Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 14, 2024, 13:11:33
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)  (Przeczytany 13923 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #25 dnia: Grudnia 25, 2014, 11:41:32 »

Dobrze że czesi wiedzieli że takie sytuacje się zdarzają i mamy pół automat . J
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #26 dnia: Grudnia 25, 2014, 13:15:58 »

Linka sprzęgła dużo miejsca nie zajmie,a jazda po mieście bez linki z załadowanym motocyklem co najmniej uciążliwa jest:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

posiadacz

  • Łotwa 2016
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 436
  • jawa ts 350 1990r
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #27 dnia: Grudnia 26, 2014, 11:21:26 »

Zamiast całej linki sprzęgła można wozić samą linkę i końcówką do blokowania linki przy automacie i kawałek drutu sprężynowego  fi 1-1,2 mm do użycia zamiast wkładu linki .
« Ostatnia zmiana: Grudnia 26, 2014, 21:31:57 wysłana przez posiadacz »
Zapisane
jawa ts 350

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #28 dnia: Grudnia 26, 2014, 12:19:21 »

Posiadacz - niby tak,ale jak linka się przerwie to prawie zawsze jest postrzępiona i końcówki nie założę. I nie widzę sensu wożenia samego wkładu,skoro całą,kompletną linkę mogę nawet tyrytkami do gmoli przyczepić z przodu:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

posiadacz

  • Łotwa 2016
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 436
  • jawa ts 350 1990r
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #29 dnia: Grudnia 26, 2014, 21:39:44 »

Ktoś z forum  kupował cały zestaw wkładów do linek [pękniętą linkę utylizujesz ] Wymieniasz wszystko poza pancerzem . Ja wożę tylko linkę od sprzęgła [ wkład ] 2 / 3 sztuki .[Wyrób własny z linki kupionej na metry i nypla szprychy rowerowej ]
« Ostatnia zmiana: Grudnia 26, 2014, 21:42:48 wysłana przez posiadacz »
Zapisane
jawa ts 350

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 20, 2015, 17:52:21 »

A jak z dokumentami? Co trzeba zabrać oprócz prawka,dokumentów jawy i dowodu osobistego?
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 20, 2015, 20:33:45 »

Czy to tak naprawdę trudne zapytać się Googla ?
Wszystko jest w internetach, norz kurcze pieczone...

INFORMACJE DLA KIEROWCÓW. Uwaga: 1 lipca 2006 r. w Republice Czeskiej weszły w życie nowe przepisy o ruchu drogowym. Do najistotniejszych zmian należy zaliczyć:
• obowiązek całorocznej jazdy z włączonymi światłami mijania (w przypadku naruszenia przepisu grozi kara od 1500 do 2000 CZK);
• obowiązek posiadania w wyposażeniu samochodu kamizelki odblaskowej;
• całkowity zakaz używania antyradarów;
• w przypadku korka na autostradzie lub drodze ekspresowej obowiązek utworzenia 3-metrowego wolnego pasa przejazdu;
• obowiązek używania kierunkowskazów przy wyprzedzaniu rowerzystów;
• obowiązek powiadamiania policji o wypadku ze skutkiem śmiertelnym, a także gdy doszło do uszczerbku na zdrowiu, spowodowania szkód wobec osób trzecich lub powstania szkody przekraczającej wartość 50 000 CZK;
• zakaz zatrzymywania się i parkowania w miejscach zastrzeżonych dla inwalidów (mandat od 5000 do 10 000 CZK).
Jako czyny karalne, podlegające czeskiemu kodeksowi karnemu, kwalifikowane są:
• prowadzenie pojazdu bez uprawnień;
• prowadzenie pojazdu pod wpływem środków odurzających;
• prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu.
Kierowanie pojazdem przy minimalnej nawet zawartości alkoholu w organizmie kierowcy karane jest m.in. mandatem w wysokości 10 000–20 000 CZK.
Nowością w czeskim kodeksie drogowym jest wprowadzenie systemu punktów karnych w skali od 1 do 7, w zależności od rodzaju wykroczenia. Po otrzymaniu 12 punktów karnych kierowca nie może prowadzić pojazdów na terytorium Republiki Czeskiej przez okres 1 roku (za naruszenie tego zakazu grozi kara od 25 000 do 30 000 CZK).

