Wolna Strefa Jawa - CZ

Inne => Opowieści warsztatowe => Wątek zaczęty przez: Norton_Bob w Stycznia 12, 2014, 15:05:48

Tytuł: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Norton_Bob w Stycznia 12, 2014, 15:05:48
Dlaczego? Moje 15 tys. km + nie wiadomo ile na silniku. Przy kupnie licznik zatrzymał się na 9999 km (urwana zębatka napędu - nie przekręciła 5 kółeczek kilometrażowych). Czyli teoretycznie 25 tys. km, ale kto to wie... Silnik do końca pracował, z tym że trochę głośno. Odpalanie ok, spalanie w granicach 4 l/100 km, troszkę osłabnął poniżej 3 tys obr/min.
Nigdy nie rozbierałem takiego silnika, tak że zapraszam na podróż w czeluści Jawy! Będę walczyć z zapieczonymi łożyskami, wieloletnimi nagarami i poszukiwać luzów na różnych wałkach itp.
Remont wystartował 27 grudnia.
Etap 1:
(https://lh4.googleusercontent.com/-bGnClgzne9k/UsX0P-rYRtI/AAAAAAAAA7U/TMjjjBJE2PY/w800-h600-no/weekend+majowy+Bieszzcady+2010.jpg)
 1. Pacjent
(https://lh5.googleusercontent.com/-IY4UKkYLdAo/UtKYKNclu7I/AAAAAAAAA-Q/s-7glpQ6O9U/w800-h600-no/2+zlanie+oleju+wyjecie+akumulatora.jpg)
2) Po wizycie zakończonej pieczątką badania technicznego zlewam zagrzany olej i wyciągam akumulator.
(https://lh4.googleusercontent.com/-HatLuQWKkW0/UtKYQrl420I/AAAAAAAAA-g/HZKmhdejN_A/w800-h600-no/3+przygotowanie+do+rozbiorki.jpg)
3) Jawa na stanowisku serwisowym, zaczynam demontaż.
(https://lh4.googleusercontent.com/-uf0q4XSy7yA/UtKYP-Dn2pI/AAAAAAAAA-Y/6idiwCcl7ZU/w800-h600-no/4+wyjete+swiece.jpg)
4) Świece...
(https://lh5.googleusercontent.com/-1kgihdJdArA/UtKYWlXD1fI/AAAAAAAAA-w/x7uY8cbucus/w800-h600-no/5+prawy+cylinder+zdjety.jpg)
5) Zdejmuję prawy cylinder. Duży luz na korbowodzie. A więc wał do remontu.
(https://lh5.googleusercontent.com/-ukUXHzKykVU/UtKYYO65MNI/AAAAAAAAA-4/FqZMn8gv2Kc/w800-h600-no/6+w+trakcie+wyjmowania+silnika.jpg)
6) W trakcie wyjmowania silnika. Dość ciężki.
(https://lh4.googleusercontent.com/-iHfBzIip_hs/UtKYZu3UTQI/AAAAAAAAA_A/Im5-6OORQCc/w800-h600-no/7+bez+silnika.jpg)
7) Jawa bez serca. Ale je odzyska.
(https://lh3.googleusercontent.com/-0Dz5TKTkbM8/UtKYckqzDGI/AAAAAAAAA_M/3ahG0uZVcOs/w800-h600-no/8+silnik+na+stole.jpg)
8 ) Silnik na stół, następuje wstępne czyszczenie.
(https://lh6.googleusercontent.com/-PkWRmDNcKV0/UtKYctgGVeI/AAAAAAAAA_Q/RXWNh_5WNZI/w800-h600-no/9+zabezpieczenie+sworznia+poszlo+na+spacer+rysy.jpg)
9) Lewy cylinder po demontażu. Co się okazuje? Zabezpieczenie wyszło na spacer, sworzeń postanowił się zapoznać z gładzią tulei.
(https://lh6.googleusercontent.com/-vcTbxpUWeq0/UtKYR-hyVBI/AAAAAAAAA-o/fT_WFQvVAQY/w958-h719-no/10+lewy+tlok.jpg)
10) Tłok lewy: wbity kawałek zabezpieczenia, pęknięty i zablokowany jeden z pierścieni.
(https://lh3.googleusercontent.com/-giZm9C9Lei0/UtKYCEUvQWI/AAAAAAAAA-A/aFRRpo9fu1s/w800-h600-no/11+lewy+tlok.jpg)
11) Tu widać zabezpieczenie.
(https://lh4.googleusercontent.com/-SqQmYFrfNDM/UtKYI3oloDI/AAAAAAAAA-I/xhnQwcIm4CY/w800-h600-no/12+pokrywa+podebrana+przez+lancuszek.jpg)
12) Wyciągnięty łańcuszek dobrał się do obudowy.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Kamil350 w Stycznia 12, 2014, 15:15:10
Patrząc na te tłoki i cylindry to aż zdziwko łapie że ładnie odpalała i tak mało paliła :D ktoś to chyba kijowo poskładał skoro zabezpieczenia powypadała ;) Powodzenia w dalszych częściach remontu ;)
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: von_Majzel w Stycznia 12, 2014, 15:43:08
Woow , należał się jej remont =) Trzymam kciuki !
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: marian w Stycznia 12, 2014, 19:03:00
 :o I to jeszcze jeździło?! Kolejny dowód że knedle są nie do zdarcia.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Zmiennik w Stycznia 12, 2014, 19:52:51
I świece też ładne. :) Tłoki były nominalne czy już nadwymiar?
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Norton_Bob w Stycznia 12, 2014, 23:36:27
To wszystko paliło i jeździło całkiem całkiem... Uprzedzając fakty (zdjęcia z kolejnego etapu rozbiórki i weryfikacji części) powiem Wam, że po zawiezieniu wału i cylindrów do regeneracji, przy pomiarze okazało się, że cylindry nominalne, a wał wygląda na fabryczny. A w jakiej dokładnie kondycji jest to wszystko i czy cylinder będzie się dało uratować, będę wiedział za kilka dni.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: jawa23vondermustang w Stycznia 13, 2014, 00:03:11
Jezu Chryste!! Ale holokaust!! Niezłych szkód Ci bracie narobiło... Oczywiście czekam na dalsze fotki i postęp prac; będę obserował post :)
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: renegade88 w Stycznia 13, 2014, 09:19:04
:o I to jeszcze jeździło?! Kolejny dowód że knedle są nie do zdarcia.


