Wolna Strefa Jawa - CZ

Sprawy Techniczne => Elektryka => Wątek zaczęty przez: ogipio w Sierpnia 19, 2007, 19:51:30

Tytuł: ladowanie po raz kolejny cz 175 sport typ 477
Wiadomość wysłana przez: ogipio w Sierpnia 19, 2007, 19:51:30
Nie wiem juz jak mam powiązać wszystkie swoje problemy z moją JAW¡ i jak to wszystko rozmieścić na forum...
jak pisalem wcześniej mam nowy stojan, wirnik, przerywacz, kondensator, nowe okablowanie i elektroniczny regulator prądnicy typ RP-15T i nie ladule mi akumulatora...  <mur> i to dokuczliwe duszenie sie na wysokich obrotach....  <mur>
Tytuł: Odp: ladowanie po raz kolejny cz 175 sport typ 477
Wiadomość wysłana przez: moonraker w Sierpnia 20, 2007, 11:44:41
Witaj
Skoro piszesz że masz nowe elementy (rozumiem że są  fabrycznie nowe i sprawne) to nie ma bata musi ładować tylko muszą byc spełnione warunki:
Wszystko podłączone prawidłowo (jezeli chodzi o obwód ładowania to są to praktycznie 3 przewody),
Korpus regulatora (aluminiowa płytka) połaczona elektrycznie z "masa" motocykla,
Szczotki - Odpowiednia długość, docisk i "dotarte" do komutatora.
Ale wracając do samego regulatora, napisałes że masz rp-15t ale wersje do Jawy czy do MZ? Bo mimo tego że mają ten sam symbol firma APE produkuje 2 różne, NIEZAMIENNE (bez przerubek instalacji ) urzadzenia.
pozdr
Tytuł: Odp: ladowanie po raz kolejny cz 175 sport typ 477
Wiadomość wysłana przez: ogipio w Sierpnia 20, 2007, 13:03:50
regulator jest do jawy. tam w nim w srodku jest jakas regulacja podobno. czy to moze byc wina braku ładowania?
Tytuł: Odp: ladowanie po raz kolejny cz 175 sport typ 477
Wiadomość wysłana przez: moonraker w Sierpnia 20, 2007, 13:54:17
Nic w srodku nie kombinuj!!! Ma być jak jest ustawione i tyle.
No to w takim razie nalezy zacząć od początku z tym ładowaniem.
Zacznijmy od sprawdzenia pradnicy. Potrzebujesz żarówkę np 12v 21w (z oprawką i przewodami tak żeby można było ją łatwo podłączyć). Odłączasz przewody od pradnicy (samej prądnicy!! tego od przerywacza nie tykasz :) ) i teraz do styku w pradnicy oznaczonego jako "D" podłaczasz jeden przewód od żarówki (2gi od żarówki do "masy" motocykla) A styk prądnicy oznaczony jako "M" podłaczasz do masy motocykla. Odpalasz silnik i obserwujesz żarówkę, jak masz sprawną prądnice to powinna świeciś jasno przy srednich obrotach i zwiększać natężenie świecenia ze zwiększeniem obrotów do spalenia żarówki włącznie. Możesz też zamiast żarówki podłaczyć voltomierz ale czasami  prądnica na "luzie" działa a pod obciążeniem ma problemy dlatego polecam żarówkę. Zrób jak napisałem i opowiedz jak było i bedziemy mysleć dalej :)
pozdr
A tak pozatym zobacz czy masz dobrze podłaczony ten regulator? ktoś Ci napisał że ma byc tak: " D=wzb, M=szcz, B=+6V" i to wg mnie jest żle. Powinno byś tak: D=szcz a dokładnie do tego skrajnego styku do którego idzie czerwony kabel ze stojana prądnicy i szczotki plusowej, a M=wzb a dokładnie do żółtego kabla któy wychodzi ze stojana prądnicy. Przynajmniej tam to mam podłaczone u siebie i działa.
pozdr
Tytuł: Odp: ladowanie po raz kolejny cz 175 sport typ 477
Wiadomość wysłana przez: ogipio w Sierpnia 20, 2007, 17:43:48
zarowka sie nie swieci :(
jak powinien byc połączony stojan ze szczotkami?
ja jedną szczotkę podłączyłem do masy a drugą razem z jednym z dwoch przewodów od stojanu do styku "M" a drugi przewód od stojanu do styku "D". tak było podłączone jak motocykl stał u mego dziadka w stodole.
Tytuł: Odp: ladowanie po raz kolejny cz 175 sport typ 477
Wiadomość wysłana przez: moonraker w Sierpnia 20, 2007, 22:08:45
Coś kolego namieszałeś :) nie moga być obie szczotki podłaczone do "masy"
Podłączenie  prądnicy tak jak napisalem powyżej:
1 szczotka (ta która jest jak by niżej) bezpośrednio do masy.
2 szczotka do zacisku "D" i również do zacisku "D" czerwony przewód-drut wychodzący ze stojana. Styk "D" jest to wyjście z pradnicy.