Motocykle natomiast muszą być wyposażone w zapasowy bezpiecznik, zapasowe żarówki, po jednej sztuce z każdego rodzaju do zewnętrznego oświetlenia i sygnalizacji świetlnej oraz apteczkę

Jeżeli motocykl jest zarejestrowany na Ciebie, to tylko DR, OC i Twoje papiren.
Zapisane
    Status GG

renegade88

  • MEMBER JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1041
  • 472.5 i wszystko staje się łatwiejsze
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 20, 2015, 21:07:17 »

Linkę hamulca
łyżki do zdjęcia opony
talk do opon
« Ostatnia zmiana: Stycznia 20, 2015, 21:13:01 wysłana przez renegade88 »
Zapisane
    Status GG
Prawo Jazdy A, B, C+E

Jawa song ---> http://w142.wrzuta.pl/audio/8TLNnSF77xH/jawa_song

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #33 dnia: Lutego 17, 2015, 15:23:04 »

Wszyscy mówią, że linka do sprzęgła jest zbędna. Owszem może i tak, ale jak wam się kosz sprzęgła zemści to półautomat nie pomoże. Przed końcem sezonu mi się okręcił i została mi tylko 1 opcja, wiadomo jaka. Skrzynia przeżyła, ale odgłosy powodowały wręcz ból w mojej głowie. Ja bym na twoim miejscu zabrał coś co umożliwi się do dostania do podzespołów pod lewą pokrywą.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #34 dnia: Lutego 17, 2015, 15:26:27 »

Jawolotmen, tylko co wspólnego ma linka sprzęgła z dostaniem się do lewego dekla ?
Sam wracałem jakieś 500 km na nożnym sprzęgle
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #35 dnia: Lutego 17, 2015, 21:41:26 »

Ty nigdy z luźnym koszem nie jechałeś? Jak kosz się odkręci to półautomat ci nawet nie pomoże, już to napisałem. Zostaje ci jedynie wrzucać biegi na sztywno i na chama żeby wrócić do domu.

Jak kosz się odkręca to najpierw luzuje się dźwignia półautomatu stopniowo razem z linką, potem sprzęgło zaczyna mega ciągnąć i kręcenie śruba nie pomaga aż do całkowitego braku możliwości operowania sprzęgłem(półautomat jest całkowicie luźny). Nie mówię, że coś takiego się stanie, ja się tego sam nie spodziewałem i zostałem bez sprzęgła w sumie(napęd przenieść przeniesie, ale pomyśl o skrzyni biegów w tym momencie).

Zaklepałem podkładkę jak matka boska motocyklowa przykazała i po 3000 km kosz się zluzował jak wracałem z czech. Jakbym miał narzędzia to bym połozył motocykl na boku, zdjął lewą pokrywę, wymontował sprężyny i tarcze i dokręcił, ale nie miałem takiej opcji.

Żeby kogoś taki 'suprajs" nie spotkał na trasie w postaci luźnego kosza to polecam zwrócić uwagę na podkładkę i zabierak sprzęgła cezetowego(część osób ma też takie w 638). Ma trzy zęby, a zabierak trzy wyżłobienia. Jeżeli zęby są wgniecione i nie mają styku z wyżłobieniami to zaklepywanie nic nie pomoże. A najskuteczniejsza metoda to klej do gwintów i odtłuszczenie gwintu wałka głównego( w sumie to odwrotnie napisałem). Jedynie demontaż nakrętki na kleju jest problemem, na pewno nie puści bo sam kiedyś miałem tak to złożone i w sumie też tego nie zrobiłem tak samo teraz tylko dałem nową podkładkę zębami do zabieraka i zaklepałem.

« Ostatnia zmiana: Lutego 17, 2015, 21:43:36 wysłana przez Jawolotmen »
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #36 dnia: Lutego 17, 2015, 21:50:06 »

Cytuj
Ty nigdy z luźnym koszem nie jechałeś?
raz miałem poluzowany, ale nigdy nie był odkręcony do końca
zmieniłem sprzęgło na CZ, dokręciłem kosz, zaklepałem podkładkę i tyle.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #37 dnia: Lutego 17, 2015, 21:51:20 »

na pewno nie puści bo sam kiedyś miałem tak to złożone

 a grzałeś nakrętke przed odkręceniem ??
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #38 dnia: Lutego 17, 2015, 22:14:29 »

Jawolotmen,ja nie mam ani podkładki,ani kleju do gwintów. Nie mam nawet podkładki sprężynowej,a sprzęgło przez tyle lat się nie odkręciło. Magia?
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

RobertWawa

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #39 dnia: Lutego 17, 2015, 22:41:58 »

