Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 15, 2024, 21:02:07
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: po kapitalce nie ma 3 4 biegu  (Przeczytany 5582 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

actina

  • Gość
po kapitalce nie ma 3 4 biegu
« dnia: Października 27, 2013, 17:28:15 »

Witam wymieniłem w mojej jawie 350ts wszystkie łożyska, dwa wodziki i mam problem bo nie chce wchodzić mi 3 i 4 bieg jak wskoczy to od razu wyskakuje ,co może być nie tak ??
Zapisane

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: po kapitalce nie ma 3 4 biegu
« Odpowiedź #1 dnia: Października 27, 2013, 17:40:34 »

Czy wymieniałeś prowadnice?
Czy automat był luźny czy taki w miarę?
czy dobrze dokręciłeś podstawę zmieniacza?
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: po kapitalce nie ma 3 4 biegu
« Odpowiedź #2 dnia: Października 27, 2013, 17:43:38 »

Pewnie zostawiłeś stare kółka przesówne .
Zapisane

actina

  • Gość
Odp: po kapitalce nie ma 3 4 biegu
« Odpowiedź #3 dnia: Października 27, 2013, 18:59:50 »

prowadnica została stara ,co do automatu to był w miarę dobry nic w nim nie latało .Jakie kółka prowadnicy ??
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: po kapitalce nie ma 3 4 biegu
« Odpowiedź #4 dnia: Października 27, 2013, 19:44:32 »

Kółka które są przesuwane wodzikami . Wypadające biegi to skutek wytartych kłów tych kółek i otworów w kołach z którymi te kółka przesuwne współpracują . Jak się wyzaokrąglają końce i otwory wybiją to potem biegi wyskakują ...
Zapisane

actina

  • Gość
Odp: po kapitalce nie ma 3 4 biegu
« Odpowiedź #5 dnia: Października 28, 2013, 16:23:52 »

kółka były ok nie miały żadnych wytarć bo to sprawdzałem .
Zapisane

actina

  • Gość
Odp: po kapitalce nie ma 3 4 biegu
« Odpowiedź #6 dnia: Października 29, 2013, 19:57:23 »

Panowie znalazłem przyczynę wyskakiwania biegów ,wodzik ucięty i skrzywiona prowadnica z powodu takiego że zrobiły się wżery na zębatce w której pracuje wodzik i prawdo podobnie go zablokowało i urwało  :o

Zapisane

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: po kapitalce nie ma 3 4 biegu
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 02, 2013, 01:07:16 »

Wymieniałeś wodziki?
Jeżeli tak to pewnie było coś takiego poskładałeś skrzynia chodziła no tak ło na sucho i se pomyślałeś ok wyrobi się, ale musisz pamiętać ze nowe wodziki maja inne wymiary ślizgu z rowkiem zębatki mianowicie zmierz suwmiarką rozmiar z rowku i znajdź taki sam rozmiar na np jakiejś rurce i zobacz czy równiutko dolega powierzchnia mogę w ciemno powiedzieć ze styk powierzchni jest tylko na samych końcach tak jakby kłach i przy obrotach wyłamało.
jakbyś nie zrozumiał zrobię instrukcje potem :)Ja tak sprawdzałem i musiałem papierkiem na wiertarce wyrównać lekko na razie 800 km na skrzyni i śmiga.Nowa chińska wytrzymała 400 km :)
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: po kapitalce nie ma 3 4 biegu
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 02, 2013, 06:22:51 »

Pewnie zostawiłeś stare kółka przesówne .


Tak jak mówiłem ... Jak panowie zmieniacie wodziki to i kółka z nimi współpracujące koniecznie też trzeba . Tam gdzie ono współpracuje z wodzikiem , w tym rowku kółko wyrabia się pod wodzik i traci trochę idealnie prostokątny przekrój rowka . Jak damy nowy (bardzo prostokątny) wodzik to to nie chce działać i zaciera się bo ma ciasno . A ciągle pokutuje przekonanie żeby kółek w skrzyni za wszelką cenę nie wymieniać , żeby były "z jednego kompletu" . Nieprawda , jak widać ... =]
« Ostatnia zmiana: Listopada 02, 2013, 06:26:59 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: po kapitalce nie ma 3 4 biegu
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 02, 2013, 08:57:16 »

Powiem wiem wam że trochę doświadczenia mam z niedziałającymi  skrzyniami .Zawsze po rozebraniu nad chodzi czas sprawdzania wszystkiego i naj wieciej osób mam z tym  problemy  bo zostawia tryby już zużyte lub nadające się do wymiany . Jak coś wymieniamy to mierzy stary tryb dokładną suwmiarką i po porównujemy z starym trybem jeżeli różnica jest bardzo mała można przyjąć że nadaje się do skrzyni ale jak mi zdarzyło że różnica było 1mm  i za chiny skrzynia nie chce działać . Jak składacie silnik polecam poskładać skrzynia ale bez wału założyć osprzęt do skrzyni i próbować biegi zmieniać jeżeli wszystko porządku będzie to można składać ale jak coś żle pracuje to można bez problemu rozebrać i sobaczyć co jest nie tak .Wiadomo to zajmuję czas ale pomyślcie jak np tym przypadku trza drugi raz rozbierać silnik ?
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: po kapitalce nie ma 3 4 biegu
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 02, 2013, 12:42:07 »

Gdyby było tak jak piszesz majzel to chyb już bym biegów nie miał. Wymieniłem 1 kółko przesówne, wałek zdawczy i wodziki z prowadnicą. Wodziki wymieniłem bo primo były przytarte(wglębienie "rowek" od trybu się zrobił), secundo jeden był krzywy.
Stare kółka zostawiam jeśli:
- trzymają krawędź 3 stopnie i nie ma zaoblonych krańców
- w rowku nie ma materiału po starym wodziku czego u siebie nie zauważyłem
- 4 kły nie są wygniecione
Automat trzeba sprawdzić pod 3-ma kryteriami, pisałem już o tym, więc szukać.
Od razu powiem, że pomieszanie trybów współczesnej produkcji ze starymi daje jeden efekt. I nie, nie jest to brak biegów lub rozwalenie skrzyni. Po prostu skrzynia wyje i nawet hipol 15F nic z tym nie zrobi. I nie wiem dlaczego tak jest, ale mi to odpowiada po prostu to lubię ;) Na razie od generalki 507 km, skrzynia chodzi dobrze problem w tym, że chyba musicie mi na kamieńsku sprzęgło ogarnąć, bo ja już nie wiem co jest grane.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Patyk

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 55
  • Jawa 350 634
Odp: po kapitalce nie ma 3 4 biegu
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 02, 2013, 13:02:45 »

Wrzuć jakiś filmik jak możesz na pracującym silniku to posłuchamy jak głośne jest to wycie skrzyni. Też mam skrzynie wyjechaną i muszę kółka przesówne wymienić a kupiłem te tryby współczesnej produkcji i nie wiem czy warto je zakładać. Poprostu ciekawi mnie to wycie czy nie jest dokuczliwe
Zapisane

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: po kapitalce nie ma 3 4 biegu
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 02, 2013, 20:17:11 »

Ja zaobserwowałem że:
po 1 rowek w starym kole przesuwnym 16z jest węższy od nowego chińskiego i to o dość sporo jeżeli weżniemy wodzik to w oryginalnym siedzi dość fajnie zaś w nowym chińskim lata jak "Kryka w kiblu" mnie powiedział jeden znajomy ze w skrzyni musi wszystko działa z dana precyzją a różnica jest widoczna gołym okiem.
po 2 nowe koła przesuwne są strasznie kanciate przy 3 kłach za zębaijących się z dalsza częścią skrzyni co słyszałem tez ma negatywny wpływ ponieważ biegi nie wchodzą tak gładko ale do końca nie jestem pewien.
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
20 Odpowiedzi
5861 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 21, 2006, 21:00:52
wysłana przez AndrewS
10 Odpowiedzi
4353 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 03, 2009, 22:19:25
wysłana przez Jawsim
15 Odpowiedzi
6062 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 17, 2012, 21:29:49
wysłana przez cdsoftware
28 Odpowiedzi
5049 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 25, 2018, 17:51:04
wysłana przez RadzioRDE
37 Odpowiedzi
4453 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 11, 2020, 10:20:14
wysłana przez Pawand