Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 20, 2024, 05:35:22
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Marzenie na jawie...o Jawie..  (Przeczytany 15095 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: Marzenie na jawie...o Jawie..
« Odpowiedź #50 dnia: Maja 29, 2011, 11:06:11 »

Śrubą "a" ustawiasz przerwę pomiędzy młoteczkiem "C" i kowadełkiem "b" (styki przerywacza). Ma ona wynosić 0,3mm, gdy tłok jest w Górnym Martwym Punkcie. Następnie ustawiasz wyprzedzenie zapłonu na ok. 2,7mm, tzn. 2,7mm przed GMP styki przerywacza powinny się rozewrzeć. Można to sprawdzić miernikiem, żarówką albo obserwować przeskok iskry na świecy. Wyprzedzenie ustawiasz obracając całą płytkę "A". Potem to samo la drugiego przerywacza, ale wyprzedzenie ustawiasz półpłytką "B". Samą wartość wyprzedzenia (owe 2,7mm) odczytujesz z czujnika zegarowego wkręconego zamiast świecy, suwmiarką wsuniętą w otwór po świecy itp.
Zapisane

key

  • Gość
Odp: Marzenie na jawie...o Jawie..
« Odpowiedź #51 dnia: Maja 31, 2011, 15:01:39 »

Hmm..czy to możliwe, że po założeniu innej głowicy ( tak jak pisałem wyżej w poprzedniej urwany był gwint do świecy ) i założeniu nowych podkładek, nadal jest jakaś nieszczelność i może właśnie stamtąd ciągnie lewe powietrze?..ostatnio dłużej pomęczyłem gaźnik i jak już się naprawdę silnik rozgrzał to albo mi się wydaje albo zauważyłem spaliny uciekające spod głowicy. Wcześniej mocniej dokręciłem nakrętki mocujące głowicę.
Bym zapomniał, nowe uszczelki pod głowicę były z zestawu uszczelek do jawy ts 350 
« Ostatnia zmiana: Maja 31, 2011, 15:04:25 wysłana przez key »
Zapisane

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: Marzenie na jawie...o Jawie..
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwca 01, 2011, 21:36:06 »

Składałem na takich uszczelkach i było ok. Głowice dociągałeś na zimnym czy ciepłym silniku? JA dociągam na ciepłym, momentem podanym w książce. 

Przy nieszczelnościach pod cylindrami lub pod głowicami powinno być widać ślady mieszanki.
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Marzenie na jawie...o Jawie..
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwca 01, 2011, 21:51:38 »

U mnie przylgmia głowicy była tak jakby spękana. Niby na cylindrach nie było widać plam z oleju czy spalin ale po zdjęciu głowic podkładka była od stronty głowicy mokra. Da się to naprawić prostym sposobem. Sprawdź jak u Ciebie to wygląda i pamiętaj, że przed dokręceniem głowic należy dokręcić "kolektor ssący". nie wiem jak to się nazywa. Element łączacy gaźnik i cylindry.

Polecam poczytać to:
http://ataman.junak.net/naprawa/napHTMLmot.html



Pozdro.
Zapisane

key

  • Gość
Odp: Marzenie na jawie...o Jawie..
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwca 02, 2011, 22:12:15 »

Niestety nie mam klucza dynamometrycznego i robię to na wyczucie. Dzisiaj dałem do planowania głowice i złożyłem ponownie. Wydawało mi się już ok , ale po chwili znowu to samo, może mój błąd, że dociągałem na zimnym silniku. Ten króciec, o którym mówisz jest dokręcony, sprawdzałem śruby, zresztą nie ma potrzeby ściągania go do demontażu/montażu głowic.
Przy okazji sprawdziłem kolor świec, jedna jest jak najbardziej ok, czyli tak jak w poradniku, brązowa z małą ilością nagaru, natomiast druga już jest bardziej czarna, ale nie przesadnie "osmolona".

Czasami wydaje mi się, że z zaznaczonego miejsca na gaźniku przelewa mi się paliwo :


Może po prostu należałoby zakupić nowy gaźnik i po problemie?


Edyta: Tak sobie przeglądając inne tematy na forum bardzo mi się spodobał podpis użytkownika, a mianowicie chodzi o Strażaka. Pozwolę sobie zacytować  "Magia Jawy . NIe zawsze wiadomo o co chodzi ;D ". I w tym przypadku to się potwierdza, szczera prawda.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 02, 2011, 22:35:44 wysłana przez key »
Zapisane

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: Marzenie na jawie...o Jawie..
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwca 02, 2011, 22:41:00 »

To zaznaczone na fotce to odpowietrzenie komory pływakowej. Musiałby być masakrycznie wysoki poziom paliwa, żeby ciekło stamtąd. Mnie lało się tam tylko raz - gdy motor leżał na boku.