(https://http://s2.postimg.org/droxcudjp/Rozdupcony_t_ok_CZ.jpg) (http://postimg.org/image/droxcudjp/)


to jeszcze jeździło. miało tylko mały problem z odpalaniem jak ciepły silnik był i na koniec wystąpiło spalanie samoczynne jak w dieslu.


I silnik był nie rozbierany z przebiegiem 8370 km i ja dobiłem do 9000 km i na zimę remont.
Dodam jeszcze że drugi tłok był jak nówka.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: von_Majzel w Stycznia 13, 2014, 10:06:42
No to już wiecie na czym polega magia Jawy =) Oraz "topornych" części i zabytkowych technologii =D
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: elkinio w Stycznia 13, 2014, 13:32:29
No to już wiecie na czym polega magia Jawy =) Oraz "topornych" części i zabytkowych technologii =D

I dlatego jak wybiorę się na zlot Jawasakki do Finlandii to pojadę "starą" Jawą 2T a nie "nową" 4T  :D
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Norton_Bob w Stycznia 13, 2014, 18:19:44
Etap 2
28 - 30 grudnia 2013 r.
(https://lh6.googleusercontent.com/-y0EwncrdLj8/UtQa3i4Cr9I/AAAAAAAABBk/eRZFtMunHCE/w800-h600-no/13+mycie+silnika.jpg)
13) Mycie silnika.
(https://lh6.googleusercontent.com/-Vd06tIZvHTc/UtQa4uSeuVI/AAAAAAAABBw/crb9xUHC3MQ/w800-h600-no/14+zalepione+pekniecie.jpg)
14) Prowizoryczne uszczelnienie silnika poxipolem - stan po 8 latach od tymczasowej naprawy.
(https://lh5.googleusercontent.com/-zAwwmbBO158/UtQa4pOF3QI/AAAAAAAABB0/NzJ7Ju5w6Mc/w800-h600-no/15+usuniety+poxipol.jpg)
15) Po odkuciu poxipolu. Uszkodzenie nie powiększyło się.
(https://lh5.googleusercontent.com/-wdMZPnEGdJo/UtQa58lGEvI/AAAAAAAABB8/dJS2iO4ZEb8/w800-h565-no/16+sruby+tarcze.jpg)
16) Pomiar długości śrub silnika wraz z rozpiską. Pomiar grubości tarcz sprzęgłowych. Wg książki - serwisówki wymieniać poniżej 3 mm. A więc jeszcze pożyją.
(https://lh4.googleusercontent.com/-VUBmxuiavL0/UtQa-eCBWVI/AAAAAAAABCE/bJ7sUoznUd0/w800-h600-no/17+przeniesienie+napedu.jpg)
17) Trochę problemów, ale poszło. Suszarka w roli opalarki do podgrzania opornego żelastwa. Jak zaczęło parzyć palce - stożek puścił. Jak będę robił kolejny remont, koniecznie zrobię właściwy ściągacz.
(https://lh3.googleusercontent.com/-jw5Q3XbBKIg/UtQa-3BK5SI/AAAAAAAABCM/qUgNWIf9PU0/w800-h600-no/18+brud.jpg)
18) Rozpoławianie karterów. Szlam.
(https://lh4.googleusercontent.com/-iT2QTqz6TPo/UtQbAgUaOmI/AAAAAAAABCU/SbKzHsSsv3s/w800-h600-no/19+zebatka.jpg)
19) Niespodzianka! Nie potrafię powiedzieć, czy coś przyklinowało podczas rozpoławiania, czy Jawa jeździła z takim ułamanym kłem.
(https://lh6.googleusercontent.com/-71UT5RIirok/UtQbGQoZCuI/AAAAAAAABCg/X4dV3MJlGCY/w800-h600-no/20+rozpolowiony.jpg)
20) Sukces! A gratis częściowo wysypana skrzynia i igiełki.
(https://lh4.googleusercontent.com/-IjYHUfuJPJg/UtQbG03LYwI/AAAAAAAABCk/SBIQsXlmlcs/w800-h600-no/21+silnik+czesci.jpg)
21) Silnik Jawy w proszku. Wnętrzności...
(https://lh3.googleusercontent.com/-ojb_zm6Y1SE/UtQbHuYdC_I/AAAAAAAABCs/-qOxQoAz9N0/w800-h600-no/22+obudowy+wal+cylindry.jpg)
22) I reszta.
(https://lh6.googleusercontent.com/-vhv8xnJ8r6s/UtQbK8P130I/AAAAAAAABC4/5ZMuQbt0AME/w800-h600-no/23+zawias.jpg)
23) Zabieramy się za widelec.
(https://lh6.googleusercontent.com/-yZikskEk5i4/UtQbL-j_c2I/AAAAAAAABC8/yZ4QdfX6ZsY/w800-h600-no/24+brak+zawiasu.jpg)
