Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Na każdy temat => Wątek zaczęty przez: Mariano Italiano w Marca 04, 2024, 16:52:04
-
Cześć Wszystkim,
Może jest ktoś kto może odpowiedzieć i jest bardziej biegły w przepisach - myślę, że może się przydać też innym w przypadku chęci ciągnięcia ciężkich motocykli.
Jak w temacie - wyobraźmy sobie taki scenariusz:
O.2 w samochodzie - 550kg (max masa ciągniętej przyczepy bez hamulca)
DMC przyczepy (bez hamulca) - 500kg (przyczepa sprzedawana z DMC do nawet 750kg, więc DMC sztucznie obniżone o 250kg - przyczepa da radę)
Masa wlasna przyczepy - 110kg
Na przyczepie 2 motocykle - w sumie dajmy na to 440kg (rzeczywista masa)
Z tego wynika że DMC przyczepy jest przekroczone o 50kg, ale nadal w zakresie możliwości samochodu (O.2 550kg).
Co w przypadku, jak zlapie nas policja, inspekcja transportu drogowego i zweryfikuja ze takie cos ma miejsce?
Wiem ze najłatwiej wziąć dużą przyczepę z hamulcem etc., ale przyczepki motocyklowe zazwyczaj mają niskie DMC, dlatego taki dylemat moze się komuś przytrafić.
Nie szukam alternatywnego rozwiązania, tylko rozważam co w przedstawionym przypadku służby mundurowe zaordynowałyby ;-).
-
Proste. Skoro z wyliczeń wychodzi, że nie można ciągnąć to nie można.
Nikt tego raczej nie zweryfikuje, musiałbyś sobie na to zasłużyć na taką kontrolę. Policja w zasadzie nie bada DMC i nie weryfikuje czasu pracy i przepisów dot. typowego transportu towarów/ludzi bo to zadanie ITD.
A jak to robi to bardzo wybiórczo.
W zasadzie piszę ale zdarzyć się może... w zakresie obowiązków jest to przewidziane.
Co do kary to mandat i zakaz dalszego poruszania sie po drogach - co wiąże się z rozładunkiem nadgabarytu.
Ale za 50 kg nikt nie będzie się czepiał. Ale jak się czepi to na prośbę kontrolowanego tylko.
Takie moje zdanie.
-
Jak wyżej , a jak Ci wychodzi po dowodach motocykli nie po rzeczywistej