Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: rafl998 w Kwietnia 04, 2015, 19:56:34
-
Cześć
Mam takie pytanie bo wydaje mi się że rama w mojej Jawie jest krzywa, więc zapytałem się takiego kolegi dosyć orientującego się w tych tematach i powiedział mi że tak jest normalnie. W każdym razie czekam na wasze zdanie.
http://zapodaj.net/319f769be0a82.jpg.html
http://zapodaj.net/7403bc109dfdb.jpg.html
Model oczywiście 634-7-00
-
Masz krzywą ramę, naprostuj to i możesz wbić tam jakiś kawałek pręta dla usztywnienia. To samo miałem u siebie ale nie w takim stopniu.
-
Daj zdjęcie z większej odległości,bo na tym za wiele nie widać,ale wydaje mi się że wszystko jest w porządku,za kierunkowskazem wspornik lampy jest przykręcany i ma lekki spadek w porównaniu do zasadniczych rur ramy .
Nie zauważyłem że zdjęcie można przesuwać,rzeczywiście rama jest skrzywiona przy wspornikach amortyzatorów,łatwe do wyprostowania tak jak koledzy piszą :)
-
To normalne w tej ramie, często są krzywe te rury z tyłu.
Czesi poprawili to dopiero w Jawie 640 chyba, ty też możesz, wystarczy wyprostować i wspawać wsporniki.
Np. takie
źródło:
http://www.nakolach.pl/index.php?link=usprawnienia
-
Ja wbiłem taki pręt i go równo obciąłem z ramą i jest sztywna
A tu link do mojego topicu: http://www.jawacz.pl/szybka-interwencja/krzywa-rama-26343/msg230530/#msg230530
(https://http://zmniejszacz.pl/zdjecie/144/473151_P6200002.JPG)
-
Miałem w swojej 634 tak samo wygiętą ramę w dół i to wyprostowałem.
-
Jakiś pomysł jak wyprostować ramę ? Będzie trzeba używać prasy itp ?
-
Odpowiednia brecha,poziomica i kolega do pomocy ( można też samemu),po wyprostowaniu warto wspawać wzmocnienie ;)
Informacyjnie,wzmocnienie ramy ( nie sugeruj się podgiętym tyłem,w 634 ma być prosty):
http://www.jawacz.pl/nasz-garaz/holger-jawa-350-%27a-wszystko-przez-przypadek-i-mnie-wci261gne322o-%27/msg227570/#msg227570
-
Trochę odgrzewam kotleta. Nie bijcie.
Czy w 638 też ten element ramy ma być prosty? U mnie schodzi lekko w dół, ale dosłownie kilka stopni, więc pytanie brzmi, prostować czy nie?
-
Powinien być prosty.
-
Pewnie od jazdy się wygięło ja bym wyprostował i dodał wsporniki
-
No i po wyprostowaniu wiesz....
-
Dzięki za szybką pomoc, widzę że temat głęboko poznany. Czyli rury obie mają być płaskie, po całej długości. Jacku a ten wspornik nie wystaje ci gdzieś na zewnątrz?
-
Xepher kupiłeś TS-kę? :)
-
Dzięki za szybką pomoc, widzę że temat głęboko poznany. Czyli rury obie mają być płaskie, po całej długości. Jacku a ten wspornik nie wystaje ci gdzieś na zewnątrz?
yyy na zewnątrz?nie panimaju.
muczos
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=32849.msg304896#msg304896 (http://www.jawacz.pl/index.php?topic=32849.msg304896#msg304896)
-
Te trójkątne wsporniki wspawuje się od spodu, nic nie wystaje, dodatkowo mogą służyć do mocowania stelażu kappa pod kufer centralny. Tak zrobiłem w mojej ts.
-
Skoro jest fota jak usztywnic ramę to niech będzie jak ja prostować.
Ramę trzeba wyprzeć do góry, w środek rury ramy dobieramy pręt i prostujemy.
-
Dzięki za szybką pomoc, widzę że temat głęboko poznany. Czyli rury obie mają być płaskie, po całej długości. Jacku a ten wspornik nie wystaje ci gdzieś na zewnątrz?
yyy na zewnątrz?nie panimaju.
muczos
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=32849.msg304896#msg304896 (http://www.jawacz.pl/index.php?topic=32849.msg304896#msg304896)
No i nic się nie ukryje. ;) Tak muczos, kupiłem 638 tylko nie Ts a LUX.
Adamu2T dzięki za wyjaśnienie, o taką informację mi chodziło.
-
Skoro jest fota jak usztywnic ramę to niech będzie jak ja prostować.
Ramę trzeba wyprzeć do góry, w środek rury ramy dobieramy pręt i prostujemy.
Ale jeszcze taki mały warunek trzeba spełnić.Porządny strop. :)
-
Chyba czas zebrać zdjęcia i zrobić foto poradnik. ;D