Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Opowieści warsztatowe => Wątek zaczęty przez: lenin58 w Września 30, 2015, 11:49:29
-
Szukam nowych felg do mojej 638,możecie koledzy coś polecić w dobrej cenie?Czeskie (niby) są koszmarnie drogie..
-
Felgi kupowane w Czechach, nawet z kosztami wysylki, beda na pewno tansze niz u polskich posrednikow.
-
Dokładnie jest tak jak Yabaman mówi. Kupując w Czechach jest taniej o 50% niż w Polsce. ;)
-
W czeskim sklepie ceny czeskich felg opisanych jako: Země původu: CZK/IND to 1 200,00 Kč
A włoskie: Země původu: ITA - 2 190,00 Kč
-
W Jawashop.com sa felgi pochodzace podobno z Czech.
Przednia do TS :1212 CZK (193.92PLN)
http://www.jawashop.com/Detail/10173
Tylna do TS : 1364 CZK (218.24PLN)http://www.jawashop.com/Detail/10174
A ile kosztuja one w Polsce, ze sa "koszmarnie drogie"?
-
W Jawashop.com sa felgi pochodzace podobno z Czech.
Przednia do TS :1212 CZK (193.92PLN)
http://www.jawashop.com/Detail/10173 (http://www.jawashop.com/Detail/10173)
Tylna do TS : 1364 CZK (218.24PLN)http://www.jawashop.com/Detail/10174
A ile kosztuja one w Polsce, ze sa "koszmarnie drogie"?
Przednia i tylna się niczym nie różni,chyba,że ja o czymś nie wiem. :P Na 4 motor kosztują coś koło 250zł sztuka,więc wcale nie ma tragedii.
-
Przednia jest wezsza (1.85 cala), tylna szersza (2.15 cala).
Przynajmniej te z Jawashop maja takie wymiary.
-
Sa takie same. Mozna jeszcze dostac proste, ladne kola na alledro czy olx za 50zl plus przesylka, czasami piasta tez moze sie przydac i nieraz duzo szprych mozna wyciagnac. Chyba, ze musza byc igla to wtedy sklep.
-
Tanio to wszystko nie wychodzi, bo tak:
- 500 zł felgi,
- szprychy nowe też by się przydały a nie wiem czemu są dużo droższe jak do innych motocykli, nie pamiętam dokładnie 121 zł na koło ? tj. prawie 250 zł bez KW.
- przy takim remoncie nowe dętki, opony i fartuch.
Jak ktoś kupił Jawe za 1000 zł i sam remont kół go wyniesie prawie tysiaka, to dużo :D
No ale jak ma być dobrze to tak trzeba, polecam jednak zakupy w Czechach wychodzi taniej.
-
Sa takie same.
Zgadza sie. Sprawdzilem. W angielskim manualu do Jawy tez to podaja:
RIMS
Front wheel steel, deepened profile Dimensions 2,15 B x 18“
Rear wheel steel, deepened profile Dimensions 2,15 B x 18“
Tylko do czego jest felga o szerokosci 1.85 cala. Do tarczy?
-
Tanio to wszystko nie wychodzi, bo tak:
- 500 zł felgi,
- szprychy nowe też by się przydały a nie wiem czemu są dużo droższe jak do innych motocykli, nie pamiętam dokładnie 121 zł na koło ? tj. prawie 250 zł bez KW.
- przy takim remoncie nowe dętki, opony i fartuch.
Jak ktoś kupił Jawe za 1000 zł i sam remont kół go wyniesie prawie tysiaka, to dużo :D
No ale jak ma być dobrze to tak trzeba, polecam jednak zakupy w Czechach wychodzi taniej.
Ja w Czechach kupiłem komplet szprych na 2 koła z nierdzewki za 150zł. ;)
-
http://www.jawacz.pl/artykuly/prospekty-reklamowe-z-lat-90-tych-rozne-odmiany-jawy-640-i-593-akcesoria/
Alufelgi do Jawy tak miały że z przodu była węższa, a z tyłu szersza. Dlatego w prospekcie pisze że nie można zakładać opony 3.00 na felgę tylną.
Stare Jawy kiwaczki też miały szersze obręcze z tyłu, a węższe z przodu. Chyba dopiero od modelu 634 koła były jednakowe z przodu i z tyłu.
-
Obręcze w 350
Cezet 472.4 472.5 472.6 Jawa 634.7 638 639 640
przód 2.15
tył 2.15
Na podstawie instrukcji obsługi.
węższe felgi występowały w cezetach 175
-
Znowu sie metlik i czeski film zrobil.
W Jawashop twierdza, ze felga 18x1.85 cala byla stosowana w nastepujacych motocyklach:
Jawa 250 type 623 Bizon
Jawa 350 type 633 Bizon
Jawa 350 type 634
Jawa 350 type 638 TS
Jawa 350 type 639 TS
Jawa 350 type 640
Jawa 350 type 640 Tramp
CZ:
CZ 125 type 476
CZ 125 type 488
CZ 175 type 477
CZ 175 type 487
CZ 250 type 471 Twin
CZ 350 type 472 Twin
-
Yabaman, to źle twierdzą, cześka 350 ma szerszą felge od 175 ;), mam oby dwie cześki :)
-
Ja sprawdzałem te dane z instrukcjami obsługi a jawashop nie wiadomo z czym, zresztą czeski film jest zawsze, np. w cezetach gdzie montowali stalowe i aluminiowe obręcze.
Co do cz 175 też mogę podać jak ktoś potrzebuje.