24) Jawa bez "przednich nóg".
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: marian w Stycznia 13, 2014, 22:47:44
Jak patrzę na te części silnika to mam De Javu ;D
Jeszcze w listopadzie zeszłego roku miałem taki sam widok.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Norton_Bob w Stycznia 20, 2014, 22:30:23
Etap III
(https://lh3.googleusercontent.com/-vPGisxcMZAU/UtuqGO6w1mI/AAAAAAAABFk/rq9H9WvEykY/w800-h600-no/Jawa+remont+001.jpg)
25) Zakupione, w większości "pozasilnikowe" elementy: tajwańska opona duro na przód, zębatka almot tył, zębatka przód, łańcuch favorit napędowy oraz sprzęgłowy, zębatka 16 do skrzyni, guma zabieraka, filtr powietrza, gumy na lagi, polskie łożyska do kół i zabieraka, uszczelniacze na lagi. Do tego benzyna ekstrakcyjna, smar i olej przekładniowy.
(https://lh6.googleusercontent.com/-wRE6lwg5cXM/UtuqB_kmUtI/AAAAAAAABFY/xVHzORX71K0/w800-h600-no/Jawa+remont+003.jpg)
26) Oryginalna opona barum. Bieżnik praktycznie się nie ściera, ale powstało parę takich wgnieceń. Nowa Duro ma 3.00 zamiast 3.25, ale myślę, że da radę.
(https://lh6.googleusercontent.com/-zOndXNTLSq8/UtuqGXD8BLI/AAAAAAAABFo/Qcns2Yrd7Js/w800-h600-no/Jawa+remont+004.jpg)
27) Czyszczenie lag, bębna. Okładzin starczy jeszcze na parę tysięcy spokojnej jazdy.
(https://lh6.googleusercontent.com/-TH8PpUEJgpU/UtuqIcGIP-I/AAAAAAAABFw/Ue_DZHCKR8c/w800-h600-no/Jawa+remont+005.jpg)
28) Problem! Pierwszy raz mnie to spotkało. Dętka zwulkanizowała się z opaską na obręczy. Godzina walki żeby odkleić dętkę. Na szczęście dętka przeżyła. Chyba nikt tu nie zaglądał od nowości.
(https://lh3.googleusercontent.com/-WJP_a9yacz0/UtuqMelbweI/AAAAAAAABF4/xdELM7lhYq4/w800-h600-no/Jawa+remont+006.jpg)
29) Sprawca. Opaska do kosza, w jej miejsce docinam i sklejam pasek ze starej dętki.
(https://lh3.googleusercontent.com/--aaDR6fWtNc/UtuqNtTo7qI/AAAAAAAABGA/5mkgElKP5Hk/w800-h600-no/Jawa+remont+007.jpg)
30) Montaż nowej opony.
(https://lh5.googleusercontent.com/-GlT1yRFDGVI/UtuqPEoebvI/AAAAAAAABGI/-jY5XUAPNAs/w800-h600-no/Jawa+remont+009.jpg)
31) Łożyska wymienione, skręcanie przodu. Uszczelniacze o średnicy wewnętrznej 35 mm zamiast 36 mm, działa, przejechałem już na takich parę tys. km. 36 mm nie dały rady, widocznie lagi są już za bardzo nadgryzione zębem czasu. Wlana mieszanka oleju silnikowego i amortyzatorowego.
(https://lh3.googleusercontent.com/-rCSLT_5VheI/UtuqTPVcuEI/AAAAAAAABGQ/QijF54chDgc/w800-h600-no/Jawa+remont+010.jpg)
32) Do tej pory był tylko demontaż. Teraz wreszcie coś do przodu... Mamy przód!
(https://lh3.googleusercontent.com/-tOLyHrobhkU/UtuqUe0HM5I/AAAAAAAABGY/0fMxvkzVd8w/w800-h600-no/Jawa+remont+011.jpg)
 33) Wymiana filtra powietrza. 1 ususzona mucha.
(https://lh5.googleusercontent.com/-dPTd6GOkuvo/UtuqVCXYT_I/AAAAAAAABGg/MVk3ki1dLCg/w800-h600-no/Jawa+remont+012.jpg)
34) Czyszczenie i montaż.
(https://lh5.googleusercontent.com/-aFJsNeCeO7M/UtuqYuXGJ_I/AAAAAAAABGo/DCNa6pTGswk/w800-h600-no/Jawa+remont+014.jpg)
35) Tylne koło: czyszczenie. Szczęki od wymiany przejechały ok. 12 tys. km - w dobrej kondycji.
(https://lh6.googleusercontent.com/-5kJBr8OHQGc/UtuqZk9V6qI/AAAAAAAABGw/p0xvKOwSdgU/w800-h600-no/Jawa+remont+016.jpg)
36) Wymiana łożysk w kole tylnym.


