Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 11:44:14
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: [1] 2 3 ... 8   Do dołu

Autor Wątek: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu  (Przeczytany 76364 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl

Witam
Zakupiłem do swojej Jawy nowy gaźnik DellOrto PHBH w wersji BS. Jako że wiecznie się ludzie pytają "czo,gdzie,jak i dlaczemu" postanowiłem napisać instrukcję dla każdego(oraz dla uzdolnionych "inteligentnie" :P )
BS nie posiada ani pompki przyspieszenia,ani wejście na dozownik,ani podgrzewanie cieczą. Słowem - jest to najzwyklejsza wersja gaźnika.

Zaznaczam,że regulowanie całkowicie nowego gaźnika od podstaw nie jest rzeczą łatwą i prostą,jakby się mogło wydawać. Nie ma dwóch takich samych silników. Jedna Jawa  może potrzebować więcej paliwa,a druga mniejszej dyszy. Potrzeba do tego czasu,cierpliwości i w moim przypadku browca:P
Jeśli pierwszy raz w życiu będziesz regulować gaźnik poproś kogoś obeznanego w temacie o  pomoc. Źle wyregulowany gaźnik będzie przyczyną awarii silnika!!!



Czemu akurat Dellorto? Wcześniej w innych motocyklach posiadałem ten gaźnik i nigdy nie było z tym problemów. Raz wyregulowany latami jeździł bez jakiekolwiek problemu.

Czemu nowy? To już bardziej moja zachcianka. Chciałem też mieć 100% pewności,że gaźnik jest oryginalny oraz że żaden spec z śrubokrętem się tam nie zapuszczał i nie starał się poprawić fabryki

Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to wrażenie 'tandetności" odlewu oraz plastików.
Kartonik z odzysku,brak jakiejkolwiek instrukcji ani kompletu dysz. Widać,że Włoska firma oszczędza....







Tak czy owak pierwszym krokiem jest wyjęcie gaźnika z  pudełka i sprawdzenie,czy wszystko fabryka "zamocowała".



Warto dokładnie gaźnik przedmuchać. U mnie było on cały w wazelinie technicznej

U mnie fabrycznie wkręcone dysze to 130(główna) oraz 50(niskich obrotów). Obecnie mam wkręcone dysze 108 oraz 55. Przy dyszy jałowej 60 silnik nie wkręcał się gładko na  obroty oraz zalewał mi świece. Reszta nas na razie nie interesuje. Po ewentualnych zmianach dysz palcami wkręcamy śrubę z dyszą razem z pokrywą pływaka,zaraz i  tak będziemy to demontować w celu ustawienia poziomu paliwa. Na fotografii śruba mocująca komorę pływakową



Bierzemy gaźnik i zabieramy klamoty do garażu/miejsca eksperymentu.
Demontujemy siedzenie,bak. Zbiornik kładziemy na taborecie/biureczku,ewentualnie zostawiamy w ramie i podłączamy wężyk do gaźnika. Odkręcamy paliwo i  czekamy aż komora się napełni. U mnie fabrycznie był ustawiony poziom paliwa. jak ustawić i zmierzyć poziom paliwa?
Na obrazku z serwisówki Hondy NSR z takim samym gaźnikiem mamy odpowiedź;)



Po napełnieniu wykręcamy śrubę z dyszą główną i demontujemy komorę. Należy sprawdzić,czy w komorze nie ma syfu(u mnie pomimo czyszczenia było go sporo po pierwszym napełnieniu,przy drugim czysto). Demontujemy stary gaźnik,dobrze Jikova w reklamówce trzymać.

Ja odkręciłem kolanka wydechowe,wykręciłem przednie 2 śruby pod cylindrami,aby silnik się troszkę opuścił. Następnie zdemontowałem całkowicie filtr powietrza. Wszystko po to,aby nie wciskać na siłę gaźnika oraz mieć choć trochę luzu. Nie chciałem też sobie porysować/obić nowiuśkiego korpusu gaźnika. Jeden z użytkowników twierdzi,że tonie jest potrzebne(wystarczy "bokiem" wsunąć gaźnik),ale za to  należy "bawić się" z gumą od CZty.

