Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 15, 2024, 17:03:10
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Dyskusja o tym która Jawa to TS  (Przeczytany 16478 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TOMMI

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 301
  • Czym jest człowiek bez pasji ?!
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #25 dnia: Listopada 10, 2014, 22:58:38 »

Turbo coś ci się machło
TS to 638.1 :P ;)
tylko że nie wszystkie 638.1 miały naklejki "TS" wie nie były TS
a i też były jawy 638.0 z naklejkami "TS" wiec one były TS czy nie ?

wiec co dokładnie jest tym legendarnym Twin Sportem a co nie ?  8)

PS.
tą jawę można nazwać Twin Sportem:


a tą też można czy to już zwykła 639 ?  ;D

odbiegłeś od tematu . Anusiak ma rację idzie zima  :P
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2014, 23:01:07 wysłana przez TOMMI »
Zapisane
JAWA 634.7 81r  MZ TS 250 77r .JAWA 353.04 57r. JAWA 6

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #26 dnia: Listopada 10, 2014, 23:01:08 »

niby jak odbiegłem, ta biała to też TS
a piszemy o tym co jest TS a co nie, tak ?
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

youngbiker

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • co tam skośna kawa, nie ma to jak jawa :)
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #27 dnia: Listopada 10, 2014, 23:02:30 »

niby jak odbiegłem, ta biała to też TS
a piszemy o tym co jest TS a co nie, tak ?


po za tym równie dobrze mogłeś dać fotki białej 638-1 z dużymi naklejkami i czerwonej 638-1 z małymi naklejkami, zasada w sumie ta sama ;)

TOMMI

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 301
  • Czym jest człowiek bez pasji ?!
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #28 dnia: Listopada 10, 2014, 23:02:47 »

Turbo mnie się głównie rozchodzi że według mnie i nie tylko 638.0 to nie jest TS a ty wyskakujesz z zupełnie innymi modelami .  I poza jednym zdjęciem kombinowanej jawy 638.0 nie ma zdjęć że ten model miał naklejki TS . PROSZĘ O POSPRZĄTANIE
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2014, 23:13:49 wysłana przez TOMMI »
Zapisane
JAWA 634.7 81r  MZ TS 250 77r .JAWA 353.04 57r. JAWA 6

youngbiker

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • co tam skośna kawa, nie ma to jak jawa :)
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #29 dnia: Listopada 10, 2014, 23:18:22 »

http://jawa.katalog-motocykli.pl/motocykl/jawa-350-typ-638# a taką jawę jak byś nazwał, TS czy jednak nie? chodzi mi o zdjęcie nr4 z tego linku.


po za tematem, wiecie może na jaki rynek szły jawy z tą "inną" naklejką na boczku i napisem na siedzeniu? również ta owiewka mnie zastanawia od dawna, a nic mi o niej więcej nie wiadomo.
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2014, 23:24:11 wysłana przez youngbiker »
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #30 dnia: Listopada 10, 2014, 23:40:14 »

Czyli 638.0 to nie TS,bo nie ma naklejek fabrycznych,tylko emblematy. Poza tym - niczym się nie różnią od TS. Ale były 638.0 z naklejkami i to już jest TS?!

Jeśli tak - to TS oznacza tylko naklejki,które można bez problemu wszędzie kupić. I dla mnie to żadna różnica.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 350 638.0 '88
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #31 dnia: Listopada 10, 2014, 23:47:37 »

To już teraz ja sam jestem głupi. Niech mi ktos wyjaśni czym różni sie zwykła 638.0 od TS poza naklejkami? Moja jest z 1988r jestem 2 właścicielem i oryginalnie była czarna, ale miała też naklejki TS
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89, Romet Mińsk typ 400,  jest Jawa 350 638.0 '88, Wsk175 M21W2 KOBUZ '80, Wsk125 M06B1 '70

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #32 dnia: Listopada 10, 2014, 23:55:19 »

