Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 13, 2024, 01:08:57
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: CZ 175 487 - remont kapitalny  (Przeczytany 16074 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

skyline11

  • Gość
CZ 175 487 - remont kapitalny
« dnia: Maja 01, 2012, 11:26:43 »

Znalazłem w końcu trochę czasu i chciałbym zrobić remont kapitalny CZ 175 487. Powód - Brak mocy na wyższych biegach. Na jakie elementy powinienem zwrócić uwagę przy rozbiórce - co wymienić, czemu dokładnie się przyjrzeć itp. Nie miałem wcześniej styczności z motorami, ten jest mój pierwszy, więc nie chciałbym aby moja konserwacja skończyła się tylko na rozebraniu motoru :D

« Ostatnia zmiana: Maja 01, 2012, 13:09:40 wysłana przez skyline11 »
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Jawy CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 01, 2012, 11:43:27 »

Taki motocykl jak Jawa CZ 175 478 nie istnieje.

Popraw to  >:(
Zapisane
    Status GG

stan63

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 01, 2012, 14:28:27 »

Strażak, kolego, jak już się dowartościowałeś wielkim i mądrym komentarzem, (młody kolega popełnił zwyczajny czeski błąd) to może autorytatywnie pomógł byś odpowiadając na postawione pytanie, sam posiadasz CZ. Chłopak zwyczajnie potrzebuje pomocy.
Pozdrawiam. S
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 01, 2012, 15:20:36 »

Skoro mówisz kapitalny remont, to polecam:
-wymiana łożysk wału obowiązkowo (jeśli łożyska wałka głównego i zębatki zdawczej mają luzy to też wymień)
-szlif cylindra, nowy tłok, pierścienie, sworzeń tłoka
-wymiana uszczelniaczy wału i zębatki zdawczej
-wymiana korbowodu (jeśli ma chociaż minimalne luzy pionowe)
-wymiana czopów wału (jeśli jesteś w stanie zdjąć łożysko z wału ręką, to najlepiej wymienić czop, ale można też ratować się klejem do montażu łożysk, jeśli czop nie jest jeszcze strasznie zlochany)
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 01, 2012, 15:21:18 »

Cylinder do szlifu Wał do regeneracji łożyska do wymiany uszczelniacze także.
No a reszta to już zależy od stanu
Sprzęgło
Elektrownia itp
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

skyline11

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 01, 2012, 17:23:37 »

Czy jest możliwość obycia się bez szlifu? Motor ma 5189kilometrów przebiegu, myślę że to nie dużo. Fakt że sporo stał nieużywany (15 lat?). Nie chciałbym pchać w niego nie wiadomo ile pieniędzy, bo chyba nie jest tyle wart ;p
Zapisane

willy

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny - Na kocią łape :P
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 01, 2012, 17:28:32 »

To zmień nazwe tematu na ... Cz 175 487 Remont na kocią łape i będzie gites:]


Sam Robie Kapitalke silnka lecz cylki mam nie ruszane bo nie wymagają tego... mają 3tyś km po szlifie wylatane i nie ma sęsu.

Kwestia tego jaki stan tulei u ciebie jest i sie stanie jasność...

Pozdro!!!
« Ostatnia zmiana: Maja 01, 2012, 17:33:31 wysłana przez Domin0 »
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 01, 2012, 18:20:27 »

Czy jest możliwość obycia się bez szlifu? Motor ma 5189kilometrów przebiegu,

Tyle ma naprawdę, na liczniku, czy od poprzedniego remontu ?
Jak już Domiś powiedział, wszystko zależy od stanu tulei.
Jak nie ma rdzy, rys, i progu, a stare pierścienie z tłoka po wsadzeniu w cylinder nas wysokość ok 2 cm, mają luz 0,4- 0,55 to spokojnie na tym jeździj.

