Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 13:40:06
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Fichtel & Sachs  (Przeczytany 4122 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

LEMUR

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 249
  • Jawa 350 638.0 1987r
Fichtel & Sachs
« dnia: Grudnia 15, 2014, 21:20:21 »

Witam rozebrałem bardzo stary silnik Fichtel & Sachs 250 cc poj chyba do jakiejś motopompy niestety padła cewka WN.Czy ktoś wie gdzie dostać coś takiego??Jezeli nie ten dział prosze przenieść.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 15, 2014, 21:22:42 wysłana przez Szybki_Lemur »
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 15, 2014, 21:28:24 »

Silnika nie znam ale prostsze od znalezienia nowej cewki lub jej zamiennika bedzie chyba jej przewiniecie. Dlugo to trwa ale da sie zrobic nawet wlasnorecznie.

zagier

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 65
  • Jawa 638
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 15, 2014, 21:43:25 »

Cewka od WSKi 125 jest dość podobna, ale trzeba by przyłożyć jedną do drugiej.
Zapisane

LEMUR

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 249
  • Jawa 350 638.0 1987r
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 15, 2014, 21:49:58 »

No dobrałem sie do niej drut bardzo zmęczony.trzeba będzie ja chyba "zwymiarować"cewke.Drut jest cieńszy niż włos.

Silnik takie coś https://www.youtube.com/watch?v=7aGCHvi3s1Q
« Ostatnia zmiana: Grudnia 15, 2014, 21:53:46 wysłana przez Szybki_Lemur »
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 15, 2014, 21:55:34 »

Jak nic nie znajdziesz to mogę polecić
http://www.cyklo-motorelektryk.pl/
Może uda się ją zreanimować.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 15, 2014, 21:58:35 »

Zapisane

LEMUR

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 249
  • Jawa 350 638.0 1987r
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 16, 2014, 21:21:14 »

Rozebrałem tą cewkę tylko jakiego drutu użyć do przewinięcia bo raczej tego nie zmierzę  0,05 mm,grubszy cieńszy?

P.s.Jeżeli ktoś by sie denerwował ze nie zwiazane z czeska marka dodam ze gaźnik w tym silniku jest  IKOV z polskimi napisami na tabliczkach
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 16, 2014, 21:42:00 »

Pisz smialo,nikt Ci tu palcem ziemi mierzył nie bedzie:-)

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 16, 2014, 23:43:43 »

Czyli gaźnik pewnie z motopompy
Zapisane

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 17, 2014, 00:35:15 »

Jeżeli jeszcze jej nie odwijałeś zwoi to jak coś może udało by mi się ją ci przewinąć na nowo.
Zapisane

jannex

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #10 dnia: Grudnia 17, 2014, 03:01:54 »

 Przede wszystkim skąd pewność że padła? Leciwe magneto również może być przyczyną. Poza tym z ręki tego nie nawiniesz. Musiałbyś w miarę precyzyjnie to odwinąć licząc zwoje i podglądnąć technikę nawijania. Następnie zdobywasz odpowiedni drut i jedziesz - obawiam się jednak że nawijając z ręki uzwojenia mogą się nie zmieścić.
Zapisane
    Status GG

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #11 dnia: Grudnia 17, 2014, 09:00:50 »

polecam fajna stronkę na omawiany temat

http://www.brufnut.de/WORKSHOP/LUCAS/lucas.htm

obejrzyjcie jakie cuda robi autor tej strony

http://www.brufnut.de/main.htm
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #12 dnia: Grudnia 17, 2014, 09:15:43 »

Przewijałem cewki od Simsona i z ręki da się nawinąć w miarę równo. Tylko z takim cienkim drucikiem wyjdzie od cholery zwoi. A nie możesz podejść do kogoś kto mógłby ci zmierzyć ten drut mikromierzem?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 17, 2014, 10:17:05 »

A czy ja powiedziałem że przewijam cewki ręcznie?Odwijać owszem odwijam ręcznie bo zwoje muszę policzyć,a nawijam podobnym patentem jak z linku powyżej.
Cewki od simsona świetlne i ładowania można ręcznie nawinąć,ale już wysokiego napięcia nie bardzo
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 17, 2014, 11:10:58 »

Ale na razie nikt się ciebie nie pytał czy to zrobisz, tylko jak to zrobić samemu.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 17, 2014, 11:17:22 »

Szkoda że najpierw nie pomierzyłeś tej cewki,czy faktycznie jest uszkodzona.Bo mogą być magnesy słabe.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

LEMUR

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 249
  • Jawa 350 638.0 1987r
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 18, 2014, 07:23:29 »

Cewka była mierzona miernikiem przed rozebraniem.Rozebrałem --połączenie tej blaszki z drutem jest skorodowane drut strasznie łamliwy rozpada się w rekach.Chciałem znaleść początek drutu i podlutować go tej blaszki ,niestety nie udało sie.Stąd pomysł przewinięcia.
Zapisane

LEMUR

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 249
  • Jawa 350 638.0 1987r
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #17 dnia: Grudnia 18, 2014, 08:50:56 »

Podaje wymiary.Może coś sie dopasuje.
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 18, 2014, 09:57:02 »

Cewka była mierzona miernikiem przed rozebraniem.Rozebrałem --połączenie tej blaszki z drutem jest skorodowane drut strasznie łamliwy rozpada się w rekach.Chciałem znaleść początek drutu i podlutować go tej blaszki ,niestety nie udało sie.Stąd pomysł przewinięcia.
Ok. Rozumiem.Szerokość rdzenia nie jest tak ważna jak średnica koła zamachowego to znaczy aby promień się zgadzał.Tak samo rozstaw otworów zawsze można jakieś blaszki dorobić albo otwory w innym miejscu powiercić.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 18, 2014, 15:48:42 »

Możesz ją nawinąć troszkę grubszym drutem i założyć cewkę butelkową, jeśli nie zależy ci na oryginalności.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

LEMUR

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 249
  • Jawa 350 638.0 1987r
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 18, 2014, 18:05:18 »

Mam jeszcze pytanie sprawdziłem magnesy w kole 3 "trzymają " czwarty nie .Koło do wymiany??
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Fichtel & Sachs
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 19, 2014, 09:16:11 »

Możesz ją nawinąć troszkę grubszym drutem i założyć cewkę butelkową, jeśli nie zależy ci na oryginalności.
To było by najrozsądniejsze wyjście.Coś na wzór silnika 223 z Jawki 50
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.