Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 03, 2024, 04:01:54
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Moja JAWA 350 TS w końcu ukończona po latach  (Przeczytany 497 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

neotephew

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • JAWA 350 TS
Moja JAWA 350 TS w końcu ukończona po latach
« dnia: Listopada 05, 2023, 16:36:49 »

Witam. Po mękach, bólach, rozterkach i depresjach udało się praktycznie ukończyć projekt mojej Jawy 350 TS rocznik 89. Chciałem podziękować mojemu kuzynowi za wsparcie, wiedzę, czas oraz spokój ducha. Oryginalnie Jawa była czerwona. Nie podobał mi się ten kolor i zadecydowałem, że bedzie zielono-czarna ze złotymi detalami. Dostała zapłon CDI kupiony kilka lat temu od Turbozabytków, sprzęgło od CZ-ty, gaznik dellorto oraz stozek polini. Łańcuch został odkryty, ponieważ nie podobał mi się wygląd osłon. Wszystko zostało złożone ze sztuką na nowych podzespołach( oczywiście oryginalnych nie licząc lusterem i innych pierdół). Odpalenie nastąpiło w pazdzierniku. Zaskakująco dobrze bo za 5 razem na ssaniu.( zaskakujące po moich przebojach z ikovem). Przejechane aktualnie 3 kilometry. Chodzi tak jak powinna. Jest jeszcze kilka szczegółow typu naklejki, inna linka gazu, wskaznik ładowania natomiast działa i jeżdzi jak należy. Zdjęcie umieszczam bo myślę, że zielona Jawa to nietypowy widok. Jeśli ktoś miałby jakiś pomysł na kontrolkę ładowania, która działa z CDI to prosiłbym o jakieś info. Pozdrawiam
Zapisane

PanG

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 42
  • U siebie rób jak u siebie
Odp: Moja JAWA 350 TS w końcu ukończona po latach
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 05, 2023, 18:36:58 »

Ładowanie zrób na przekaźniku 7NRM

CDI i stożek to zaprzeczenie "składania ze sztuką". Łańcuch uszczelniany, czy bez-ringowy?

Zielony to kolor nadziei. Mam więc nadzieję, że doprowadzisz to ładnie do końca.
Zapisane

neotephew

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • JAWA 350 TS
Odp: Moja JAWA 350 TS w końcu ukończona po latach
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 05, 2023, 22:55:06 »

Witaj.zastosowałem złoty łańcuch favorit.pozdrawiam
Zapisane

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: Moja JAWA 350 TS w końcu ukończona po latach
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 06, 2023, 08:53:24 »

Gratuluję remontu i niech służy bezawaryjnie.


Osobiście nie lubię filtrów stożkowych w motocyklach. Podpowiem Ci więc, że bardzo dobry efekt osiągniesz jeśli do motocykla założysz airbox od modelu 640 na prostą gumę (one fabrycznie mają wydłużony dolot (lejek wewnątrz), co wpływa korzystnie na osiągi. Z Jikovem gra to super, a jeśli zamiast oryginalnego gaźnika założysz na przykład PWK 28 (ma zwężkę Venturiego) to będzie jeszcze lepiej.
Pozdrawiam


P.s. CDI nie jest zaprzeczeniem składania zgodnie ze sztuką. Kolega pomylił zgodność z oryginałem ze "sztuką techniczną". Usprawnienia są z nią zgodne, a CDI się do nich zalicza.
« Ostatnia zmiana: Listopada 06, 2023, 09:01:52 wysłana przez Jacek_L »
Zapisane
Aktualnie: Royal Enfield Himalayan, Enfield Bullet, Jawa 638.0
Wcześniej: Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

PanG

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 42
  • U siebie rób jak u siebie
Odp: Moja JAWA 350 TS w końcu ukończona po latach
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 06, 2023, 12:23:57 »

PWK 28 (ma zwężkę Venturiego)

A oryginalny Jikov nie ma?  ;D

Usprawnienia są z nią zgodne, a CDI się do nich zalicza

Jako bezkontakt z przemyślanym modułem zapłonowym i metodą jego wysterowania - jest usprawnieniem w odniesieniu do oryginalnego IDI na przerywaczu, np Vape.
Natomiast stare wydumki od TZ to proszenie się o problemy i żaden progres. Wystarczy poczytać opinie "zadowolonych" klientów. Tyle o zapłonie.
O ładowaniu chyba się nie będę zbytnio rozpisywał, bo nie trzeba mieć IQ powyżej 200, żeby wiedzieć że samowzbuda z reglem na tyrystorze to w Jawuszce zwykły regres w kontekście fabrycznego alternatora, a nie żadne usprawnienie.



Zapisane