No chyba, że jest inaczej, wtedy się coś wymyśli.
Zapisane
    Status GG

skyline11

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 01, 2012, 18:43:52 »

Stan licznika jest prawdziwy-znajomy kupił nówkę, trochę pojeździł i stała jestem co do czego 100% pewny. Cylinder w środku nie ma żadnych rys, co do tłoka i pierścieni to jeszcze nie zdejmowałem cylindra, ale jak zacznę rozbierać maszynę to postaram się dostarczyć zdjęcia, które na pewno pomogą w ocenie sytuacji ;p
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 01, 2012, 19:30:06 »

Skoro jesteś pewien ze taki przebieg to weź wyczyść gaźnik ustaw zapłon i jeździj
Jak coś się urwie to będziesz wiedział  "znajomy" zrobił cię w banbuko
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

oloTS

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 82
  • Jawa 350 TS Jawa 175 356 Cz 477 Sport Cz 487
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 01, 2012, 19:30:25 »

Skoro ma taki mały przebieg i nie ma mocy jest to może kwestia regulacji. Przed rozbiórką na części pierwsze sprawdził bym kompresje. Jak kompresja będzie słaba to wystarczy zrobić szlif i nowy tłok z pierścionkami i tyle bez rozpoławiania silnika.
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 01, 2012, 19:42:21 »

Chyba, że stała pod chmurką i zardzewiały łożyska wału i korbowodu. Zdejmij cylinder, pooglądaj, pomacaj, powąchaj, sprawdź luzy i już.
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 01, 2012, 19:59:59 »

Tak jak koledzy pisza  jak nie masz rdzy na tulei cylindra to
sprawdz kompresje. Jak bedzuie dobra to reguluj gaznik i   zaplon i smigaj
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 01, 2012, 20:20:26 »

przecież wystarczy ściągnąc tylko cylinder i można okreslic stan cylindra jak i wału a nawet stanu łożysk głównych. coś mi sie wierzyc nie chce ze po tak małym przebiegu silnik jest złachany chyba ze kolega go porżadnie dotarł ( zpałował ) ;D
Zapisane
    Status GG

willy

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 01, 2012, 20:21:44 »

Nie koniecznie musiał zapałować...

Wystarczy że miał syf w airboxie i już 1000km działa na silnik jak 5000km...
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 01, 2012, 20:32:03 »

nie wiem jak 175 ale 350 musiała miec duży próg zeby tracic moc jak na wysokich obrotah traciła bardzo na mocy to zawsze no prawie zawsze była to przyczyna nagarów w wyloci. Ja bym zdją cylinder i tak jak mówiłem wtedy da sie wszystko obczaic cylinder i wał bez zbędnych przyrządów. pierscionek pierwszy sciągnąc zobaczyc jak w tulei siedzi i mamy pewnosc
Zapisane
    Status GG

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 860
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 01, 2012, 22:13:33 »

Zdejmij cylinder,kup nowe pierścienie włóż jeden  na głębokość ok 1cm od góry cylka i zmierz szczelinę między krawędziami pierścienia dokładnych wartości nie znam ale strażak napisał chyba dobrze.
Po zdjeciu cylindra zajrzyj do skrzyni korbowej czy nie ma tam rdzy.jeśli motocykl stał pod dachem,miał wkrecona świece i nie było kopane starterem nie powinno być skorodowane.
Z tego co piszesz wynika że jeździłeś więc i tak raczej nie określisz czy był nalot z rdzy bo jeśli był to będzie chodzić ale szybko sie zużyją łozyska.
na pewno simmeringi do wymiany bo guma po tylu latach straciła właściwości.
Jeśli ma taki przebieg i powyższe będzie w porządku to kwestia regulacji zarówno gaźnika jak i zapłonu.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

skyline11

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 02, 2012, 00:27:35 »

@Mofeix
Gaźnik czyściłem, zapłon ustawiłem (wszystko kilkakrotnie) zero efektu. A co to prawdziwości przebiegu to nawet proszę nie zaczepiać tego tematu bo jestem do tego 100% pewny (może przesadziłem, nie znajomy tylko przyjaciel ;p).

@ oloTS
Próbowałem już różnych regulacji, nie mam dużego doświadczenia, możliwe że podczas regulacji uszkodziłem lekko gwinty dysz (dysza pozioma [ta wyżej] wkręca się bardzo luźno[żeby nie było luzu zastosowałem taśmę teflonową], dysza pozioma ta niżej, wkręca się z początku normalnie potem ciężko [w czasach przed moją regulacją wydaje mi się że wkręcała się kapkę dalej], dysza od spodu wkręca się średnio [wydaje mi się że normalnie]) zaraz pewnie polecą bluzgi że nie powinno mi się dać motoru do ręki, no ale cóż nigdy wcześniej z motorem nie miałem do czynienia, a nie mam w pobliżu siebie nikogo, kto mógłby udzielić mi paru fachowych rad (kumpel od motoru twierdzi, że nie miał z motorem problemów). Jeżeli chodzi o kompresje to wydaje mi się ok, po wyjęciu świecy czuć wciąganie i wypychanie palucha ;p

@Lopez
Motor stał ciągle pod dachem, w suchym miejscu.