Montaż - bierzemy gumę mocującą gaźnik od strony cylindrów i ucinamy od strony cylków około 0,5 cm gumy. Oczywiście nie musimy tego robić - gaźnik wejdzie w  oryginalne mocowanie z nie ruszaną gumą,ALE odstęp zaznaczony na miejscu będzie 2-3 razy większy,przez co nie założymy od strony filtra powietrza oryginalnej gumy.



Gdy już "Dellek" będzie dokręcony od strony silnika zabieramy się za gumę do filtra. Zakładamy na gaźnik gumę tak,jak miało to miejsce w Jikovie. Będzie ciężko,u mnie się udało chyba tylko dlatego,że mam nową i jeszcze "plastyczną gumę od filtra. Następnie opaską zaciskową mocno zaciskamy gumę. Teraz idziemy z browarem po kolegę. Jeden MUSI trzymać gumę,aby nie spadła z gaźnika,a drugi musi w tym czasie wkładać filtr powietrza. U mnie się udało za pierwszym podejściem.

Tak to u mnie wygląda:


Teraz tylko odkręcić 2 śruby mocujące pokrywę przepustnicy,zamontować linkę gazu(pasuje bez przeróbek). Należy pamiętać,że najpierw w przepustnicę wkładamy iglicę z zapinką,potem przewlekamy linkę z sprężyną przez pokrywę i dopiero przez większy otwór w blaszce(nie ten środkowy) wkładamy linkę. I dopiero za blaszką przekładamy linkę przez przepustnicę(zwrócić uwagę na "zablokowanie linki"!) Blaszka pasuje tylko w jeden możliwy sposób:)





Na zielono zaznaczyłem śrubę od regulacji składu mieszanki. Na czerwono od obrotów jałowych. Ja nie ruszałem składu mieszanki,tylko wykręciłem prawie na maxa od obrotów i zacząłem kopać. Po 3 kopnięciu motocykl zapalił. Bez ssania.

Wkręcając śrubę od mieszanki wzbogacamy mieszankę.

Po odpaleniu pierwsze co robimy to plakiem do czyszczenia tapicerki samochodu psikamy po łączeniu gaźnika z silnikiem oraz z filtrem powietrza. Ma to na celu sprawdzenie czy nie ssie lewego powietrza. Podczas psikania silnik nie ma prawa nawet trochę się zająkać itp

Jeśli wszystko jest OK(nie ciągnie lewego powietrza oraz nie zalewa silnika) przystępujemy do regulacji. Śrubę mieszanki mam wykręconą o 1 obrót(oznacza to,że śruba została wkręcona na maxa,a następnie wykręcona o 1 obrót). Iglica jest na środkowym zapięciu.


To obecnie wszystko. Jestem na etapie jazd testowych. Już teraz silnik błyskawicznie się wkręca(jak "szlifierka"[motocykl pokroju yamahy R1]) i szybko spada z obrotów. Bardzo stabilna praca na luzie. Bardzo gładka praca podczas jazdy. Oba wydechy mam suche,już nie leje się z nich olej. Sucho pod gaźnikiem. Oba garnki pięknie pracują(wcześniej prawy nie spalał wszystkiego,w efekcie wiecznie miałem olej na kolanku wydechowym)

Niedługo załączę filmik

EDIT: po roku dodam swoje spostrzeżenia oraz innych porady:
- jeśli silnik podczas jazdy przy stałej prędkości i stałym położeniu manetki gazu poszarpuje - zbyt bogata mieszanka;trzeba zubożyć albo iglicą,albo dyszą,
- monitoruj temperaturę silnika podczas strojenia;najlepiej wybrać wiosnę niż lato - trudniej w wiosnę przegrzać silnik,w lato to chwila moment....
- zanim zamontujesz gaźnik porządnie sprawdź zapłon,szczelność wydechów oraz silnika;czasami podczas regulacji wyjdzie jakiś problem nie związany z gaźnikiem(jak u mnie z zapłonem:)),a my się męczymy strojąc gaźnik;
- zawsze lepiej zacząć stroić od zbyt bogatej mieszanki jak od zbyt ubogiej....

