Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 07:43:05
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: MARQS- Jawa 175 356 z 1959r.  (Przeczytany 12697 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #25 dnia: Maja 05, 2009, 21:29:10 »

Dziękuję Ci po raz kolejny, dzięki Tobie remont jawy staje się o wiele prostszy  <cheers>
Pozdrawiam
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #26 dnia: Maja 11, 2009, 20:47:49 »

Dostałem dziś cylinder i kilka innych dupereli, ale mam pytanie, nie mam pojęcia o przeszłości cylindra, wygląda zdrowo, brak rys itp. po zmierzeniu suwmiarką ścian cylindra rozmiar od ściany do ściany ma 4,2cm teraz pytanie nie wiem czy robić szlif czy też nie, i jaki tłok ew. kupić pod szlif...a jeśli ścianki są ok. czy warto robić szlif?Pozdrawiam
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #27 dnia: Maja 11, 2009, 20:52:50 »

No kolego 4.2 czm to nie dość że masz bardzo dokładną suwmiarkę to nawet zaniża ci o 1cm.
Zapewne nie dodałeś 1cm który się dodaje (szerokość szczęk pomiarowych).
I najważniejsze suwmiarką nie zmierzysz dokładnie cylindra ! Tylko średnicówką bo w tych miejscach co mierzysz na tyle pozwala suwmiarka cylinder się praktycznie nie zużywa , pozatym pomiar trzeba wykonać do setnych części milimetra aby ocenić stan cylindra.
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #28 dnia: Maja 11, 2009, 21:12:43 »

No właśnie, coś gdzieś mi się obiło o tym dodawaniu, ale generalnie nie używam tego osprzętu dlatego zmierzyłem jak laik :P podjadę jutro do gościa co się zajmuje szlifami to mi może coś poradzi.
Pozdrawiam
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #29 dnia: Maja 11, 2009, 21:15:51 »

Orientacyjnie można nowym pierścieniem zmierzyć. Tłok pasuje od kazdej CZ 175. Tylko tulejka na korbowodzie juz jest wtedy na inny sworzeñ.
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #30 dnia: Maja 26, 2009, 07:13:38 »

A więc tak cylinder ma dokładnie 58,7 gość powiedział że może mi zrobić szlif na 59,2 a najlepiej jak by był 59,5 wtedy żadne plamy nie wyjdą.  Byłem w sklepie ale tam mają tłok na 59,0 i typek mówi że na IV szlif to jest. Może mi ktoś poradzić jak to jest faktycznie? I ew. gdzie tak tłok dostanę? Dałem zapytanie na skutery debica może coś mają. Pozdrawiam
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #31 dnia: Maja 26, 2009, 10:05:58 »

Szlif to + 0,25 do wymiaru nominalnego.
Nominał to 58mm. Więc IV szlif da nam 59. Tłoki są do 4 szlifu do 175. Cylinder masz złomowaty.
Zapisane

orli175

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #32 dnia: Maja 26, 2009, 16:52:30 »

Witam(podepnę się pod temat) ja tez jestem na etapie renowacji mojej 356, i mam problem mam oryginalny cylinder z epoki nowy tłok cylinder na IV szlif tłok tak samo, na tłoku wybite 60 nigdzie nie mogę dostać pierścionków na ten tłok i co mam w takiej sytuacji zrobić.?
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 26, 2009, 19:46:36 »

Jak 60???? Pierścienie pasują od CZ 350 lub Jawy 350ts. Zobacz czy masz rowki 2 czy 2,5 mm. Jak 2 to od Ts a jak 2,5 to od Jawy lub CZ z silnikiem 634.
Zapisane

orli175

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 26, 2009, 22:06:46 »

Dzięki sprawdzę no na tłoku mam wybite 60 tłok wraz z cylindrem leżał zawinięty w papier zabezpieczony był smarem wygląda naprawdę ślicznie,muszę i ja się wsiąść  za moją 356, bo narazie to przygotowałem 90% do malowania.Chromy w wakacje i tka nie całe tylko pewien procent ale zawsze do przodu.

"marqs"-mógłbyś się odezwać na moje gg-2391833 mam kilka spraw które bym chciał obgadać.Pozdro
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 27, 2009, 22:35:55 »

Dzwoniłem na skutery dębica, i mają tłoki na większy wymiar, tyle że na zamówienie oryginalne czeskie bo polskie robią tylko do IV szlifu, także koszt tłoka to 40zł i pod ten wymiar zrobię szlif, nie będę szukał kolejnego cylindra :-/


"marqs"-mógłbyś się odezwać na moje gg-2391833 mam kilka spraw które bym chciał obgadać.Pozdro
Jasnę, odezwę się ale ok. piątku jak będę na swoim kompie,bo w robocie nie mam gg.
Pozdrawiam
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwca 03, 2009, 23:39:22 »

Witam, poszukuję uszczelek silnika do swojej Kyvacki, czy takie z tej aukcji będą pasowały do mojej 356?    http://www.allegro.pl/item649735144_nowe_uszczelki_silnika_do_cz_jawa_175_350_350ts.html
Na skutery debica nie mają niestety, może ktoś wie gdzie mogę dostać?
Pozdrawiam
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwca 03, 2009, 23:45:23 »

Do 356 nie kupisz nigdzie kompletu. Po prostu nikt tego już/jeszcze nie produkuje.

