Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 15, 2024, 05:07:58
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: problem z prawym cylindrem  (Przeczytany 6004 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jawaczeska350ts

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Jawa350TS
problem z prawym cylindrem
« dnia: Kwietnia 11, 2014, 22:30:07 »

Mam problem z prawym cylindrem chodzi oto że słabo pracuje dopiero jak dodam gazu to zaczyna dokładniej pracować zapłon jest dobry wymieniłem już kondensatory przerywacze i prawy uszczelniacz i dalej to samo proszę was o poradę.
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 11, 2014, 22:46:41 »

Zmierz ciśnienie na cylindrach jeśli na prawym będziesz miał mniejsze to wlej olej z 20ml do prawego cylindra i zmierz jesli się podniesie to masz zapieczone pierścienie jeśli się nie podniesie to szukaj czy uszczelka pod głowicą jest szczelna oraz pod cylindrem jesli tak to pozostaje jeszcze pękniety pierścień.Jesli masz zapieczone pierścienie to nalej na noc nafty zmieszanej 50do50 z olejem około 50ml do cylindra i zakręć starą świecą rano odpal i zobaczysz jaki będzie efekt jesli pierścienie puszczą to ciśnienie wzrosnie.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 11, 2014, 22:48:20 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Jawaczeska350ts

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Jawa350TS
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 14, 2014, 21:58:24 »

i dalej to samo pierścienie w są w porządku już nie mam pojęcia co morze być.
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 15, 2014, 18:43:40 »

Jesli masz dobre ciśnienie a zaczyna dobrze pracować na wyższych obrotach to teraz napisz jaka była kolejność przy skręcaniu cylindrów czy pierwsze skręciłeś cylindry a potem króciec gaźnika czy prawidłowo pierwsze króciec a potem cylindry jeśli kolejnośc skręcania była nie prawidłowa to istnieje prawdopodobieństwo że zasysa lewe powietrze na łączeniu króciec cylindry.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2014, 18:58:45 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 15, 2014, 18:57:09 »

a świece wymieniałeś
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 15, 2014, 19:02:31 »

A simmer pod alternatorem jest okay ?
Zapisane

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 15, 2014, 19:21:39 »

Nie chcę zakłądać nowego wątku, stąd pytani w tym temacie.

Dlaczego jeżeli pierwsze dokręcimy cylindry, a pózniej króciec może pojawić się nieszczelność?
Wydawałoby się, że króciec powinien być dokręcony do "ułożonych" już na miejscu cylindrach, a tu jednak nie, stąd pytanie o powód, bo śmiem twierdzić, że zwykle w innych aspektach motoryzacji robi się naodwrót:)To tak jakby przykręcać kolanko, przed dokręceniem głowicy:)

Bardzo proszę o wyczerpującą odpowiedź.


« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2014, 19:23:22 wysłana przez yuzik »
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 15, 2014, 19:34:13 »

Jak założysz same cylindry to ich powierzchnie pod króciec ssący (najprawdopodobniej) nie będą na tyle idealnie równolegle i w jednej płaszczyźnie aby były szczelne . Jak do lekko luźnych (nie zaciągniętych) cylindrów zakręcisz kolektor i gaźnik to je króciec chwyci za te powierzchnie i ustawi je w jednej płaszczyźnie , pod siebie . Dokręcając króciec i gaźnik cylindry się przekręcą i ułożą odpowiednio żeby króciec dobrze i szczelnie siadł .

Jakbyś zaciągnął cylindry bez króćca , to jak one wyschną to już nie będzie możliwości ich przekręcić , i jeśli powierzchnie dla króćca nie będą równolegle , albo są nie w jednej płaszczyźnie to jest bardzo duża szansa że nie będzie to szczelne .
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2014, 19:36:13 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 15, 2014, 19:36:04 »

Yuzik bo są dwa cylindry i jest wymagana dokładność dolegania płaszczyzny króćca do płaszczyzny cylindrów jeśli przykręcisz cylindy a potem króciec to nie zawsze uszczeka tam założona zdoła poddać się na tyle aby obydwie płaszczyzny uszczelnić.
Zapisane

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 15, 2014, 19:50:18 »

dziekuje von_Majzel i Jacek64.

