Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 13:40:15
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: FAQ i REGULAMIN by Brein  (Przeczytany 13598 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Brein

  • Gość
FAQ i REGULAMIN by Brein
« dnia: Stycznia 26, 2009, 21:15:39 »

OD DNIA DZISIEJSZEGO:

Zanim założysz nowy temat w którymś dziale, zapoznaj się poniższym regulaminem.

Akceptacja ogólnych zasad dyskusji pozwoli na uniknięcie problemów z niewłaściwym dostosowaniem wyboru działu oraz treści wątku oraz oszczędzi pracy moderatorom.

Staraj się pisać zgodnie z zasadami języka polskiego, poprawnie formułując nazwy tematów.

Na forum obowiązuje zakaz stosowania znaków graficznych (Avatarów) zawierających treści pornograficzne, religijne lub prawnie uznane za zabronione w komunikacji masowej (oraz irytujących większą ilość użytkowników jak na przykład związane z budyniem).

Na forum nie używamy słów powszechnie uznawanych za wulgarne

Pamiętaj, by swoje poglądy wygłaszać w kulturalny sposób, a w razie pytañ i problemów staraj się wyjaśnić je prywatnie z którymś z Moderatorów.

Gdyby Twój temat zniknął, zerknij do Kosza - prawdopodobnie nie spełniał on wymogów Regulaminu danego działu i Moderator zadecydował o jego przeniesieniu.

Pamiętaj, aby nie dopisywać nowych postów jeden po drugim - skorzystaj z opcji 'edytuj'.

Upowszechnianie danych chronionych prawem autorskim: kategorycznie zabrania się poruszania tematów związanych z powielaniem danych objętych prawami autorskimi. Wszelkie dywagacje dotyczące kopiowania płyt CD, instrukcji obsługi itp. będą natychmiast usuwane, a autor postu ukarany ostrzeżeniem, bąd¼ w skrajnym przypadku nałożony zostanie na niego tzw. "ban" przez Administratora.

Regulamin pisania na forum

1. Porządek na forum: nad utrzymaniem porządku na forum czuwają Moderatorzy, których praca wbrew pozorom jest bardzo ciężka. Jeśli nie zgadzasz się z ich decyzją, wyjaśnij jej powody prywatnie, w możliwe kulturalny sposób.

2. Pisanie na forum: zawsze trzymaj się tematu dyskusji. Wypowiedzi nic nie wnoszące do tematu będą kasowane. Za słowa obra¼liwe i powszechnie uznawane za przekleñstwa grozi wykluczenie z forum na 24 godziny. Swoje uwagi staraj się wygłaszać bez błędów ortograficznych, jeśli nie jest to konieczne unikaj dużych liter, powtarzających się znaków wykrzyknięcia i zapytania oraz ikon emocji.

3. Zakładanie nowych wątków: zakładając nowy wątek, sprawd¼ czy podobny już istnieje za pomocą wyszukiwarki forum. Jeśli masz dodatkowe pytania, zadaj je w już istniejącym wątku. Jeśli po dłuższej przerwie chcesz powrócić do wcześniej zaczętej dyskusji, nie zakładaj nowego wątku.

4. Tytuły nowych wątków powinny być formułowane w precyzyjny i zrozumiały sposób. Staraj się w tytule zawrzeć wyrazy, które najlepiej oddadzą temat wypowiedzi i w pó¼niejszym czasie ułatwią odszukanie wątku, zacznij go z wielkiej litery. Nie dopuszczalne są nieprecyzyjne tematy w rodzaju: „Mam problem!”, „Co to może być?”.


Pamiętaj! Twój problem w 99,9% przypadków nie jest niczym nowym na tym forum - nie jesteś wybrañcem (ktoś miał podobny problem). Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów - używaj "szukajki" zanim się na to zdecydujesz.
Zapisane

Lejek

  • Gość
Odp: FAQ i REGULAMIN by Brein
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 26, 2009, 22:03:21 »

Sorry, że się wcinam, ale poniżej jest regulamin moich aktualnych for. Praktycznie zmieniłem tylko nagłówek. Może Brein coś z tego skleisz.