To tyle. Dodam,że strojenie czasami trwa 1 dzień,czasami 1 miesiąc lub jak u mnie - jesień i wiosnę...
« Ostatnia zmiana: Maja 14, 2016, 22:00:09 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #1 dnia: Września 21, 2015, 14:18:56 »

Przecież ten gaźnik montuję się tak samo jak oryginalny. Poza tym jest już temat o tym gaźniku.


http://www.jawacz.pl/modyfikacje-usprawnienia/dellorto-w-jawie-350-ogolny-temat/
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #2 dnia: Września 21, 2015, 16:33:43 »

Znam ten temat:)
I przykładowo mogę powiedzieć,że w mojej oryginalnej 638 bez lekkiego opuszczenia silnika i przycięciu gumy uszczelniającej gaźnik Dellorto by po prostu nie wszedł.... A guma od filtra powietrza się na tyle naciągneła,że pasuje oryginalna....
Sam filtr powietrza musiałem zdemontować na czas przykręcania gaźnika do dolotu:)
Ale o tym później,opiszę. Jeśli nie ma potrzeby,aby taki temat był to niech admin skasuje
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #3 dnia: Września 21, 2015, 16:41:20 »

W jaki sposób tę gumę przyciąłeś?
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #4 dnia: Września 21, 2015, 16:50:24 »

Ja swojego Dellorto montowałem bez opuszczania silnika, tylko gaźnik wkładałem na "leżąco"
filtra też nie ruszałem i wszystko weszło

ja za pierwszym razem jak pakowałem gaźnik, to nie ustawiałem poziomu paliwa, skład mieszanki wykręcony o 1.5 obr, wolne obr na około 1100rpm i jazda, po 2000 km dowiedziałem się że nie mam dyszy głównej ;)

ps. właśnie dlatego chciałem zrobić jeden temat a tak to się to rozdrabnia na kolejne parę innych
« Ostatnia zmiana: Września 21, 2015, 16:52:00 wysłana przez Turbo »
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #5 dnia: Września 21, 2015, 17:09:12 »

Mi brakuje artykułu - jednego konkretnego a nie wielu stron do przeglądania na forum.  Weźcie się razem zbierzcie do kupy u napiszcie jeden wspólny artykuł - ale artykuł. Konkretnie z fotkami montażu z opisem co i jak wsadzić - jakie dysze jaka guma i jak ją przyciąć, jak wsadzić toto na miejsce i jak wyregulować. Brak mi takiego "suchego tekstu" takiego dla opornych jak ja że biorę drukuję idę z instrukcją obrazkową do garażu i montuję. Dlatego podoba mi się ta instrukcja - bo zaczyna się od czyszczenia - niby oczywistość ale pewnie nie dla wszystkich  ;)
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

johndeere7930

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
  • JAWA TS 350 638.1 1988 SUZUKI GSF 600 BANDIT 2001
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #6 dnia: Września 21, 2015, 18:35:08 »

A ile dałeś i gdzie nabyłeś to cacko?
Zapisane
Prawdziwy motocykl odpala się z kopa
Bez młota to nie robota

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #7 dnia: Września 21, 2015, 19:43:46 »

Będę edytował artykuł na bieżąco. Jeśli gdzieś zrobię błąd - śmiało poprawiajcie:)

Gaźnik kupiłem nowy na www.motor-land.pl.



« Ostatnia zmiana: Września 21, 2015, 20:12:49 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Arthur

  • Odnajdywać Boga w życiu codziennym
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Čezet 350 472.4 6V 1981
Dragon on the Blue Sky
« Odpowiedź #8 dnia: Września 21, 2015, 21:03:56 »

Witam,
Posiadam CZ 350 model 472.5 6V z 1980 roku. Bardzo zaciekawił mnie Twój zakup. Będę wdzięczny o Twoją opinię jak działa po zamontowaniu. Nie jestem pewien czy jest szansa by pasował do mojego motocykla? Przesyłam w załączniku gaźnik który prawdopodobnie kupiłeś. Potwierdź czy mam rację.
Pozdrawiam Arthur
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #9 dnia: Września 21, 2015, 21:20:04 »

