Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 25, 2024, 01:21:00
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Kominy non stop zrzygane olejem....  (Przeczytany 20923 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Kominy non stop zrzygane olejem....
« dnia: Maja 09, 2013, 22:55:42 »

Witam, jako że chcę przyspieszyć proces docierania nawijam sobie codziennie kilometry i na budziku mam już prawie 500... Przed chwilą zrobiłem 120 :D nie ważne. W każdym razie na początku robiłem mieszankę 1 do 40 na docierkę - pierwsze 10l. więc nie zastanawiałem się czym będzie z tyłu pluć. następne 5 l zrobiłem 1 do 50 i też muszę wycierać końcówki co 20 km bo są czarne... Teraz nalałem 5,5 litra na 100ml oleju i jest trochę lepiej lecz też pluje. Czy jak zrobię 1 do 60 lub uboższą to myślicie że coś ucierpi?? Wiem że było o tym miliard razy ale nigdy nie maiłem jakoś z tym problemów. Olej leje dobrego półsyntetyka.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 09, 2013, 22:57:40 »

Ten typ tak ma, jak mniemam gaźnik ustawiony na bogato, więc musi pluć.
Ja bym nie próbował mniej jak 1:40, ale Twój motocykl, Twoja sprawa.
Zapisane
    Status GG

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 09, 2013, 23:03:08 »

1:50 więcej nie przesadzaj bo na dotarciu. U mnie też miałem taki problem i wyczyściłem wkłady i nowe uszczelniacze wydechu i teraz jak jeżdżę w niskim zakresie i zamulam jawe to przy kręceniu na wysokie obroty zaczyna dymić i pluć a jak nie zamulam jawy to wydechy czyściutkie ;)
Zapisane

Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 09, 2013, 23:05:53 »

jak robiłem ostatnio z kominami i jedno kolano musiałem odkręcić i niczego nie świadomy położyłem je obok siebie bo zająłem się na chwilę czymś tam innym. PO minucie patrzę a z kolanka plama oleju na podłodze się wylała... no z 50ml... taka jest 1 do 40. Iglica na środku.
Zapisane

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1143
  • Mustang EBE
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 09, 2013, 23:08:45 »

Ja tam szpecem nie jestem ale słyszałem ;) że bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie zapłonu  i gaźnika o nowych przekładkach w kominach ni wspomnę. 1:40 na dotarciu? to ja tyle leję dziś  a moto ma  prawie 47 tysi. Strażak dobrze pisze że jak gaźnik ustawiony na dotarcie to może lać (ale nie musi).
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 09, 2013, 23:10:16 »

Na razie jeździł, nie przejmuj się, jak ją już dotrzesz z grubsza, to ogień na tłoki i temperatura w rurę to przestanie pluć ;) Nie od razu, ale z czasem jak wydmucha i wypali syf z tłumika.
Zapisane
    Status GG

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 09, 2013, 23:12:48 »

ja mam 1:50 przebieg 32 tysie i silnik cicho pracuje i tak jak mówię wydechy ogarnięte są ;)
Zapisane

Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 09, 2013, 23:13:02 »

Don1993 a ty masz zdawczą 17z? bo powiem szczerze że mój motor zaczyna ciągnąc od 3 tys no od 2800 powiedzmy i dość duża dziura jest przez to. Mam wysoki profil opony z tyłu jeszcze plus 18 z to nie jest dobry pomysł?? Fajnie idzie tylko trzeba ją ciągnąć a ja lubię sobie przymulić jeszczę we 2 osoby nawet czasem... Moto jest strasznie szybkie jeszcze go na 4 biegu nie przeciągłem dobrze, za długie te przełożenia. Przede wszystkim na 18z jest straszna dziura między 1 biegiem a 2 ... żeby była płynna jazda trzeba 1 minimum do 4 tys kręcić... Sorki za offtopa


pękło 500 km ogień na tłoki już  dawno z 10razy był ze 120 km/h to tu to tam :-* Oczywiście wieczorkiem. Ciągne do prawie 6tysi. Nie chcę żeby źle się coś dotarło i czsem daje po garnuszkach. żeby było śnieszniej to brzęczenie tych pierścieni zanika w miarę km..

« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2013, 23:23:14 wysłana przez Filip Ts 350 »
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 09, 2013, 23:23:15 »

ja mam 17z bo stwierdziłem że w dwie osoby mi się tak średnio jeździ, ale jak miałem 18z to nawet w dwie osoby żadnej dziury nie miałem tylko jak przyszły nie raz konkretne górki to nie lubiłem się bawić biegami tylko jeden bieg co najwyżej niżej. ale tak jak ty masz silnik po remoncie to i tak bym 17z zostawił szwagrowi co 638-5 sprzedałem z silnikiem po remoncie to ma 17z taka jest zrywna w dwie osoby że aż miło ;) a co do tego od ilu rpm jedzie moja konkretnego kopa dostaje coś od 3tysi z czymś coś takiego i ciągnie tak fajnie do 5700 potem już tylko kręci obroty ale jest fajnie ;)
Zapisane

Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 09, 2013, 23:28:51 »

U mnie nie ma prostych dróg jest albo pod górę albo z górki... Takie tereny... 17z z dużą oponą z tyłu będzie chyba w sam raz, bo jak wezmę dziewczynę i jakiś bagaż do toreb a przyjdzie kiepa to się będę puczył.... Tak z 5 koników więcej i byłoby idealnie :)
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 10, 2013, 07:14:52 »

Z jawy na wyrownanych i wypolerowanych kanalach, elektroniku i gazniku dellorto no I splanowanej glowicy da sie wyciagnac ok 30 - 32 KM
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 10, 2013, 07:49:34 »

Kilka informacji:
1.mieszanka na dotarcie powinna być 1:33
2.masz silnik po remoncie to proponuję doprowadzić wydechy do porządku (nowe przekładki-ja stosuję podwójne ,oring kolano-wydech,szczelność śrub mocujących-proponuję podkładki miedziane ),przed montażem nowych uszczelnień warto wypalić wydechy i kolana,robiłem tak wiele razy bez uszczerbku dla części,jeśli się boisz to po prostu porządnie je wyczyść-stan wydechów jest bardzo istotny dla prawidłowej pracy silnika  ;)
3.model 638.1 powinien mieć 17z zębatkę zdawczą,i odpowiednia do tego jest standardowa opona 3,5 ewentualnie zamiennik o podobnej wysokości,z szerokością też bym nie przesadzał,miałem w swojej na początku koło 4,0 i musiałem zmienić zębatkę na 16 z-na 4 biegu w granicach 120 km/h kończyły się możliwości przyspieszania,po zmianie zębatki wróciło życie  8),
4.silnik 638 lubi wyższe obroty więc się tego nie bój,wiadomo że na dotarciu trzeba uważać aby nie przegrzać,jazda tym silnikiem poniżej 3 tys obrotów jest bez sensu( chyba że po równym lub lekko z górki)-brak dynamiki i w d..e dostaje wał,optymalne obroty to 3200-4500 a przy rozpędzaniu nawet powyżej 5 tys/obr,do tego dochodzą właśnie lejące wydechy,jeżdżąc z właściwymi obrotami zdziwisz się jak będą końcówki wyglądać po 200 czy 300 km jazdy w trasie.
Jak masz jakieś pytania to śmiało pytaj  :D

waldip

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 367
  • ČZ 350 472,6 ČZ 180 487.4
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 10, 2013, 10:39:57 »

Dokładnie tak jak holger pisze. Ja leję 1:30 oleju syntetycznego MOBIL 2T i od kiedy założyłem właściwe sworznie do mojej Czesi problem zniknął
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 646
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 10, 2013, 12:04:15 »

Punkt zapłonu i "moc" iskry również odgrywa dużą rolę. Jak już zrobisz dobrą mieszankę i przedmuchasz wydechy spróbuj zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu.To ma bezpośredni związek z tym co koledzy piszą wyżej - z utrzymywaniem wyższych obrotów silnika.
« Ostatnia zmiana: Maja 10, 2013, 12:06:26 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 10, 2013, 19:08:50 »

zmieniam zębatkę na 17z to na pewno. Zwiększą się trochę obr. sil przy tej samej prędkości jazdy, siły przybędzie, i elastyczności... Z wydechami nic nie będę robił bo kupiłem nowe od 4 motor.... (płakałem rzewnymi łzami jak robiłem za nie przelew) są czyste szczelne i ciche. Przegrody są bardzo ciasno spasowane (te z takiego ebonitu czy kryngielitu). Interesuje mnie ten oring podwójny o krtórym mówił Holger bo sam silikon działał 2 dni i z łączenia kolano - vyfuk cieknie...    Nie chcę zakładać nowego tematu ale chciałbym kupić jakiś dobry olej do skrzyni. Co to znaczy dobry - to znaczy że przy fest gorącym piecu nie zmieniał swojej lepkości i żeby sprzęgło i biegi pracowały tak jak na średnio rozgrzanym.... Narazie mam elf-a przekładniowego 80w90 i szału ni ma... W korkach może nawet nie klei sprzęgła strasznie ale wiem że mogłoby coś być lepiej.

Z jawy na wyrownanych i wypolerowanych kanalach, elektroniku i gazniku dellorto no I splanowanej glowicy da sie wyciagnac ok 30 - 32 KM

Nie jestem jakimś fanem tuningu ale takie dellorto to by mnie raczej ucieszyło. . .  Czy włożenie samego takiego gaziora coś poprawia?
« Ostatnia zmiana: Maja 10, 2013, 19:14:21 wysłana przez Filip Ts 350 »
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 10, 2013, 19:29:31 »

   Nie chcę zakładać nowego tematu ale chciałbym kupić jakiś dobry olej do skrzyni.

To jak nie chcesz zakładać nowego wątku, to wpisz w szukajce olej do skrzyni biegów i na pewno znajdziesz obszerny temat o oleju do gear boxa.
Zapisane
    Status GG

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 10, 2013, 19:49:56 »

Zle zrozumiałes,nie oring podwójnie tylko przekładki wydechu podwójnie,co do oleju to mam valvoline 20W50 pół syntetyk 4t i sprawdza sie bardzo super,nie klei,nie ślizga sprzęgła,skrzynia po porządnym rozgrzaniu pracuje płynnie i sie nie blokuje,a przekładki w nowych tłumikach beda do wymiany niedługo,potem daj podwójnie ;-)

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 10, 2013, 19:56:23 »

Cytuj
Nie jestem jakimś fanem tuningu ale takie dellorto to by mnie raczej ucieszyło. . .  Czy włożenie samego takiego gaziora coś poprawia?
Znacząco nie, ale lepiej reaguje na dodanie gazu i płynniej przyśpiesza
Jedna osoba w Kamieńsku się przejechała i powiedział że inny silnik
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 10, 2013, 19:57:19 »

posłucham się wodza i takiż olej też zakupię. trzeba dążyć do ukulturalnienia naszych skrzyń biegów ... nie znam drugiego tak topornie włączającego biegi mechanizmu w motocyklu... Fantazja czechów sięgła granic. . .
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 10, 2013, 20:15:43 »

ja tam mam hipol 15f i nie próbowałem innych olei ale bardzo ładnie mi skrzynia pracuje cicho i bez zgrzytów i ciasnych wejść biegów, wszystko delikatnie ;)
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 10, 2013, 20:18:53 »

Don,zlej ze skrzyni hipol a zlej valvoline,zobaczysz różnice;-)

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 10, 2013, 20:44:55 »

Na pracę skrzyni biegów największy wpływ ma dobra regulacja sprzęgła.
Jego dobry stan techniczny: Proste przekładki, dobre tarcze i odpowiednia praca automatu.
Równie ważny a nawet ważniejszy jest stan techniczny skrzyni biegów.
Niewyrobione kły i krawędzie otworów, prosta prowadnica i wodziki, odpowiednie zdystansowanie, a na końcu dotarcie tego wszystkiego...
Olej z najwyższej półki to tylko taki "kwiatek na torcie".
Ja tam bardzo sobie chwalę Hipol 15F.
Jeśli coś z wyżej wymienionych elementów szwankuje to i tak będzie kiszka. 
Do zaolejonych końcówek tłumików musisz się przyzwyczaić albo...
Po prostu co jakiś czas przecierać je szmatką - i po problemie.