Już dawno było jasno ustalone, że TS określają tylko naklejki. Jak mieli na stanie i przykleili to była TS i wtedy zależnie od modelu naklejki dawały:
+2KM  (tolerancja +-2KM)
+15 km/h do prędkości maksymalnej (przy założeniu że dla TS wiatr wiele w plecy, a dla zwykłej jawy wieje od czoła)
+15 punktów do lansu i x2 mnożnik przyciągniętych spojrzeń płci pięknej (w latach 1984 do 1991)

Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #33 dnia: Listopada 11, 2014, 00:06:08 »

Z tym lansem to prawda - tłumiki prowadzone górą to mega szpan, co do przyspieszenia to różnica jest bo 638.0 miała dłuższą mniej dynamiczną czwórkę i większą zębatkę zdawczą
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #34 dnia: Listopada 11, 2014, 09:59:08 »

638,0 były w oryginale jako TS. Jestem posiadaczem takiej. Twierdze tak dlatego że widziałem zdjęcia mojego motocykla zaraz po przyjeździe z Polmozbytu z jej pierwszym właścicielem (święto w domu).
Czym się różniła od wersi LUX? Tak Lux nie jakiś delux? Opis osoby która to odkładała z paru wypłat,wystała swoje pod sklepem. Przeżył to tak że jeszcze 5 lat temu tak to pamiętał ,że opowiadał jak by to wczoraj było.
Czarna w wersji TS sławetne naklejki (lux emblematy chromowane),klamki plastikowe (lux aluminium),Gmole chromowane (lux malowane na szaro) i najważniejsze cena o kilka tyś większa.
Niestety moja Jawa zanim trafiła do mnie przeszła brygadę katów którzy użyźniali nią glebę.

To co pisze Tommi to nie model przejściowy tylko Jawa 638,1 Lux.
Mam taką pod bokiem w prawie oryginale.Prawie bo właśnie ktoś zdarł małe naklejki i nakleił duże (TS). Jeszcze do tego krzywo. Co ważne zostały ślady na lakierze po małych naklejkach.   
« Ostatnia zmiana: Listopada 11, 2014, 10:03:28 wysłana przez j@wa »
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

motostan

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • ...A je to!
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #35 dnia: Listopada 11, 2014, 13:57:31 »

Jawa TS (Touring/Sports), moc 29 KM (SAE), wersja na Stany. ;D
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #36 dnia: Listopada 11, 2014, 19:39:07 »

Jeszcze raz tłumaczę.Te które nie mają napisu TS czy TWIN SPORT to nie TS dla mnie to proste,rozchodzi się tylko i wyłącznie o ten napis.
A czy były różnice między modelami od 638.0 do 639,na pewno były bo przykręcali co mieli na magazynie,różne wyposażenie było w zależności od wersji np.wspomniany Lux i różne wersje na różne rynki(kraje) i  stąd  bałagan.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

motostan

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • ...A je to!
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #37 dnia: Listopada 11, 2014, 23:28:52 »

Oczywiście, w pełni się z tym zgadzam i tak też uważam. Podobnie jest teraz z produktami z Chin- różne nazwy, cudaczne naklejki, a w gruncie rzeczy to jeden i ten sam model.
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #38 dnia: Listopada 12, 2014, 12:42:40 »

Widzę że zostałem kierownikiem zamieszania  :P
Ja też jak kupuję części to mówię wszędzie że do TS bo tak każdy kojarzy ten model.Te egzemplarze,które mają emblematy blaszane moim zdaniem są cenniejsze bo jest ich mniej a już nie wspomnę o modelu 632.Dodam jeszcze skoro już mowa o modelu 632,z moich informacji wynika że żeliwniaka wsadzili tam po tym jak się okazało że kartery w 638 pękają i w następnych egzemplarzach wprowadzili poprawki.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #39 dnia: Listopada 12, 2014, 12:50:53 »


Czarna w wersji TS sławetne naklejki (lux emblematy chromowane),klamki plastikowe (lux aluminium),Gmole chromowane (lux malowane na szaro) i najważniejsze cena o kilka tyś większa.
A moja czarna Jawa  TS kupiona w 1989 roku w Polmozbycie miała klamki aluminiowe,poza tym było tak jak piszesz 
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #40 dnia: Listopada 12, 2014, 13:40:35 »

...z moich informacji wynika że żeliwniaka wsadzili tam po tym jak się okazało że kartery w 638 pękają i w następnych egzemplarzach wprowadzili poprawki.