Poza tym w najbliższych dniach odbiorę zregenerowany wał. Czekam na tłoki. Przez te głębokie rysy będzie czwarty szlif na nominałach, ale najważniejsze, że jeszcze pożyją.
Ps. Dziękuję Mojej Ukochanej za pomoc w pracach.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: j@wa w Stycznia 20, 2014, 23:06:38
Ładnie malujesz sobie pazurki. ;)
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: cichy w Stycznia 21, 2014, 09:47:26
Ładnie malujesz sobie pazurki. ;)


Hehe dokładnie :P
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Norton_Bob w Lutego 06, 2014, 20:01:41
Etap IV
Po przerwie w pracy spowodowanej grypą oraz oczekiwaniu na części wrzucam kolejną porcję dokumentacji remontu Jawy.
(https://lh4.googleusercontent.com/kLwIGb8VxwDEP0OpeZK46ou3Di5osuHNCjzeiHoOJwA=w800-h600-no)
37) Złożenie skrzyni "na sucho". Wbrew moim obawom, wklejone na smarze igiełki siedziały ładnie na miejscu w trakcie przymiarek. Po analizie rysunków i zdjęć udało się poprawnie złożyć skrzynię. Są wszystkie biegi.
(https://lh5.googleusercontent.com/-OGwDhgy1Efk/UvPWP3ljOBI/AAAAAAAABIc/5FxgPNj7bGI/w800-h600-no/nowe+005.jpg)
38) Zregenerowany wał, nowe łożyska (czeskie i polskie) oraz uszczelniacze.
(https://lh5.googleusercontent.com/-HIEQRSvGUz0/UvPWP7Pb7KI/AAAAAAAABIc/IlQCKEfBAOc/w800-h600-no/nowe+007.jpg)
39) Łożyska główne już w karterach. Kartery były rozgrzewane... na kuchence turystycznej.
(https://lh4.googleusercontent.com/-D_CYlsHshjo/UvPWP_DmKWI/AAAAAAAABIc/J32O01gnICo/w800-h600-no/nowe+010.jpg)
40) Teraz grzanie karterów z łożyskami.
(https://lh4.googleusercontent.com/-suSL_nSKw2Y/UvPWP6wKIZI/AAAAAAAABIc/GmW7SqUtmBs/w800-h600-no/nowe+009.jpg)
41) Wał z zamrażalnika i montaż w karterze.
(https://lh3.googleusercontent.com/-R4HiFx_JDuc/UvPWP41FIGI/AAAAAAAABIc/XV9IbdygvEc/w800-h600-no/nowe+011.jpg)
42) Silnik społowiony. Na samym końcu delikatnie śrubami ściągnąłem i skręciłem połówki.
(https://lh4.googleusercontent.com/-5SkVfkAkxeg/UvPWPxRK9NI/AAAAAAAABIc/cUqLnZmeqHc/w800-h600-no/nowe+012.jpg)
43) Złożone sprzęgło oraz przeniesienie napędu na nowym łańcuszku. I jeszcze raz roozłożenie i złożenie sprzęgła - zapomniałem popychacza.
(https://lh4.googleusercontent.com/-nXZ1G3D3QfQ/UvPWPxHG_-I/AAAAAAAABIc/zmeRTW4JTW4/w800-h600-no/nowe+013.jpg)
44) Przykręcenie pokrywy sprzęgła. Uszczelka z kompletu coś nie chciała spasować, wiec szybko wyciąłem nową.
(https://lh6.googleusercontent.com/-1DhJ1xsIMvk/UvPWP1zY5UI/AAAAAAAABIc/HepaukhEGPA/w800-h600-no/nowe+002.jpg)
45) Składam tylną zębatkę - nowa z almotu + nowe łożysko.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Kamil350 w Lutego 06, 2014, 20:17:05
