Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 18, 2024, 20:59:14
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: ELKINIO - Jawa 350 634 powrót do oryginału  (Przeczytany 5747 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
ELKINIO - Jawa 350 634 powrót do oryginału
« dnia: Kwietnia 11, 2010, 12:31:23 »

Witam.
Zakupiłem Jawę 634 z 1981 roku, silnik w bardzo dobrym stanie a reszta tak jak widać na na zdjęciach które są w aukcji na Allegro: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=977833529. Chcę przywrócić ją do oryginału ale do koñca nie wiem co jest nie tak. Z tego co zauważyłem:
zawieszenie przednie - brakuje chyba elementów (jakich?) na które nakłada się osłonę gumową,
tylny uchwyt lampy - chyba są dwa uchwyty,
Co jeszcze widzicie Koledzy?
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Maja 11, 2011, 21:02:58 wysłana przez Mienki »
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

gringo

  • Gość
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 11, 2010, 12:39:01 »

linku brak ale numer aukcji wystarczy :PP

tylna lampa chyba ok... do do przodu to chyba nic tylko gume założyć,


ps zaopatrz sie w filtr paliwa ;)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 11, 2010, 12:41:35 wysłana przez gringo »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 11, 2010, 12:43:47 »

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=977833529

Tam z tyłu jest wszystko co potrzeba tylko ¼le poskładane. Z przodu brakuje kieliszków na osłony gumowe. Ogólnie spoko. Nie masz wiele do roboty.
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 11, 2010, 20:58:31 »

A co myślicie na temat tego "jakby bagażnika" ma uchwyty na lampę tylną (w każdym razie pasuje rozstaw i średnica otworów)?
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 11, 2010, 21:03:10 »

A i jeszcze coś dla mnie bardzo dziwnego - kierownica nie chodzi płynnie tak jakby kierunek na wprost miał jakąś zapadkę i trzeba więcej siły żeby skręcić kierownicę - pó¼niej idzie ok. Czy tak ma być czy to radosna twórczość jakiegoś mechanika?
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 11, 2010, 21:03:41 »

Fajnie wyglądają te amory bez gumy. Tez chyba u mnie tak zrobię tylko mam takie wrażenie nie wiem czy prawdziwe ze moje sa szersze nie przylegają tak do amora. Ale może to tylko moje wrażenie.  <offtopic>
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

gringo

  • Gość
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 11, 2010, 21:06:15 »

bagaznik zostaw fajny jest, moze być jako akcesorium epokowe, pozatym widze sama lampa jest ok.
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 11, 2010, 21:21:21 »

bagaznik zostaw fajny jest, moze być jako akcesorium epokowe, pozatym widze sama lampa jest ok.
ale czy wtedy lampa nie powinna być zamontowana do tego bagażnika?
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

gringo

  • Gość
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 11, 2010, 21:23:57 »

nie widze dokładnie, przydała by sie fota ze skosu od tyłu
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 11, 2010, 21:25:35 »

znalazłem takie foto : http://www.breinride.home.pl/moto/wws/index/GALERIAMODELI/350_typ_634/Jawa_350_typ_634_57.jpg        przepraszam ale nie umiem zrobić żeby to był link i tu chyba jest powiązany ten bagażnik z lampą.
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

gringo

  • Gość
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 11, 2010, 21:28:27 »

znalazłem takie foto : http://www.breinride.home.pl/moto/wws/index/GALERIAMODELI/350_typ_634/Jawa_350_typ_634_57.jpg        przepraszam ale nie umiem zrobić żeby to był link i tu chyba jest powiązany ten bagażnik z lampą.

moim zdaniem Twój jest poprostu inny.
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 11, 2010, 21:34:30 »

co do tego położenia kierownicy do wymiany są kompletne bieżnie główki ramy, pewnie było to nieskręcone jak należy i kulki wygniotły sobie w bieżni rowki i stad takie przeskoki w ruchu kierownica, miałem to w ts Brata
, rozbierzesz główkę ramy to pewnie też to zauważysz
co do jawy fajna widać ktoś włożył w nią już trochę pracy i pieniędzy, ale w moim odczuciu na oryginał jej nie zrobisz...w  oryginalne nie było tylu chromów ile ona posiada (stelaż zegarów, tylnego światła podnóżki przednie)

Nie mniej jednak życzę powodzenia w pracach jawa fajnie się prezentuje, czekam na relacje z prac
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 11, 2010, 21:40:01 »

Maiałem rozwalone te bieznie w TS i te "ząbkowanie" było w kilku położeniach a w tej jest w jednym i to idealnie jak do jazdy na wprost- jakby ktoś specjalnie zapadkę zrobił.
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

gringo

  • Gość
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 11, 2010, 21:41:03 »

Maiałem rozwalone te bieznie w TS i te "ząbkowanie" było w kilku położeniach a w tej jest w jednym i to idealnie jak do jazdy na wprost- jakby ktoś specjalnie zapadkę zrobił.


wiec skrec pozadnie i sprawdz co wtedy...
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 11, 2010, 21:44:53 »

Maiałem rozwalone te bieznie w TS i te "ząbkowanie" było w kilku położeniach a w tej jest w jednym i to idealnie jak do jazdy na wprost- jakby ktoś specjalnie zapadkę zrobił.


wiec skrec pozadnie i sprawdz co wtedy...
i tak zrobię rozbiorę cały przód i zobaczymy o co chodzi.
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Mateo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 38
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 12, 2010, 21:06:07 »

masz jeszcze na odwrót przednie koło założone :),ale to szczegół.Dekiel hamula powinien być że tak powiem od strony sprzęgła :D :>
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 12, 2010, 21:22:53 »

masz jeszcze na odwrót przednie koło założone :),ale to szczegół.Dekiel hamula powinien być że tak powiem od strony sprzęgła :D :>
też prawda, a jak już przy oponach to obie są za wąskie przód ma 2.75 a tył o ile dobrze pamiętam 3.00
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 13, 2010, 12:17:36 »

Ej dlaczego piszecie takie bzdury z tym tyłem? Tam ma wszystko jak w org tylko ten cymbał to ¼le poskładał.

Ten pałąk ma iśc pod tym blaszanym wspornikiem lampy

http://images42.fotosik.pl/127/129f3cdcdeb9b3acmed.jpg

http://images44.fotosik.pl/208/b1f457bc8e1e8c1emed.jpg

http://images49.fotosik.pl/196/ab2deb7d2888541dmed.jpg

A w ogóle to w tym temacie masz od ciula zdjęc tyłu.

http://demonos.vipserv.org/forum/smf/index.php/topic,5502.msg64943.html#msg64943
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Jawa 350 634 powrót do oryginału
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 17, 2010, 21:39:36 »

co do tego położenia kierownicy do wymiany są kompletne bieżnie główki ramy, pewnie było to nieskręcone jak należy i kulki wygniotły sobie w bieżni rowki i stad takie przeskoki w ruchu kierownica, miałem to w ts Brata
, rozbierzesz główkę ramy to pewnie też to zauważysz
co do jawy fajna widać ktoś włożył w nią już trochę pracy i pieniędzy, ale w moim odczuciu na oryginał jej nie zrobisz...w  oryginalne nie było tylu chromów ile ona posiada (stelaż zegarów, tylnego światła podnóżki przednie)

Nie mniej jednak życzę powodzenia w pracach jawa fajnie się prezentuje, czekam na relacje z prac
Kolego miałeś 100% racji -bieżnie do wymiany, wygniecione i skorodowane w jednym punkcie tak że największy opór był "do jazdy na wprost"
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych