Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 11:47:17
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału  (Przeczytany 13009 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

daniel123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« dnia: Października 27, 2012, 17:30:33 »

Witam.Mam pytanko co do regeneracji wału .1 jakie korbowody kupić ?Czy da się uratować stare ?2 Jak zregenerować labirynt ?3 Jakie oznaczenia ma łożysko na środku wału ?I ostatnie jaki był by koszt takiej renowacji ?Jeśli możecie to podajcie jakieś linki :) z góry Bardzo Dziękuje
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #1 dnia: Października 27, 2012, 18:21:46 »

Ad.1 Normalne ;) Mogą być takie http://allegro.pl/jawa-ts-cz-350-nowy-korbowod-import-bdb-jakosc-i2733124232.html
W org korbach są mosiężne bieżnie, jak je wymienisz, a korba będzie prosta to można to można zakładać,

Ad.2 Kupić nowy. Ogólnie to labiryntu się nie regeneruje tylko wymienia się tuleje obok. Ja tam wymieniam to i to za jednym zamachem.
http://www.jawaczesci.pl/162,labirynt.html

http://www.jawaczesci.pl/752,tuleja-labiryntu.html

Ad.3 http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/lozsyka-i-uszczelniacze-w-silnikach-634632638/

Ad. 4 Full regeneracja ok 500 zł


PS. Bozia rączek nie dała ? Wujek google nie gryzie.
Zapisane
    Status GG

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #2 dnia: Października 27, 2012, 18:51:36 »

Ad.1 Normalne ;) Mogą być takie http://allegro.pl/jawa-ts-cz-350-nowy-korbowod-import-bdb-jakosc-i2733124232.html
W org korbach są mosiężne bieżnie, jak je wymienisz, a korba będzie prosta to można to można zakładać,

Ad.2 Kupić nowy. Ogólnie to labiryntu się nie regeneruje tylko wymienia się tuleje obok. Ja tam wymieniam to i to za jednym zamachem.
http://www.jawaczesci.pl/162,labirynt.html

http://www.jawaczesci.pl/752,tuleja-labiryntu.html

Ad.3 http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/lozsyka-i-uszczelniacze-w-silnikach-634632638/

Ad. 4 Full regeneracja ok 500 zł


PS. Bozia rączek nie dała ? Wujek google nie gryzie.

W oryginalnych bieżniach są mosiężne tuleje?? Chyba to nie jest mosiądz.
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #3 dnia: Października 27, 2012, 19:03:25 »

zaden mosiadz tylko stal łozyskowa oczywiscie cieplnie obrabiana. Co do labiryntu to jak masz tokaza gdzies pod reką to do labiryntów najlepiej dorobic tulejki tak zeby ładnie pasowały. Co do kompletnej regeracji i ich kosztów to zależy co trzeba w niej zrobic czy czopy całe itp ja jak jeszcze to kiedys sie w to bawiłem to za robotę brałem 80 pln plus graty  :)
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #4 dnia: Października 27, 2012, 19:19:57 »

No z czegoś te bieżnie są ;) Ale czy jest sens je regenerować ?
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #5 dnia: Października 27, 2012, 19:26:46 »

kiedys były zestawy naprawcze czesto sie je wymieniało zamiast kupywac nowe korby z prostego powodu kiedys korba kosztowała 120 zl a zestam 40 zloty teraz sie to poprostu nie opłaca sa zamienniki za 50 zl i to wcale nie złej jakosci ja mam sam takie u sie i nie nazekam
Zapisane
    Status GG

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #6 dnia: Października 27, 2012, 21:29:39 »

Zakupilem 3 waly na Allegro od uzytkownika "chicen". Ostatni robil mi na zamowienie wlasnie do 472.6. Koszt za wal po regeneracji 300 zl (nie mowimy tu o kosztach regeneracji, tylko o cenie calego idealnie zrobionego walu). Sa to najlepiej zregenerowane waly jakie widzialem, polecam Wam tego goscia, jest naprawde mistrzem w temacie! Na korbie nie ma nawet luzu w bok, jak kiedys mowil mi na zlocie Radzisz, a ja sie z niego smialem, twierdzac, ze nie jest to mozliwe.