Regulamin Wewnętrznego Forum Dyskusyjnego JAWY/CZ

1. Postanowienia Ogólne

1.1. Forum jest ogólnodostępne i każdy ma prawo wyrażać na nim swoje zdanie.

1.2. Wyrażając swoją opinię niedopuszczalne jest obrażanie innych osób, instytucji, firm, itp. oraz naruszanie prawa polskiego, międzynarodowego, zasad etyki, a w szczególności publikowanie, reklamowanie i umieszczanie odnośników do stron o charakterze erotycznym i pornograficznym.

1.3. Jedna osoba na forum może posiadać tylko JEDNO konto użytkownika.

1.4. Przy rejestracji należy podać nick, który będzie wskazywał na tożsamość użytkownika.

1.5. Rozpoczynając nowy temat należy wybrać odpowiednią dla niego kategorię forum.

1.6. Rozpoczynając nowy temat należy stosować się do wytycznych znajdujących się w postach "Zasady forum" (jeśli dotyczy).

1.7. Spamowanie (takie same wiadomości w różnych kategoriach, wiadomości nie związane z tematem) jest zabronione.

1.8. Nabijanie licznika wiadomości (celowe) jest zabronione.

1.9. Prowadzenie dyskusji nic nie wnoszących do tematu (np. "ja też tak uważam" itp.) koliduje z punktem 1.5 niniejszego regulaminu i jest zabronione.

1.10. Zabronione jest reklamowanie usług, serwisów WWW o charakterze pornograficznym i niezgodnym z prawem poslkim.

1.11. Zabronione jest używanie niecenzuralnych słów.

1.12. Zabronione jest publikowanie zapisów prywatnych rozmów bez zgody i wiedzy wszystkich uczestników rozmowy.

1.13. Zabronione jest umieszczanie numerów seryjnych i cd-key'ów do programów i gier.

1.14. Pamiętaj, by temat wiadomości był związany z jej treścią. Nie pisz tematów typu "hihi" albo "Pomocy", ponieważ mniej osób zajrzy do takiego postu.

1.15. Pamiętaj, że pisanie DRUKOWANYMI LITERAMI jest ogólnie przyjęte jako krzyk!

1.16. Kolor zielony jest kolorem zarezerwowanym dla Administratorów oraz Moderatorów.

1.17. Nieszanowanie woli Moderatora lub Administratora może grozić założeniem bana lub zawieszeniem konta.

2. Kary i upomnienia

2.1. Istnieją dwa rodzaje upomnieñ: pierwszego i drugiego stopnia.

2.2. Upomnienia pierwszego stopnia przyznawane są, gdy użytkownik naruszy jeden z punktów Regulaminu w małym stopniu.

2.3. Upomnienia drugiego stopnia przyznawane są, gdy użytkownik naruszy jeden z punktów Regulaminu.

2.4. Gdy użytkownik wielokrotnie złamie regulamin, może zostać ukarany banem.

2.5. Upomnienia i kary nakładane mogą być między innymi za: umieszczanie wiadomości w nieodpowiednich kategoriach, za spam (reklamowanie stron www, z wyłączeniem stron wymienionych w pkt. 1.10, wielokrotne powtarzanie tego samego postu, zaśmiecanie forum), używanie niecenzuralnych słów, pisanie z błędami ortograficznymi, obrażanie innych użytkowników, łamanie postanowieñ niniejszego regulaminu (patrz pkt. 1 Regulaminu), itp.

3. Zgłaszanie Postów

3.1 Zgłaszanie Postów jest funkcją pozwalającą na poinformowanie Administratora Forum lub Moderatorów o poście naruszającym regulamin lub z jakiegokolwiek innego powodu wymagającego interwencji przez użytkowników forum.