Możesz rozwinąć ten temat i podać źródła tych dość ciekawych informacji?

Aby było na temat:
Duża grupa forumowiczów dyskutując o różnicach w modelach Jawy zapomina lub też być może nie wie, że w tamtych czasach często bywało tak, że  "wkładano"do motocykla akurat te części i zapewne nalepki też - które akurat były "na magazynie"
Przy tak wielkoseryjnej produkcji, ograniczeniu w dostępie do surowców i technologii i wynikającymi z tego problemami z zaopatrzeniem nikogo to chyba nie dziwi?
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2014, 13:50:02 wysłana przez jawol »
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #41 dnia: Listopada 12, 2014, 13:59:48 »

?!?!?
Czyli TSki miały naklejki,plastikowe klamki i chromowane gmole. I to wszystko. "Luxy" to to samo,co TS,tylko Aluminiowe klamki,gmole szare,emblematy.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

jabu70

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 9
  • Cz 350 silnik typ 632 `81r
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #42 dnia: Listopada 12, 2014, 16:21:04 »

Już dawno było jasno ustalone, że TS określają tylko naklejki. Jak mieli na stanie i przykleili to była TS i wtedy zależnie od modelu naklejki dawały:
+2KM  (tolerancja +-2KM)
+15 km/h do prędkości maksymalnej (przy założeniu że dla TS wiatr wiele w plecy, a dla zwykłej jawy wieje od czoła)
+15 punktów do lansu i x2 mnożnik przyciągniętych spojrzeń płci pięknej (w latach 1984 do 1991)

Zapomniałeś dodać, że `znawcy` widząc dwie rury i na liczniku 180 wobec jednej rury w Mz-etce , od razu nadawali miano potwora drogowego takiej maszynie, co powodowało u właściciela + 20cm w klacie i + 10cm wysokości :D
Zapisane
Jest dobrze , ale nie beznadziejnie!

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #43 dnia: Listopada 12, 2014, 18:16:40 »

Cytuj
Już dawno było jasno ustalone, że TS określają tylko naklejki. Jak mieli na stanie i przykleili to była TS i wtedy zależnie od modelu naklejki dawały:
+2KM  (tolerancja +-2KM)
+15 km/h do prędkości maksymalnej (przy założeniu że dla TS wiatr wiele w plecy, a dla zwykłej jawy wieje od czoła)
+15 punktów do lansu i x2 mnożnik przyciągniętych spojrzeń płci pięknej (w latach 1984 do 1991)
Cytuj

Dzięki Mariusz za inteligentną i sarkastyczno- ironiczną odpowiedź :), bo ta dyskusją osiagnęła taki poziom że jeszcze by sie okazało ze ts którą miałem to jednak była cz deluxe.
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #44 dnia: Listopada 12, 2014, 22:21:39 »

?!?!?
Czyli TSki miały naklejki,plastikowe klamki i chromowane gmole. I to wszystko. "Luxy" to to samo,co TS,tylko Aluminiowe klamki,gmole szare,emblematy.


Z klamkami to loteria.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #45 dnia: Listopada 13, 2014, 09:36:10 »

...z moich informacji wynika że żeliwniaka wsadzili tam po tym jak się okazało że kartery w 638 pękają i w następnych egzemplarzach wprowadzili poprawki.

