Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 00:09:19
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: MARQS- Jawa 175 356 z 1959r.  (Przeczytany 12696 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

marqs

  • Gość
MARQS- Jawa 175 356 z 1959r.
« dnia: Marca 31, 2009, 22:22:50 »

Witam serdecznie, na początek się może przedstawię :D mam na imię Marek mieszkam w okolicach Lublina, od dość niedawna jestem w posiadaniu Jawy 175 356 z 1959r. Głównym wodzirejem był mój ojciec, który to co wieczór przychodził i przeglądał allegro ciągle mi coś pokazując :P No i licytując jedną zakupiłem za kwotę 300zł może dużo może nie, lecz wydaje mi się cena rozsądna. Niestety motocykl już przechodził odnowę lakieru gdzie został pokryty nowym niekoniecznie reprezentacyjnym. Ma to swoje plusy, blachy nie są pordzewiałe,felgi też dość ładne sam silnik odpala, je¼dzi.
O samym moto, a no silnik się kręci, na wyższych obrotach zaczyna się mulić :-/
Druga sprawa to problem z biegami, na początku było ok, lecz dziś zaczął się problem z redukcją biegów z wyższych na niższe. Przy próbie zredukowania, bąd¼ włożenia 1 starter przeskakuje to pozycji START pomimo, iż nie jest wciskany. Czym to może być spowodowane?
Dzisiaj również po części Jawa została rozebrana do remontu.
Był bym wdzięczny za wszelkie wskazówki dotyczące remontu takiego motocykla.
W pierwszej kolejności rama i błotniki pójdą do piachu. Potem podkład, może jakąś konkretną firmę polecacie?
Jakie oznaczenie lakieru posiadały oryginalnie malowane Jawy?

Również poszukuję kilku elementów, takich jak:
- obudowa górna przedniej lampy od 175, - jest
- siedzenie w dobrym stanie,
- blachy pod siedzenie, - jest
- obudowa ga¼nika bez ssawki, - jest
- bak z chromem do dobrym stanie,
- licznik,
- klakson,
- lampa tył,
- kierownica w dobrym chromie. - jest

Gdyby ktoś również był w posiadaniu instrukcji obsługi do Jawy 175/250 w formie elektronicznej w j. polskim również był bym wdzięczny <cheers>

__________________________________________________
18 marca 2009(jawa zawitała do domu)
__________________________________________________

Poniżej foto moto w jakim stanie był do dnia dzisiejszego <thumbup>



__________________________________________________
06 kwi 2009
__________________________________________________

Czas,warunki pozostawiły na kierownicy niefajną korozję, i niestety nie bardzo to wygląda, czyszczenie niestety nie daje oczekiwane rezultatu a malowanie jakoś mi nie pasuje, także przyleciała nowa kierownica do Jewunki stan oceniam na bdb.


__________________________________________________
09 kwi 2009
__________________________________________________
Przyszedł czas na rozbiórkę Jewki, większego problemu nie było, ciekawe jak będzie z składaniem :P



__________________________________________________
10 kwi 2009
__________________________________________________

Silnik również rozebrany, niestety wał nie był w zaciekawym stanie, dlatego odrazu zaczołem jego poszukiwanie, jak się również okazało cylinder w kanałach po kolejnym szlifie miał by bardzo cienką ściankę i mógł by rwać pierścionki :-/



__________________________________________________
14 kwi 2009
__________________________________________________

Jak się okazało górna pokrywa lampy była od 250 także nijak tego spasować nie mogłem aby to miało ręce i nogi,
więc zakupiłem całą obudowę lampy, dodatkowo również znalazła się podstawa z bocznymi listwami, tak jak na foto.


__________________________________________________
20 kwi 2009
__________________________________________________
Po rozłożeniu silnika okazało się, iż wał nie nadaje się się nawet do regeneracji, ponieważ już ową przechodził i kolejna nie dała by 100% powrotu do stanu nadającego się do włożenia w silnik, prawdopodobnie było by bicie.
Rozglądając się po necie natknąłem się na wał po regeneracji z starych zapasów,wydaje się być ok :)




__________________________________________________
28 kwi 2009
__________________________________________________

Dzisiaj odwiedziłem sklep z lakierami i zakupiłem dla Jawuni nową powłokę lakierniczą :D


__________________________________________________
03 maj 2009
__________________________________________________

Dzisiaj przywiozłem graty od piasku, wygląda to naprawdę rewelacyjnie ;]
Pojutrze mam wolne tak więc będę chciał to walnąć w podkład i może jak styknie czasu lakierek, zobaczymy :>




