Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maj 02, 2024, 11:30:47
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.  (Przeczytany 70905 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« dnia: Kwiecień 16, 2011, 17:14:20 »

Zwracam się z pytaniem czy ktoś z forum robił przekładkę prądnicy w Jawie 350 na alternator?
Mam na myśli metodę polegającą na dorobieniu tulei pod wirnik i mocowaniu alternatora do karteru gdzie wcześniej była prądnica? Jeśli jest ktoś taki co poczynił próby a nie skoñczył to również proszę o podzielenie się informacjami:)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 02, 2011, 11:12:59 wysłana przez Strażak »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 16, 2011, 18:14:16 »

Gadaj z turbo, on jest w trakcie takiej przeróbki.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:15:00 wysłana przez Strażak »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: Konkretne pytanie na temat zamiany prądnicy na alternator
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 16, 2011, 18:16:50 »

Ok thx zagadam:)
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Ciechu

  • Gość
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 16, 2011, 19:31:17 »

¦rednica stojanu prądnicy 6V jest mniejsza niż alternatora 12V. Idąc dalej komora prądnicy również jest mniejsza. Przegroda pomiędzy prądnicą a zębatką napędową jest przesunięta w prawe względem przegrody w silniku 12V i koliduje z większym stojanem altka. Trzebaby się jej pozbyć i jakoś inaczej osłonić prądnicę przed syfem z łañcucha.  Osadzenie stojanu prawdopodobnie wymagałoby dorobienia jakiejś sprytnej flanszy lub odpowiedniego obrobienia "łap" prądnicy. To drugie jest pewnie możliwe nawet przy pomocy szlifierki z małymi kamieniami na giętkim wałku. Z przegrodą pewnie będzie gorzej. Trzebaby pomyśleć nad wspawaniem nowej, bliżej zębatki aby jednak zamknąć altek w swojej komorze.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:15:25 wysłana przez Strażak »
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 16, 2011, 20:53:38 »

Z zabezpieczeniem altka przed syfem "no problem" można jakiś laminacik z żywicy i płótna wkleić. Flansza tzw."adapter" to jest dobry pomysł tylko potrzebny aluminiowy krążek fi150x23mm i taka tokarka co to obrobi:) Rysunek techniczny już posiadam:) Wirnik altka na czop wału 6V też już przygotowany-mam wymiary tulejki stożkowej i nawet kilka wytoczyłem:) Zresztą posiadając wszystkie graty z jakiegoś 12V dawcy to największym kosztem jest właśnie dorobienie takiej przejściówki:) Może się ktoś odpłatnie ale nie drogo podejmie takiego wyzwania?? Nie wiem czy nie założyć nowego tematu z takim pytaniem:) To chyba jest świetna myśl....
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:15:40 wysłana przez Strażak »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

szkodnik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 134
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 23, 2011, 14:28:50 »

Gdybyś rozpoczął taki eksperyment koniecznie daj znać co Ci z tego wychodzi. Też interesowałaby mnie taka przeróbka.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:16:00 wysłana przez Strażak »
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 23, 2011, 18:45:05 »

Ok dam znać:) Dziwię się że jeszcze nikt z forum tego nie zrobił. Ale nie sądzę abym zdążył być pierwszy :):) Na razie muszę wyturlać tą przejściówkę.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:16:12 wysłana przez Strażak »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 23, 2011, 19:45:40 »

ja robiłem przekładkę z 6 na 12v w jawie 634 ze znajomym. wymieniałem kartery tylko i wał został ten sam i wirnik naszedł bez żadnej przejściówki jak wyciągałem klina co trzyma wirnik w 6v to wirnik z 12v naszedł normalnie tylko trzeba było popatrzeć w jakim miejscu jest klin w 12 bo 6 v jakoś inaczej się znajdował i zrobiłem dziurkę dalej na wale i wsadziłem klina i jawa chodzi do dziś i działa ładnie:) trochę z tym ustawieniem zapłonu był dobrze żeby klina w dobrym miejscu ustawić ale jak już się to udało zrobić motor ożył:)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:16:27 wysłana przez Strażak »
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 26, 2011, 09:24:51 »

