Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 18, 2024, 21:02:34
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: gaźnik z ts do cz  (Przeczytany 11040 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
gaźnik z ts do cz
« dnia: Lutego 22, 2012, 17:54:34 »

witam jestem posiadaczem cz od ponad 13 lat jednej i tej samej maszyny i od pewnego czasu naszło mnie na jej usprawnieniem  pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to zmontowałem zapłon bezstykowy z którego jestem bardzo zadowolony drugą rzeczą jaką chciał bym zrobic to zamontować do niej gaźnik od ts i moje pytanie jest takie czy ktos kiedykolwiek zakładał z was gaźnik od ts do cz ja już pierwsze przymiarki robiłem mam dorobiony kruciec ale motor nie za dobrze palił na zimno ale za to owiele ładniej pracował niż na normalnym gaźniku tylko jeszcze po dłużdzej pracy na wolnych obrotach potrafiło zarzucic swiece zapłonowe czy ktos mógł by pomuc mi z regulacją tego gaźnika pod ten silnik łącznie z poziomem paliwa w komożepływakowej i która dysza gdzie ma isc
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 22, 2012, 18:24:28 »

no dobrze jescze mam pytanie która dysza gdzie ma byc bo sa dwie które da sie zamienic o numeże 72 i 92 jedna siedzi zaraz pod iglicą a druga przed i moje pytanie jest takie która gdzie ma siedziec i jescze kolejne pytanie jak ustawic poziom paliwa w komoże pływakowej bo zmieniałem zaworek i położenie pływaka na starym a na nowym różni sie prz zamknietym zaworze
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 22, 2012, 18:33:57 »

Większa (92) pod iglicę bo to dysza główna . Ale niektórzy zamieniali je miejscami i ponoć spalanie spadało , ale ja tego nie robiłem , bo mam gaśnik z 634 =]
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 22, 2012, 19:37:16 »

no własnie na tym starym gaźniku motor nie chodzi na wyższej parti obrotów tak jak bym chciał a szczegulnie na 4 biegu dzieje sie podobnie na wszystkich gaźnikach które mam  i dlatego chciałem cos pokombinowac z tym od ts a ktos może cos powie mi jeszcze na temat regulacji paliwa w komoże pływakowej w tym gaźniku jaki powinien byc

Zapisane
    Status GG

Saladin

  • Gość
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 22, 2012, 19:58:28 »

O regulacji poziomu paliwa nie będę pisał bo już są o tym wątki, chyba powinno być 11 mm od krawędzi komory ale sprawdź. Natomiast co do utrudnionego uruchamiania zimnego silnika to polecam po prostu gasić silnik na ssaniu. Kolejne uruchomienie jest już bezproblemowe, jeżeli ciężko Ci zapalić motocykl to zatkaj dłonią wlot filtra powietrza i zapali.
Pamiętaj o dobrym uszczelnieniu połączenia gaźnik - cylindry.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 23, 2012, 11:28:46 »

No i przy okazji wyczyść kranik, sprawdź uszczelkę czy nie spuchła oraz czy jest korek nie zatkany bo tu może leżeć przyczyny nie wkręcania się na obroty na 4 biegu ;)
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 23, 2012, 14:11:18 »

no własnie na starym gaźniku (gaźnikach ) jest problem po wyżej 105 km/h na wszystkich niemal to samo kranik zmieniałem jż nie razkorek zmieniałem w obecnym wyjełem filc ze srodka korka i porozwiercałem troche otwory jest to samo na zapłonie klasycznym czy na moim elektroniku jest to samo ze startu 120 nie ma problemu idzie(dalej nie próbowałem) ale po dłuższej jeździe 105  góra i siwa hmura dymu za mną i nic już tylelat z tym wojuje i jż nie mam pomysłu wiec chciełem zmienic gaźnik i zobaczyc labirynt wykluczam
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 23, 2012, 14:19:05 »

a może go zalewa ? ze startu na obroty się wkręca i przepala, a z biegu nie ma siły się przełamać, ew. silnik już nie najmłodszy ?
ze startu jak go przebujasz to poleci.
Ja tak miałem, że startu to go rozbujałem, a normalnie nie chchiał90 przekroczyć ;)
Zapisane
    Status GG

karol

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Jawa 350 ts
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 23, 2012, 14:28:17 »

moim zdaniem masz zle ustawiony poziom paliwa

Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 23, 2012, 14:44:16 »

obecnie moja cz chodziła na standardowym gaźniku i teraz jak zmienic w tym gaźniku poziom paliwa w komorze pływakowej o położenie iglicy było testowane we wszystkich 5 pozycjach mówie to sie dzieje po jeździe w trasie wystarczy 4 km przejechac z predkoscią 80 i potem idzie jak buża do 105 a potem nic a startując od zera nawet ciągnąc na biegachdo 3500 nie do konca i na 4 przekreca sie manetke i idzie 120 i chciała by może i dalej ale nie lubie sprawdzac kraniki mam 2 jeden w baku drugi dojżany leży zawsze w szafce i w razie co to tylko wymieniam kranik i jade dalej z gaźnikiem to samo z korkiem też pisałem co robiłem i dlatego chce pokombinowac z innym gaźnikiem bo dużo jeżdze w trasach i czasem trzeba wyprzedzic