Witaj
To jest dokładnie ten sam gaźnik. Co bardzo ciekawe - kupiłem go w cenie 399 zł 4 dni temu,a dzisiaj dostałem przesyłkę... Spróbuj z www.shop.mieloch.pl,tam jest taniej(obecnie nie mają,ale ponoć "dostawa' w drodze).
Powiem tak - jeśli CZta ma taki sam dolot i sposób mocowania gaźnika,co silnik od Jawy 350 TS to wejdzie na bank. Nie wiem niestety jak z filtrem powietrza oraz ile roboty z  tym będzie. Nigdy silnika CZty nawet na oczy nie było mi  dane widzieć:(
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #10 dnia: Września 21, 2015, 21:53:24 »

Inne jest mocowanie gaźnika. Trzeba byłoby pomyśleć o przejściówce
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #11 dnia: Września 21, 2015, 22:58:11 »

Jak robić wiele tematów o tym samym to na całego  ;D

Cytuj
Wszystko po to,aby nie wciskać na siłę gaźnika oraz mieć choć trochę luzu. Nie chciałem też sobie porysować/obić nowiuśkiego korpusu gaźnika. Jeden z użytkowników twierdzi,że tonie jest potrzebne(wystarczy "bokiem" wsunąć gaźnik),ale za to  należy "bawić się" z gumą od CZty.

Ciężko by było obić aluminiowy gaźnik plastikowym airboxem .
Ja u sienie miałem luz i nie porysowałem ani gaźnika ani airboxa
gumę dałem od CZ bo to miało być na chwile zobaczyć czy ten gaźnik działa, jak będę miał już normalny silnik to wtedy na 100% założę oryginalną gumę od jawy, bez ściągania odkręcania czegokolwiek ;)

Cytuj
Oczywiście nie musimy tego robić - gaźnik wejdzie w  oryginalne mocowanie z nie ruszaną gumą,ALE odstęp zaznaczony na miejscu będzie 2-3 razy większy,przez co nie założymy od strony filtra powietrza oryginalnej gumy.
Słyszałem już parę razy że czegoś się nie da i że coś nie wejdzie... zawsze jakoś się udało.

Cytuj
U mnie wkręcone dysze to 130(główna) oraz 50(niskich obrotów). Reszta nas na razie nie interesuje. Zmieniłem dyszę główną na 92
Dysza niskich obrotów jest za mała, silnik może się przycierać na wolnych obrotach

Cytuj
Gaźnik kupiłem nowy na www.motor-land.pl.
Ja w tym miejscu brałem dysze do swojego gaźnika i tam mi poradzili kupno większej dyszy niskich obrotów żeby silnik się nie zatarł.
Do tego sklepu mam jakieś 5km drogi :P(o tym też pisałem)
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #12 dnia: Września 21, 2015, 23:08:39 »

Turbo z tą dyszą wolnych obrotów to bym się kłócił... Ja w mikcarbie mam dyszę jałowego 25 a główną 110. Na tym gaźniku zrobiłem już ponad 4tyś km... Nic się nie zatarło... Teraz chcę zmienić konfigurację na 35/120 ew. 35/130 (kolejne testy) więc przy dellorto myślę że ta 50 spokojnie wystarczy
« Ostatnia zmiana: Września 21, 2015, 23:10:24 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #13 dnia: Września 22, 2015, 08:17:30 »


Ciężko by było obić aluminiowy gaźnik plastikowym airboxem .
Ja u sienie miałem luz i nie porysowałem ani gaźnika ani airboxa
gumę dałem od CZ bo to miało być na chwile zobaczyć czy ten gaźnik działa, jak będę miał już normalny silnik to wtedy na 100% założę oryginalną gumę od jawy, bez ściągania odkręcania czegokolwiek ;)

Jak się musiało pracować na ten gaźnik przez pół miesiąca a potem kombinować to też byś jak z jajkiem się obchodził:P U mnie nie chciał gaźnik wejść,bo przepustnica zaczepiała o airboxa.... Po ścięciu gumy weszło bez problemów:)

