Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 18, 2024, 05:33:24
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN  (Przeczytany 20185 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czmielu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 667
  • knedel knedel knedel
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #25 dnia: Listopada 05, 2016, 11:13:50 »

Czmielu jak ktoś jeździ tylko wokół komina w emeryckim tempie to zapłon pewnie wytrzyma, ale np. u mnie by długo nie pochodził.
Jeżdżąc w lato po mieście tak samo może się ugotować ja po trasie na pełnej manetce i postój 
Zapisane
Čz 472.6 87'
Jawa 250 353 60' + Velorex 560+ PAV 40
Jawa 638-5 87'
ČZ 472.5 x3
Jawa 350 638.1x2
Jawa 634-638 "tęczówka" + velorex 562
Jawa 639 91'
ČZ  175/450 62'

tel. 508 168 776

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #26 dnia: Listopada 05, 2016, 13:00:25 »

Według mnie w miejscu "platynek" powinny być tylko czujniki. Cały moduł powinien znajdować się tak jak w moim przypadku poza silnikiem.
Mam pod prawym boczkiem przykręcony i nigdy mi się nic nie ugotowało.
Raz na postoju spaliłem końcowy tranzystor. Ale to było z mojej winy. Po wymianie jeżdżę do dziś. Na zapłonie GROMa przejechałem ponad 12tys km...
Jedna istotna kwestia przy elektronicznych zapłonach to fajki z opornikiem lub świece (tak jak w moim przypadku, bo nie chciałem nowych NGKów ciąć żeby zmieniać w nich fajki)

Zakłócenia elektromagnetyczne mogą powodować jakieś niepożądane oddziaływanie na moduł.
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #27 dnia: Listopada 05, 2016, 14:26:36 »

Mam prośbę do Muczosa i Yabamana, jeździliście obaj na Soveku oraz Vape Z04,jakie są Wasze subiektywne odczucia? który zapłon, bardziej przypadł Wam do gustu,na którym silnik lepiej pracuje i na którym ma lepsze osiągi  :)

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #28 dnia: Listopada 05, 2016, 19:22:20 »

Ja mam Vape SZ17, czyli pełne.
Na Soveku jeździło się znacznie lepiej, jednak zmieniłem na Vape ze względu na awaryjność Soveka oraz dlatego że Vape działa niezależnie od akumulatora i reszty instalacji.

Z04 nigdy nie chciałem, bo taniej by mi wyszło kupić zapłon Janka i miałbym prawie to samo.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #29 dnia: Listopada 05, 2016, 19:30:23 »

Ja mam Vape SZ17, czyli pełne.
Na Soveku jeździło się znacznie lepiej, jednak zmieniłem na Vape ze względu na awaryjność Soveka oraz dlatego że Vape działa niezależnie od akumulatora i reszty instalacji.

Z04 nigdy nie chciałem, bo taniej by mi wyszło kupić zapłon Janka i miałbym prawie to samo.

Ja za to miałem Janka i mam z04, według mnie lepszy z04.
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #30 dnia: Listopada 05, 2016, 19:30:53 »

Muczos,jak byś mógł w kilku słowach opisać różnice:elastyczność,szybkość,moc itp.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #31 dnia: Listopada 05, 2016, 19:45:31 »

Spalanie mniejsze średnio o 0,5l, prędkość max ta sama, tylko lepsze kopyto na małych i bardzo wysokich obrotach, mniejsze wibracje.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #32 dnia: Listopada 05, 2016, 22:27:39 »

Moj zaprzeg lepiej jezdzi na soveku niz na vape z04. Ta roznica to bardziej rownomierne wolne obroty, lepsze przyspieszanie i jazda pod gore czyli lepsza elastycznosc silnika. Generalnie jest mniej dymu. Na z04 motor tez dobrze wymiata ale gdy przy duzej szybkosci na czworce trafia sie na dlugie (3-4 km) nachylenie drogi to po jakims czasie trzeba redukowac do trojki. To samo miejsce z sovekiem przejezdzam na czworce (w obu przypadkach szybkosc spada z okolo 100 do 70 km/h).
Z sovekiem tez ganiam po autostradzie i jeszcze mi sie nie "zagotowal".