Możesz rozwinąć ten temat i podać źródła tych dość ciekawych informacji?
Te informacje posiadam z tego artykułu i uważam za wiarygodne,bo jest to jedyne logiczne wyjaśnienie.
http://rumblegarage.wordpress.com/2014/11/07/czeski-film/
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #46 dnia: Listopada 13, 2014, 13:00:36 »

Artykuł? Powinien być dostępny tylko dla doświadczonych  posiadaczy Jaw którzy potrafią oddzielić stek bzdur od faktów  8)
 
Z tymi karterami a nawet ramą to pierdoły wyssane z rury wydechowej...
Mam od nowości jedną z pierwszych wyprodukowanych 638-5 nakulane ponad 60kkm i jakoś kartery nie popękały,  rama nie powyginana mimo wożenia pawie 100kg pasażerów.
Kosz sprzęgłowy ze złego materiału? Autorowi artykułu gdzieś dzwoni... ale w jakim kościele? ;D
Może myślał o zabieraku albo oringu ale nie wiedział jak to nazwać?  ;D
Zmiany w karterach 638?
Jedyne jakie znam to w nowszych modelach brak tzw. "miski olejowej"
Ale to chyba nie ma wpływu na drgania?

Kolejny artykuł nawiedzonego pisarzyka który chce tworzyć historię na kanwie opowieści nachmielonych kolesi spod GeSu.
Zapisane

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #47 dnia: Listopada 13, 2014, 13:39:03 »

Kolejny artykuł nawiedzonego pisarzyka który chce tworzyć historię na kanwie opowieści nachmielonych kolesi spod GeSu.

Hmmm wydaje mi się, że Hubert opierał się bardziej na czeskich źródłach, które zresztą podaje na końcu materiału. Rzetelność tego (znanego) autora nie powinna być poddawana w wątpliwość. Natomiast śmiało możemy wątpić w irracjonalną wiarę w idealne i niezawodne rozwiązania i "białe kruki" bez "chorób wieku dziecięcego"...
 
« Ostatnia zmiana: Listopada 13, 2014, 13:43:25 wysłana przez Roland »
Zapisane
Aktualnie: Royal Enfield Himalayan, Enfield Bullet, Jawa 638.0
Wcześniej: Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #48 dnia: Listopada 13, 2014, 14:02:42 »

Wydawalo mi sie, ze na Forum darzymy sie szacunkiem i nie rzucamy inwektywami....
A czeskie teksty zrodlowe naprawde sa dobre. Polecam.
http://www.jawamania.info/historie/default.aspx

grześ350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • jawa 638-1 639 640 Tramp 640 Sport
Odp: Dyskusja o tym która Jawa to TS
« Odpowiedź #49 dnia: Listopada 13, 2014, 15:51:58 »

Juz nie raz byl poruszany ten temat i nic dalej nie wwynioskowane jest .
Nie bylo zadnych wersju przejsciowych miedzy 638-0 a 638-1
W modelu 638-1 roznice byly takie jak : gemole chromowane albo malowane , naklejki, amortyzatory szklankowe i z odsłoniętą sprężyną i inny kąt pochylenia tylnich amortyzatorów górny uchwyt, a  tez ostatnie roczniki z 90r mialy inna obudowe filtra powietrza byla juz taka jak w 639 czy 640
 
638-1 czerwona piewsze modele mialy tylnie amortyzatory montowane tak jak w 638-0
 




a tu 638-1 juz po zmianie mocowanie tylnich amortyzatorow



a czerwone 638-1 z 90r mialy juz chromowane gemole






czarne i biale 638-1 mialy duze naklejki . tak samo juz w modelu 638-1 nie spotkalem sie z klamkami plastikowymi . Widzialem duzo jaw w orginale osobiscie i na aukcjach i te roznice zaobserowalem sam mialem 4 jawy modele 638-1
« Ostatnia zmiana: Listopada 13, 2014, 15:54:58 wysłana przez grześ350 »
Zapisane