__________________________________________________
05 maj 2009
__________________________________________________
Korzystając z dnia wolnego zbudowałem swoje miejsce na lakiernie i za podkładowałem blachy po piaskowaniu coby rdza się na nich nie osiadła. Poszło to w miarę łatwo, lecz wydaje mi się że dość sporo podkładu z użyłem bo niecały litr ok. 860 ml.  ;] Na razie prace przy moto muszę odłożyć na pó¼niej, za niecałe 2 tyg. mam swoje wesele, i ciągle mi za uszami się drą cobym nie zrobił sobie bubu :P



Zakupiłem również cylinder, osłonę ga¼nika której brakowało oraz wirnik który też już nie był pierwszej świeżości. Na te graty czekam.
Uwaga szukam pilnie przedniego błotnika, proszę o cynk w razie posiadania.

Proszę również o wszelkie uwagi dot. remontu bąd¼ przeprowadzanych zmian.

__________________________________________________
9 lipiec 2009
__________________________________________________



__________________________________________________
18 kwiecieñ 2010
__________________________________________________
Prace powoli poszły do przodu, kivacka poskładana, je¼dzi i już daje frajde, czeka mnie w najbliższym czasie jej rejestracja, do zrobienia jeszcze kilka rzeczy, które muszę nabyć, chromy na razie idą na plan dalszy.
Szukam jeszcze osłony łañcucha,klaksonu w dobrym stanie, rolgazu, bagażnika. Mam nowe poszycie siedzenia niby z tamtych czasów boki czarne zaś siedzisko czerwone ale nie wiem czy je zamieniać. Jak sądzicie?gąbka już trochę wysiedziana też przy okazji trzeba by wymienić.
Na daną chwilę moto wygląda tak






Cdn... ;]
« Ostatnia zmiana: Maja 11, 2011, 13:02:48 wysłana przez Mienki »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 31, 2009, 23:42:40 »

Nie chce robic kreciej roboty,ale wbijaj do mnie na www.jawa250.fora.pl tam będziesz miał wszystkie potrzebne informacje. Jak chcesz tzn.
Zapisane

Phantom80

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 01, 2009, 15:52:32 »

Fajny materiał na pięknego klasyka. Myślę ,że strona Jawsima jest o wiele bardziej obszerniejsza niż serwisówka. :)
¯yczę przyjemnej pracy i dającego do myślenia brudu pod paznokciami :>   
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 01, 2009, 23:14:16 »

Ja pokusiłbym się o wykonanie wersji z fabryki w Lidovej. Każdy robi na jedno kopyto- bak w chrom itp. Troszkę odmienności nie zaszkodzi-zwłaszcza,że masz i tak bak pomalowany.
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 04, 2009, 08:15:49 »

Jawsim a jakieś foto przykładowe co masz na myśli?
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 04, 2009, 09:57:06 »

http://www.jawamania.info/tree/images.aspx?rootid=196907&nodeid=196908 wyglada bardzo ciekawie. Wywęszyłem,ze były tez wersje bez stacyjki w baku. Kody kolorów RAL gdzies tez mam.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 04, 2009, 10:20:47 »

Oj chyba zacznę polować na Kivackę...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 04, 2009, 12:41:59 »

Każda zadbana Jawa jest piękna, ale jednak ten chrom na baku dodaje jej uroku, m.in. te chromy mnie urzekły :D
Jeszcze przemyślę to, mam dwa baki także można kombinować ;] Dzięki za info <cheers>
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 06, 2009, 19:12:28 »

Kolor oryginału to wg dzisiejszego RAL 3004. Szparunki polecam złota baza ale BAZA czyli podstawowy niemieszany złoty kolor.
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 07, 2009, 06:52:01 »

Dzięki za informację, jawa już rozebrana, dzisiaj jadę zapytać o piaskowania.
Pozdrawiam
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 16, 2009, 10:53:41 »

No i silnik również rozebrany, i pojawił się zonk :'( okazuje się że wał nie nadaje się do regeneracji, coś ktoś przy nim nie¼le kombinował, przeszlifowane brzegi koła, dodatkowo nacięcia na samym wałku, kolesie powiedzieli że będzie łożyska sypał. Cylinder też nie lepszy, jak mu się zrobi szlif to ścianki będą już cienkie na kanałach i również pierścionki może zrywać. Dodatkowo wirnik zmasakrowany, niezła lipa... teraz nie wiem czy szukać silnika, czy kupić wał do regeneracji i cylinder. Może ktoś z userów posiada takie graty? Teraz sam już nie wiem,czy jest sens inwestować skoro nie mam żadnego kwita na nią, i będzie zachodu coby ją zarejestrować.
Pozdrawiam
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 16, 2009, 13:05:31 »

