłać spalony moduł.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #113 dnia: Września 21, 2014, 13:38:32 »

To chyba nie była wina tego kondensatora, mógł się oderwać gdy rozbierałem moduł. Padł czujnik optyczny. Próbowałem go naprawiać ale nie dałem rady. Zamówię nowy. Za to przez przypadek znalazłem sposób na diagnozowanie modułu. Gdy odkręciłem kable z czujnika i zwierałem czarny kabelek z ekranowym, czyli masą to kontrolka gasła i było słychać że przeskakuje iskra na świecy. Czyli może awaryjnie dałoby się odpalić ten zapłon z przerywaczem zamiast czujnika, ale tylko w singlu i w momencie zapłonu przerywacz musiałby się zamykać zamiast otwierać.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #114 dnia: Października 08, 2014, 11:57:27 »

Panowie jak to jest z tym oringiem w sprzęgle? Bo moja dżawa ma dziwną przypadłość. Gdy postoi tak z tydzień czasu to przy pierwszym ruszaniu gdy wrzucę bieg i zacznę puszczać sprzęgło to szarpnie i stęknie. Przy kolejnym ruszaniu wszystko jest ok. Gdy jeżdżę częściej to też nic się nie dzieje, tylko po dłuższym postoju tak szarpie. Oring był kupiony nowy na alledrogo i ma przejechane ok. 4500km. To normalne? Poza tym sprzęgło działa wzorowo, nie ślizga się ani nie ciągnie, tak samo na ręcznym sprzęgle jak i na nożnym.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #115 dnia: Października 08, 2014, 12:10:57 »

W mojej też tak było. Po długim postoju przy ruszaniu "ziuuuut" i cisza do następnego ruszania po dłuższym postoju.  ;D
Wiec to chyba normalne.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #116 dnia: Października 08, 2014, 12:14:58 »

Czyli najlepiej jeździć jak najczęściej :)  Tylko trochę mnie wkurza to że motor wyrywa do przodu przy takim ruszaniu.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

saszek5

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Jedziem tam :D
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #117 dnia: Października 08, 2014, 12:39:38 »

Czytałem w j
jakimś temacie , że rozklejenie tarcz poprzez wrzucenie biegu i przepchnieciu motocykla pomaga więc może warto spróbować .
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #118 dnia: Października 08, 2014, 12:43:20 »

Już tak próbowałem, ale właśnie o to chodzi że tarcze się nie kleją, bo po wrzuceniu biegu na sprzęgle motor stoi w miejscu, tylko przy ruszaniu jęczy.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

saszek5

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Jedziem tam :D
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #119 dnia: Października 08, 2014, 15:48:07 »

Ja jeszcze spróbuję zamienić olej na valvoline 20w50 opinie słyszałem  zadowalające
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #120 dnia: Października 08, 2014, 16:14:32 »

Ja mam teraz Castrola 20w40 i jest spoko. Z początku tylko sprzęgło trochę się ślizgało na zimnym silniku ale już przestało.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #121 dnia: Października 13, 2014, 10:38:03 »

Wczoraj rano wymyłem motora i praktycznie cały dzień przejeździłem :)

Widzę że po przestawieniu Soveka przestały się brudzić kocówki tłumików, bo wcześniej lewa była mocno uwalona.

Podpatrzyłem u Mathiniego na zdjęciu jak zamaskować rdzę na tłumiku i zrobiłem coś podobnego u siebie, bo kopnik wyorał niezły ślad w chromie.



Podczas mycia przetestowałem na silniku płyn do mycia alusów. Efekt mi się podoba i chyba będę go używać częściej :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #122 dnia: Października 27, 2014, 10:27:55 »

Wczoraj Jawka dostała takie LED-y do podświetlania zegarów http://media.conrad.com/medias/global/ce/8000_8999/8400/8410/8412/841212_BB_00_FB.EPS_1000.jpg, myślę że teraz nie będzie problemów z widocznością.
Wymieniłem też klocki hamulcowe na Gold Fren-y, bo te chińskie coś przestały hamować.

Chyba nadszedł czas na podsumowanie sezonu i zakonserwowanie maszyny, bo pogoda do bani i nie ma jak jeździć oprócz weekendów.

W tym roku zrobiłem 4300km, raz byłem na zlocie.
Raz miałem awarię ładowania i 2 razy zaczął szwankować zapłon. Ale nigdy nie byłem holowany tylko uruchamiałem motor za pomocą mobilnego warsztatu w lewym schowku. Poza tym tylko dolewałem paliwo i wprowadzałem różne poprawki (wymiana pierścieni, owiewka, gmole, tarcza, kufer itp.)

Do tej pory w motocykl zostało włożone w sumie 3057zł.

Do zrobienia zostały:
-renowacja tylnego koła
-ocynkowanie drobnicy
-nie wiadomo co z silnikiem, bo ma już zużyte cylindry, luzy na wale, ale nie sprawia żadnych problemów, mało pali i siły też ma dosyć. Chyba nie będę go ruszał dopóki się całkiem nie rozleci :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #123 dnia: Października 27, 2014, 19:41:45 »

Te ledy nie lubią drgań i słabego styku :)

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #124 dnia: Października 27, 2014, 19:50:12 »

Jak umrą to wsadzę zwykłe żarówki :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 23   Do góry