Dobra, bez chrzanienia farmazonów:
To jest było nie było FORUM miłośników i użytkowników JAWY i CZ. No i mamy też swojego poltergeista FISa :> <cheers>
Więc,żeby nie robić z tego dupelka... pudelka... zwał jak zwał- nazywamy nasze maszyny POPRAWNIE! Guzik mnie obchodzi,co kto ma wpisane w dowodzie rejestracyjnym. Na płocie pisało dupa- i co z tego?
Nie chce mi się za bardzo rozpisywać na temat historii tych marek,ale ...
JAWA i CZ to dwie odrębne marki. Ich mezalians trwał bardzo krótko- dosłownie kilka lat- do roku 1959 lub 1960. Od początku lat 50.
To,że Skoda ma silnik VW nie oznacza,że na Skodę mówimy VW i odwrotnie.
Bo już mnie szlag trafia jak czytam JAWA CZ 350 TS DELUX.
JAWA CZ to modele 353,354,355,356,351 czyli 250,350,125,175 i 150 z lat 50.
Proszę nie sugerować się logo na silniku. Silniki Jawy były robione w zbrojówce ... elementy CZ-tek w zakladach jawy...
To coś co ma podwójną ramę, kanciaty silnik z alu żeberkami potocznie zwane TS-ką to JAWA 350 typ 638 ( i pochodne ) .
To coś z podobną ramą, ale z silnikiem starszego typu- cylindry żeliwne i 6V- to JAWA 350 typ 634
a nie żadna JAWA CZ 350 albo JAWA z silniem CZ...gaźniem CZ...
To coś z pojedynczą ramą i silnikiem podobnym do tego wyżej-żeliwne żeberka cylindrów i napis CEZET na baku to- nie do wiary! Cezet 350 nie JAWA CZ 350 nie CZ JAWA 350 nie Cezeta z silniem Jawy.... ( modele 472.4,5,6)
Takie podobne do tego coś z silnikiem 175- motocykl odpowiednio mniejszy i smuklejszy- to CEZET 175 nie JAWA CZ 175... JAWA CZ 175 była produkowana tylko i wyłącznie w latach 50 np w zakładach w Lidovej.
Jak nie wiemy co mamy to na tabliczkę lukamy- tam będzie marka typ model pojemność- mówię Wam -są tam same ciekawe rzeczy.
Do czego zmierzam? Panowie deczko profesjonalizmu.
Na forum polskich motocykli pomylenie wsk z wfm było by co najmniej nietaktem. Komar to Komar Żak to Żak...
Tak więc przyswoić proszę- a upartych właścicieli JAW CZ DELUKS TS uczulam.