Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 09:21:12
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v  (Przeczytany 17101 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

patryk konin

  • Gość
Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« dnia: Kwietnia 04, 2011, 12:35:52 »

Witajcie
to moj pierwszy post więc Siema wszystkim
kiedyś dostałem od dziadka Jawe 350 z 62r tj chyba model 360 o ile dobrze się z orientowałem za dzieciaka chciałem poje¼dzić i wsadziłem akumulator 12v...............
efekt jest taki że teraz przy wsadzeniu aku 6v kable się topią gdzieś jest zwarcie
czy to może być regulatora napięcia czy coś innego i czy gdzies kupie taki regulator
Ten motocykl ma dla mnie ogromną wartość sentymentalną i chce go teraz odrestaurować do stanu w jakim wyjechał z fabryki
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2011, 13:13:01 wysłana przez patryk konin »
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 64r 6v
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 04, 2011, 12:38:29 »

Jeśli padł regulator to pół biedy. Sprawd¼ czy nie pada prądnica. W serwisówce masz opisane jak sprawdzić wirnik. Zajrzyj do powitalni. Może jesteś blisko jakiegoś Jawera To Ci pomorze.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

patryk konin

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 64r 6v
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 04, 2011, 13:10:31 »

Dzięki za info zaraz biore się za sprawdzanie


ale niestety nie moge znaleść tej serwisówki <crybaby> i opisu
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2011, 13:23:47 wysłana przez patryk konin »
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 04, 2011, 14:01:41 »

Najpierw sprawd¼ czy kable nie mają przebicia, odczep kable od prądnicy (tylko uważaj żeby nigdzie nie dotykały do silnika) i wtedy spróbuj założyć akumulator. Jeżeli nie pali kabli to elektryka jest ok, czyli tylko i wyłącznie wina regulatora, bo na wyłączonym silniku wyłącznik samoczynny (ten styk w regulatorze, zaraz obok elektromagnesu, bliżej wału) powinien całkowicie odłączyć prądnicę od instalacji. Jest jeszcze 2 możliwość, że regulator lub kabel kontrolki ładowania (kabel odpalania bez akumulatora w przypadku jawy z amperomierzem) gdzieś dotyka masy bo na jego metalowych częściach jest - a na ramie i obudowie prądnicy +.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 04, 2011, 14:44:17 »

Podłącz plus aku do masy motocykla . Zajrzyj do lampy  i wypnij wszystkie kable od podświetlania i kontrolek. Sprawd¼ czy problem się powtarza. Kontrolki mają sterowanie masą lub napięciem i tam może być ¼le powpinane.
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

patryk konin

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 04, 2011, 17:35:59 »

Szczeże wam powiem że gdybyście pisali o BMW E30 to bym wiedział dużo lepiej o co chodzi ;)
niepozostaje nic innego jak iść i sprawdzić
Zapisane

patryk konin

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 04, 2011, 18:21:26 »

Najpierw sprawd¼ czy kable nie mają przebicia, odczep kable od prądnicy . Jest jeszcze 2 możliwość, że regulator lub kabel kontrolki ładowania (kabel odpalania bez akumulatora w przypadku jawy z amperomierzem) gdzieś dotyka masy bo na jego metalowych częściach jest - a na ramie i obudowie prądnicy +.
które to kable od prądnicy
i jak sprawdzić 2-gą możliwość

dodam taką fotke jak by mi mógł ktoś opisać co jest co bo zielony jestem w elektryce
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2011, 18:27:07 wysłana przez patryk konin »
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 04, 2011, 20:32:39 »

Odepnij kabel z nr 51 od prądnicy i wtedy spróbuj założyć akumulator, jak nie będzie palić kabli to znaczy że instalacja nie ma zwarcia na masę i winny jest regulator.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

patryk konin

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 04, 2011, 21:11:37 »

według schematu to kabel koloru niebieskiego to ten co widać na zdjęciu ???
dobrze myśle czy trzeba jeszcze coś odkręcić :P żeby dostać się do magicznego kabla 51
teraz czytam że w starych motorach plus był na masie prawda to??
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 05, 2011, 09:53:50 wysłana przez patryk konin »
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 05, 2011, 13:19:18 »

Jak masz przerywacz to nad nim obok regulatora jest taki brązowy plastik i na nim jest podpisany styk 51 tam właśnie jest podłączony ten magiczny kable, który na twoim zdjęciu jest żółty
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

patryk konin

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 05, 2011, 19:46:08 »

aha narazie próbuje wymyślić ładowarke 6v ;) bo aku padnięty gdzieś czytałem że w starych motorach plus był podpięty do  do ramy itp czy to prawda że było odwrotnie jak jest normalnie teraz?? i jak mam podłaczyć u siebie minus do obódowy czy na odwrót???
Zapisane

dawidtysler209

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 05, 2011, 19:54:43 »

Ortografia.. przyjacielu  <lookaround>  <thumbup>

Starsze Jawy miały mase + na ramie, to się zgadza.