Jeszcze jedna, bardzo ważna rada na ładne końcówki wyfuków: Nigdy nie zostawiaj w garażu motocykla po jeździe z niepowycieranymi kocówkami.
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 10, 2013, 20:51:05 »

Na pracę skrzyni biegów największy wpływ ma dobra regulacja sprzęgła.
Jego dobry stan techniczny: Proste przekładki, dobre tarcze i odpowiednia praca automatu.
Równie ważny a nawet ważniejszy jest stan techniczny skrzyni biegów.
Niewyrobione kły i krawędzie otworów, prosta prowadnica i wodziki, odpowiednie zdystansowanie, a na końcu dotarcie tego wszystkiego...
Olej z najwyższej półki to tylko taki "kwiatek na torcie".
Ja tam bardzo sobie chwalę Hipol 15F.
Jeśli coś z wyżej wymienionych elementów szwankuje to i tak będzie kiszka. 
Do zaolejonych końcówek tłumików musisz się przyzwyczaić albo...
Po prostu co jakiś czas przecierać je szmatką - i po problemie.

Jeszcze jedna, bardzo ważna rada na ładne końcówki wyfuków: Nigdy nie zostawiaj w garażu motocykla po jeździe z niepowycieranymi kocówkami.
Czekałem na Twoją wypowiedź Wiesiek  ;),i zgadzam się w stu procentach z Twoim zdaniem,bardzo dobry olej uszkodzonej  skrzyni nie naprawi podobnie jak zapłon elektroniczny ( choćby vape) nie przywróci do życia zajechanego silnika,jednak prawdę mówiąc ja lubię te wisienki na torcie  :D

Ogorek350ts

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • JAWA 350 TS 1987r :D
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 10, 2013, 21:39:50 »

Tak sobie czytam wątek, i a pro po docierania.

Ja uważam że nie powinno się docierać motocykla delikatnie.
pierwszy, drugi trzeci bieg w miarę ogień! później zbijamy biegi do dołu na przymkniętej przepustnicy.

Powiem tak osobiście docieram swój pierwszy motor i sam nigdy tak nie docierałem, ale ojciec i kolega z roboty który od dziecka pracuje przy motocyklach zawsze tak dociera i nigdy nie miał problemów ze złapanym tłokiem czy innymi rzeczami,
Ja dzisiaj zrobiłem pierwsze dziesięć kilometrów jawą na mieszance 1:30. Kominy czyściutkie, silnik narazie chodzi jak marzenie.
Zapisane
Stajnia;
Jawa 350 TS 1987
Jawka 50 mustang

Wróciłem! tym razem z mocą !

Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Odp: Kominy non stop zrzygane olejem....
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 10, 2013, 22:10:00 »

Tarcze nowe, zabierak też. Skrzynia super, o regulacji linek i automatów nie będę pisał bo to jasna sprawa. No powiem tak jak silnik rozgrzeje się jak świnia w korku jak jadę do roboty to nie wrzucę luzu z jedynki na postoju. . .  na letnim bez problemu. Na bank dobry olej ma znaczenie. Lubie czytać opinie ludzi - bo kiedyś wszyscy tak jeżdzili i było dobrze. . . Dziś mamy dostępne wszystko na wyciągnięcie ręki i trzeba życie sobie ułatwiać a nie patrzeć co robili ludzie za komuny...
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
STOP ??

Zaczęty przez Malolat Elektryka

20 Odpowiedzi
8794 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 15, 2006, 13:42:04
wysłana przez ejok
Chlapie olejem spod kolanka

Zaczęty przez cdsoftware Mechanika

1 Odpowiedzi
2751 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 27, 2012, 21:21:19
wysłana przez Tigras
34 Odpowiedzi
12713 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 03, 2014, 23:23:41
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
12 Odpowiedzi
4744 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 06, 2014, 18:05:54
wysłana przez von_Majzel
16 Odpowiedzi
3607 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 06, 2019, 06:46:46
wysłana przez holger RIP