3.2 Aby zglośić post należy kliknąć ikonę obok danego postu.

3.3 Korzystanie z funkcji Zgłaszanie Postów w nieuzasadnionych przypadkach koliduje z punktem 1.5 niniejszego regulaminu i jest zabronione.

4. Avatary (emblematy)

4.1 Każdy użytkownik możę ustawić własną grafikę, która wyświetlana będzie w każdej jego wiadomości, pod rangą (po lewej stronie).

4.2. Grafikę ustawia się poprzez pole Zmieñ profil dostępne po zalogowaniu.

4.3. Grafikę można podłączyć z innego serwera.

4.4. Największy dopuszczalny rozmiar emblematu to 80/80 pikseli.

4.5. Niedozwolone jest umieszczanie grafik zawierających treści niezgodne z prawem polskim, międzynarodowym, zasadami etyki, ordynarnych, a w szczególności nawiązujących w mniejszym lub większym stopniu do pornografii i erotyki.

4.6. Niedozwolone jest umieszczanie bardzo dużych czy też obszernych grafik.

5. Sygnatury (podpisy)

5.1. Każdy użytkownik ma możliwość automatycznego dodawania podpisu do wysyłanych wiadomości.

5.2. Podpis ustawić można w Profilu po zalogowaniu.

5.3. Podpis może mieć maksymalnie 255 znaków długości, 5 linii, a maksymalny dozwolony ciąg znaków bez spacji to 100 znaków. Wielkość czcionki użytej w podpisie musi mieścić się pomiędzy rozmiarem 7 a 12 włącznie.

5.4. Dozwolone jest formatowanie tekstu [BBCode]: Pogrubienie, Kursywa, Podkreślenie, zmiana kolorów czcionki, Quotes, Code Quotes oraz stosowanie uśmieszków.

5.5. W podpisach dopuszczalne jest umieszczanie hiperłączy do innych stron.

5.6. W podpisach dozwolone jest umieszczenie obrazka o wymiarach maksymalnych 75x500 pix, maksymalnie 10 kb.

5.7. Treść podpisów musi być zgodna z punktem 1.8 niniejszego regulaminu.

6. Ankiety

6.1. Na Forum istnieje możliwość tworzenia ankiet (głosowañ).

6.2. Ankieta może mieć maksymlanie 10 odpowiedzi. Niedozwolony jest HTML (pogrubienie, podkreślenie, kursywa oraz tekst preformatowany), dozwolony jest BBCode oraz uśmieszki.
6.3. Nadużywanie opcji Ankieta przez użytkownika może spowodować usunięcie aktywnych ankiet, upomnienie użytkownika nadużywającego opcji, a nawet całkowite usunięcie możliwości tworzenia przez niego ankiet na forum.

7. Rangi użytkowników

7.1. Na niniejszym forum nie stosuje się wyróżniania użytkowników pod względem ilości napisanych postów.

7.2. Istnieją Rangi specjalne, przyznawane indywidualnie, bez względu na liczbę napisanych wiadomości:

- Administrator - zajmuje się administracją Forum;
- Junior Admin - zajmuje się administracją części Forum lub częścią opcji Forum;
- Moderator - zajmuje się moderowaniem dyskusji na Forum;

8. Postanowienia koñcowe

8.1. Niniejszy serwis zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu i zobowiązuje się do poinformowania (w formie listu wyslanego pod adres e-mailowy podany przy rejestracji do wszystkich uzytkownikow Forum oraz przez umieszczenie stosownej informacji w poscie "Regulamin") użytkowników forum o jego zmianach.

8.2. Niniejszy serwis nie ponosi odpowiedzialności za materiały publikowane na łamach forum przez jego użytkowników.

8.3. Wszystkie wypowiedzi, grafika i inne materiały umieszczone przez użytkowników wiążą się z osobami, które je umieściły i one ponoszą za nie całkowitą odpowiedzialność.

8.4. W sprawach wątpliwych lub nieporuszonych w niniejszym Regulaminie proszę kontaktować się z Administratorem lub jednym z Moderatorów forum.