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #33 dnia: Listopada 05, 2016, 22:41:19 »

Z podjeżdżaniem pod górę u mnie jest ta sama sytuacja. Zagotować tego zapłonu też mi się nigdy nie udało, ale często zdarzało się że jakiś styk nie łączył, albo pękały luty na płytce itp.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 350 638.0 '88
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #34 dnia: Listopada 05, 2016, 22:41:48 »

I ja dodam coś od siebie. Jeździłem na soveku kilka tyś km. niedwano zamontowałem vape z04. Na soveku silnik na luzie wkręcał się szybciej na obroty, jednak podczas jazdy był znacznie mniej elastyczny i słabszy na wolnych i średnich obrotach niż na vape. Na vape silnik mniej kopci i świece maja w końcu właściwy kolor, czego nie mogłem ustawić na soveku.V max też wzrosło Sovek licznikowe 110-115, Vape 125-130.  Jedyne co się pogorszyło po zmianie zapłonu na vape to większe wibracje silnika. Dodam że ustawiałem Soveka na różne sposoby od 1mm przed GMP do 0,5mm za GMP, jak i również zmieniałem mapy zapłonów, ale szału nie było. Nie wiem może taki egzemplarz soveka trafiłem, moze nie umiem go obsługiwać a może mój silnik nie chcial z nim współpracować, ale w przypadku mojej jawy na vape jest znacznie lepiej.
« Ostatnia zmiana: Listopada 06, 2016, 00:01:26 wysłana przez Człowieklasu »
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89, Romet Mińsk typ 400,  jest Jawa 350 638.0 '88, Wsk175 M21W2 KOBUZ '80, Wsk125 M06B1 '70

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #35 dnia: Listopada 06, 2016, 07:58:20 »

Skoro sovek wam się nie gotuje, to jedynym sensownym wytlumaczeniem jest to, że Czechosłowacja pracuje na niższych temperaturach niż Rosja
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #36 dnia: Listopada 06, 2016, 09:29:03 »

Jesli podlaczyc soveka tak aby jego modul nie byl obciazony zbyt duzym pradem to nie ma powodu aby sie fajczyl. Przy zbyt wysokim napieciu ladowania cewkomodul vape a nawet oryginalne cewki tez sie przegrzewaja i moga odmowic posluszenstwa.
A wracajac do zachowania sie zaplonu vape z04 na ostrych podjazdach, na ponizszym filmiku mozna zobaczyc jak to sie objawia w mojej jawie pedzonej po autostradzie (dostaje zadyszki i zaczyna slabnac w 1:15, 2:30 i okolo 5:30). Na soveku motor tez zwalnia na takich podjazdach ale redukcja biegu nie jest konieczna. Po prostu vape ma wyprzedzenie dobre do wysokich obrotow i z nizszymi sie "nie lubi".
https://www.youtube.com/watch?v=ryDTThlT2fg&feature=youtu.be
Jak ktos ma cierpliwosc ogladac to do konca to zobaczy jak sie zjezdza z japonskiej autostrady (8:20).

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 350 638.0 '88
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #37 dnia: Listopada 06, 2016, 09:46:41 »

Skoro sovek wam się nie gotuje, to jedynym sensownym wytlumaczeniem jest to, że Czechosłowacja pracuje na niższych temperaturach niż Rosja
Z moim sovekiem jeśli chodzi o awaryjność to nie było problemów, nawet latem w upały nic złego się nie działo. Moduł miałem zamontowany na airboxie pod prawym boczkiem.
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89, Romet Mińsk typ 400,  jest Jawa 350 638.0 '88, Wsk175 M21W2 KOBUZ '80, Wsk125 M06B1 '70

boross-1-6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 194
  • Kontakt 535-955-583
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #38 dnia: Listopada 06, 2016, 12:57:42 »

Yabaman, chyba Ci się autofokus w kalkulatorze popsuł :)
A tak na serio. Robił ktoś zestawienie plusów i  minusów poszczególnych zapłonów w połączeniu z knedlami?
Tylko tak żeby można było jednoznacznie wybrać najlepsze rozwiązanie.
« Ostatnia zmiana: Listopada 06, 2016, 13:02:04 wysłana przez boross-1-6 »
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #39 dnia: Listopada 06, 2016, 13:15:11 »

Zalezy co kto lubi a o gustach sie nie dyskutuje. Ja lubie przy zaplonie grzebac i kombinowac dlatego odpowiada mi sovek i chetnie przetestowalbym inne zaplony ze zmiennym katem wyprzedzenia. Drugie w kolejnosci "lubienia" sa platyny chociaz znam ich minusy. A vape to dla mnie latwo montowalny zaplon rezerwowy.

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #40 dnia: Listopada 06, 2016, 13:48:24 »

Mam założone pełne Vapno i jak Muczos powiedział najważniejsze jest to, że niezależnie co Ci się  z prądem przydarzy zawsze dojedziesz do domu. Nawet jak banalnie przepali się główny bezpiecznik ( nie mówiąc o aku i innych takich tam szczotkotrzymaczach) to nie musisz stawać, rozpakowywać motoru i wymieniać części tylko spokojnie dojeżdżasz na miejsce, albo do najbliższego postoju i wymieniasz ( albo i nie  :D ). Przy trasach na zloty średnio 500km w jedną stronę dla mnie to jest cecha na wagę złota. Zrobiłem na nim ok. 25kkm i jest absolutnie bez obsługowy.
Co do rozważań na temat wibracji, elastyczności i spalania - jak zmienicie gaźnik na Dellorto, albo Mickarba to nagle okaże się, że Wasza Jawa to znów zupełnie inne moto :D .
Co nie zmienia faktu, że chętnie przetestowały m moduł ze zmiennym kątem wyprzedzenia do pełnego Vape
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #41 dnia: Listopada 07, 2016, 11:11:57 »

