Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 03:43:40
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu

Autor Wątek: Modyfikacja łożyskowania główki ramy z łożysk kulkowych na stożkowe [638]  (Przeczytany 83987 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r

panowie szukam i szukam wydaje mi sie ze to gdzies na forum już było chodzi o przeróbkę łożysk główki ramy z kulkowych na stożkowe jak ktos wie gdzie to jest to brosił bym o link albo o wymiar łozysk stozkowych pasujących w to miejsce i mniej wiecej co trzeba zrobic jeszcze dodatkowo z góry dziekuje
« Ostatnia zmiana: Września 19, 2012, 13:21:10 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
    Status GG

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r

wielkie dzięki kolego chyba się zdecyduje na tą przeróbkę bo mam non stop problemy z tą główką ramy i łożyska wymieniałem non stop rozbija mi te miski mam trochę tego dosyć a stożki powinny być nie do zajechania
« Ostatnia zmiana: Września 19, 2012, 13:20:35 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;

Próbowałeś wrzucić tam same kulki, bez koszyczka ?
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel

Tutaj przeróbka http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/upravy/43.htm


Przeróbka wygląda dość ciekawie i chyba nie jest jakaś strasznie kosztowna... Z tym, że czeskiego nie znam a google translator nie tłumaczy tego tak jak bym chciał...

Robił ktoś coś podobnego?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881

Bulo i Mario jeśli sie nie mylę zrobili to u siebie.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...

Relacja czeka w czeluściach komputerów a czasu brak. Coś nie coś napisze o tym. Mario w swojej jawie przez to, że miał luz na główce ramy rozbił ją doszczętnie na jajo. Zaczął od zrobienia spawek w główce i wyszlifowania tak by stara miska siedziała dobrze i ciasno. Zamówiliśmy łożyska, które są podane tam na stronie pepików. Wszystko było by fajnie ale łożysko ma wewnętrzną średnicę deczko mniejszą niż sztyca. Łożysko na tokarkę i już nam pasuje. Z zewnątrz trzeba dorobić małą tulejkę i łożysko trzyma się już dobrze. Trzeba jedynie dorobić jedną miskę wystającą z główki tak żeby się wysokość zgadzała i dało się wszystko poskładać i poskręcać. U Maria miska ta z racji rozbitej główki została przedłużona i wchodzi głęboko w główkę. Można też zrobić z tych łożysk prawie nieśmiertelną konstrukcję dodając tulejkę pomiędzy łożyska żeby ich za mocno nie ścisnąć ale jak ktoś wie ile dociągnąć to nie ma strachu. Co potrzeba, na pewno 2 łożyska, kawałek pręta, średnica ok. 55mm dostęp do tokarki, stare uszczelniacze do misek i można się bawić ;)
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel

Ja czekam na obszerniejszą relację (mam nadzieję, że z fotkami).
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

młody13

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • CZ 472.6

Nie wiem ile te stożkowe łożyska kosztują i w ogóle cała przeróbka, ale ja polecam kupić normalne łożyska oporowe (jak znajdę to podam wymiary, albo numer łożysk). Kosztują one niecałe 3zł (bodajże dałem 2,60zł) Jedyny problem to dorobienie "ramki" bo miały za małą średnicę zewnętrzną, za dużą wewnętrzną i były za niskie.
Tak to u mnie wygląda w CZ 472.6 (załącznik) i jak na razie się sprawdza.
Zapisane
    Status GG

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...

Mnie wyszło tyle co za łożyska nie są one tanie bo w sklepie chcieli ok. 30zł ale dorwałem taniej na allegro. Plusem przeróbki na stożkowe są nowe miski.
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel

Mnie wyszło tyle co za łożyska nie są one tanie bo w sklepie chcieli ok. 30zł ale dorwałem taniej na allegro. Plusem przeróbki na stożkowe są nowe miski.

Nawet jeśli jedno łożysko kosztuje 30zł to i tak się opłaca, bo ceny jednego kompletu oryginalnych kulek z miskami to koszt:
http://jawaczesci.pl/142,lozysko-kierownicy.html
to razy dwa bo przecież góra i dół wychodzi 150zł + przesyłka...

Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403

Łożyska oporowe się nie sprawdzają w tej konstrukcji. Przerabiałem to w wuesce z zawieszeniem etz - porażka. Albo oryginalne łożyskowanie, albo przeróbka na stożkowe.

mario

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 638.1

Łożyska oporowe się nie sprawdzają


Racja, albo standardowe albo wałeczkowe - ewentualnie maszynowe jak w mz.
Ja mam założone wałeczkowe i co tu dużo mówić? Działają, wypowiem się za 50kkm jak zaczną łapać luz. W rowerze też mam zastosowane wałeczkowe i już lata katuje i jest super (kuleczkowe co chwila dokręcałem).


