Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 13, 2024, 04:22:15
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 33   Do dołu

Autor Wątek: Jawa 362 Californian  (Przeczytany 181603 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gucio695

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #300 dnia: Września 11, 2017, 15:10:41 »

Wyglada obiecująco, ale z malowaniem aluminium to krążą różne teorie:
https://www.youtube.com/watch?v=u-ZarTwE64c
;)
Zapisane
CZ 450 '62, WFM 06 S34 '64, Virago XV1000 '85
> Lubie Starsze :)

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #301 dnia: Września 13, 2017, 07:27:40 »

To spartaczyłeś robotę o te 0,3 :P
Zmotywowany tą konstruktywną krytyką poskrobałem jeszcze trochę lewy tłok od środka i teraz różnica masy wynosi 0.0g :P.

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1474
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #302 dnia: Września 13, 2017, 08:06:30 »

no teraz to jest Ok :)
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #303 dnia: Września 13, 2017, 08:18:28 »

no teraz to jest Ok :)
Chyba tak. Jak popatrzec na youtubowe relacje ze składania silnikow to ludzie są szczęsliwi, jesli zmniejszą roznice masy tłokow z na przykład 20g do 10g. Nie wiem jakie tłoki az tak się roznią. Te moje (almoty kupione z Polski przez internet) nawet bez dłubania byłyby lepsze.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #304 dnia: Września 13, 2017, 11:16:43 »

Moje fabryczne różniły się o 0,2 grama i olałem temat :P

Yabaman nie było tych czeskich MH albo AX że wziąłeś polskie ALMOTOWSKIE ?
« Ostatnia zmiana: Września 13, 2017, 16:03:48 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1474
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #305 dnia: Września 13, 2017, 19:00:43 »

im mniejsza różnica w wadze przy zakupie tym mniej do porawiania :)
« Ostatnia zmiana: Września 13, 2017, 19:07:22 wysłana przez muczacz »
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #306 dnia: Września 14, 2017, 07:15:19 »

Yabaman nie było tych czeskich MH albo AX że wziąłeś polskie ALMOTOWSKIE ?
Były ale nie w sklepach ktore wysyłają poza Unię Europejską. Te które wysyłają miały tłoki indyjskie. Więc Almot to chyba lepszy wybor.

Po pomalowaniu karterow zostało tyle farby, ze z rozpędu prysnąłem tez nią na srebrno boki oryginalnego zbiornika paliwa. A przy okazji srodkową częsc zbiornika z USA podkładem i potem na czarno. Po wypucowaniu chrom nie jest idealny ale tymczasowo moze byc.
Pod tablicę rejestracyjną zaadaptuję podkładkę z Suzuki GSX-R 400. Bez niej rejestracja trzymałaby się bardzo niepewnie i pogięła przy zahaczeniu o cokolwiek.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #307 dnia: Września 14, 2017, 09:59:27 »

Jabaman ja bym ci kupił i wysłał by airlmail :P 8) Było mówić ;) Problem + ludzie z forum = brak problemu  ;D :D
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #308 dnia: Września 15, 2017, 04:22:03 »

Dziękuję, będę pamiętał ;D .
Załozyłem uszczelnienie popychacza sprzęgła. Jak wiedzą wtajemniczeni, oryginalnie jest tam jeden o-ring wstawiony w krązek "plastykowy" i docisnięty drugim krązkiem "bakielitowym". Krązek plastykowy powinien byc z nylonu (temperatura topnienia 220-260C zaleznie od składu), bakielit nie topnieje i wytrzymuje nawet kilkaset stopni ale nie wiem czy wspołczesne krazki sa z tego materialu.  Najsłabszym ogniwem jest o-ring bo wykonany jest z NBR (guma nitrylobutadienowa) ktory swoje własnosci zachowuje do okolo 120C a poddany takim temperaturom stopniowo twardnieje i przestaje uszczelniac.
I własnie dlatego zmieniłem o-ring z NBR na dwa oringi z gumy fluorowej (to taki skrot myslowy, powinno się mowic guma z kauczuku fluorowego). To taki "gumowy" odpowiednik teflonu ktory zachowuje się jak guma az do 220C. O-ringi z gumy fluorowej stosuje się do uszczelniania połączen ruchomych i wytrzymują w nich znacznie dłuzej niz te z NBR czy silikonowe (te w porywach wytrzymują temperaturę do 200C).
Z popychaczem ze stali łozyskowej i z kulką powinno to uszczelnienie sporo wytrzymac. Ciekawe czy tak będzie.

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • bez młota nie robota
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #309 dnia: Września 15, 2017, 06:09:47 »

Jak teraz będzie się odbywał smarowanie łańcucha? W jawie jest automat a ty do popsułeś (uszczelniłeś) to nie ma prawa działać.
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #310 dnia: Września 15, 2017, 08:41:22 »

Gdzie dorwałeś oringi z FPM ? Możesz podać dla potomnych rozmiar tego uszczelniacza...
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

hondabajafly

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • mz es 250/2 CZ 175 450.02 CZ 350 472.5 Ktm exc 530
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #311 dnia: Września 15, 2017, 08:55:59 »

Gdzie dorwałeś oringi z FPM ? Możesz podać dla potomnych rozmiar tego uszczelniacza...