Widać robota idzie pełna para a co najwazniejsze widać że profesjonalne podejście do tematu. Brawo! Powodzenia w dalszych pracach! ;)
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Jacek64 w Lutego 06, 2014, 20:32:57
No no ładnie to wyglada wielki pozytyw za taką dobrze wykonaną pracę życzę powodzenia i szybkiego postępu wiosna już blisko.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: andree w Lutego 06, 2014, 20:44:14
Ta stara zębatka jeszcze tragiczna nie była  :), bardzo pięknie wszystko idzie  8)
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Norton_Bob w Lutego 09, 2014, 14:13:58
Etap V
(https://lh3.googleusercontent.com/-BVkUqx6e7Jo/Uvda9F2M88I/AAAAAAAABKE/mgo2JWiPajU/w800-h600-no/jawa+remont+006.jpg)
46) Dorobiony wałek ze śruby 16 mm. Bez tego to nawet się nie zbliżać do główki korbowodu! szkoda nerwów. Przekonałem się na własnej skórze.
(https://lh3.googleusercontent.com/-lLSudtCggBU/Uvda3lqur5I/AAAAAAAABJ0/C8tTW6j4IPs/w800-h600-no/jawa+remont+003.jpg)
47) Wklejamy 28 igiełek na smarze, dystans...
(https://lh4.googleusercontent.com/--XS1EBtIDEk/Uvda8gDh24I/AAAAAAAABKA/EKhbaSOmzrk/w800-h600-no/jawa+remont+005.jpg)
48) I przepychamy wszystko ładnie. A potem jeszcze raz to samo po pomyliłem tłok lewy z prawym :)
(https://lh3.googleusercontent.com/-U7C9W82CNIM/Uvda_74LY1I/AAAAAAAABKM/G7FYkr-CEr4/w800-h600-no/jawa+remont+007.jpg)
49) Pomiar nowych pierścieni. Jeden z sześciu delikatnie doszlifowałem, bo brakowało mu do tych minimalnych 0,4 mm. Potem delikatnie sfazowałem okna i usunąłem opiłki.
(https://lh3.googleusercontent.com/-7DjhYHEVJq4/UvdbCh7SR1I/AAAAAAAABKU/0HNqPDSzxyc/w800-h600-no/jawa+remont+008.jpg)
50) Do momentu stosowania trzech pasków blachy przeżywalność pierścieni podczas montażu była bardzo niska :)  Na trzech blaszkach jeszcze nie strzelił mi żaden pierścień.
(https://lh3.googleusercontent.com/-B6C0Qn5M66k/UvdbD-TtSZI/AAAAAAAABKc/YESH8CfYvlQ/w800-h600-no/jawa+remont+009.jpg)
51) Montaż uszczelki i cylindrów... Powierzchnie pod uszczelkę odtłuszczamy, a całą resztę natłuszczamy olejem.
(https://lh4.googleusercontent.com/-Tg2InB8y050/UvdbFjKLcjI/AAAAAAAABKk/Mgox2s_o3wg/w800-h600-no/jawa+remont+010.jpg)
52) Gotowe. Co do cylindrów: przez głębokie rysy wyżłobione przez zabezpieczenie i sworzeń, z nominałów zrobiony został czwarty, ostatni szlif pod tłoki 59 mm. W jednym miejscu pozostała mała, nieistotna ryska. Dobrze, że dało się je uratować. Myślę, że 25 tys km wytrzymają. Z tłokami ciekawostka - mogą być pewne problemy z dostaniem ich na 4, ostatni szlif. Założyłem - zgodnie w Waszymi zaleceniami - tłoki czeskie.
(https://lh5.googleusercontent.com/-IBIpWD8yjWY/UvdbJteAs7I/AAAAAAAABKs/Y68yO4pBZi4/w800-h600-no/jawa+remont+011.jpg)
