Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 14, 2024, 12:29:42
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: wymiana swożni i łożysk jawa 638-5  (Przeczytany 4078 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

azja25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • Jawa 350 638-5 + velorex 562
wymiana swożni i łożysk jawa 638-5
« dnia: Maja 31, 2013, 21:40:05 »

Dziś postanowiłem podłubać przy jawei. Zmieniłem wałek obrotomierza olej ślimacznicę odrotomierza. Przyszedł czas zajrzeć pod głowicę bo brzęczało i byłem ciekawy co tam zrobił poprzedni właściciel . Były igiełki lekki luz na korbie góra, sworznie założone zamknięte z jednej strony. Założyliśmy łożyska igełkowe , sworznie otwarte nowe podkładki pod głowicę uszczelki pod cylindry dałem tam silikon ( pod cylindry). Po skręceniu jawa zapaliła na ssaniu potem na jeden gar ( okazało sę że to cewka poruszony przewód - problem rozwiązany. Jawa nie trzma wolnych obrotów pali na ciepłym na ssaniu, nie reaugu na włączenie wyłączenie ssania - powinna przecież zgasnąć na rozgrzanym gdy zaciągnę ssanie. Czy całożenie tam otwartych sworzni mogło mieć na coś wpływ. Może gaźnik gdy wisiał coś sięobruszyło?
Zapisane
Mz 150 etz 1990 r
Mz 251 etz 1990 r.
Jawa 638-5 + Velorex 562 1986 r.
Motorynka M1 1978 r.

saszek5

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Jedziem tam :D
Zapisane

azja25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • Jawa 350 638-5 + velorex 562
Odp: wymiana swożni i łożysk jawa 638-5
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 31, 2013, 22:14:48 »

Czyli rozumiem , że otwarte sworznie są jak najbardziej na miejscu. Zapłon raczej się nie przestawił bo nic nie ruszaliśmy przy platynkach. Uszczelki pod głowicą z kompletu uszczelek. Był dylemat czy pod cylindry dać tylko uszczelkę czy też trochę silikonu no i daliśmy silikon. Nowe uszczelki króćca.
Zapisane
Mz 150 etz 1990 r
Mz 251 etz 1990 r.
Jawa 638-5 + Velorex 562 1986 r.
Motorynka M1 1978 r.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: wymiana swożni i łożysk jawa 638-5
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 31, 2013, 22:22:47 »

A po co ten sylikon tam ?
Uszczelkę pod gary wystarczy olejem przejechać albo towotem i tak składać.
Zapisane
    Status GG

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: wymiana swożni i łożysk jawa 638-5
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 31, 2013, 22:29:01 »

Będzie gadka o słuszności zastosowania silikonu pod garnkami? Chyba nie o to tutaj chodzi.
Jeśli nie ruszałeś tłoków, a Jawa wcześniej chodziła dobrze, sprawdź gaźnik. Sworznie i łożyska sworzni nie grają tutaj roli.
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

saszek5

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Jedziem tam :D
Odp: wymiana swożni i łożysk jawa 638-5
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 31, 2013, 22:35:18 »

http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/docieranie-silnika-po-remoncie/msg107739/#msg107739   Może gdzieś powietrze ciągnie tu fajnie kolega i dość szczegółowo opisał jak składać cylindry .
Zapisane

azja25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • Jawa 350 638-5 + velorex 562
Odp: wymiana swożni i łożysk jawa 638-5
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 31, 2013, 23:03:58 »

Nie można ustawić wolnych obrotów. Gdy silnik rozgrzany włącze ssanie to nie gaśnie. Jutro sprawdzam cały gaźnik.
Zapisane
Mz 150 etz 1990 r
Mz 251 etz 1990 r.
Jawa 638-5 + Velorex 562 1986 r.
Motorynka M1 1978 r.

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1142
  • Mustang EBE
Odp: wymiana swożni i łożysk jawa 638-5
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 31, 2013, 23:09:50 »

a tłoków kolega nie założył odwrotnie? albo prawy na lewy?


 a tak  bajdełej to tematów o nie trzymaniu wolnych obrotów juz tu trochę jest wystarczy poczytać!
Zapisane

Zmiennik

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: wymiana swożni i łożysk jawa 638-5
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 31, 2013, 23:30:13 »

Jeśli gary były zdejmowane, to moim zdaniem warto zajrzeć i ewentualnie skorygować ustawienie zapłonu. Była stara uszczelka albo nie było wcale, teraz daliście nową, "niezgniecioną" i wyprzedzenie mogło się zmienić.

To że nie reaguje na ssanie - kiedyś miałem podobne objawy, jak nie uszczelniłem przegrody (tego małego klocka) pomiędzy cylindrami, tylko włożyłem go luźno. Jeśli o tym zapomnieliście, warto poprawić. :)
Zapisane

azja25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • Jawa 350 638-5 + velorex 562
Odp: wymiana swożni i łożysk jawa 638-5
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 01, 2013, 08:01:59 »

Tego klocka wogóle nie wyciągaliśmy. Zastanawiam się nad ssaniem czy tam jest jakaś gumka jak np. w mz , która mogłaby spaść? Mam czujnik zegarowy dzisiaj zacznę pracę od sprawdzenia zapłonu rozbiorę gaźnik wyczyszczę. Nie wiem tylko czemu się gaźnik odezwał bo przed zmianą chodziło ładnie były wolne moto nie gasło paliła z pierwszego jak rozgrzany jak zimny też.
Zapisane
Mz 150 etz 1990 r
Mz 251 etz 1990 r.
Jawa 638-5 + Velorex 562 1986 r.
Motorynka M1 1978 r.

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: wymiana swożni i łożysk jawa 638-5
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 01, 2013, 08:17:01 »

Sprawdź to ssanie bo to może być to. Powinna być gumka na tłoczku.
Zapisane

azja25

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • Jawa 350 638-5 + velorex 562
Odp: wymiana swożni i łożysk jawa 638-5
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 01, 2013, 19:42:46 »

Problem rozwiązany, ustawiłem zapłon zegarem na 2,7 mm przeciszciłem gaźnik, zwiększyłem trochę poziom paliwa tak, że po zdjęciu komory jest równo z tym wypustem, przeciszciłem dysze. Teraz pali z pierwszego na zimnym , na ciepłym bez ssania . Ładnie trzyma 1000 obr.na wolnych jestem zadowolony zatankowałem do pełna i zamierzam latać jutro cały dzień :) . co najważniejsze nie brzęczy chociaż mogliśmy dać igiełki tak jak fabrycznie jeśli się to odezwie wrócę do tego tematu.
Zapisane
Mz 150 etz 1990 r
Mz 251 etz 1990 r.
Jawa 638-5 + Velorex 562 1986 r.
Motorynka M1 1978 r.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
8 Odpowiedzi
5507 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 23, 2014, 19:18:40
wysłana przez von_Majzel
75 Odpowiedzi
23727 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 16, 2015, 09:55:37
wysłana przez muczos
50 Odpowiedzi
16524 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 05, 2015, 10:52:20
wysłana przez muczos
16 Odpowiedzi
6122 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 12, 2015, 22:23:05
wysłana przez Redaktor
58 Odpowiedzi
12176 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 08, 2016, 20:33:03
wysłana przez Masselo