Dokładnie :)




Miałem sie pytam przy okazji twojego tematu czy prawidłowa operacja jest zblizenie do siebie wagowo tłoków poprzez zdiecie materiału np od doły tłoku na odlewach?
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #312 dnia: Września 15, 2017, 16:51:17 »

Gdzie dorwałeś oringi z FPM ? Możesz podać dla potomnych rozmiar tego uszczelniacza...
Oringi kupilem przez internet tutaj:
https://www.monotaro.com/p/0935/3242/?t.q=o%83%8A%83%93%83O
Wymiary: srednica wewnetrzna 4.8mm, grubosc 1.9mm.
Te wymiary są wedlug normy japonskiej i nie wiem czy takie same są w Europie. Oryginalny oring ma podobno srednice wewnetrzną 5mm a grubosc 2mm. Na oko jest faktycznie troche grubszy ale tez jakos niedbalej wykonany. A ten japonski na walku 5mm rozciaga sie i na zewnatrz ma wtedy 9mm czyli tyle ile gniazdo w ktorym siedzi.

Miałem sie pytam przy okazji twojego tematu czy prawidłowa operacja jest zblizenie do siebie wagowo tłoków poprzez zdiecie materiału np od doły tłoku na odlewach?
W swoim tloku spilowalem iglakiem i papierem sciernym glownie niedoskonalosci (czyli uskoki) powstale na lączeniu fragmentow formy wewnątrz tloka. Nie bardzo kojarze czy pytasz o zmniejszanie masy tloka poprzez skracanie jego plaszcza ale wydaje mi sie ze lepiej tego nie robic.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #313 dnia: Września 16, 2017, 17:03:26 »

Zdobyłem polerowany pręt okrągły 16mm, dwa o przekroju kwadratowym i pobawiłem sie w kątowanie korbowodow. Trochę trzeba było dogiąc korbowody tak aby zniknęły prześwity między prętem okrągłym opierającym się o kwadratowe - nie stosowałem szczelinomierza bo przeswit był mniejszy niz najciensza blaszka w szczelinomierzu ktory posiadam.
Stępiłem krawędzie okien w cylindrach, dotarłem pastą do zaworow głowice z tulejami, wykonałem uszczelki z blachy miedzianej i na wszelki wypadek sprawdziłem połozenie zamkow pierścieni - kołki ustalające są dokładnie tam gdzie powinny być.
Zrobiłem tez gwint dla kalamitki w śrubie osi wahacza i przygotowałem dolną część ramy do wszczepienia serca.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #314 dnia: Września 17, 2017, 12:44:55 »

Serce jeszcze niekompletne i nie bije ale juz jest wszczepione. Coraz więcej tej Jawy ;D.
Rurka do smarowania osi wahacza będzie dosc dobrze pasowała po załozeniu dodatkowej kalamitki ale stanie się jedynie atrapą nie spełniającą swojej oryginalnej funkcji.
Nadchodzi tajfun więc cały motor został zakryty foliowym basenem ogrodowym. Raczej nie zmoknie.

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 860
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #315 dnia: Września 17, 2017, 20:42:46 »

Jesteś "debeściak"
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #316 dnia: Września 18, 2017, 01:02:46 »

Może wiać i padać ale prawo Jawy do reanimacji jest ważniejsze. Nie wytrzymałem przerwy w operacji na otwartym sercu i wystawiając na zewnątrz i mocząc swoj odwłok założyłem tłoki, cylindry i głowice.
Gdyby ktoś nie wiedział to przypominam, ze sworznie zakłada się zaślepieniami do środka silnika a zabezpieczenia sworzni "wąsami" na zewnątrz tłokow. Tłoki lewy i prawy oczywiście po swoich stronach i strzałkami skierowanymi do przodu.
Oryginalne nakrętki szpilek (gwint 10mm x 1.5mm) miały sześciokąt 16mm ale jednej brakowało (była zmieniona na 17mm). Założyłem więc nakrętki wzmocnione (klasa wytrzymałości chyba 12.8 ) z sześciokątem 14mm.