A nowe gaźniki też zbawieniem nie są. Poczytaj sobie o nich na Forum. Lepiej popytać Forumowiczów, czy nie mają jakiegoś na zbyciu. Albo żeby ktoś podjechał i obejrzał Twój gaźnik.
Zapisane

key

  • Gość
Odp: Marzenie na jawie...o Jawie..
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwca 02, 2011, 23:09:20 »

Hmm..a czy przy masakrycznym poziomie paliwa w komorze pływakowej istnieje możliwość wystąpienia sytuacji, o której piszę wyżej i z którą nie mogę się uporać?..Pamiętam, że jak czyściłem gaźnik to miałem problem z tym elementem, który zamyka dopływ paliwa z baku :

Ten element z kulką się czasami w pewnym momencie blokował, ale po czyszczeniu było w miarę ok i wydawało mi się, że już teraz ciśnienie paliwa , które wypiera pływaki mimo tych problemów zamknie dopływ, ale może nadal się to blokuje w pewnym momencie i poziom paliwa jest za wysoki, dlatego wkręca się na wysokie obroty?..Jak moja teza koledzy?...
Zapisane

Saladin

  • Gość
Odp: Marzenie na jawie...o Jawie..
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwca 03, 2011, 05:56:37 »

Lało mi się paliwo przez odpowietrzenie :( i była to wina wadliwego działania zaworka iglicowego. Trzeba albo wymienić albo spróbować wyjąć go z tulejki i delikatnie papierem ściernym (np. 400) przeczyścić boki zaworka jak również wewnętrzne ściany tulejki. Następnie włożyć zaworek na miejsce i lekko dociskając obracać aż będziesz widział taki ślad na stożku zaworka (DELIKATNIE NIE NA CHAMA !!!) ;) Później poskładaj wszystko i sprawdź palcem czy opada lekko w tulejce.
Sam zbyt wysoki poziom paliwa nie spowoduje wchodzenia na wysokie obroty, musi być jakieś "lewe" powietrze :(
Zapisane

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: Marzenie na jawie...o Jawie..
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwca 04, 2011, 15:00:07 »

Ewentualnie nowy zaworek. Szukaj w sklepie z częściami do Skody. Takie same zaworki były w gaźnikach Skód 105/120.
Zapisane

key

  • Gość
Odp: Marzenie na jawie...o Jawie..
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwca 05, 2011, 21:45:32 »

Najpierw spróbuję naprawić potem najwyżej poszukam i wymienię na nowy. Mam małe pytanko, czy łączenie między filtrem powietrza a gaźnikiem, to plastikowe , powinno być w miarę szczelne? U mnie jest dość twarde i nie wydaje mi się, żeby to łączenie było szczelne. Jeszcze jedna sprawa, czy pomiędzy gaźnikiem a cylindrami przy elemencie, który kolega Lopez nazwał " kolektorem ssącym " jest jakaś uszczelka? Nie mam tu na myśli tej gumy od gaźnika tylko między samym mocowaniem miedzy cylindrami a tym elementem.
Zapisane

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 634
Odp: Marzenie na jawie...o Jawie..
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwca 05, 2011, 21:57:39 »

Ten plastik pomiędzy filtrem a gaźnikiem nie musi być super szczelny.
Zaś pomiędzy kolektorem ssącym a cylindrami powinna być uszczelka o taka: http://jawaczesci.pl/394,uszczelka-gaznika-dwugardzielowa.html
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

key

  • Gość
Odp: Marzenie na jawie...o Jawie..
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwca 05, 2011, 22:03:09 »

O rzesz kurcze o_O ...hmm..czy przy marnym stanie tejże uszczelki może dostawać się lewe powietrze i powodować takie zakłócenia, o których pisałem wyżej, czyli "samoczynne wkręcanie się na wysokie obroty po otwarciu przepustnicy i nie schodzenie z nich" ?
Zapisane

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 634
Odp: Marzenie na jawie...o Jawie..
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwca 05, 2011, 22:10:04 »

Tak, na szybko możesz zrobić sobie uszczelkę z tektury (tylko nie z falistej) i zobaczyć czy pomoże.
Swoją droga ja właśnie mam tam dorabianą uszczelkę z tektury i działa.
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: Marzenie na jawie...o Jawie..
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwca 06, 2011, 12:39:04 »

tylko przy wymianie tej uszczelki zachowaj kolejność jak pisałem wcześniej, tzn. popuść nakrętki przy głowicach i najpierw dokręć kolektor ssący, a potem nakrętki przy głowicach.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
łożysko w Jawie 350 TS

Zaczęty przez adam2701 Mechanika

6 Odpowiedzi
4222 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 27, 2007, 13:56:11
wysłana przez bakczysaraj
10 Odpowiedzi
4761 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 12, 2008, 19:08:20
wysłana przez Schiso
3 Odpowiedzi
3091 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 25, 2008, 22:47:26
wysłana przez Jawsim
14 Odpowiedzi
8807 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 03, 2014, 23:22:27
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
16 Odpowiedzi
8450 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 03, 2008, 00:51:49
wysłana przez HubertBaran