Edit Cz 125 467 488.0 i cz 175 477 478.0
przód 1,60
tył 1,85
Cz 180 487.3 487.4 i 125 488.3 488.4
przód 1,85
tył 2,15
-
638 ma 1,85 i 2,15
-
Moze, jak to w jedynie slusznym systemie bywalo, czasem Czesi zakladali te felgi na przednie kolo bo akurat byly w magazynie. I stad ta lista motorow z Jawashopu. Albo to dla takich klientow, ktorzy chca po prostu miec wezsza felge.
-
Ja w Czechach kupiłem komplet szprych na 2 koła z nierdzewki za 150zł. ;)
To napisz jeszcze jak się sprawują, czy nie są przypadkiem słabsze ?
I fajnie jak byś linka wkleił ;)
-
Dokładnie czeski film, katalogi i instrukcje swoje a życie swoje.
Malina sprawdzałem w instrukcji 638 i katalogu części 638 i wszędzie podają 2.15 a skoro montowali też i 1.85 albo tylko 1.85 to mamy jasne że to czeski film.
Sam mam zapewne 1.85 z przodu w cz 350 bo koło pochodzi z cz 180, nie przeszkadza to w niczym fabrycznie miało oponę 2,75 teraz 3,25.
-
Ta nowa felga z Czech nie jest wcale taka fajna.
Po półtora roku od złożenia koła(nowa obręcz i szprychy z Czech) pojawiły się na chromie rdzawe kropki, za felgę dałem około 190zł.
Na feldze były wybite znaki "JAWA 2.15X18"
-
Faktycznie,link do tych szprych z nierdzewki by się przydał,kolego Szymon...
-
Panowie nie znalazłem odpowiednio podobnego tematu więc napiszę tutaj, szukam obręczy do mojej jawy 634 znalazłem w dobrej cenie takie :
https://allegro.pl/obrecz-kola-felga-18-x-2-15-cala-36-szprych-mt-i7523367151.html
Napiszcie co o tym sądzicie i czy ktoś miał takie u siebie dziękuje.
-
Zdecydowanie odpuść sobie tą obręcz.
Na zdjęciu nie bardzo widać ale ona nawet chyba nie ma zewnętrznych rantów do środka obreczy zawinietych.
-
Dwa sezony temu kupowałem Awinę w wilmacie. Cena dla mnie była około 70zł, wykonanie ok chrom nie złazi i nie rdzewieje. Jedyną wadą jest koniecznośc wyważenia poźniej takiego koła, obręcz w miejscu łączenia ma nawalone dużo spawu.
-
Dwa sezony temu kupowałem Awinę w wilmacie. Cena dla mnie była około 70zł, wykonanie ok chrom nie złazi i nie rdzewieje. Jedyną wadą jest koniecznośc wyważenia poźniej takiego koła, obręcz w miejscu łączenia ma nawalone dużo spawu.
Każde koło po montażu opony musisz wyważać bez względu na cenę oraz producenta.
-
Jednak fabrycznie w jawach koła nie były wyważane. Z tyłu w cz 175 mam zamontowane koło przednie z jawy 638 które wymagało jedynie 10gram odważników.Dla porównania Awina potrzebowała aż 50 gram.
-
Jednak fabrycznie w jawach koła nie były wyważane. Z tyłu w cz 175 mam zamontowane koło przednie z jawy 638 które wymagało jedynie 10gram odważników.Dla porównania Awina potrzebowała aż 50 gram.
bo wtedy jeszcze nie myśleli o wyważaniu kół w tych motorach, ilość odważników jest nie istotna ( oczywiście w granicach rozsądku) nikt nad tym się nie rozwodzi , po prostu się wyważa i tyle,
ponadto samo niewyważenie pochodzi głównie z jakości wykonania opony, dętki i prawidłowości wycentrowania samej felgi z bębnem.
Grubość blachy na felgę jest identyczna na całym obwodzie a dodatkowa ilość materiału spawu na łączeniu jest pomijalna i gwarantuję Ci że jak wyważysz koło to ciężarki niekoniecznie będą na przeciwko spawu łączącego felgę.
-
Pytałem o tą konkretną felgę, czy ktoś podobne montował? Muszę napisąć do sklepu jaka jest średnica otworu na nypelki. Jeśli będzie podobna to chyba zaryzykuje mam ostatnio ograniczony fundusz na Jawe :(
-
Jeśli będzie podobna to chyba zaryzykuje mam ostatnio ograniczony fundusz na Jawe :(
Knedle nie lubią oszczędności, potem oddają dwa razy po kieszeni.
-
Cześć,
Mam pytaniA trochę z innej beczki ale też dotyczące kół.
1. Mam lagi Cz 472.5,szczękotrzymacz też(jak w załączonym zdjęciu), czy jest możliwość złożenia tego z jakimś kołem(muszę kupić) od Jawy bądź CZ, R18 o obręczy 1.85? Jest trochę kół w necie ale nikt nie pisze czy 2.15 czy 1.85
2. Można je jakoś odróżnić po zdjęciu czy muszę pisać do sprzedających,żeby wymiarowali?
3. Kolejne pytanie czy mój szczękotrzymacz nada się do wszystkich kół cz i jawy czy też nie?
4. Czy da się jakoś zwymiarować obręcz i odróżnić czy 1.85 czy 2.15 bez ściągania opony?
5. Obręcze aluminiowe w jakich szerokościach występowały i co polecacie alu czy stal?
-
Witam żeby nie zakładać nowego wątku. Skąd koledzy polecają obręcz do 638 tył wraz ze szprychami dobrej jakości? Muszę wymienić na nowe a sam jestem też nowy i szukam ze sprawdzonego źródła. Ktoś pomoże?
W między czasie przeczytałem w innym wątku że może 4motor?
Pozdrawiam
Cichy