Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 00:42:22
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: 634 Przekładka żeliwniaków z 6V na 12V - relacja  (Przeczytany 3181 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kamil123

  • Gość
634 Przekładka żeliwniaków z 6V na 12V - relacja
« dnia: Kwietnia 01, 2010, 12:40:21 »

Wymiana silników właśnie została ukoñczona. Postaram się opisać wszystko krok po kroku.
ZADANIE: Zmiana instalacji elektrycznej na 12V
OPCJE:
- Prądnica Vape
- Założenie silnika z CZ
Postanowiłem wybrać drugą opcję, ze względu na niezawodność. Alternator to sprawdzone rozwiązanie i jeśli jest w należytym stanie nie ma prawa zawieść. Prądnica Vape możliwe, że też dobra, ale nie sprawdzona i droga.

Nie pozostaje więc nic innego jak szukać wału i karterów na 12V. I tu należy uzbroić się w cierpliwość bo żeby znale¼ć coś w przyzwoitym stanie trzeba się nie¼le naszukać. Kupiłem silnik padakę z 9000km przebiegu. Skrzynia jak nowa alternator i wirnik tak samo Reszta zmasakrowana przez poprzedniego właściciela. Następnie znalazłem odpowiednie kartery i wał. Wał poszedł do regeneracji do Mrągowa kartery do dokładnego mycia.



Przychodzi kolej na składanie silnika.
Wał zregenerowany, nowe wszystkie łożyska więc zakładamy.
Kartery podgrzane więc wał leciutko wsuwa się na swoje miejsce

Następnie montaż skrzyni biegów, podgrzewanie drugiej połówki karteru i składanie. Wszystko pasuje idealnie bez żadnego młotka itp. Zakładam wirnik i alternator.

Dalej sprzęgło i resztę brakujących części. Tłoki, cylindry, głowice. I silniczek gotowy. Nie pozostaje nic innego jak zamontować go w ramę.

RÓ¯NICE W MOCOWANIACH SILNIKA JAWA I CZ:
-Mocowanie z przodu jest takie same
-Mocowanie tylne górne: W silniku CZ jest ono węższe niż w jawie więc trzeba zastosować odpowiednie tuleje. Idealnie nadają się do tego sworznie tłokowe 638. Po jednym na każdą stronę plus podkładka i pasuje idealnie.
-Mocowanie tylne dolne: Tutaj natomiast w silniku CZ jest ono nieco szersze. Więc by pasowało należy z każdej strony przyciąć odpowiednią ilość. Jeśli wszystko wykonaliśmy prawidłowo silnik powinien wejść w ramę bez żadnych oporów.
INNE RÓ¯NICE SILNIKA:
Silniki różnią się także koñcówką karteru w miejscu gdzie wychodzi łañcuch. Jeśli chce się zachować osłonę łañcucha z Jawy należy podciąć karter odpowiednio by miał kształt jaki jak w Jawie. Inaczej łañcuch na dole i u góry będzie ocierał.

ZMIANA INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ:
Potrzebujemy:
-Komplet żarówek na 12V
-Prostownik 12V
-Regulator napicia 12V
-Przerywacz kierunkowskazów 12V
-Przeka¼nik do układu ładowania
-Klakson 12V
-Akumulator 12V
Ja instalację kupiłem gotową z jawaczesci.pl Podliczając koszty przewodów, konektorów itp wychodzi praktycznie na to samo a roboty jest o wiele mniej. Jakość tej gotowej jest bez zastrzeżeñ. Kupiłem nowy akumulator YUASA 12V 14ah, nowy regulator napięcia, prostownik i resztę potrzebnych rzeczy. Po podłączeniu wszystko pięknie działa i świeci :) £adowanie jest idealne, prądu nie brakuje nawet przy dłuższej je¼dzie w mieście na niskich obrotach. ¦wiatła w porównaniu do 6V o niebo lepsze. Zwłaszcza przy zastosowaniu żarówki H4. To tak jakby porównać oświetlenie elektryczne z karbidówką :)

Silnik chodzi bez zastrzeżeñ. Testy ciągle trwają...
A Tak Jawa prezentuje się z nowym "sercem"






Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[175 - 350] Przekładka silnika

Zaczęty przez cezet175 Mechanika

9 Odpowiedzi
5736 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 09, 2006, 00:00:10
wysłana przez Xargo1
16 Odpowiedzi
5405 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 02, 2007, 18:36:50
wysłana przez ekeler
24 Odpowiedzi
9560 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 20, 2012, 19:09:09
wysłana przez Kurzyn
9 Odpowiedzi
3547 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 21, 2015, 14:08:24
wysłana przez marian
5 Odpowiedzi
4214 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 23, 2016, 15:44:49
wysłana przez Karolek