Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: gringo w Kwiecień 11, 2007, 17:07:35
-
Witam ponownie... mam juz kolejny problem - poprzedni rozwiazała wymiana świec - tym razem kiedy sobie jade powiedzmy na 3cim biegu do jeżdzajac do skrzyrzowania kulturalnie ze sprzęgiełkiem redukuje biegi do jedynki i hamuje do zera, światła długie wiec nadałby sie luz prawda? no i tu jest szkopuł po tych manewrach nie moge wrzucić luzu ani zanego innego biegu, musze kwitnac na jedynce ze sprzegłem i potem dopiero w je¼dzie moge wrzucić dwójke itp... kiedy hamujac wrzucam luz i staje po czym puszczqm na luzie(zrzuconym z dwójki) sprzegło to moto podkakuje do przodu i gasnie (jakby był bieg jakis) aleeee moto ma luz bo siei toczy do przodu jak trzeba siła miesni.. o co chodzi?!?!?!!?
-
hmmm... skoro wszystkie biegi wchodzą, czyli są i luz jest, a w trakcie jazdy a raczej kiedy stoisz, a silnik pracuje nie możesz przełączać - najprawdopodobniej problemem jest zła regulacja sprzęgła i ¼le dobrany olej.
-
ale teraz pytanie za 100 punktrów dlaczego kiedy w trakcie stawania na sprzegle wrzucam z dwójki luz i puszczam sprzegło to podrywa kawałek do przodu i gasnsie? a luz jest bo dioda luzu sie swieci, i luz jest bo jak juz zgasnie i podepchne do przodu to sie toczy czyli luz jest.wiec dlaczego tak na luzie podrywa do przodu i gasnie? co do oleju do skrzyni to jaki polecasz?
-
bo ci sprzęgło nie odłącza do koñca - albo wina naciągnięcia linki (dość standardowa przypadłość jeśli sam naciągasz (lepiej w dwie osoby i regulować na lince)) albo olej jest do dupy i klei tarcze... ale stawiam na kiepski naciąg.
-
Witam!
Ja miałem niedawno podobne problemy, jak chwile poje¼dziłem na dwójce to pó¼niej nie mogłem w żaden sposób wrzucić luzu(mimo że kontrolka się świeciła). Dopiero jak kawałek pojechałem właśnie z zapaloną kontrolką włączał się luz.
W moim przypadku pomogło nasmarowanie linki(rączka bardzo ciężko chodziła) i wyregulowanie sprzęgła.
-
Typowe problemy spowodowane złą regulacją sprzęgła. O olejach to jest chyba połowa tego forum ;) dla baaardzo leniwych: Hipol 80W90.
pzdr
-
oki kdzieki wielkie najpier wymienie olej bo i tak by mu sie wymiana nalezała, i zobaczymy dalej regulacje sprzegła tez sie z kumplem zrobi jakby co.
-
to gdzie te 100 punktów? <lol> pierwszy byłem to mi się należy ot co! pocztą dostanę, czy jak? ;)
-
No to ja sie przyłącze i powiem co sie dzieje po złożeniu silnika.
A więc: po wymianie wałka zdawczego łañcuszka sprzegłowego biegi mi nie odbijają. Wrzucam 1 puszczam wajche rusza normalnie , wrzucam 2 wajcha zostaje u dołu - musze popchnąć ją do góry żeby odbiła , tak sie dzieje na 2 i 3 , coś blokuje tylko co??
-
gustaw, Ja bym stawiał na automat do biegów, a konkretnie to na te 2 ząbki i sprężynki które znajdują się pod nimi. Zakładając że cała reszta jest ok.