Zapisane
    Status GG

karol

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Jawa 350 ts
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 23, 2012, 15:14:39 »

Poziom paliwa ustawiasz języczkiem od pływaka , poziom paliwa powinien wynosić ok 11 mm. od krawędzi komory pływakowej.
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 23, 2012, 15:21:34 »

Jak na rozgrzanym silniku nie idzie dobrze , to sprawdź czy kompresja jest dobra (albo czy jeszcze jest) . Drugie - iglica na najwyższy rowek jak silnik masz dotarty . Poza tym iglicą się nic nie wyreguluje , za dopływ paliwa na otwartej przepustnicy odpowiada dysza główna . Iglicą można wyregulować "przejście" - jak silnik działa na częściowo otwartym gazie . Przypuszczalnie ją trochę zalewa jak bardzo kopci . Jak motor dobrze odpala (ciepły i zimny) to poziomem paliwa się nie baw , chyba że naprawdę wiesz co robisz . Sprawdzić poziom trzeba czy jest ok i zrobić tak żeby miał wartość taką jaką ma mieć - czyli 11 mm .
Natomiast bardzo dokładnie sprawdź czy kranik jest drożny - zdejmij rurkę i puść trochę paliwa do słoiczka - ma lecieć jak z wodospadu . No może nie jak wodospad , ale stałym i sporym strumieniem .
« Ostatnia zmiana: Lutego 23, 2012, 15:24:09 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

karol

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Jawa 350 ts
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 23, 2012, 15:40:13 »

mogą to być też świece , zła wartość cieplna jak moto jest zimny to chodzi dobrze a jak się rozgrzeje to już lipa
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 23, 2012, 16:08:30 »

Może też tak być . Przyspieszałyby zapłon za bardzo , rozgrzewając się i powodując samozapłon . Ja miałem kiedyś tak że po wyjęciu kluczyka silnik jeszcze przez 2-3 sekundy chodził sam =] Po zmianie świec na chłodniejsze to ustąpiło całkiem .
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #15 dnia: Lutego 23, 2012, 16:10:38 »

ja tylko sprawdzam motor na ciepłym silniku motor ma ok 7000 tysiecy po szlifie i ze 3000 tysiące po wale i to w tym motoże to 3 remont który robiłem motor mam od ponad 13 lat prawie 14 i wiem dobrze ze silnik wytrzymóje 30000 tysi motor zawsze rozgrzewam delikatnie pali nawet przy minusowej temperatuże przy 4 no jak długo stoi to 5może 6 kopnieciu wiec dlatego wykluczam silnik wał po tylu latach nauczyłem sie centrowac i sam robic dlatego wykluczam labirynt ( kupiłem sobie czujnik zrobiłem uchwyt kłowy i drógi wał do nauki centrowania dawno temu) ale nikt mi nie potrafi powiedziec dlaczego na trasie jest takie a nie inne zjawisko dlatego naszło mnie w zimowej eufori na zmiene gaźnika z ts już wiem ze ktos zamienił miejscami dwie dysze w tym gażniku z ts który próbowałem do niej założyc wczesniej i teraz tylko potrzebuje czasu zeby przetestowac to wszystko w praktyce. a takie mam pytanie jeszcze bo człowiek całe zycie sie uczy czy ktos wie bo u mnie jest dysza główna w starego typu gaźniku 103 a wszędzie jest napisane ze ma byc 105 co do kranika to tez sprawdze mam drógi przejżany przez zimę założe ale wątpie ze to to  jak ktos bedzie miał pomysł to prosze pisac a i mój motor to nie ts tylko cz i problem dotyczy gaźnika z cz z ts dopiero zamieżam założyc
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #16 dnia: Lutego 23, 2012, 16:12:57 »

a możecie mi powiedziec jakie swiece najlepiej do tego sprzeta kupywac bo szczeze powiedziawszy toniektóży mówią ze 100 niektórzy 75 ja testowałem ostatnio nawet wieloelektrodowe ale to nie to
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #17 dnia: Lutego 23, 2012, 16:19:12 »