Jak podłączysz na odwrót, to elektrykę szlak trafiiii  <punk>
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 05, 2011, 20:03:57 »

a to że plus jest na ramie to w czymś przeszkadza ? są tego jakieś skutki uboczne, np. gorsze przewodzenie czy coś ? czy tylko trudniej z częściami - typu jakieś przeka¼niki, regulatory, przerywacze kierunków i inne ? czy wogóle nie stwarza to żadnych problemów oprócz tego że jest odwrotnie jak współcześnie ?
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

patryk konin

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 05, 2011, 20:16:03 »

czyli u mnie jest + na ramie???
Zapisane

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 05, 2011, 21:26:37 »

Dokładnie. Urok starszych Jaw. Pochwal się jakimiś fotkami sprzęta.
Zapisane

patryk konin

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 05, 2011, 21:50:01 »

korrrrrrrrr to rok temu było podłanczane odwrotnie i jak sie miały kable nie palić chyba na odwrót <mur> sam nie wiem
najgorsze że dopiero sie ucze o motorach furke bym szybciej ogarnoł zaraz lece zrobić zdjęcia
Zapisane

patryk konin

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 05, 2011, 22:42:42 »


Zapisane

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 05, 2011, 22:52:50 »

Piękna. Opanować elektrykę, sprawdzić silnik, umyć, przepolerować lakier i będzie elegancko.
Zapisane

patryk konin

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 05, 2011, 23:13:30 »

oj nie
Jak mi sie trafi drugi wyjazd do Niemiec w pogoni za pieniązkiem to renowacja co do śrubki
bak ma poobijany z prawej str itp zrbił bym więcej zdjęc ale aparat siadł ;/
jeszcze troche i odnajde 2 dziadka motory CZ i TS
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 06, 2011, 09:34:22 wysłana przez patryk konin »
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 06, 2011, 13:47:00 »

Jak na te lata to bardzo dobrze się trzyma, tylko załóż jeden klakson i wymieñ tą tylną lampę z WSK. I coś mi nie pasuje ten przedni reflektor, on jest chyba ze skody.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 06, 2011, 16:42:53 »

No i bak nie oryginalny bo stacyjka powinna być w lampie . Jeśli to rzeczywiście 62 r. bo troszkę mi się nie widzi , wg. mnie to 57 lub 58 rok bo silnik i blachy i bak i czacha lampy na to wskazują a tłumiki mogą być już z nowej produkcji 04 . Na moje oko to przejściówka  modelu 03 na 04  czyli 57- 58 rok produkcji. Wszystko masz napisane na tabliczce znamionowej. pozdrawiam
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 06, 2011, 19:49:04 »

W 62 roku były jeszcze produkowane zwykłe kiwaczki, czy tylko panelki?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

patryk konin

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 06, 2011, 21:38:55 »

Dobra kolegi
jest tak odłaczyłem styk 51 (byłem mega zdziwiony jak zobaczyłem napis 51 myślałem że bd trzeba po omacku wyniuchać który to ten kabel na schemacie oznaczony jako 51 a tu taki bajer w formie napisu ;) )
po odłączeniu nie ma spawarki a amperomież wychyla się na - na tą pierwszą kreseczke najmniejszą
a jak był podłączony to kabelki czerwone si e robiły
teraz tylko pytanie jak wygląda regulator napięcia u mnie? ;)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 06, 2011, 22:23:16 wysłana przez patryk konin »
Zapisane

patryk konin

  • Gość
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 10, 2011, 19:32:41 »

To jak pomoże ktoś z tym regulatorem bo jestem z ręką w nocniku ;)
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Spalony regulator napięcia Jawa 350 62r 6v
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 10, 2011, 19:44:22 »

Regulator napięcia to to urządzenie z nawiniętym drutem w którym są styki. Jest umieszczony na górze prądnicy, za tym plastikiem z którego odłączyłeś kabel 51
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Jawa TS regulator napięcia...

Zaczęty przez mati01101990 Elektryka

4 Odpowiedzi
4365 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 06, 2008, 09:27:09
wysłana przez henryk_o
14 Odpowiedzi
8861 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 05, 2009, 19:09:22
wysłana przez wojciech14
5 Odpowiedzi
5038 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 30, 2011, 22:31:24
wysłana przez JarekC
3 Odpowiedzi
2270 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 10, 2017, 14:41:01
wysłana przez Damian 356
4 Odpowiedzi
1545 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 05, 2020, 21:02:13
wysłana przez wikingc1