Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 21:37:20
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: problem z silnikiem, stuka, pali na jednym cylinrze.  (Przeczytany 11756 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

plaz13

  • Gość
Odp: problem z silnikiem, stuka, pali na jednym cylinrze.
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 18, 2010, 18:51:45 »

No jeśli chodzi o mój problemik, to podłącze się do samochodu to może się wyjaśni. Jak nie to oczywiście pogrzebie przy kabelkach, choć na drodze cewka świeca na pewno wszystko gra, sprawdzę ładowanie i zrobię wszystko z Waszych porad i napiszę jak poszło.
Chciałem podziękować za tak szybkie i liczne odpowiedzi:)
Zapisane

Huberth

  • Gość
Odp: problem z silnikiem, stuka, pali na jednym cylinrze.
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 18, 2010, 19:59:29 »

Moja CZ tez nie ma ladowania i cos stuka w prawym cylindrze i do tej pory nie wiem co to jest.

I co to wnosi??
« Ostatnia zmiana: Stycznia 18, 2010, 20:06:06 wysłana przez Jawsim »
Zapisane

radzisz

  • Gość
Odp: problem z silnikiem, stuka, pali na jednym cylinrze.
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 22, 2010, 07:39:30 »

Witam!
Przeglądnąłem forum i podsunęło mi kilka pomysłów na to co mogę sprawdzić, ale jednak napiszę o problemie:
Motor u poprzedniego właściciela działał w porządku, przejechał trasę ok 20 km i wszystko było w porządku.
Tuż przed domem nawalił i od tamtego czasu same problemy.
Pali na jednym garku (prawym), na lewym chwyta, jak pochodzi to jest okej, ale tylko na wolnych obrotach. Dodanie gazu=gaśnie lewy gar. Co gorsza gdy łapie, w silniku stuka dość solidnie. Pytałem się sąsiada/mechanika i jak posłuchał powiedział, że to łożysko na wale. Ale dlaczego stuka gdy łapie? Aha i jeszcze stukanie nasila się gdy silnik się nagrzeje. Czasami nawet nie stukał, zdarzało się, że chodził dobrze przez jeden dzieñ.
¦wiece są zalane, bardziej ta z prawego garka co wydaje mi się dziwne.
Kilka faktów: w ga¼niku ktoś kombinował, to coś w co wchodzi iglica jest spiłowane, ogólnie z ga¼nika cieknie paliwo na zewnątrz, tam gdzie filtr paliwa, "zaokrąglone" są dziurki z komory pływaka, dysza chyba w porządku. Regulator napięcia (to w lewym boczku) to coś dziwnego aluminiowego przyklejonego klejem na gorąco, kable to istny gąszcz, pomieszanie z poplątaniem, nie ma bezpiecznika, trombika i kierunkowskazów z tyłu. Styki przerywacza przeczyściłem w miarę możliwości, ale są nieco styrane... Aha: świece są nowe, takie same na których jechała wcześniej, i miały wtedy dobry kolor. Iskra po różnych czyszczeniach kabli jest super, na obu świecach. Jak się zapali światła to przygasa.
Głowice są splanowane.... cylindry ponoć po szlifie, nowe tłoki (poprzedni właściciel to robił).

Tak więc mam pytanie, czy stuki mogą być spowodowane zapłonem? Czy tłok może uderzać w głowice...?
Spróbuję jeszcze dać na odwrót cewki, ale to stukania na pewno nie rozwiąże... Może dać inne wyprzedzenie zapłonu w związku z tymi głowicami? zapłon ustawiam suwmiarką, szczelinomierzem i żaróweczką:)
No i na koniec powiem, że nie jestem nazbyt doświadczony w związku z naprawami silnika.
pozdrawiam
     Miałem taki sam problem ,tylko z prawym cylindrem.Okazało się że przepalił mi się kabel na wirniku alternatora(lutowałem na nowo).I o dziwne prawy przerywacz był mocniej zużyty od lewego,akumulator został wymieniony na nowy(okazało się że nie trzymał) wraz z przerywaczami.Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy
Zapisane

plaz13

  • Gość
Odp: problem z silnikiem, stuka, pali na jednym cylinrze.
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 23, 2010, 17:55:35 »

No!
Potrzebowałem do tego dwóch dni ażeby to wyczaić, dlatego wcześniej nie napisałem.
No więc rozwiązanie problemu okazało się zadziwiająco proste. Jak się rozpoczyna przygodę z tymi sprzętami to do niektórych rzeczy trzeba dojść samemu chyba. To była wina świec, choć były nowe (takie na których chodziła wcześniej), gdy podmieniłem jedną to chodziła na jednym pyrkała na drugim, wymieniłem obydwie - chodzi jak marzenie. Były w niej takie z trzema elektrodami ngk, dałem za nie majątek, teraz wkręciłem iskry no i gra.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi, przynajmniej dzięki tym świecom ustawiłem zapłon, wyczyściłem ga¼nik, przeczyściłem wszystkie styki jakie znalazłem i odkryłem bezpiecznik! Co prawda przepalony ale mój zapobiegliwy poprzednik przylutował drucik zamiast zmieniać.
Zmierzyłem też napięcie, i gdy motor pracuje to jest w zakresie 12,0-12,6V, wystarczy? Sam, akumulator utrzymuje koło 11,9V, więcej nie chce. Kontrolka ta czerwona na położeniu 0 w stacyjce nie świeci nigdy, na reszcie mruga po wł zapłonu, gdy motor chodzi to gaśnie, ew trzeba dodać gazu:)
Także wszystko gra i buczy. Tylko szkoda że tak zimno na zewnątrz:)
pozdrawiam
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: problem z silnikiem, stuka, pali na jednym cylinrze.
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 23, 2010, 18:47:41 »

