Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 13:41:07
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: uszczelnienie walu Jawa TS  (Przeczytany 20533 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

von_Majzel

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 04, 2009, 11:20:33 »

Zgadzam sie z Jawolem . Jawowski labirynt jest duzo mniej skomplikowany niz ten na .pdf od Huberta i chyba kazdy SIMMERRING (sorry za wczesniej) bedzie szczelniejszy . Ja dmuchalem w labirynt zeby sprawdzic , przy okazji remontu =)
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 04, 2009, 11:59:45 »

Wiem ze Mechaty w swoim garażu ma "pseudo-narzędzia" do rozszczepiania wału na atomy. Może by się podjął wsadzenia simmeringow w środek wału  :>
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 04, 2009, 12:37:57 »

Bo w jawie jest labirynt jedno stronny;] Jakbyscie przeczytali tekst to tam jest napisane ze rzecz sie tyczy labiryntu 2 stronnego;]
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 04, 2009, 12:42:35 »

Ci chodzi ze labirynt jest np. z prawej strony i dotyka równej blachy z lewej ? A powinny 2 labirynt dotykać do siebie. Inni myślą ze ty myślisz ze labirynt jest jednostronny czyli ze w jedna stronie puszcza a w 2 nie.  <blink> 
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 04, 2009, 13:22:08 »

Mechaty powiedział że mógłby się podjąć owego wyczynu  ;)
Jak chcecie zobaczyć jakie będą efekty to mówcie jakie maja być wymiary tych simmeringow !  :>
« Ostatnia zmiana: Stycznia 04, 2009, 19:47:15 wysłana przez BoNes »
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 06, 2009, 00:03:07 »

"Znane uszczelnienie labiryntowe jednostronne, promieiowo-osiowe posiada tę wadę, że powoduje ssanie, na zewnątrz lub do wewnątrz, stosowanego medium."

Jest taka akcja ze z jednej stony odpycha olej a z drugiej go zasysa jasne? inaczej to bidne łożysko utopiło by sie w zuzytym oleju.
Zapisane

awlodar

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 08, 2009, 22:44:22 »

Ludzie spokojnie.
Czy jest ktoś kto to wogóle założył i przetestował???
Ja jakieś 2 lata temu robiąc remont w ts-ce  założyłem simmering. Wywaliłem uszczelniacz labiryntowy na śmieci, po ujrzeniu tego czegoś, co niby miało uszczelniać(nie wiem jak ale jakoś dawało rade ;/ ). Z doborem simmeringu był problem, nie było takiego na wymiar. Znalazłem z odpowiednią średnicą zewnętrzną, ale wewnętrzna była i 1 mm za mała(chyba wał miał 40 a simmering 39 o ile pamiętam). Pomyślałem że warto spróbować. Dodam ze szerokość jego wynosiła chyba 7 mm co powodowało jeszcze spory luz między łożyskami. Nieprzejmowałem się tym. Wał składałem sam, był przezemnie centrowany. Prawdopodobnie nie jest wyważony idealnie ale mniejsza o to.
Po założeniu tego simmeringa trzeba było troszke pomajstrować z zapłonem gdyż na starych ustawieniach nie chciało chodzi. Wyprzedzenie w moim przypadku wynosiło coś koło 3 mm.
Dodam że przy innym przyspieszeniu silnik chodził tragicznie o ile wogóle zapalił.
Gażnik wymagał kompletnego przeregulowywania. Na wolnych obrotach silnik miał za bogatą mieszankę, na wysokich bylo w miare ok. Bawiłem sie z jego ustawienie długo aż w koñcu troszke go zmodernizowałem ale to zupełnie inny temat.
Co dał simmering??
Kulturalniejsza praca na niskich obrotach. Dużo więcej mocy na niskich, a na wysokich to nawet nie wspomne. Albo mi sie zdaje albo troszke mniej paliła. £atwiejsza była w uruchomieniu, w porównaniu do stanu wcześniejszego to wręcz rewelacja.
Aha i musiałem przerobić przy okazji napinacz koła od strony zębatki to śróba napinająca się zwyczajnie gieła.
Dla niedowiarków postaram się znaleść zdjęcia tego wału zaraz po założeniu simmeringa.
Zapisane

Kowal

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 08, 2009, 23:14:18 »

No kolego, w takim razie czekam na zdjęcia wału uzbrojonego w simmering, a najlepiej by było jakbyś dał filmik z pracy tego silnika  ;)  .
Bo coś twoja opowiastka baśnią mnie pachnie Panie Dzieju  ;)
Zapisane