53) Dokręcamy głowice, wcześniej czyszcząc komory spalania. Wcześniej nie miałem uszczelek pod głowicą, teraz mam - zobaczymy czy będzie jakaś różnica.
(https://lh5.googleusercontent.com/-MHR8YEvmb00/UvdbLNNWYHI/AAAAAAAABK0/MPsVCvErLeE/w800-h600-no/jawa+remont+012.jpg)
54) Serce wraca na miejsce.
(https://lh4.googleusercontent.com/-SFPR7oWF1rU/UvdbMTBy0xI/AAAAAAAABK8/zyQ9xIkMvgU/w800-h600-no/jawa+remont+013.jpg)
55) Odgrzebuję obudowy. Przedtem miałem obawy co do niej ze względu na kiepski stan napędu. Teraz z nowym napędem obudowy wracają na miejsce. Moim zdaniem jawa z obudowami wygląda lepiej :)
(https://lh4.googleusercontent.com/-qrFPkx-XWqA/UvdbONUnLJI/AAAAAAAABLE/W-BTjiyHfhE/w800-h600-no/jawa+remont+014.jpg)
56) Montaż wszystkiego do kupy. Łańcuch odpowiednio skrócony - za drugim skróceniem jest już dobrze - w liczeniu ogniw zawsze się pomylę, więc robiłem to metodą prób i błędów.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Norton_Bob w Lutego 11, 2014, 20:38:23
Etap VI - Wielki finał.
(https://lh6.googleusercontent.com/-LRNeJAZBXbY/Uvp1pMdWRcI/AAAAAAAABMc/s1upK6gSVBc/w800-h600-no/remont+jawy+koniec.jpg)
57) Ustawienie zapłonu. Ustawienie oczyszczonego gaźnika w trybie docierania, dokręcenie linek i takie tam różne drobne...
(https://lh3.googleusercontent.com/-kjkkrkfKSDI/Uvp1k8vWuZI/AAAAAAAABME/_sBWCLH37CM/w800-h600-no/remont+jawy+koniec+%25281%2529.jpg)
58) Montaż wydechów. Wydechy z błotno - olejowej mazi umyłem benzyną ekstrakcyjną wcześniej.
(https://lh6.googleusercontent.com/-hEHBDBQZZGI/Uvp1m7JJocI/AAAAAAAABMQ/aKu43UmwkX8/w800-h600-no/remont+jawy+koniec+%25282%2529.jpg)
59) Sprzątanie narzędzi i zapakowanie do pudełka wymienionych części (na strychu mam trochę tego typu gratów do jawy - na pamiątkę).
(https://lh4.googleusercontent.com/-ptzJuQQG1Mw/Uvp1mwWvq9I/AAAAAAAABMU/r4m1svbBuOE/w800-h600-no/remont+jawy+koniec+%25283%2529.jpg)
60) Koniec prac. Wlewam olej przekładniowy... Nigdzie nie cieknie.
A teraz wielkie napięcie... Czy odpali? Kupa czasu i kupa kasy, więc  ciśnienie jest ogromne. Na całe szczęście odpaliła. Nieśmiało zaskoczyła, zalewając jeden gar. Świeży silnik się jeszcze ułoży i dotrze... Doreguluję na spokojnie wszystko. Co do pracy silnika - jest ciszej, ale trochę brakuje do aksamitnej pracy.  A więc do zobaczenia na wiosennym zlocie!
Dziękuję za uwagę!
https://www.youtube.com/watch?v=mbyaK2KiI74[size=78%][/size]
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: janosikmz19822 w Marca 07, 2014, 08:33:49
Wyszło git ,ja pierścienie bez blaszek zakładam i nie pękają mi jak już to bardzo rzadko mi się zdarza tylko trzeb mieć kawałek paznokcia  :P 
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w Marca 07, 2014, 09:10:15
Fota 57...

