Wolna Strefa Jawa - CZ

Inne => Opowieści warsztatowe => Wątek zaczęty przez: daniel89_lb w Października 15, 2022, 19:01:55

Tytuł: Problemy z zamiennikiem i mechanikiem
Wiadomość wysłana przez: daniel89_lb w Października 15, 2022, 19:01:55
Robię synowi pierdziawke zeby sie zarazil no i tak,rozebralem silnik,kupilem łożyska FAG na wał,wał dobry nie wymagał ingerencji.złożyłem na goraco.Założyłem uszczelniacze,założylzapłon,wariator.No i kwestia gory silnika.Byl cyl 70 zatarty no name,kupilem na alledrogo ori cyl ale juz ze tak powiem ponadwymiarowy nadajacy sie do szlifu.Szlif 60 zl tlok 130 łozysko igiełkowe 30 uszczelki 7.Nie zrobilem szlifu kupiłem zestaw 70 za 150 zl ktory doradzil mi pseudo mechanik.Dlaczego pseudo zaraz do tego dojde :P Założyłem ten zestaw tłok cyl głowica,gaznik kruciec wydech,ssanie kopie nic.No to po komarowemu wlalem kielicha pod świecę i co nic.Poszedłem spać rano pisze do killlera ze taka sytuacja,killler mòwi tłok strzałka nie w ta strone założyłeś,mowie co ty ale huj dla pewnosci sprawdze.Ściągam głowice strzałka do wydechu no ale co cos nie halo,tłok w GMP a brakuje 2-3 mm do gory cylindra.Sciagnąłem gòwno zakładam ori cyl dla pewnosci wszystko pasuje tłok rowno z cyl.Pisze do mechanika,co to za gowno że albo cyl za wysoki albo tłok za kròtki On do mno ze założył kilkanascie takich zestawòw i moze mi to odpalić.Ja do niego że chyba zapałkami.Tłumaczę chłopu że brakuje 2-3 mm do gmp i to nie odpali.Po za tym tyle na piwierzchni tłoka plus ta wysokość,uszczelka pod głowice to ile na sprężeniu jeszcze coś ucieka jak dobrze myślę.On mi piszę ze tłok nie jest płaski po czym usuwa wiadomość na messrnger kturą juz i tak zdążyłem odczytać  ;D No i taki mechanik co ma działalność i bierze nie małą kase od ludzi za nic.Poniżej zdjęcia cylindròw. :D
Tytuł: Odp: Problemy z zamiennikiem i mechanikiem
Wiadomość wysłana przez: muczos w Października 16, 2022, 08:00:47
Kiedyś naprawiałem starego crossa Kawasaki w którym tłok walił o głowicę.

Okazało się że ktoś kiedyś założył nieodpowiedni korbowód.

Kumpel co tym jeździł wymieniał sam tłok, pojeździł chwilę i silnik znowu się rozsypał.

Do tych motorów było kilka rodzajów korbowodów które różniły się tylko długością.

Dobrałem odpowiedni, poskładałem i na razie wszystko ok.

Może w tym twoim silniku też występują różne korbowody?
Tytuł: Odp: Problemy z zamiennikiem i mechanikiem
Wiadomość wysłana przez: daniel89_lb w Października 21, 2022, 19:59:03
muczos to jest yamaha booster 50 skutet raczej korby sa takie same
Tytuł: Odp: Problemy z zamiennikiem i mechanikiem
Wiadomość wysłana przez: muczacz w Października 22, 2022, 09:02:41
zmierz wysokość cylindra od od karteru do głowicy suwmiarką i będzie wiadomo , okna w tych samych miejscach co w ori?
Tytuł: Odp: Problemy z zamiennikiem i mechanikiem
Wiadomość wysłana przez: daniel89_lb w Października 22, 2022, 19:00:22
Nic nie mierzylem oddalem to i tyle.Ori cyl chcialem wyslac Arturez-owi zeby mi ogarna szlif ale dzis tak patrze i wydaje mi sie ze jest juz po 2 szlifach.sory za jakosc zdjec
Tytuł: Odp: Problemy z zamiennikiem i mechanikiem
Wiadomość wysłana przez: STÓWA w Października 22, 2022, 19:19:01
Nie dziw się. Kiedyś miałem okazję naprawiać Yamahę Zest nie pamiętam ,70 czy 80 mniejsza z tym . Jakiś majster dobrał tłok na zasadzie średnicy ale wyszło jak u ciebie . Okazało się że brakuje kilku milimetrów żeby tłok doszedł do samej góry cylindra . Dopiero zakup oryginalnego tłoka z serwisu Yamahy ( który zresztą został sprowadzony z Japonii i kosztował krocie) rozwiązał  problem.
To że w opisach na allegro itp piszą że pasuje do Yamaha,Honda,Suzuki,sruki,dupa blada itp to nie znaczy że tam podejdzie.
 
Tytuł: Odp: Problemy z zamiennikiem i mechanikiem
Wiadomość wysłana przez: daniel89_lb w Listopada 15, 2022, 23:36:29
Okazało się,że cała partia cylindròw ma ten feler że jest 3 mm za długi .