Pisałeś do mnie maila, wszystko co do jawy jest już gonza:)

http://www.allegro.pl/item608233560_wal_korbowy_jawa_cz_175_oryginal_stan_jak_nowy.html
tu masz wał na allegro. licytuj, starą padlinę odeślesz i niech się chłop martwi.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 16, 2009, 14:42:30 »

O użytkowniku Oloboga na naszym forum nie słyszałem jeszcze dobrej opinii... Także radziłbym uważać...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 17, 2009, 00:49:12 »

ja mam dobra opinię bo na 5 przedmiotów kazdy spełniał moje oczekiwania. Jak chcesz silnik to pogadamy. 5437318.
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 19, 2009, 21:14:51 »

Witam ponownie, sprawa wału mam nadzieję rozwiązana, kupiłem po regeneracji od jawy 175 tylko bez tuleki z brązu pod sworzen tłoka. Czy tą tulejkę mogę od jakiegoś innego moto dopasować czy trzeba dorabiać u tokarza?
Kolejna sprawa w czwartek wiozę graty do piachu i trzeba będzie to od razu w podkład dać, może mi ktoś napisać ile orientacyjnie potrzeba mi podkładu na cały moto oraz ile lakieru idzie na taką 175? zaznaczam że bak będzie również malowany, lecz zamiast chromu chyba kość słoniowa, jeszcze muszę to przemyśleć bo ten bak co mam z chromem raczej kiepsko wygląda nawet po polerce.\
Na daną chwilę ciągle szukam cylindra ;)
Pozdrawiam
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 25, 2009, 23:06:26 »

Tak sobie przyglądam się tej kolorowej Kivaczce- zacznij rozglądać się za przednim błotnikiem- Twój jest ucięty.
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 28, 2009, 19:21:37 »

Cholera...masz rację, nawet nie zauważyłem przy ściąganiu...chyba zacznę powoli odczuwać koszty renowacji :-/

PS. może ktoś jest w posiadaniu takiego błotnika?
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 28, 2009, 19:36:11 »

Najpierw podkład reaktywny, pó¼niej akrylowy.
Lakieru czy podkładu to po litrze jak mnie pamięć nie myli. To będzie na poprawki na przyszłość.

Tulejkę z fosforobrązu z odpowiednim pasowaniem, w książce od jawy pewnie będzie podane pasowanie i tyle.
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 28, 2009, 19:48:47 »

Podkład z lakierem już kupiony(dzisiaj),  jutro miałem wie¼ć graty do piachu a tu Jawskim mnie pocieszył błotnikiem  :-/

Poszukuję na gwałt błotnika <hammer> :)
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 28, 2009, 22:51:50 »

Jaki wirnik kupiłeś?
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 30, 2009, 22:39:13 »

Jaki wirnik kupiłeś?
Zwykły 6V
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 01, 2009, 01:16:10 »

Chodziło mi o to do jakiej prądnicy- z plusem czy minusem na masie?
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 01, 2009, 09:22:34 »

Z + na masie, generalnie wyjęta z takiego samego silnika od 175 :)

Zdobyłem nareszcie instrukcję po Polsku do Jawy 125-175, jak by ktoś chciał to proszę o info.
Pozdrawiam serdecznie miłego weekendu <cheers>
« Ostatnia zmiana: Maja 01, 2009, 09:24:20 wysłana przez marqs »
Zapisane

marqs

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 05, 2009, 20:31:52 »

Ktoś mi powie ile potrzeba przewodów na nową instalację do mej kywacki? jakiej mają być grubości przewody i ile kolorów.
Pozdrawiam
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 175 356 z 1959 - remont-str.1 -graty wypiaskowane i w podkładzie
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 05, 2009, 21:20:41 »

kolory:
czarny
biały
czerwony
żółty
niebieski
zielony
brązowy
szary ( niektóre kolory wychodziły zamiennie )
przewody grube- 1,5 mm przekroju żyły nie mniej- to minimum

lub druga wersja- taką miałem- wszystkie czarne ale na koñcówkach ponumerowane gumki. Tak wyszła z fabryki.

co do długości - ja kupiłem każdego po 4 metry- tam za wiele tej instalacji nie ma- acha- główne kable czyli plus i minus kupiłem grubsze.
« Ostatnia zmiana: Maja 05, 2009, 23:55:31 wysłana przez Jawsim »
Zapisane