Ja w swojej mam licznik elektroniczny , "rowerowy" (ale liczy do 200 km/h , to dzie rower tyle poleci <lol> ) , podłączony pod przednie koło i wg niego zawsze liczę przebiegi , prędkości itp . Opona przednia ciągle taka sama , zmieniałem ją raz , ale na ten sam typ i model , i po zmianie zmierzyłem obwód , skorygowałem w liczniku o jakieś drobne wartości . Obrotomierz elektronik , wskazówkowy , podłączony pod cewkę . Zapłon prameti .
Anyway :
1. Daaaawno temu (wczesna wiosna 2007 , przed remontem silnika) - opona tył stomil 3,5" , 18 z , piec 638 (TS) + ga¼nik 638 (TS) , po płaskim = 125 km/h , po płaskim w cieniu aerodynamicznym , ok 10 m za autem osobowym = 135 km/h .
2. 2008 , 7000-15000 km po remoncie generalnym - opona tył stomil 3,5" , 18 z , piec 638 (TS) + ga¼nik 634 (CZ) , po płaskim = 125 km/h .
3. 2009 , 15000-25000 - opona tył stomil 3,5" , 17 z , piec 638 (TS) + ga¼nik 634 (CZ) , po płaskim = 130 km/h .
4. 2010 , 25000-33000 , koñcówka przebiegu silnika - opona tył Haidenau 110x18 , 17 z (testowałem w wakacje trzy zębatki 16 , 17 i 18 z , prędkość max. taka sama tylko na różnych obrotach) , piec 638 (TS) + ga¼nik 634 (CZ) , po płaskim = 130 km/h . Na 17 z najlepiej mi się je¼dziło ogólnie , dość tak się zbierała i miała ok 95-105 km/h prędkości przelotowej na małym gazie .
O zębatkach : 18 z - silnik przeciążony , wył , tłukł i trząsł się jak szalony powyżej 115 km/h , wyra¼ny brak powera pod górkę i powyżej 100 km/h , pr. przelotowa ok 90 km/h , trzeba dużo gazu aby jechać szybciej . Ale po mieście miooodzio , długie wygodne biegi , jak mały chopper troche . 16 z - to już za mało albo do wyścigów . odeeeejscie ma fajne nawet na małym gazie , ale - ruszam spokojnie , 2-ka , 3-ka , kręęęce ją trochę , wrzucam 4 , 3000 , 4000 obr , patrzę a tu dopiero 75 km/h ... no na trasie to silnik ogranicza prędkość przelotową do 100 km/h , bo jest na za dużych obrotach , trzeba dużo gazu żeby jeszcze przyspieszać . A przy 130 km/h to myślałem że wał wywierci się z karterów na zewnątrz ... jej , trzeba to samemu przeżyć . Nie zwróciłem uwagi ile wtedy pokazywał linkowy prędkościomierz , ale pewnie +140 km/h =P
17 z jak kiedyś założyłem , tak została , takie optimum , silnik nie przeciążony , przyspieszenia i prędkości odpowiednie .
[EDIT] - wcześniej , koncem 2006 , miałem w niej orginalny silnik , 634 i na nim na platynkowym zaplonie i 18 z , na stomilu 3,5' z tylu , licznik orginalny , linkowy zawsze pokazywał 120 km/h . Nie wiem na ile to miarodajne było , bo te liczniki linkowe u mnie często pokazują za mało (nawet o ok 7-10 km/h przy v = 100 km/h) , albo wychylają się tylko do pewnej prędkości , ale każdy może mieć inaczej .