Dzięki za podpowiedź. To że wirnik z alternatora pasuje na wał 6v to wiem bo stożkowatość tych czopów jest taka sama (1:5 na tworzącej). Kwestia tylko jak głęboko trzeba nasunąć oba elementy. Ja tą przeróbkę chcę zrobić bez wyjmowania silnika z ramy:) Jest to możliwe ale szukam osoby, która już to robiła aby pogadać o ewentualnych "schodach".
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:16:40 wysłana przez Strażak »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 07, 2011, 09:31:39 »

No to widzę że na forum jeszcze nikt tego nie zrobił--szczerze mówiąc to cieniutko:) Ale kilka osób byłoby zainteresowanych :>
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:17:03 wysłana przez Strażak »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 634
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 07, 2011, 10:58:21 »

Sam kiedyś byłem zainteresowany tym tematem i wielu pewnie nim było i jest nadal, ale jawa TS nie kosztuje dużo to wiesz ;)
Ale czekam aż Ci się uda i zrobisz fotorelacje :) 
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:17:34 wysłana przez Strażak »
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 07, 2011, 11:07:39 »

gratuluje wiedzy
Cytuj
"To że wirnik z alternatora pasuje na wał 6v to wiem bo stożkowatość tych czopów jest taka sama (1:5 na tworzącej). Kwestia tylko jak głęboko trzeba nasunąć oba elementy."
"wymieniałem kartery tylko i wał został ten sam i wirnik naszedł bez żadnej przejściówki jak wyciągałem klina co trzyma wirnik w 6v to wirnik z 12v naszedł normalnie tylko trzeba było popatrzeć w jakim miejscu jest klin w 12 bo 6 v jakoś inaczej się znajdował i zrobiłem dziurkę dalej na wale i wsadziłem klina i jawa chodzi do dziś i działa ładnie"
Bzdury!!!!!!!!!!!!!!! i zero wiedzy
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:17:51 wysłana przez Strażak »
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 07, 2011, 11:17:16 »

Komu Gustaw gratulujesz a komu nie? bo się pogubiłem.
Co do fotorelacji Laszlo to jestem za:) tylko zrobię to tylko wtedy kiedy zacznie się to wszystko kręcić, a w mojej instalacji popłynie 12V. Bo wcześniej to niema sensu!!! Trzeba będzie jeszcze sporo poczekać bo rzadko widuję swoją Jawę.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:18:11 wysłana przez Strażak »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 07, 2011, 14:20:47 »

ja nie wiem w czym tu są bzdury bo ja silnik 6v przerobiłem na 12v  tzn kartery tylko były z cz 472.6 a tak pyzatym wał i reszta z jawy 634 i jakoś 10k km jest przejechane na tym silnik i  odpukać chodzi.  :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:18:53 wysłana przez Strażak »
Zapisane

szkodnik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 134
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 07, 2011, 14:25:00 »

Jak miałeś kartery od 472.6 to miałeś kartery na alternator a tu chodzi o to żeby upchnąć alternator w kartery 472.5
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:19:08 wysłana przez Strażak »
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 07, 2011, 15:07:21 »

no ja wiem ze na alternator ale da rade zrobić przeróbkę na wale z 634 bo co nie którzy twierdza ze nie da rady ;)  a na wale jest tylko w innym miejscu klin ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:20:36 wysłana przez Strażak »
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 25, 2011, 10:40:07 »

Witajcie:) widzę że w innych watkach są odniesienia do przedstawionego tu zagadnienia czyli przeróbki prądnicy 6V na altek. z 638:) To chyba dobrze bo takie rozwiązania już istnieją :) i jest to wykonalne. Uczciwie tylko chcę powiedzieć że do mojej Jawy dopadam raz na dwa tygodnie dosłownie na 1-2 dni i szczerze mówiąc w sezonie to wolę pojeździć gdzieś niż rozbebeszać elektrykę. Chyba mnie wszyscy rozumieją:):):) Zabiorę się za to po sezonie.
Do przeróbki skłania mnie niewydolność układu 6V choć wszystko działa jak należy:) a przede wszystkim niemożność zainstalowania układu zapłonowego TCI, który w całej swej konstrukcji oddawał by maksymalnie swoje możliwości. Niestety wszelkie próby zainstalowania układu takiego do 6V instalacji nie dają zbytnich efektów żeby nie powiedzieć że mniej w nich zalet niż wad.
Co do przeróbki na znany tu VAPE : spośród wszystkich zalet jakie oferuje jedna jest dla mnie dyskryminująca a mianowicie stosunek ceny zestawu do ceny motocykla. I dodatkowo drogi regulator napięcia (w razie awarii). A poza tym jest to tak prosty układ że dziwię się skąd taka cena. A najbardziej mnie dziwi instalowanie VAPE do 12V instalacji ale to sprawa indywidualna choć może mieć uzasadnienie. Zresztą już było tyle tamatów na ten temat. Decyzja jest indywidualna.
Jeśli ktoś chce zgłębić wiedzę o takich konstrukcjach to zapraszam na forum  http://www.zaplon.fora.pl/ polecam również ze względu na wysoki poziom merytoryczny.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:20:57 wysłana przez Strażak »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 25, 2011, 13:50:34 »