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1598
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #317 dnia: Września 18, 2017, 06:57:45 »

Yabaman, ten drugi krążek(bakielitowy) w wałku zębatki zdawczej nie powinien być trochę głębiej wciśnięty, tak ze 2-3 mm ?, u ciebie na fotce jest równo z rantem wałka, wszędzie co miałem styczność był trochę głębiej osadzony, co by było miejsce na tą wypustkę od automatu sprzęgła, bo ona tam chyba trochę wchodzi w środek wałka, może się mylę, ale raz też tak założyłem to nie mogłem wcisnąć dźwigni sprzęgła do końca  ::)

   

Solidna, schludna robota, pogratulować  8)
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #318 dnia: Września 18, 2017, 07:31:50 »

W mojej 638 tez wchodzi glebiej ale w 362 jest tak jak widac (grubosc obu nowych krazkow jest taka sama jak tych oryginalnych). Moze po prostu ten typ tak ma. A gdyby sprzeglo nie rozlaczalo jak nalezy to pokombinuje z dlugoscia popychacza i odsuwaniem automatu od karteru.

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1598
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #319 dnia: Września 18, 2017, 08:26:14 »

Może ten typ tak ma, wyjdzie w praniu  :)
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #320 dnia: Września 18, 2017, 16:31:30 »

Wyjdzie w praniu ale dostałem zagwozdkę na tyle poważną, że ten krążek wyciągnąłem aby sprawdzić czy przypadkowo jeden z oringow nie wypadł z gniazda i nie pozwala wbić krążka głębiej. Oba oringi były tam gdzie powinny ale okazało się, ze zewnętrzny krążek nie jest z bakielitu. Ma inny kolor i na bakielit jest zbyt miękki. Wstawiłem więc bakielitowy oryginał bo ciasniej łożyskuje popychacz i choćby dlatego powinien być szczelniejszy (to ten krazek w kolorze brazowym; czarny to produkt wspolczesny).
Założyłem też podnożki kierowcy, pedał hamulca z linką, sruby dzwigni kierownicy i przełącznika z polerowanej nierdzewki i siodło. Fartuch na bokach siodła niezbyt mi się podoba i dodatkowo jego wycięcia nie pasują do bocznego uchwytu. Może go jakos bardziej elegancko obszyję.
Wygląd jest coraz bliższy koncowemu więc zrobiłem małą sesję zdjęciową. Jak dojdą wydechy to trzeba będzie poprosic odwiedzających wątek o przygotowanie masek spawalniczych 8).

Tjack

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
  • Jawa 634.7+Velorex562
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #321 dnia: Września 19, 2017, 17:01:16 »

Yabaman, fartuch ponizej siodla nie prezentuje sie najlepiej. Skroc go o polowe tak aby byl powyzej uchwytu bocznego. Wtedy bedzie ok. Reszta prezentuje sie na wysokim poziomie, zwlaszcza silnik i szparunki. Glosowalem bys zachowal oryginalny kolor i moj glos wygral. Pozdrawiam ze sluzbowego pobytu w Szanghaju. Wypatruje tu XingFu250 ale bez powodzenia. Setki tysiecy elektrycznych skuterow maja przewage....

Elektryczne skutery w Chinach są masą nie do pobicia

Mam problem z zaladowaniem ciekawych zdjec. Jak wroce do PL to wrzoce zdjecia.


Scaliłem posty, nie pisz posta pod postem od tego jest opcja modyfikuj.
//Blenders
« Ostatnia zmiana: Września 19, 2017, 18:36:34 wysłana przez Blenders »
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #322 dnia: Września 20, 2017, 10:28:57 »

Kupując wspołczesne częsci do Knedli trzeba się liczyć z tym, ze mogą być do kitu. Przez internet kupiłem stopkę boczną ze Słowacji (Jawa dziarsko stoi na niej gdzies na zdjęciu powyzej), a kiedy dzis rano ją zdjąłem z centralnej w celu przestawienia i postawiłem znow na bocznej to zaczęła sie ona giąć :o. Dobrze ze byłem blisko, zdązyłem motor złapać i obyło sie bez kontaktu z otoczeniem i podłozem. Nie wiem co się tam zgięło, jesli da się wyprostować, pospawać i wzmocnić to tak zrobię. Jesli nie to wpasuję tam jakąs solidną stopkę od lokalnego sprzętu a ten "originał" będę trzymał jako ozdobę.
Motor przestawiałem w celu wlania oleju (Valvoline do skrzyn motocyklowych z mokrym sprzęgłem). Metodą małych krokow, przez kilka-kilkanaście minut rano przed pojściem do pracy prawie codziennnie "coś" robię. Jutro trzeba będzie odkręcić tę nieszczęsną stopkę.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #323 dnia: Września 20, 2017, 23:25:25 »

Stopka boczna była zle pospawana ale jest do odratowania :D. Trzeba będzie wyciągnąć spawarkę.
Splanowałem przylgnię kroćca gaznika na papierze sciernym i wkręciłem "oryginalną" koncowkę przewodu oleju. Gaznik od razu lepiej wygląda.
W śrubę osi wahacza wkręciłem nierdzewną kalamitkę. Oleju nie wpuści ale smar ze smarownicy jak najbardziej.

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1474
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #324 dnia: Września 21, 2017, 10:50:51 »

tak wykonane detale cieszą oko :D
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 33   Do góry