Cytuj
Oczywiście nie musimy tego robić - gaźnik wejdzie w  oryginalne mocowanie z nie ruszaną gumą,ALE odstęp zaznaczony na miejscu będzie 2-3 razy większy,przez co nie założymy od strony filtra powietrza oryginalnej gumy.
Słyszałem już parę razy że czegoś się nie da i że coś nie wejdzie... zawsze jakoś się udało.
Może większe doświadczenie w  fachu?:)

Cytuj
U mnie wkręcone dysze to 130(główna) oraz 50(niskich obrotów). Reszta nas na razie nie interesuje. Zmieniłem dyszę główną na 92
Dysza niskich obrotów jest za mała, silnik może się przycierać na wolnych obrotach


Prawda,jawa ma za ubogą mieszankę. Muszę kupić większą od niskich obrotów,na luzie pracuje,jakby kończyło się jej paliwo w komorze:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #14 dnia: Września 22, 2015, 09:34:29 »

Cytuj
Jak się musiało pracować na ten gaźnik przez pół miesiąca a potem kombinować to też byś jak z jajkiem się obchodził:P
Brałem rapę razy rzeczy w granicach 400-600zł i montowałem je jak każde inne, czy to radio czy wzmacniacz czy dziewiczy silnik do jawy.
Każdy ma inne podejście
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #15 dnia: Września 22, 2015, 09:41:56 »

No ok,ok. Mi było wygodniej opuścić silnik itp. Innemu nie było to potrzebne. Piszę artykuł według siebie:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #16 dnia: Września 22, 2015, 09:59:51 »

Dragon, z Turbo nie wygrasz ;D .  Pisze o wszystkim  i racja jest zawsze po jego stronie.
Jak przyspawał do oryginalnego bagażnika w 125-tce kufer zamiast dorobić mocowania to też wcale nie myślał, że popsuł część za ponad 100 zeta.


Bardzo fajny post. Też się przymierzałem do Dellorto, w końcu stanęło na Mikcarbie. Jest nieźle, ale myślę, że w Dellorto będzie więcej możliwości dostrojenia. Tam nawet gniazda iglicy są wymienne.
Kupowałeś werję do dwusuwów czy brałeś jak leci?
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #17 dnia: Września 22, 2015, 11:55:12 »

Cytuj
Dragon, z Turbo nie wygrasz ;D .  Pisze o wszystkim  i racja jest zawsze po jego stronie.
Właśnie dla tego piszę co raz mniej, miałem zrobić parę innych tematów ale darowałem sobie bo to i tak by nie miało sensu.

Cytuj
Jak przyspawał do oryginalnego bagażnika w 125-tce kufer zamiast dorobić mocowania to też wcale nie myślał, że popsuł część za ponad 100 zeta.
Już pisałem o tym wcześniej, że mogę takich rurek narobić, jak tylko znaleźli by się chętni by je brać po te 100zł.
po za tym miało to odpaść najpóźniej po miesiącu a trzyma już ponad rok.

Cytuj
Kupowałeś werję do dwusuwów czy brałeś jak leci?
Dellorto jest raczej gaźnikiem tuningowym do japońskich/włoskich 125
Gadałem z serwisantem z Motor Landu i bardzo często je wkładają do przerabianych 125 2T.
« Ostatnia zmiana: Września 22, 2015, 12:00:37 wysłana przez Turbo »
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #18 dnia: Września 22, 2015, 12:01:15 »

Już pisałem o tym wcześniej, że mogę takich rurek narobić, jak tylko znaleźli by się chętni by je brać po te 100zł.
po za tym miało to odpaść najpóźniej po miesiącu a trzyma już ponad rok.
Sorry za offtop - więcej nie będę
 ;D ;D ;D
Wiedziałem, że nie wytrzymasz Turbo. Trzeba było "rurek narobić" na stelaż, a nie psuć oryginał, no ale Ty nie widzisz żadnej różnicy.
Cytuj
Dellorto jest raczej gaźnikiem tuningowym do japońskich/włoskich 125Gadałem z serwisantem z Motor Landu i bardzo często je wkładają do przerabianych 125 2T.