2gi koniec uzwojenia wzbudzania (stojana) czyli kabel-drut w żółtej izolacji do styku "M"
I teraz żeby sprawdzić pradnice, odłączasz regulator, "M" podłączasz do "masy", a do "D" podłączasz żarówkę (2-gi przewód od żarówki również do masy) i odpalasz silnik, jak wszystko jest okej to żarówka świeci. Podłącz tak jak napisałem i opowiedz jak było.
Możliwe jeszcze  że moto stało długo i prądnica utraciła tzw. magnetyzm szczątkowy, ale o tym pó¼niej narazie zobacz co się będzie działo jak podłaczysz jak napisałem
Tytuł: Odp: ladowanie po raz kolejny cz 175 sport typ 477
Wiadomość wysłana przez: ogipio w Sierpnia 21, 2007, 09:45:19
ale mam nowy stojan z ktoego wychodzą dwa druty w białych izolacjach... ale podłącze na chybił-trafił i opisze co sie działo.
Tytuł: Odp: ladowanie po raz kolejny cz 175 sport typ 477
Wiadomość wysłana przez: moonraker w Sierpnia 21, 2007, 13:26:48
No nie dokoñca tak jest że możesz sobie podłączyć na chybił trafił po jeden drut to początek uzwojenia a 2-gi to koniec i jak podłaczysz odwrotnie to bedziesz miał + na "mase" przynajmniej tak mi się wydaje, ale próbuj nic nie popsujesz najwyżej pó¼niej zamienisz koñce :) Generalnie zasada jest taka że na czas prób prądnicy musisz mieś uzwojenie stojana podłaczone równolegle (jedna szczotka i jeden koniec uzw stojana do masy a druga szczotka i 2-gi koniec uzw stojana do żarówki testowej) do uzwojenia wirnika (szczotek) bo to jest tzw. pradnica bocznikowa. podłacz tak odpal silnik i zobacz czy zarówka świeci. Jak nie zaświeci to możesz na moment 1-2s podłczyć prądnice pod akumulator ("+" do miejsca gdzie podłączałeś żarówkę "-" do "masy) celem wzbudzenia prądnicy i wtedy jeszcze raz sprawdzić czy żarówa świeci po odpaleniu silnika. Jak to nie zadziała to znaczy że masz uszkodzoną prądnice, ale o tym w następnym odcinku :)
Tytuł: Odp: ladowanie po raz kolejny cz 175 sport typ 477
Wiadomość wysłana przez: ogipio w Sierpnia 21, 2007, 18:31:03
nie swieci  <mur>
ale jak podlanczam tą samą zarówke w w takim ukladzie ze jeden przewod od zarowki do akumulatora ( do plusa) a drugi do jednego z drutów stojanu a drugi drut do minusa w akumulatorze to zarowka swieci, w taki sposob sprawdzalem wirnik i tez swieci... wirnik i stojan są nowe. siedze nad tym dzis dobrych kilka godzin i juz cos mnie rozrywa w srodku...  <furious>       <mur>
Tytuł: Odp: ladowanie po raz kolejny cz 175 sport typ 477
Wiadomość wysłana przez: moonraker w Sierpnia 21, 2007, 22:23:51
Więc tak co do podłaczenia przewodów stojana prądnicy to sprawdziłem u siebie i jest tak: rozpatrując że cewki  stojana są poukła dane zgodnie z ruchem wskazówek zegara to na godzinie12 mamy koniec (do zacisku "M") a na godz 11 początek uzwojenia do zacisku "D". Pozatym rozmawiałęm z elektrykiem i stwierdził ze nową prądnice należy wzbudzić więc tak jak pisałem wcześniej odłacz regulator, "M" do masy a do "D" podłacz + akumulatora i odpal silnik i daj mu pochodzić tak nawet kilkanaście sekund a potem odłącz akumulator i jeszcze raz test z żarówką. A pozatym napisz do mnie na PW to Ci podam nr telefonu i ewentualnie zadzwonisz i Ci coś potłumacze jak będziesz przy moto bo tak tylko niepotrzebnie nabijamy posty.
pozdr
Tytuł: Odp: ladowanie po raz kolejny cz 175 sport typ 477
Wiadomość wysłana przez: ogipio w Sierpnia 24, 2007, 08:49:54
podłanczam M do masy odpalam motor i podpinam przewod do + w akumulatorze  i maszyna gaśnie, mam urzyc dwoch akumulatorow??
Tytuł: Odp: ladowanie po raz kolejny cz 175 sport typ 477
Wiadomość wysłana przez: moonraker w Sierpnia 24, 2007, 11:16:17
To masz kolego coś nie tak z prądnicą albo podłaczeniem, bo po podłaczeniu pradnicy robi się zwarcie i spada napięcie akumulatora i nie ma iskry.
Tytuł: Odp: ladowanie po raz kolejny cz 175 sport typ 477
Wiadomość wysłana przez: ogipio w Września 02, 2007, 02:25:36
oddalem maszyne do mechanika ktory wzbudzil mi pradnice. ale nic nie poradzil na duszenie sie motoru na wysokich obroach :(