Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 10:35:06
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Regulacja sprzęgła (na przykładzie ČZ 350)  (Przeczytany 5236 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mechanik350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 113
  • Jawa TS350 89r, CZ350 82r, CZ350 89r, Honda vf500
Regulacja sprzęgła (na przykładzie ČZ 350)
« dnia: Lutego 11, 2014, 16:59:47 »

 Zanim przystąpimy do regulacji, upewnijmy się co do stanu tarcz sprzęgła.  Grubość tarczy nowej wynosi około 3,8mm, tarczy zużytej poniżej 3,0mm.


    Z mojego doświadczenia wiem, że te tarcze rzadko osiągają zużycie poniżej 3,0mm. Oczywiście o ile są oryginalne i eksploatowane w normalny sposób. Tarcze zużyte i pokrzywione wymieniamy na nowe. Stare tarcze o ile trzymają wymiar powyżej 3,0mm, dobrze jest przetrzeć  na arkuszu papieru ściernego o gradacji 150, ułożonego na płaskiej i gładkiej powierzchni. Gdyż w wyniku eksploatacji powierzchnia ulega zeszkleniu/przypaleniu. Powodując lekki poślizg sprzęgła. Po tym zabiegu odczujemy zdecydowaną poprawę w pracy sprzęgła.


    Linkę sprzęgła smarujemy wewnątrz olejem przekładniowym, a końcówki smarem stałym. Jeśli jest spękana, a druciki ponadrywane, wymieniamy na nową. No chyba, że ktoś lubi jak sprzęgło pracuje ciężko i trzeszczy.  Smarem stałym smarujemy krzywkę oraz rolkę dźwigni półautomatu sprzęgła, a także wszelkie elementy ruchome. Oczywiście po uprzednim wymyciu wszystkiego benzyną ekstrakcyjną, ewentualnie olejem napędowym (ON)


Gdy mamy już wszystko sprawdzone i nasmarowane, czas przystąpić do regulacji.

- śrubę regulacyjną przy kierownicy wkręcamy do połowy w uchwyt dźwigni sprzęgła,

- śrubę regulacyjną w półautomacie wkręcamy do oporu, następnie luzujemy w na tyle by pomiędzy krzywką a rolką powstał niewielki luz około 0,5mm,

-  śrubą przy kierownicy ustawiamy luz linki na około 1mm

- stawiamy motocykl na koła, wciskamy sprzęgło i wbijamy pierwszy bieg przetaczając motocykl do przodu,

-  gdy czujemy zbyt duży opór uniemożliwiający ruch motocykla do przodu  znaczy to, że sprzęgło ciągnie, wkręcamy wtedy lekko śrubę regulacyjną w półautomacie, i ponawiamy próbę,

- gdy czujemy, że motocykl toczy się zbyt lekko znaczy to, że sprzęgło się ślizga wykręcamy w tym przypadku nieco śrubę regulacyjną w półautomacie,

- po osiągnięciu wstępnej regulacji uruchamiamy motocykl i sprawdzamy sprzęgło w trakcie jazdy korygując bieżące ustawienia śrubą regulacyjną w półautomacie bądź też przy kierownicy,

- nie zapominając o niezbędnym luzie przy dźwigni sprzęgła kierownicy 1mm, oraz luzie na krzywce półautomatu 0,5-1,0mm.

  Artykuł pochodzi z nieistniejącej strony cezet.fora.pl i jest mojego autorstwa. Kopiowanie i umieszczanie na innych stronach www. bez zgody autora zabronione.

 
« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2014, 08:50:50 wysłana przez mechanik350 »
Zapisane
Warmińsko-mazurskie
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[all] Regulacja sprzęgła

Zaczęty przez leonzio Mechanika

12 Odpowiedzi
8958 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 24, 2006, 22:00:36
wysłana przez Jerry
15 Odpowiedzi
8329 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 05, 2008, 21:03:40
wysłana przez michal350
15 Odpowiedzi
6903 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 25, 2012, 21:05:14
wysłana przez Jawolotmen
12 Odpowiedzi
7067 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 24, 2014, 22:43:04
wysłana przez Bimberpołudnie
9 Odpowiedzi
4005 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 31, 2015, 01:02:07
wysłana przez Yabaman