no w sumie nawet mi to do głowy nie przyszło a zdarzyło mi się ;D myślałem że mi się zapłon przestawił . sprawdzam iskrę , iskra by konia zabiła . myślałem , myślałem aż w koñcu zmieniłem świecę i się wyjaśniło  :> 
Teraz trzeba wyciąć wartościowe treści posta i zostawić dla potomnych  ;)
Zapisane
    Status GG

GROM

  • Gość
Odp: problem z silnikiem, stuka, pali na jednym cylinrze.
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 23, 2010, 19:22:51 »

Cytuj
Zmierzyłem też napięcie, i gdy motor pracuje to jest w zakresie 12,0-12,6V, wystarczy? Sam, akumulator utrzymuje koło 11,9V, więcej nie chce.
za mało masz, coś jeszcze nie tak, możliwe że masz ¼le połączony alternator z prostownikiem (zamienione fazy z oznaczeniami X,Y,Z) zobacz też do szczotek czy dobrze stykają
gdy motor pracuję powinno być do 14V, a akumulator powinien trzymać prąd na poziomie 12V do 12.5V

Fazy można zamieniać do woli nie ma to wpływu na ładowanie , stąd projektanci nie przewidzieli różnych kolorów kabli tych faz , Powtarzam nie ma to żadnego wpływu na ładowanie. Po pomiarach widać że napięcie ładowania za słabe ale przy jakich obrotach był pomiar?
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: problem z silnikiem, stuka, pali na jednym cylinrze.
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 23, 2010, 19:27:44 »

ja bym sprawdził w prostowniku te 3 aluminiowe druty bo one lubią sie odlutować;p a co do tych świec to myślałem ze to już zrobiłeś i jesteś pewny , ładowanie ma być około 14V - 14,4V
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

plaz13

  • Gość
Odp: problem z silnikiem, stuka, pali na jednym cylinrze.
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 23, 2010, 19:34:17 »

O właśnie jeszcze jedno pytanie:
Te świece co wkręciłem, to takie zwykłe, te co były wcześniej to takie z długim gwintem.
Czy to nie przeszkadza?
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: problem z silnikiem, stuka, pali na jednym cylinrze.
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 23, 2010, 19:36:37 »

na tych długich jak byś nie opiłował gwintu to by się tak nagar na niej odłożył że byś jej nie wykręcił , przy dobrych wiatrach z gwintem z głowicy  ;)
Zapisane
    Status GG

GROM

  • Gość
Odp: problem z silnikiem, stuka, pali na jednym cylinrze.
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 23, 2010, 19:39:14 »

Załóż z krótkim gwintem  gwint co wystaje zajdzie ci nagarem i będziesz głowice zdejmował żeby tą świecę wykręcić, takie moje zdanie , poza tym gustaw słusznie zauważył że podałeś wcześniej że tak się dzieje na nowych świecach , więc warto wyciągnąć z tego wnioski i następnym razem rzetelniej opisywać szkoda twojego i naszego pisania i gdybania. Bones nie dziwne bo do tłoka nie dostaje od dlatego.
Zapisane

plaz13

  • Gość
Odp: problem z silnikiem, stuka, pali na jednym cylinrze.
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 23, 2010, 19:42:07 »

Bo tak się działo na nowych świecach, teraz dałem po prostu inne -nie nowe.
z długim gwintem były, teraz są z krótkim. Czy nie mam dłuższego gwintu w głowicy i czy teraz nie będzie mi się tam zbierał nagar o to mi chodziło. Odkręcałem raz głowicę, ale nie zastanawiałem się czy gwint jest dłuższy czy krótszy, bo wtedy to akurat pokichały mi się strony i wkręcałem świece zamiast odkręcać...
« Ostatnia zmiana: Stycznia 23, 2010, 19:46:57 wysłana przez plaz13 »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
3925 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 10, 2007, 10:05:42
wysłana przez Jawsim
13 Odpowiedzi
5200 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 12, 2009, 20:16:44
wysłana przez patrykcz350
10 Odpowiedzi
5936 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 18, 2012, 10:57:41
wysłana przez mostasz
34 Odpowiedzi
9728 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 12, 2015, 18:47:22
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
10 Odpowiedzi
2860 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 08, 2018, 11:21:09
wysłana przez azbescik2