Fabryka jawy wyglada tak :) byłem tydzień temu :)
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #40 dnia: Lutego 17, 2015, 22:47:58 »

Z moich prywatnych obserwacji wynika, że niektóre sprzegła (skrzynie biegów) są podatniejsze na odkręcenie się niż inne. WIem - magia. Miałem 638-1 - sprzęgło odkręcało sie nagminnie - co 1000 - 2 tyś km taka akcja sie zdarzała. Nie pomagała wymiana podkąłdek, nakrętek - nie pomogła wymiana zabieraka. Odkręcało się i koniec. Z odkręconym sprzęgłem nigdy do domu nie wracałem - zawsze znalazł się po drodze jakiś warsztat, który za równowartość pół litra użyczył narzędzi i klucza pneumatycznego do dokręcenia.
W 639 pomimo zrobienia nią 55 tyś sprzęgło nie rozkręciło mi się nigdy.
Robert - nie musisz dublować fotek na forum. Czemu to ma służyć?
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #41 dnia: Lutego 18, 2015, 14:01:30 »

Że takie głupie pytanie zadam - czy w tym motocyklu,co się odkręca koszyk była oryginalna podkładka pod nakrętkę z 3 "ząbkami"?

A uwaga odnośnie zabrania niezbędnych gratów dla leje pokrywy całkiem na miejscu:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #42 dnia: Lutego 18, 2015, 18:05:22 »

Zawsze była oryginalna podkładka z trzema zębami. Po odkręceniu zawsze dawałem nową. Na odkręcające się sprzęgło w tym motocyklu rady nie było ...
Zapisane

renegade88

  • MEMBER JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1041
  • 472.5 i wszystko staje się łatwiejsze
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #43 dnia: Lutego 18, 2015, 18:11:09 »

Zawsze była oryginalna podkładka z trzema zębami. Po odkręceniu zawsze dawałem nową. Na odkręcające się sprzęgło w tym motocyklu rady nie było ...


Znam rozwiązanie na tą przypadłość odkręcającego się sprzęgła - pospawać.


 :P oczywiście żartuje :P

A ciekawo czemu się tak dzieje, ja robiłem raz remont knedla i wszystko jest ok a przejechane mam od remontu ponad 3000km
Zapisane
    Status GG
Prawo Jazdy A, B, C+E

Jawa song ---> http://w142.wrzuta.pl/audio/8TLNnSF77xH/jawa_song

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #44 dnia: Lutego 18, 2015, 19:23:12 »

ja w jawie ze sprzeglem cz zastosowałem taki paten i jest to na 100% pewne ze kosz sie nie odkreci ;) jedna strona z otworem wchodzi na wałek sprzeglowy, a druga strona z polotworem zapiera sie o jeden z kołków w zabieraku na ktore wchodza przekladki. blacha 0.3-0.5mm dopasowac tak zeby nie dotykala tarcz ani przekladki i mamy swiety spokoj na zawsze
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #45 dnia: Lutego 18, 2015, 19:36:02 »

Dlatego się nie odkręciło do dziś bo mam właśnie taki kawałek blaszki jak pokazany w poście wyżej.
Patent stary jak to forum,tylko poszukać.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #46 dnia: Lutego 18, 2015, 19:56:45 »

Ciekawe jak taka blaszka wpływa na wyważenie układu. Pewnie w Jawie jest to niezauważalne. W japońskich motocyklach kręcących dużo wyższe obroty elementy sprzęgła są znakowane i skąłda się je na znaki- inaczej wyważenia nie ma.
Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #47 dnia: Lutego 18, 2015, 20:06:11 »

nie zauwazylem niczego niepokojacego ale tak jak mowisz jawa to jawa ;) mozna dac z amelinium co by jescze lzejsza byla
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Jawą ze Szczecina do Czeskiej fabryki Jaw:)
« Odpowiedź #48 dnia: Lutego 18, 2015, 20:07:05 »

No tak wpływa że jeden silnik najechał ponad 30 tyś km,drugi 25 tyś km, Trzeci dopiero zaczyna istnieć.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
48 Odpowiedzi
16407 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 10, 2009, 13:18:44
wysłana przez marcin_go
8 Odpowiedzi
4147 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 31, 2011, 13:18:20
wysłana przez cezetman
6 Odpowiedzi
3740 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 14, 2011, 14:47:01
wysłana przez Tigras
8 Odpowiedzi
3549 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 09, 2012, 23:36:31
wysłana przez Strażak
48 Odpowiedzi
10330 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 22, 2014, 08:31:06
wysłana przez Tigras