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #7 dnia: Października 27, 2012, 22:39:45 »

daniel123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #8 dnia: Października 27, 2012, 22:55:49 »

Niestety nie ma wałów w ofercie bo bym wziął .:(
Zapisane
    Status GG

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #9 dnia: Października 28, 2012, 07:45:19 »

Trzeba wejsc z nim w kontakt, zrobi Ci na zamowienie!

daniel123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #10 dnia: Października 28, 2012, 07:49:38 »

Ej Strażak podał temat z łożyskami i tam pisze na przykład  6306 C36 i wiem że są łożyska z luzem C3 C4 ale C 36 nawet a aledrogo nie ma takich ?
Zapisane
    Status GG

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #11 dnia: Października 28, 2012, 08:56:26 »

jeden facet jest godny polecenia Marek olachowski dor mar- regeneruje wały korby zregeneruje nie kupuj nowych nie ma ch*ja najlepszy w kraju i daje gwarancje :)
« Ostatnia zmiana: Października 28, 2012, 11:45:19 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #12 dnia: Października 28, 2012, 11:40:11 »

Ej Strażak podał temat z łożyskami i tam pisze na przykład  6306 C36 i wiem że są łożyska z luzem C3 C4 ale C 36 nawet a aledrogo nie ma takich ?

To są dane z oryginalnej instrukcji. Kup zwykłe C3
Zapisane
    Status GG

daniel123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #13 dnia: Października 28, 2012, 11:43:49 »

a czy na środek nie lepiej c4 kupić ?
Zapisane
    Status GG

Jws

  • Gość
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #14 dnia: Października 28, 2012, 12:50:33 »

Pamiętajcie,że wał żeliwniaka ma dwa labirynty- drugi jest zintegrowany z przegrodą (czołem wału). Ja polecam najpierw przetoczyć czoło i labirynt mały na jednakowy wymiar ( na ogół wystarcza delikatnie oblizać na jakieś 39,1mm) i dotoczyć dwie tuleje dopasowane pod wymiar tych dwóch labiryntów. Nie są z żadnej turbo kosmicznej stali. Są dość miękkie. Ja daje lekko twardsze,obrabiane na satynę. Fi wewnętrzne to 30mm. Pasowanie ciasne. Mamy wtedy ładnie zgrane labirynty i wszystko fajnie hula. Tuleja i labirynt nowe to koszt około 80zł... a i tak nie rozwiązuje to sprawy bo są kiepsko spasowane a poza tym labirynt w czole nadal nie jest uszczelniony jak powinien. Delikatny luz boczny na korbach może być ale im mniejszy tym lepiej- inaczej podkładki dystansowe grają. I szybko się nam luz powiększy.
Zapisane

daniel123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 22, 2012, 23:27:42 »

Więc stoję nad wyborem korbowodów lecz ostatnio trochę czytałem  i podobno są 2 rodzaje jak jest z tym ?Jws co masz na myśli tych labiryntów ?
Zapisane
    Status GG

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 23, 2012, 08:51:19 »

DOR MAR regeneruje wały Korby tez ci zregeneruje jest świetny POlecam nie baw sie w chińskie korby
Zapisane

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #17 dnia: Grudnia 23, 2012, 09:56:59 »