8.5. Zabrania się pisania postów przez jednego użytkownika jeden pod drugim, należy edytować posta i dopisać. Nie stosuję się tego gdy pod postem znajduje się post innego użytkownika.

Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: FAQ i REGULAMIN by Brein
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 27, 2009, 08:45:35 »

Cytuj
Pamiętaj! Twój problem w 99,9% przypadków nie jest niczym nowym na tym forum - nie jesteś wybrañcem (ktoś miał podobny problem). Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów - używaj "szukajki" zanim się na to zdecydujesz.

...hmm, i rodzi się pytanie, po co i dla kogo jest to forum?
Dla mnie jest to wirtualne miejsce spotkañ ludzi mających podobną pasję i zainteresowania,ludzi którzy z zasady powinni sobie pomagać.Wiem co to jest regulamin i naprawdę staram się go przestrzegać,staram się także szanować wszystkich  którzy tutaj pisza lub zaglądają choć dla większosći z nich mogę być ojcem.Denerwują mnie głupie posty i głupie tematy jednak od tego jest admin i moderatorzy aby dusić to w zarodku,jednak są ONI także od tego aby pomagać nowym lub mniej doświadczonym forumowiczom,nie każdy kto zakłada nowy wątek robi to z lenistwa,niektórym poprostu cięzko sie odnale¼ć w gąszczu tych wszystkich informacji i czy w takim przypadku nie prościej jest pomóc,znale¼ć,wskazać odpowiedni temat i tam przenieść pytanie? a u NAS po założeniu nowego tematu często naskakuje się na tego biednego forumowicza z marszu podcinając mu skrzydła,i dla mnie właśnie te wpisy powinny być także kasowane bo to także nabijanie postów.
 Jeszcze jedna sprawa ale to do admina,czy nie można wprowadzić opcji aby forumowicz zamiast edytować swój wpis mógł go także usunąć? ułatwiło by to pracę moderatorom.

LUDZIE pomagajmy sobie,mamy na forum kilka autorytetów i  korzystajmy z tego...

Brein

  • Gość
Odp: FAQ i REGULAMIN by Brein
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 27, 2009, 08:56:41 »

holger

Nie popadajmy w przesadę :) co innego gdy pojawia się temat, a w nim ktoś pisze: "szukałem, ale nie znalazłem" - sam chętnie wyszukam  i podrzucę linka lub odpowiem.

Ale jak masz na jednej stronie na forum trzy tematy po tytułem "jaki olej do jawy" - to krew zalewa. (przykład z życia - tak było jeszcze niedawno).

 <cheers>
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: FAQ i REGULAMIN by Brein
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 27, 2009, 12:25:42 »

Brein

Dla jasności,nie była to  "wycieczka słowna" pod Twoim adresem oraz innej konkretnej osoby,tylko ogólne rozważania nad sytuacjami zaobserwowanymi podczas przeglądania forum.
A piwa bardzo chętnie się z Tobą napiję  :) , mam nadzieję że będzie taka okazja.

Brein

  • Gość
Odp: FAQ i REGULAMIN by Brein
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 27, 2009, 19:38:22 »

Holger

Nawet mi do głowy nie przyszło, aby tak odczytać Twoją wypowied¼ :)

Również mam nadzieję, że nadarzy się okazja wypić piwko i pogadać :)

Pozdrawiam
Zapisane

Brein

  • Gość
Odp: FAQ i REGULAMIN by Brein
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 27, 2009, 21:37:20 »

ku¼wa jak dzieci  <lol> <lol> <lol>
pokasowałem co niepotrzebne.

W sprawie wszelkich skarg i zażaleñ zapraszam tu:
http://www.demonos.vipserv.org//component/option,com_smf/Itemid,155/topic,4619.0

« Ostatnia zmiana: Stycznia 27, 2009, 22:51:41 wysłana przez Brein »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
FAQ i REGULAMIN by Brein

Zaczęty przez Brein Mechanika

0 Odpowiedzi
14151 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 26, 2009, 21:14:20
wysłana przez Brein