Mała wskazówka- uszczelka pod głowicę- identyko jak w CZ 350
Pozostają Ci tylko dwie- pod dekiel olejowy i pod cylinder- obie sobie wytnij i po sprawie- między kartery nie przychodzi uszczelka żadna-tylko masa uszczelniająca.
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwca 03, 2009, 23:47:08 »

Dzięki po raz kolejny, Pozdrawiam <cheers>
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwca 13, 2009, 20:07:20 »

Witam, wznawiam ponownie remont Jawy, mam pytanie od jakiego modelu jest ta osłona? podejdzie do mojej 356?
http://www.allegro.pl/item656919014_jawa_cz_oslona_lancucha.html
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwca 13, 2009, 20:44:42 »

Ta jest chyba do CZ 175 typ 450- do 356 podejdzie,ma tylko nieco inny wzór. Ale tej konkretnej z linku bym nie kupował. Pamiętaj o założeniu gumowego klocka z wewnętrzną tulejką i sprężynami.
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #41 dnia: Lipca 09, 2009, 23:07:20 »

Witam ponownie po dłuższej przerwie, graty już pomalowane, zacząłem częściowo składać,



Mam pytanie od czego mogę zaadaptować stacyjkę?ta stara niby działa ale chciałbym nową, i drugie pytanie czy mogę gdzieś dostać czystą tabliczkę znamionową do Jawy?
Pozdrawiam
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #42 dnia: Lipca 09, 2009, 23:37:29 »

Stacyjka? Od jakiegokolwiek innego knedla poza bizonem i panelką. Tylko nakrętkę zapodaj od kivacki bo tam są okrągłe a w innych knedlach 8-kątne lub 6-kątne. Tabliczki pojawiają się na allegro, są tez na skuter dębica oraz czasem na jawaczęści.
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #43 dnia: Lipca 10, 2009, 16:52:01 »

Dzisiaj po wyjęciu łożysk razem z łożyskiem od wału wypadł taki klin a w karterze pojawił się ubytek, przypuszczam że on tam był fabrycznie, ale ciekawi mnie jaką spełnia funkcję? i po licha to drugie wcięcie? proszę mnie oświecić no chyba że coś tam było kombinowane wcześniej...
 

Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -malowanie szparunków?
« Odpowiedź #44 dnia: Lutego 12, 2010, 22:11:28 »

Witam po dłuższej nieobecności, skompletowałem brakujący przedni błotnik+kilka drobiazgów i teraz czas na malowanie szparunków. Taśma 3M zakupiona teraz zastanawiam się nad sposobem ich namalowania. Kolega podpowiada mi aby kupić sprey o symbolu RAL 1036 i niby prysnąć, oczywiście resztę oklejając aby nie zapaćkać,jak widzicie takie rozwiązanie? czy lepiej kupić bazę i lecieć pędzelkiem?
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - wiosna 2010 nowe foto str.1
« Odpowiedź #45 dnia: Kwietnia 18, 2010, 21:09:34 »

Nowsiejsze aktualniejsze foto moto, mam pytanie odnośnie skarbówki, idąc rejestrować moto gdzie kwota na umowie jest 300zł muszę odwiedzić skarbówkę?
Pozdrawiam
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - wiosna 2010 nowe foto str.1
« Odpowiedź #46 dnia: Kwietnia 18, 2010, 21:29:35 »

Nie.
Zapisane

gienek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - wiosna 2010 nowe foto str.1
« Odpowiedź #47 dnia: Kwietnia 18, 2010, 21:30:52 »

musisz. idziesz, kupujesz znaczki, podbijają Ci umowę i idziesz do wydziału komunikacji. nie płacisz podatku w skarbowym, bo wartość pojazdu nie przekracza 1tyś zł.
Zapisane
CZ350, 472.5, CZ 175, 487.0, WSK 125, M06B3, YAMAHA FJ1200

BoNes

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - wiosna 2010 nowe foto str.1
« Odpowiedź #48 dnia: Kwietnia 18, 2010, 21:39:00 »

Bez pieczątki też się da przerejestrować...
Zapisane

gienek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - wiosna 2010 nowe foto str.1
« Odpowiedź #49 dnia: Kwietnia 18, 2010, 21:42:23 »

nie wiem, nie próbowałem "na skróty" :) ja załatwiałem wszystko w należytej kolejności...
Zapisane
CZ350, 472.5, CZ 175, 487.0, WSK 125, M06B3, YAMAHA FJ1200