Z tymi czajna korbowodami to jest różnie. Wykonanie fajne estetycznie ,ale jakość -na dwoje babka wróżyła. Poza tym jak masz wał oryginalny jeszcze nie regenerowany to w dobrym układzie można je zastosować, bo będą czopy pasowały ,ale jak był już robiony to proponuję zapomnieć o tego typu korbach. Trzeba dać czopy nad wymiarowe a takich nie oferują . W przeciwnym wypadku wał będzie "miętki" ???  tzn będzie podatny na odkształcenia i ewentualne bicie :'( 
Po to Czechoslavaki zrobiły korby z tulejkami żeby można je regenerować no i żeby bieżnie były lepsze niż z materiałów ...H..lub..HG... te tulejki to ŁH15 tak więc nie ma lepszych bieżni łożyskowych jak te . Każdy inny materiał to  substytut . Kiedyś było można kupić w Czechach zestawy naprawcze tulejki ,czopy i łożyska. Było to dostępne dla czeskich naprawiaczy . Niestety już się skończyło jakieś 15 lat temu 8)  .Bez kryptoreklamy oczywiście ,ale ja (iroq2 dzięki za reklamę :o  ) i nie tylko ja ,daję sobie z tym radę.


Jak będziesz miał ochotę pogadać to pisz na PW ,
« Ostatnia zmiana: Grudnia 23, 2012, 10:09:58 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 23, 2012, 10:08:49 »

Dawaj ten wał do tego gościa powyżej, zrobi Ci wszystko, dorobi bieżnie i nie będzie Ci brzęczało chiszczyzną z silnika. Powiem tyle że mam w 175tce korbę china. Luzów nie ma ale po nie całym roku użytkowania słychać już było brzęczenie koszyczka na stopie korbowodu. Gdybym wiedział że tak gówniane jest to łożysko to bym zakupił jakieś lepsze.
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

daniel123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 23, 2012, 10:47:46 »

 Markoltent10 czyli robisz wały tak ?
Jaki koszt u Cb regeneracji ?Powodem jest że na 1 tłoku rozpadło się łożysko igiełkowe  i wybiło  chyba korbę bo druga git ale jak robić to robić .
Zapisane
    Status GG

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 23, 2012, 11:17:11 »

Markoltent10 czyli robisz wały tak ?
Jaki koszt u Cb regeneracji ?Powodem jest że na 1 tłoku rozpadło się łożysko igiełkowe  i wybiło  chyba korbę bo druga git ale jak robić to robić .


Napisałem do Ciebie PW ta pierwsza nie aktualna a druga jak najbardziej 8)

daniel123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 23, 2012, 15:05:32 »

to w końcu jest różnica między korbami od ts a Cz ??
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #22 dnia: Grudnia 23, 2012, 15:18:55 »

jodyna rużnica w korbach od ts i cz jest taka ze orginalnie w korbach ts jest jedna igiełka wiecej w koszyku łożyska igiełkowego stopy korbowodu jak w żeliwniaku czyli cz ale czy jedna czy dróga korba pasuje do tego i do tego silnika
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 23, 2012, 16:31:52 »

Korby są identyko, inne są tylko podobnoż Podkładki stopy korbowodu.
JWS o tym pisał na forum.
Zapisane
    Status GG

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: ČZ 350 typ 472.6 Regeneracja Wału
« Odpowiedź #24 dnia: Grudnia 23, 2012, 16:44:14 »

Korby są identyko, inne są tylko podobnoż Podkładki stopy korbowodu.
JWS o tym pisał na forum.

Ja tez o tym pisalem i to niestety 2 silniki ze zlymi podkladkami zlozylem  :(
http://www.jawacz.pl/mechanika/%28634%29-dziwne-odglosy-po-zmianie-labiryntu-i-lozysk/
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Regeneracja wału

Zaczęty przez AndrewS « 1 2 3 4 » Mechanika

76 Odpowiedzi
32618 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 08, 2013, 22:29:28
wysłana przez Piotrex
regeneracja wału

Zaczęty przez nerlst « 1 2 » Mechanika

30 Odpowiedzi
13419 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 26, 2011, 11:34:57
wysłana przez miccha123
14 Odpowiedzi
5975 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 12, 2024, 20:14:30
wysłana przez xepher
6 Odpowiedzi
3074 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 22, 2018, 21:49:27
wysłana przez marian
9 Odpowiedzi
3389 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 25, 2018, 00:34:51
wysłana przez lukaszooo