Kulfon

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 09, 2009, 00:39:23 »

hmm... czytam ten temat uważnie bo przymierzam się własnie do zmiany uszczelnienia w Jawie. I jeśli ta myśl z simmeringami by się sprawdziła na dłuższą metę to pewnie bym się skusił.
Ale przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Jeśli juz kombinować to jak by się w takiej sytuacji sprawił oring?
jakby wpasować jeden na zewnątrz labiryntu i drugi wewnątrz. Oraz do tuleji labiryntu po jednym. Ale to tylko głupia myśl :D
No bo jeśli chodzi o plusy uszczelnienia simmeringiem, to było by to bardziej odporne na wyrobienie sie luzów na łożyskach. guma by zawsze trochę ustąpiła i nie wybijała by się tak jak aluminium.
Za to obawiam się własnie panujących tam temperatur. Czy guma to wytrzyma? i jak ze scieralnością?
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 09, 2009, 01:30:45 »

Myślę, że temperatur nie ma co się obawiać - w koñcu simmering od strony wału też musi to wytrzymać. Identyczna sytuacja jest ze ścieralnością. Jedyną wadą simmeringu względem labiryntu jest to, że simmer dużo łatwiej uszkodzić. Poza tym lepiej jest się zastanowić jak simmering będzie reagował na szybkie zmiany ciśnieñ po jego obu stronach - w koñcu różnica pomiędzy komorami wału będzie większa niż pomiędzy komorą wału a ciśnieniem ood deklem alternatora
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 09, 2009, 07:50:43 »

Podaj wymiary simmeringu  ;) i dałeś tylko jeden ? czy 2
Zapisane

kamil123

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 09, 2009, 18:18:11 »

Dla czego tak bardzo chcecie uniknąć tego labiryntu? Przecież działa jak najbardziej OK.
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 09, 2009, 18:42:17 »

Dziala , ale jest nieszczelny . Im nizsze obroty tym bardziej nieszczelny . Im wyzsze tym bardziej szczelny . Tak w skrocie ;P
Zapisane

awlodar

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 12, 2009, 23:11:30 »

Mam problem ze znalezieniem zdjeć. Na bank mam gdzieś kopie zapasową na płycie ale ostatnio nie mialem czasu przez te próbne matury:( Do koñca tygodnia na bank je umieszcze.
Co do filmiku to z nim moze być problem. Jest do wykonania ale dopiero na wiosne.
Jeżli chodzi o wymiary simmeringu to: średnica wewnętrzna wynosiła 39, 1 mm mniej niż wał, szerokość 7 mm, natomiast średnicy zewnętrznej nieprzypomne sobie. Może uda mi sie gdzieś znaleść rachunek za te części(dobrze że je zachowałem) ale nie wiem czy bedzie podany wymiar, tak to nawet jutro napisze).
Co daje simmering??Daje lepsze uszczelnienie komory korbowej.Można powiedzieć że daje to samo co złożenie wału żeby oba tłoki chodziły tak samo, plus odrobine lepszą elastyczność, ale możliwe że tracimy obroty.
Nie wiem dokładnie ponieważ nie widziałem na oczy silnika z tłokami chodzącymi równo.
Zastanawia mnie jeszcze jak by jawa chodziła gdybym jeszcze dał wypełniacze do skrzyni korbowej. Ale na razie nie bede tego robił z powodu braku czasu i kasy.
Zapomniałem dodać że warto byłoby sie pokusić o dokładne(odpowiednio wyliczone)wywarzenie wału korbowego.Można by wtedy uzyskać jeszcze niższe wolne obroty bez szkody dla wału.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 12, 2009, 23:13:15 wysłana przez awlodar »
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 13, 2009, 09:32:50 »

A powiedz mi drogi Awlodar'ze jak bylo z przebiegiem walu z simmeringiem ? ile km zrobiles ? czy cos sie stalo z simerem ? czy dziala dalej ?