Bo cena za Vape to nie tylko cena za wykonanie, a być może część urządzeń jest wykonywane w Europie.
Mi się wydaje, że cena jak za to wszystko jest w porządku, wszystkim narzekającym polecam zrobić sobie samemu identyczny układ wtedy to zrozumiecie ile to jest pracy.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:21:14 wysłana przez Strażak »
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 09, 2011, 20:14:07 »

http://www.youtube.com/watch?v=X8W8styJbkE&feature=related PANOWIE EUREKA ZOBACZCIE TEN LINK JEST POKAZANA PrZEJSCIÓWKA NA ALTERNATOR DO 6V POdejmie sie ktoś tego ???
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:21:31 wysłana przez Strażak »
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 09, 2011, 22:13:32 »

No rewelka ale jaka EUREKA?? Przecież piszę o tym pomyśle od dawna! Dlatego bardzo się zdziwiłem jak się dowiedziałem że nikt na forum jeszcze tego nie zrobił. W linku ten Pan się nie wykazał i pozostawił układ ładowania na 6 diodach. Nikt się nie podejmie bo nikt z forum nie potrafi wytoczyć takiej przejściówki!!!
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:21:42 wysłana przez Strażak »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 09, 2011, 22:31:10 »

Eeee tam... zaraz nie potrafi...
Lenistwo ogarneło szanowną brać.  <yes>
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:21:58 wysłana przez Strażak »
Zapisane
600RT 1935
M-04 1953
FLST 1990
FLHTC 1997
FXSTC 1998
FXSTS 1998

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 09, 2011, 22:32:21 »

Nikt się nie podejmie bo nikt z forum nie potrafi wytoczyć takiej przejściówki!!!

może akurat nikomu nie było potrzebne żeby przerobić z 6v na 12v. Silnik 6v nie jest zły wystarczy mieć dobrą instalacje, dobry akumulator  i jeździ się przyjemnie jak i na 12v.  Jak ktoś chciał to wsadzał do 6v Vapno  i po kłopocie;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:22:33 wysłana przez Strażak »
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 09, 2011, 22:51:29 »

Pietras6v nie mów, że nikt nie chciał bo chciał tylko nie wiedział co ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:25:44 wysłana przez Strażak »
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 10, 2011, 09:27:05 »

Kto chciał kto kto....:) :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:25:59 wysłana przez Strażak »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Montaż alternatora do żeliwniaka z 6 voltową instalacją.
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 10, 2011, 11:18:42 »

eureka ze znalazłem taki link na youtube heheh do jaj se tak napisałem. Gdy bym miał jakis alternator narysował bym rysunek i fru do tokarza na takim zadupiu jest :P bede mysla pomysł zacny kiedys nawet na takiej rosyjskiej stronce widziałem rysunek tej przejscówki nawet tylko nie potrafie znalesc " był link z tej stronki nawet na tym forum" cos tam tez o tjuningu jaw heh ma ktoś ten link ? pANOWIE ZNALAZŁEM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! podejmie sie ktos ?? http://jawaold.su/main.php?sec=__gar&page=electro-gen638
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 17:26:13 wysłana przez Strażak »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
montaż innego alternatora

Zaczęty przez Lejek Elektryka

7 Odpowiedzi
4203 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 16, 2008, 22:15:05
wysłana przez NaczelnyFilozof
3 Odpowiedzi
4627 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 04, 2020, 14:39:46
wysłana przez Yabaman
46 Odpowiedzi
15789 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 07, 2014, 09:47:30
wysłana przez matex1432
7 Odpowiedzi
4475 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 12, 2014, 19:37:42
wysłana przez WOLF
9 Odpowiedzi
2888 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 28, 2019, 12:18:59
wysłana przez Pawand