Ja używam świec iskra 75 lub 80 . 95 są już za gorące , na nich miałem samozapłony . Powinny być bez podwyższanej elektrody . Ja mam gaźnik z CZ w silniku z TS , czyli całkiem na odwrót =) Dyszę główna mam 115 . Były różne typy z różnymi dyszami a czytałem kiedyś że 115 to były największe dysze jakie montowano . Najmniejsze to chyba były 95 , ale nie chcę źle powiedzieć . A między 103 a 105 nie będzie raczej dużej różnicy , to nie powinno być odczuwalne .
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #18 dnia: Lutego 23, 2012, 16:28:09 »

zgadzam sie z tobą w zupełnosci na 95 nigdy nie zrobiłem wiecej niż 300 km a na 75 jeździło sie i jeździło mi znowu 95 czesto zalewało i dostawały przebicia teraz mam wsadzone jakies izolatory jest narazie oka a mój motor zachowuje sie dla mnie tak jak by od tych 105 km/h miał za mało paliwa ustawienie gaźnika pierwszy rowek od góry i około półtora obrotu sróbką od dawki biegu jałowego i była gitara tylko drazni mnie zawsze to ze po wyżej tych 105 nie mam jak wyprzedzic trzeba sie zastanawiac kiedy mozna a kiedy nie zapłony nie wyspadają poprostu tak jakby ja ktos trzymał na sznurku  jak ruszamy z miejsca  i delikatnie nawet przyspieszamy tylko ciągle sie na karzdym biegu rozpędzając to można ją ciągnąc i idzie problem jest w trasie a czesto jeżdże nią w trase przestawiłem teraz jeszcze iglice na drógi rowek od góry zobaczymy jak nie zda egzaminu gaźnik z ts to zakładam spowrotem stary i moze dysze 105 bo mam takową jeszcze 
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #19 dnia: Lutego 23, 2012, 16:46:58 »

Kolego dysze 105 były montowane w CZ 472 < .6
472.6 miała dyszę 103 ;) Podobno ciut mniej paliła na tym.

Dysze 115 miały 634
Dyszę 105 miały 472<.6
Dyszę 103 miała 472.6
Dyszę 93 miała 487
Dyszę 92 miała 632
Dyszę 88 miała 488

Do tych silników należy pakować świecie F75/80
Czyli :
NGK B7HS
BOSH W4AC
Pal N8
Brisk N14
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #20 dnia: Lutego 23, 2012, 16:51:00 »

no własnie moja pali zadziwiająco mało i szlak mnie trafia jak ktos mi mówi ze te silniki dużo palą ja mam 472.6 początek ery 12v 86 rok aluminiwy wachacz już z tyłu ale jeszcze na stalowych chromowanych felgach
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #21 dnia: Lutego 23, 2012, 17:26:12 »

też mam 472.6 :D
A felgi rożnie dawali, jakie mieli takie szły do moto :D

Moja min spalanie na trasie 3,5 litra, największe koło 5 litrów, a średnio to masz u mnie w podpisie ;)
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #22 dnia: Lutego 23, 2012, 19:14:00 »

mi najwiecej po miescie kiedys spaliła 5,5 jakies a tak w trasie trzymając sie magicznej około 80  to faktycznie wychodziło 3,5 do lekko ponad 4 we dwie osoby i sporym bagarzem bo czesto jeżdże ze swoją żoną znaczy sie prawie zawsze do teraz bo bede tatą ale to już inna historia a co do felg to mam takie i takie ale jak ją kupywałem była na stalowych znowu dobry kolega ma 6v i miał aluminiowe. Ale wracając do tematu macie pomysły na mój problem ze standardowym gaźnikiem lub układem paliwowym czy porzyczyc poprostu drógi gaźnik czezetowski i zobaczyc co bedzie ?
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #23 dnia: Lutego 23, 2012, 19:59:51 »

Weź się przejedź na próbę, rób to jak zwykle, rozpędź się do tych magicznych 105, i jak dalej nie będzie szła to zatop pływak i zobacz jaki będzie efekt.
Jak przyśpieszy mamy odp. jak zwolni, ma za dużo ;)
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: gaźnik z ts do cz
« Odpowiedź #24 dnia: Lutego 23, 2012, 20:07:36 »

damjutro znac co i jak mam przysykowany gaźnik z ts pod cz i gaźnik z cz wiec dam znac
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
4043 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 02, 2011, 08:46:46
wysłana przez deejf
Gaźnik TS - poziom paliwa

Zaczęty przez Saladin Eksploatacja

16 Odpowiedzi
8985 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 19, 2011, 12:58:04
wysłana przez Nirro
9 Odpowiedzi
6651 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 16, 2011, 21:35:22
wysłana przez JarekC
28 Odpowiedzi
9174 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 03, 2012, 11:11:00
wysłana przez Krycha
5 Odpowiedzi
6260 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 24, 2012, 08:24:12
wysłana przez Jawolotmen