 <cheers>
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 13, 2009, 11:01:50 »

Zeby dawać wypełniacze trzeba najpierw sprawdzić pojemnosc skrzyni korbowej. Bezsensu dawać coś w ciemno. 
Co do samego uszczelniacza, konstrukcje 2 cylidrowe w japoñczykach maja kanalik obiegowy oleju, w jawie trzeba by było taki kanlaki dorobić bo łozysko "utopi sie w oleju";] Nasz piekny uszczelniacz labiryntowy do tej pory dziłał jak malutka pompa o niewilkiej sile i poprostu zapewniał silnikowi obieg oleju.
Zapisane

awlodar

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 13, 2009, 12:00:34 »

Jeżeli chodzi o to ile przejchałem to cos w granicach 2000km, zazwyczaj na bocznych drogach. Nie mam prawka a jawa nie ma dokumentów ;p
Ostani raz jak rozbierałem silnik by naprawić skrzynie biegów patrzyłem na uszczelniacz i niezauważyłem aby stracil na swoich właściwościach uszczelniających. Muszę tutaj dodać że pomyliłem sie z wymiarami tego uszczelniacza. Znalałem dzisiaj rachunek. Wymiary wynoszą 38-62-7.Przepraszam że pierw wprowadziłem w bład ale juz niepamiętałem;p
Co do tego że oryginalny labirynt działa jak pompka oleju, niby jak?? W jakimś zamochodzie był taki labirynt ale ten rowek był zrobiony jak gwint, wtedy możnaby to uznać za pomke oleju, ale nie oryginalny w jawie.
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 13, 2009, 14:49:06 »

o 1mm mniejszy to chyba nie powinno tak być. I wsadziłeś tam tylko jeden ?. Dam dla mechanika wymiary, kupi, założy i przetestuje  ;)
Zapisane

awlodar

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #43 dnia: Stycznia 13, 2009, 20:41:31 »

Tak. Dałem tylko jeden. Nie powinno się dawać o jeden milimetr mniejszego, ale na dany wymiar nie mogłem znaleśc :(
Załączam zdjęcia wału.
Jednak nie mogę załączyczyć zdjęć na forum. Wywala mi błąd :(
Ale za to daje linka do spakowanych zdjęć.

simmering jawa.zip

Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #44 dnia: Stycznia 13, 2009, 20:49:27 »

Z tego co zobaczyłem to tam weszły by chyba 2 simmeringi po 5mm szerokości  :>   Przecież można dorobić tulejkę i wsadzić mniejsze simmeringi.
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #45 dnia: Stycznia 13, 2009, 22:28:03 »

To moze z innej strony do tego trzeba podejść:

Na czop wału nabić na duzym cisku tuleje z twardego materiału, miała by ona rowek w miejscu współpracy z warga uszczelniacza co zabezpieczyło by przed duza amplituda falowania cisnienia w skrzyni korbowej. Uszczelniacz jaki bym wybrał to 45x55x7
3mm scianka tuleji była by wystarczajaca pierscieñ mozna by osadzic spokojnie wtedy w kawałku aluminiu o sciance 3,5mm. Trudne do wykonania ale możaliwe;)to dawało by lepsze centrowanie pierscienia itp. powinno sie udac wtedy tyle ze uszczelniacz musiał by byc markowy i najlepiej sylikonowy. Mozna by nawet w centrowaniu pierscienia wykonać odpowiednie kanliki rozprowadzajace olej tak jak w przypadku oryginalnego uszczelnienia.
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #46 dnia: Stycznia 14, 2009, 08:15:20 »

A 2 simmeringi będą złe ?
Zapisane

awlodar

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #47 dnia: Stycznia 14, 2009, 11:25:38 »

Dwa simmeringi byłyby lepsze.
Jeżeli chodzi o tą tulejke to wolałbym dać simmering bespośrenio na wał a z zewnątrz dać jakąś tulejke żeby zwiększyć średnice do średnicy oryginalnego uszczelnienia labiryntowego.Przy okazji można by zrobić coś w rodzaju fażki aby simmering leżał równo.
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: uszczelnienie walu Jawa TS
« Odpowiedź #48 dnia: Stycznia 14, 2009, 21:01:11 »

2 simeringi wejda na styk i to mi sie nie podoba, tulejka to prywatny patent który stosuje przy padnietych czopach wałów korbowych.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
8 Odpowiedzi
3730 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 17, 2014, 20:06:51
wysłana przez Bimberpołudnie
11 Odpowiedzi
3098 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 15, 2015, 09:01:21
wysłana przez Koles833
3 Odpowiedzi
2384 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 16, 2016, 08:47:59
wysłana przez muczos
8 Odpowiedzi
4756 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 23, 2016, 12:09:57
wysłana przez Misiek89gdz
9 Odpowiedzi
2465 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 16, 2020, 14:37:18
wysłana przez Maliniasty