Proponuję inaczej  puścić kable /czarny i brązowy/ idące do przerywaczy w czarnej, zbiorczej koszulce bo ,,łamiesz na wyjściu,, popielate kabelki idące od kondensatorów...kabelki pod, przerywaczowe nad...

Poza tym nie krzyżuj kabli - biały/zielony nad altkiem bo tam nie ma za wiele miejsca i w takim ciasnym ułożeniu mogą się stopić/izolacja zwłaszcza gdy pojeździsz gdy będzie naprawdę ciepło lub przytniesz ich  izolację przy zakładaniu dekla.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Norton_Bob w Marca 13, 2014, 20:34:40
Kable poprawione :)  Nie mogę wyregulować odpowiedniego naciągu łańcucha - wygląda to tak, jakby tylna zębatka nie miała osiowo osadzonego wieńca... Zrobiłem to tak, że minimalny luz jest w miejscu  maksymalnego naciągnięcia, ale jak przekręcę trochę koło, łańcuch mono się luzuje.  Spotkaliście się z czymś takim?
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Marca 13, 2014, 20:39:30
Nie mogę wyregulować odpowiedniego naciągu łańcucha - wygląda to tak, jakby tylna zębatka nie miała osiowo osadzonego wieńca... Zrobiłem to tak, że minimalny luz jest w miejscu  maksymalnego naciągnięcia, ale jak przekręcę trochę koło, łańcuch mono się luzuje.  Spotkaliście się z czymś takim?
albo zębatka złom, albo łańcuch nie równo wyciągnięty i złom
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Norton_Bob w Marca 13, 2014, 21:09:44
W tym problem, że wszystko nowe. Widać wieniec nie jest osiowo.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: muczos w Marca 13, 2014, 21:12:03
Sprawdź czy łożysko dobrze siadło w tylnej zębatce.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Marca 13, 2014, 21:14:48
ogólnie to tylną zębatkę prze kupowałeś ?
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: janosikmz19822 w Marca 13, 2014, 22:12:24
W tym problem, że wszystko nowe. Widać wieniec nie jest osiowo.


Ja kupiłem zębatkę z almotu potem na ciepło zmontowałem łożysko na drugi dzień się okazało że zabierak pękł w miejscu montowania łożyska oddałem na reklamacje bo nic na sile nie robiłem dostałem drugi zamontowałem go i potem się okazało że otwór nie jest osiowo zrobiony i wieniec jajowato się kręci znowu oddałem ją zobaczymy co teraz  dadzą  ,porażka że kobicie taki towar do sklepu oddają  .
Jakiej firmy masz zabierak ?
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Norton_Bob w Marca 13, 2014, 22:30:00
Rozebrane i wszystko jasne. Almot.
(https://lh3.googleusercontent.com/-l39Xr8QctiI/UyIhXalQIhI/AAAAAAAABNI/p2WQYRjggbg/w800-h600-no/Zdj%25C4%2599cie-0027.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-MrAuoHhXRHw/UyIhYqTTw1I/AAAAAAAABNY/AivN3CsqGj8/w800-h600-no/Zdj%25C4%2599cie-0028.jpg)
Kupiłem wysyłkowo, raczej rachunku nie znajdę. Zerknę na starą zębatkę;)
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: janosikmz19822 w Marca 13, 2014, 22:30:55
U mnie jest tak samo identyczny problem  ;)
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Marca 13, 2014, 22:31:23
dlatego ja ponad rok szukałem oryginalnej nie uzywanej zębatki
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: janosikmz19822 w Marca 13, 2014, 22:33:18
Czy t taka wielka filozofia zrobić osiowo zębatkę jak się ma sprzęt ,mi to j.... importem z Chin .
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Marca 13, 2014, 22:35:53
z tego co pamiętam ktoś ostatnio chwalił rzeczy almota że niby dobre są a prawda wychodzi inaczej
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Norton_Bob w Marca 13, 2014, 22:39:33
Morał dla potomności z tego taki: Jak kupować zębatkę to bezpośrednio w sklepie z suwmiarką w ręce.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: janosikmz19822 w Marca 13, 2014, 22:43:40
Dla mnie to porażka  takie coś wstawić do sklepu jakiś małolat kupi złoży będzie miał tani łańcuch do tego strzeli mu w czasie jazdy  załatwi karter na domiar złego .
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: marian w Marca 13, 2014, 23:24:02
Ja pierdzielę ale już badziewie sprzedają.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: pedrodepaca w Marca 13, 2014, 23:51:02
takie rzeczy się robi hurtowo... pracowałem w fabryce amortyzatorów i powiem wam że niektóre zamienniki to wołały o pomstę to nieba, a kawałek dalej się robiło oryginały i też nie były idealne. to zależy jak sie trafi, bo na 1000 na bank się zdarzy kilka źle zrobionych. Na maszynach, płytkach tnących, formach się oszczędza na potęgę a pomiary się wykonuje co kilkaset sztuk więc nie dziwne że jajo... A jeśli chodzi o relację to powinna być przyklejona gdzieś bo ładnie krok po kroku przeprowadzona  ;)
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: deadamf w Marca 14, 2014, 07:22:25
Cześć
Mam to samo w mojej jawie.
Kupiłem wszystko nowe w tym nową zębatkę tylną już z łożyskiem na bazarze w Niemczech od Czechów, zadowolony że dobra cena i już komplet z łożyskiem itp.
Po złożeniu też nie mogłem dobrze napiąć łańcucha, raz za ciasno raz za luźno. Teorii parę ale nic nie znalazłem, teraz wiem że to na 90 % wina tylnej zębatki. Próbowałem to jakoś zmierzyć ale nie udało się nic podejrzanego znaleźć. Wymyśliłem, że może łańcuch gdzieś w jednym miejscu źle wchodzi na zeby i to się ułoży jak się trochę wytrze.
Zrobiłem tak jak ty, że w tym najciaśniejszym miejscu ustawiłem luz taki aby nie wyrwało zębatek :>
Cały tamten sezon pojeździłem, chodzi to jakoś bez problemowo ale nie powinno tak być.

Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: mostasz w Marca 14, 2014, 07:39:08
gały mi wypadły, to co pozostaje ? kopować czeską za 180 zł albo kombinować coś takiego jak mariusz tylko trzeba mieć znajomego co robi na cnc
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w Marca 14, 2014, 08:11:31
Cześć
Mam to samo w mojej jawie.
Kupiłem wszystko nowe w tym nową zębatkę tylną już z łożyskiem na bazarze w Niemczech od Czechów, zadowolony że dobra cena i już komplet z łożyskiem itp.
Po złożeniu też nie mogłem dobrze napiąć łańcucha, raz za ciasno raz za luźno. Teorii parę ale nic nie znalazłem, teraz wiem że to na 90 % wina tylnej zębatki. Próbowałem to jakoś zmierzyć ale nie udało się nic podejrzanego znaleźć. Wymyśliłem, że może łańcuch gdzieś w jednym miejscu źle wchodzi na zeby i to się ułoży jak się trochę wytrze.
Zrobiłem tak jak ty, że w tym najciaśniejszym miejscu ustawiłem luz taki aby nie wyrwało zębatek :>
Cały tamten sezon pojeździłem, chodzi to jakoś bez problemowo ale nie powinno tak być.



Na Twoim/Waszym miejscu odżałowałbym te 180 zeta i kupił dobrą  bo:

będziesz powoli jeździł i cały czas o tym myślał, albo/i tak/ spieprzysz cały układ napędowy i nie tylko, jakby nie było od zmiennych obciążeń /zmieniający się naciąg i konsekwencje tego/ mimo stałej prędkości jazdy.
Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: deadamf w Marca 14, 2014, 08:36:25
Ależ ja kupiłem oryginalną Czeską od handlarzy z Czech albo Słowacji już nie pamiętam, okazuje się że chyba taka oryginalna nie jest.
Nawet nie wiem czy kupując na jawaczesci.pl dostane oryginał czy tajwań, bo też tam takie są. Chodzi im o to, że cena teraz nie jest wyznacznikiem jakości się może okazać, że zębatka za 180 zł jest taka sama jak tańsza z allegro.


(https://http://wicio.eu/jawa/inne/PB100864.JPG)



Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: Norton_Bob w Marca 14, 2014, 23:14:45
Założona stara oryginalna zębatka - na szczęście jest na niej trochę mięsa, jeszcze pożyje :)  Wszystko ok, łańcuch naciągnięty, nie ma żadnych niespodzianek. Kupując nową zębatkę pozostaje dobrze ją obejrzeć i pomierzyć.

Tytuł: Odp: Remont Jawy 350 638 Nortona z fotorelacja
Wiadomość wysłana przez: mostasz w Kwietnia 10, 2016, 11:31:46
Norton Bob - jak tam śmiga twoja jawa ? Nawijasz kilometry ?