Czy mial moze ktos okazje jezdzic z zaplonem z04 z dwiema jednostrzalowymi cewkami i dwoma czujnikami? To chyba pierwotna wersja tego zaplonu do 638/639/640 (we wspolczesnej wersji z jedna cewka dwustrzalowa uchwyt czujnika wciaz ma miejsce na jeszcze jeden czujnik). Bez wiekszego ekonomicznego sensu mozna by taki zaplon skonstruowac bo jednobiegunowe cewki vape sa w sprzedazy.
Chodzi mi jednak o to, czy modulator w wersji z jednym ramieniem bardzo przyczynia sie do wzrostu wibracji silnika bo obecnie powoli zbieram czesci do zaplonu z dwoma chinskimi modulami ze zmiennym wyprzedzeniem.
A jakby podlubac przy uchwycie czujnikow do z04 to wyszloby z tego vape z oddzielna regulacja dla obu cylindrow. Czyli chyba cos bliskiego zaplonowi Kolegi Janka ale za kilka razy wyzsza cene....

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3269
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #42 dnia: Listopada 07, 2016, 11:21:41 »

Czy mial moze ktos okazje jezdzic z zaplonem z04 z dwiema jednostrzalowymi cewkami i dwoma czujnikami? To chyba pierwotna wersja tego zaplonu do 638/639/640 (we wspolczesnej wersji z jedna cewka dwustrzalowa uchwyt czujnika wciaz ma miejsce na jeszcze jeden czujnik). Bez wiekszego ekonomicznego sensu mozna by taki zaplon skonstruowac bo jednobiegunowe cewki vape sa w sprzedazy.
Chodzi mi jednak o to, czy modulator w wersji z jednym ramieniem bardzo przyczynia sie do wzrostu wibracji silnika bo obecnie powoli zbieram czesci do zaplonu z dwoma chinskimi modulami ze zmiennym wyprzedzeniem.
A jakby podlubac przy uchwycie czujnikow do z04 to wyszloby z tego vape z oddzielna regulacja dla obu cylindrow. Czyli chyba cos bliskiego zaplonowi Kolegi Janka ale za kilka razy wyzsza cene....
N3stor Mariusz miał to w swojej 640. Teraz ma ją kolega Elroj.
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #43 dnia: Grudnia 26, 2016, 09:05:37 »

Zdjęcie zestawu Vape z dwoma czujnikami i dwoma cewkomodułami było w prospektach podrzuconych przez Kolegę Muczosa:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=28429.0
Modulator w nim stosowany ma taką konstrukcję, że raczej nie jest źrodłem jakichś dodatkowych wibracji.

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #44 dnia: Marca 03, 2017, 09:54:18 »

Wracając i odkopujac temat VARN'a zapytam, czy ma ktoś jakieś informacje co dalej z tym projektem. Będzie kontynuowany czy raczej umarł?
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #45 dnia: Marca 03, 2017, 10:58:00 »

Miałem dostać cynk od producenta w razie czego, ale na razie cisza. Na OLX jest zapłon Progcdi który działa na podobnej zasadzie. Będę go kupował, tylko muszę jeszcze sprawdzić czy będzie hulał razem z Vape SZ17
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #46 dnia: Marca 03, 2017, 11:53:33 »

Kupując to urządzenie samemu trzeba zaprogramować mapę zapłonu? Dobrze rozumiem?
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #47 dnia: Marca 03, 2017, 12:23:45 »

Tak
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #48 dnia: Marca 03, 2017, 14:37:31 »

Myślę że skoro ten "modół" jest przystosowany do pracy w suterach to powinien działać z zapłonem Saviera .Jego zapłon opiera się na podzespołach skuterowych.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem VARAN
« Odpowiedź #49 dnia: Marca 13, 2017, 17:56:27 »

Zamówiłem PROGCDI wersję plus, bo zastanawiałem się czy odcięcie przy 6000obr to nie za mało. W tygodniu paczka powinna przyjść, może w sobotę lub niedzielę będą pierwsze próby odpalenia :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
zapłon

Zaczęty przez krystiankot Elektryka

7 Odpowiedzi
5943 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 06, 2006, 23:23:03
wysłana przez Płosior
2 Odpowiedzi
3924 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 11, 2013, 17:55:02
wysłana przez manoh14
8 Odpowiedzi
3881 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 20, 2014, 22:59:41
wysłana przez misiek1493
Zapłon CDI OLX

Zaczęty przez zagier « 1 2 » Elektryka

44 Odpowiedzi
20783 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 04, 2015, 09:34:44
wysłana przez second
8 Odpowiedzi
696 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 07, 2023, 10:11:09
wysłana przez PanG