Faktycznie macie racje oczywiście, ciekawił mnie powód takiego działania:)
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 15, 2014, 21:15:01 »

Jacek - a weź zamień cewki wysokiego napięcia miejscami tak,aby ta z prawego była na lewym garze i odwrotnie. Porównaj wyniki:P
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 15, 2014, 21:23:21 »

Dragon u mnie jawa pracuje idealnie ale rada jest dobra z zamianą cewek popieram.
Zapisane

Jawaczeska350ts

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Jawa350TS
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 15, 2014, 22:04:04 »

Najpierw przykręcałem cylindry a potem króciec simering zakładałem nowy świece przekładałem z lewego na prawy i dalej to samo
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 15, 2014, 22:14:42 »

To poluzuj nakrętki cylindra lewego i prawego potem dokręć króciec a następnie dokręć cylindry.
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 15, 2014, 22:41:18 »

Sorki Jacek,pomyliłem Nicki:P

Jawaczeska350TS - zamieniłeś świeczki,ale ja miałem na myśli zamienić cewki wysokiego napięcia:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

waldip

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 367
  • ČZ 350 472,6 ČZ 180 487.4
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 15, 2014, 23:00:54 »

Taką kolejkę na wale pod uszczelniacz złożyłeś ?
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 16, 2014, 07:50:06 »

PaJa bym nadal szukał przyczyny w zapłonie. Możliwe, że górny przerywacz jest kiepskiej jakości, jest zbyt mała przerwa albo krzywka nie oryginalna. Coś powoduje, że przerywacz nie otwiera się. Pomysł z zamianą cewek również dobry. Tylko nie zamieniaj ich miejscami w sensie położenia. Zamień miejscami przewody idące do przerywaczy :)
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 16, 2014, 13:49:10 »

Sprawdź,czy po zamianie cewek(tylko kabelkami) jest poprawa. Jak nie - zamień je miejscami. Jak to nie pomoże - pod wirnikiem alternatora jest taka tulejka,którą trzeba włożyć na wał,aby było szczelne. Sprawdź szczelność.

Sprawdź,czy bez wydechu załapie na niskich. Może masz kawałek szmatki w wydechu(raz się z tym spotkałem.....w full crosie  :o )lub jest tak zaolejony tłumik,że nie ma "siły" na niskich obrotach "przepchać" spalin poza wydech. Profilaktycznie zajrzyj do kolanka wydechowego.

Jak i to nie pomoże - ściągaj głowicę i czyść wszystkie miejsca styku. Sprawdź też,czy masz sucho przy połączeniu głowica - cylinder. Jak jest tam benzyna lub charakterystyczna "mgiełka" po oleju to Ci bokiem paliwo uciekało.

Gdzieś wyczytałem,że komuś to pomogło......Wyczyszczenie wszystkich miejsc stykowych(nagle pojawiła się iskra...) Wprawdzie nie ma to większego sensu(sama głowica do iskry wystarczy),ale jak już ściągniesz głowicę to warto wyczyścić.

Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Jawaczeska350ts

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Jawa350TS
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 16, 2014, 21:10:58 »

iskra jest w porządku,uszczelnienie i przerywacz tak samo i dalej mi wywala niespalone paliwo z tłumika sprawdzę jeszcze te cewki i wyczyszczę tłumik,a może jak bym spróbował wyprzedzić albo przyśpieszyć zapłon?
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 16, 2014, 21:19:10 wysłana przez Jawaczeska350ts »
Zapisane

Jawaczeska350ts

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Jawa350TS
Odp: problem z prawym cylindrem
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 17, 2014, 22:32:42 »

Sytuacja opanowana nie dopatrzyłem się a świeca miała lekkie przebicie i dlatego tak się działo,ale jeszcze jedno mnie dziwi że ten prawy cylinder słabiej się nagrzewa niż ten lewy
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
44 Odpowiedzi
19398 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 06, 2012, 19:03:45
wysłana przez Pavlus
18 Odpowiedzi
8536 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 01, 2012, 21:20:28
wysłana przez mazi2008
9 Odpowiedzi
3556 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 10, 2014, 21:27:27
wysłana przez Jacek64
51 Odpowiedzi
11196 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 19, 2016, 23:40:37
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
27 Odpowiedzi
2537 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 02, 2022, 13:55:09
wysłana przez kamil199402