@reszta
Jak wyżej.

Podsumowując. Chciałbym wszystkim podziękować za odpowiedź, sporo mnie nauczyła dzisiejsza lektura ;p Plan mojego działania jest taki: Najpierw jeszcze raz (nie wiem który to raz z kolei) wyczyszczę dokładnie gaźnik, dokonam regulacji i zobaczymy jak będzie zachowywać się motor. Jeżeli będzie to samo ściągam cylinder i oceniam sytuacje, lub po prostu dostarczę Wam zdjęcia (chyba lepszym pomysłem będzie to 2 ;p).
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 02, 2012, 10:58:23 »

Wlasnie zaprowadzenie motocykla do kogos kto sie na tym zna bedzie najlepszym wyjsciem. Bo majac male doswiadczenie mozesz mu zaszkodzic
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

skyline11

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 02, 2012, 15:24:37 »

Na wstępie chcę podziękować Strażakowi, za podesłanie mi poradnika dotyczącego regulacji gaźnika.
Jak wcześniej napisałem - nie mam w pobliżu takiej osoby, poza tym chciałbym sam się nauczyć i doprowadzić motor do porządku. Nie mam innego motoru, który mógłby pełnić funkcję królika doświadczalnego. Rozumiem, że być może po mojej "Nauce" motor może nie być w rewelacyjnym stanie, ale nauka nie idzie w las. Wolę  sam go naprawić, niż dać komuś kasę żeby mi zrobił i nie mieć żadnej satysfakcji. Nie jest to motor za 5 tys czy 15 więc nawet jeśli kilka rzeczy spierdacze, to jeżeli ma mi pomóc to w nauce, to jest gotów je poświęcić;p
« Ostatnia zmiana: Maja 02, 2012, 15:27:03 wysłana przez skyline11 »
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 02, 2012, 20:58:54 »

W sumie masz racje. Sam tez sie kiedys uczylem i moja ofiara byl zeliwniak, ktorego noe da sie juz odratowac  ;D
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

skyline11

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 03, 2012, 15:23:41 »

No mam nadzieję że w moim przypadku sprawa potoczy się lepiej xD Co do postępu to gaźnik wyczyściłem, jutro zajmę się regulacją. Dla upewnienia: dysze biegu jałowego mam nawet nie dotykać? Ma być wkręcona do końca i tyle tak?
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 03, 2012, 15:45:45 »

Tak, dysza biegu jalowego ma byc wkrecona do konca, regulujesz tylko sklad mieszanki i jalowe obroty sruba regulujaca polozenie przepustnicy.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

stan63

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 03, 2012, 16:26:47 »

Kolego , super podejście do zagadnienia, tak trzymaj i powodzenia.
Nie wiem ktoś z kolegów wcześniej pisał o wydechu, jeśli nie patrzyłeś teraz do niego to zrób to teraz. Brak przelotowości spowodowane złogami niedopalonego LUX-a i różnego kurzu skutecznie odbierze moto siły, do uciągnięcia się nawet samego siebie.
Zapisane

skyline11

  • Gość
Odp: CZ 175 487 - remont kapitalny
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 03, 2012, 17:11:23 »

Też ostatnio zastanawiałem się nad tłumikiem. Raz go rozbierałem to może nie dużo, ale troszeczkę nagaru było. Słyszałem że najlepiej jest nalać benzyny i podpalić (ale czy to bezpieczne?), gdzie indziej czytałem że niektórzy robią to "Kretem", albo innym środkiem do udrożniania rur. Jakie są Wasze metody na czyszczenie tłumika?
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[472] Remont kapitalny

Zaczęty przez Tomek « 1 2 3 4 5 » Mechanika

122 Odpowiedzi
38785 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 24, 2006, 22:42:50
wysłana przez STÓWA
REMONT

Zaczęty przez Moto37 Mechanika

20 Odpowiedzi
6762 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 24, 2008, 20:46:44
wysłana przez HubertBaran
16 Odpowiedzi
9990 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 08, 2011, 13:40:10
wysłana przez Tritan
remont kapitalny cz 350 6v

Zaczęty przez lukash_n « 1 2 » Mechanika

29 Odpowiedzi
14873 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 22, 2012, 20:06:51
wysłana przez Lopez
74 Odpowiedzi
21789 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 11, 2017, 10:29:51
wysłana przez mostasz