Są dedykowane modele do 2T i do 4T, przynajmniej tak informowano mnie u Mielocha w P-niu. Gdzieś w różnych manualach też o tym czytałem, ale dawno już do nich nie zaglądałem. Kwestia kąta podcięcia przepustnicy, gniazda iglicy  i takie tam.
« Ostatnia zmiana: Września 22, 2015, 12:09:09 wysłana przez Pawand »
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #19 dnia: Września 22, 2015, 12:16:37 »

Cytuj
Wiedziałem, że nie wytrzymasz Turbo. Trzeba było "rurek narobić" na stelaż, a nie psuć oryginał, no ale Ty nie widzisz żadnej różnicy.
Piszesz i tej rurce jak by to byłą ostatnia taka rurka na świecie  ;)
Jawa 125 travel raczej nie będzie jakimś wielkim zabytkiem

Cytuj
Są modele do 2T i do 4T, przynajmniej tak informowano mnie u Mielocha w P-niu.
Bardzo możliwe że te modele do 4T moją pompkę przyśpieszającą.
Po za tym z te co wyczytałem na forum to Mikcarb którego ma parę osób na forum jest od właśnie 4T i po zmianie dysz jakoś działa.

ps. Ja chyba wszystko "psuje" nawet na początku tego roku "popsułem" lampę od bandita o wartości około 450zł przerabiając ją z halogena na bi-xenon. Takie "profesjonalne popsucie" lampy w sieci robią za około 800zł.
ps2. Te zegary CZ co mam w tej chwili w jawie też popsułem, ale nie napiszę dokładnie jak, powie tylko że nieodwracalnie  :o
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #20 dnia: Września 22, 2015, 12:26:11 »

Cytuj
,Dellorto jest raczej gaźnikiem tuningowym do japońskich/włoskich 125
Gadałem z serwisantem z Motor Landu i bardzo często je wkładają do przerabianych 125 2T.
No nie tylko - KTM sx 125 fabrycznie ma montowany Dellorto .


Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #21 dnia: Września 22, 2015, 12:43:41 »

Cytuj
No nie tylko - KTM sx 125 fabrycznie ma montowany Dellorto .
Dlatego napisałem "jest raczej gaźnikiem tuningowym" i "bardzo często je wkładają do przerabianych 125 2T"
Te gaźniki były w fabrycznych 125, od Cagivy, aprilli czy innych.
ale 125 też często były blokowane i miały mniejsze gaźniki.
albo też są tuningowane 125 z cylindrami 160-185ccm i wtedy mogą mieć gaźniki nawet 32-34mm
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #22 dnia: Września 22, 2015, 15:40:58 »

Turbo ma swoje koncepcje i pomysły - ale kto ich nie ma? Jedne się innym podobają inne podobają się tylko Tomkowi. Jego moto jego zasady użytkowania i przerabiania. A tu wróćmy do sprawy gaźnika bo o tym jest temat i nadal wnioskuję o to aby i Turbo i Dragon utworzyli jeden wspólny post albo artykuł
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #23 dnia: Września 22, 2015, 15:51:02 »

Cytuj
A tu wróćmy do sprawy gaźnika bo o tym jest temat i nadal wnioskuję o to aby i Turbo i Dragon utworzyli jeden wspólny post albo artykuł
Ja nic nie będę tworzył bo to i tak nie ma sensu.
Tak że jak Dragon chce to ok, ja już nie będę pisał, no i może w końcu nie będzie pytań jak zamontować ten gaźnik i jakie dysze dać.
Mógłbym zrobić artykuł o montażu wahacza od trampa w ramę 638/640 ale to chyba też nie ma sensu.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: DellOrto PHBH 28 BS w Jawie 350 638. Krok po kroku instrukcja montażu
« Odpowiedź #24 dnia: Września 22, 2015, 16:08:58 »

Napisz napisz
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych
Strony: [1] 2 3 ... 8   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
18207 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 20, 2012, 22:32:44
wysłana przez Rozztocz
50 Odpowiedzi
22936 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 24, 2014, 22:06:34
wysłana przez Markoltent10
84 Odpowiedzi
32669 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 12, 2015, 19:10:04
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
26 Odpowiedzi
20395 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 17, 2019, 18:21:01
wysłana przez jawa-delux
5 Odpowiedzi
488 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 16, 2023, 08:54:28
wysłana przez muczos