Teraz krok po kroku "How it's made":
1. Idź do monopolowego....   żart oczywiście, ale nie zaszkodzi.
Na początek należy kupić dwa łożyska 32005(x), następnie idziemy z flaszką z wyżej wspomnianego monopolowego do tokarza. Owy zawodnik roztacza łożysko od środka do średnicy tej co gwint na rurze z dolnej półki.
Uwaga, nie podaje wymiarów, bo pepiki robili byle jak i każdy ma ciut inaczej.
Po oczyszczeniu łożysk z wiórów można jedno nabić na dolną półke. Teraz tokarz musi wytoczyć miski na łożyska, gdyż są one mniejsze niż gniazda na orginalne jawowskie miski. Do jednego łożyska należy dodatkowo dorobić tulejke, aby wypuścić łożysko z główki ramy - długość tulejki musi sobie zmierzyć tokarz, ponieważ również to czesi robili jak popadnie, a zauważcie, że na rurze dolnej półki jest tylko w dwóch miejscach odpowiednia średnica (zgrubienia) w których znajdują się łożyska(zaraz pod gwintem i na samym dole) - na tych wysokościach maja znajdować się łożyska wałeczkowe. Nabijamy wszystkie miski, smarujemy mazidłem, zakładamy orginalne oszczelniacze i dokręcamy z wyczuciem - na trzeźwo, tak aby wszystko się ładnie poschodziło i nie było luzu. Po 1kkm jak się wszystko ułoży ponownie dokręcamy.
Kilka zdjęć:






























Dziękuje za uwage, w razie czego pytać - z Bulem odpowiem ;D
Zapisane
    Status GG
"Wszystko, czego potrzebujesz to siedzenie, zbiornik paliwa, silnik, dwa koła i kierownica"
Jawa 350 638-1
Mz Etz 251
Yamaha FZR 1000

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6

Ja też chcę mieć taką Jawę :)
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel

To ja mam kilka pytań:

1. Bieżnie łożysk wchodzą w dotoczone tuleje. Dobrze rozumiem?
2. Czy te tuleje wypuszczające są takie same?
3. Jak wygląda tulejka, która trzeba dorobić do jednego łożyska? Czy ona ma być jakby tulejką "ustalającą" wypuszczenie łożyska?
4. Co do wymiarów to moglibyście jakieś podać. Wiadomo, że każdy sobie skoryguje to pod siebie... Jakoś bez wymiarów nie mogę sobie tego zobrazować...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

mario

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 638.1

1. tak
2. nie, jedna tuleja jest schowana w główce ramy
3. ona jest i gniazdem łożyska i tuleja wypuszczającą
4. później dorzucimy jakiś rysunek z wymiarami
 ;)
Zapisane
    Status GG
"Wszystko, czego potrzebujesz to siedzenie, zbiornik paliwa, silnik, dwa koła i kierownica"
Jawa 350 638-1
Mz Etz 251
Yamaha FZR 1000

mario

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 638.1

Post pod postem, a co się będę ;D


Łożyska od środka należy roztoczyć tak, aby wlazły na rure sterową, czyli 26mm.


Wymiary misek na łożyska podane są na bardzo dokładnym i fachowym rysunku technicznym:

PS!!!- Wymiary dotyczą przeróbki Jawy, nie mam pojęcia jak to się ma do CZ
« Ostatnia zmiana: Maja 02, 2012, 22:45:28 wysłana przez mario »
Zapisane
    Status GG
"Wszystko, czego potrzebujesz to siedzenie, zbiornik paliwa, silnik, dwa koła i kierownica"
Jawa 350 638-1
Mz Etz 251
Yamaha FZR 1000

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel

To ja na poważnie zaczynam czytać wymiary tych tulejek a tu patrze świński ryj po lewej...
Nie no profeska...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...

To chcesz te wymiary czy kasować to?
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

mario

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 638.1

czy w autocad w 3D wykonać i link podrzucić? :)
Zapisane
    Status GG
"Wszystko, czego potrzebujesz to siedzenie, zbiornik paliwa, silnik, dwa koła i kierownica"
Jawa 350 638-1
Mz Etz 251
Yamaha FZR 1000

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...

Nawiasem mówiąc zostały mi 3 łożyska stożkowe chce ktoś?
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

mario

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 638.1

http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=717
A wymiary odpowiednie? Nie trzeba przerabiać? Jak miał bym zmieniać kulkowe na kulkowe, to wole oryginał ;)
Zapisane
    Status GG
"Wszystko, czego potrzebujesz to siedzenie, zbiornik paliwa, silnik, dwa koła i kierownica"
Jawa 350 638-1
Mz Etz 251
Yamaha FZR 1000

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel

To chcesz te wymiary czy kasować to?


Nie no spoko... Wymiary są ok.
Przez tą świnię zaplułem monitor ;)

Bulo ile chcesz za 2 sztuki tych łożysk??
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

robi008

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4

Jestem na etapie wymiany łożysk na stożkowe. Powiedzcie gdzie mogę kupić uszczelniacze bo u mnie ich nie ma  :o  ??
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
17 Odpowiedzi
8017 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 20, 2011, 19:40:49
wysłana przez florek18
Cz 350 łożyska główki ramy

Zaczęty przez kamil111-16 Mechanika

16 Odpowiedzi
9719 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 09, 2010, 11:24:02
wysłana przez kamil111-16
6 Odpowiedzi
4671 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 01, 2012, 12:49:31
wysłana przez marian
3 Odpowiedzi
4993 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 20, 2012, 17:16:56
wysłana przez Markoltent10
1 Odpowiedzi
2465 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 23, 2018, 07:44:57
wysłana przez STÓWA