Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 21:37:35
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Stuka i stuka! już mam dość..  (Przeczytany 9729 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zales247

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Jawa Ts 350 89'
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #25 dnia: Kwietnia 01, 2015, 13:53:20 »

Nie przeżywaj tak tych stuków bo zwariujesz a to tylko stary motocykl. Jeździj moto a docierając stosuj się do zaleceń kolegów. Większość stuków powinno się z czasem wyciszyć. To normalne w takich silnikach że coś stuknie w szczególności jak jest zimny. Po to właśnie daje się celowo luzy podczas składania na rozszerzalność cieplną żeby po nagrzaniu silnika nie zrobiło się za ciasno. Jak jest silnik zimny może coś delikatnie się odezwać. Trzeci bieg u mnie też wyje. Tryby tak się pewnie dotarły i tak zostanie.

Dzięki! Pójdę tym tropem i nie będę już za dużo nasłuchiwał, bo wpadnę w paranoje  :D
Zapisane
    Status GG

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #26 dnia: Kwietnia 01, 2015, 15:13:32 »

Każda jawa i Cz pracuje na 3 biegu tak samo, wynika to z konstrukcji skrzyni. moja 350-tka z 56r też tak pracuje ;)
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Jajawacz350

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #27 dnia: Kwietnia 01, 2015, 17:46:08 »

Dzieki za wszystkie wypowiedzi dotyczace mieszanki  :) teraz bardziej interesuja mnie te stuki. Ktos ma jakis pomysl na to? :) i jak jest z tym 3cim biegiem?
    Ja mam "żeliwniaka i z tym 3 biegiem jest tak samo - od zawsze tak samo!-- WYJE!  i zawsze wył , konstrukcja skrzyni biegów- a mianowicie prędkość wałka pośredniego i jego obciążenie powoduje to wycie, na 4 masz już bezpośrednio i jest zero tego efektu.
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #28 dnia: Kwietnia 01, 2015, 20:24:16 »

Dzieki za wszystkie wypowiedzi dotyczace mieszanki  :) teraz bardziej interesuja mnie te stuki. Ktos ma jakis pomysl na to? :) i jak jest z tym 3cim biegiem?
    Ja mam "żeliwniaka i z tym 3 biegiem jest tak samo - od zawsze tak samo!-- WYJE!  i zawsze wył , konstrukcja skrzyni biegów- a mianowicie prędkość wałka pośredniego i jego obciążenie powoduje to wycie, na 4 masz już bezpośrednio i jest zero tego efektu.

Obciążenie to jedno ,a drugie to proste zęby przekładni. W PF 126p pierwszy bieg był też na prostych zębach i też podobnie śpiewał. W Warszawach,Żukach,Nysach zresztą było to samo.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #29 dnia: Kwietnia 01, 2015, 21:12:54 »

W cieniasie też wyje  :P
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

maciek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 89
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #30 dnia: Kwietnia 01, 2015, 22:25:40 »

Tak jak wsteczny w każdym aucie. Jest na prostych zębach.
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #31 dnia: Kwietnia 01, 2015, 22:52:28 »

1:30 to zdecydowanie za tłusto, polecam 1:50, instrukcja z roku ok. 2000 zaleca 1:50 na dotarcie, później 1:60, ale bałem się aż tak zmniejszać dawkę dla mojego rupiecia.
Ile  :o
Dla 638 na dotarciu jest 1:30 po dotarciu 1:40
Kiedy odbierałem cylindry po szlifie polecono mi aby lać nawet 1:20 i tak też robiłem przez pierwsze 500km,potem przeszedłem na 1:30.
Iglica na najniższy rowek(czyli iglica najwyżej) niech się leje byle nie zatarło.

Jeśli używasz miksolu lub lux 10 to tak, ale lepszych olejów już nie trzeba lać tak dużo.
Jeżdżę na półsyntetycznym mimo to utrzymuję 1:40
Teraz mam zrobione niewiele ponad 1500 więc jeszcze nie będę zmiejszał dawki oleju.Holger kiedyś pisał że jeździ na 1:50 i na nowych olejach tak można.Jak zrobię kilka tyś to zmiejszę ilość oleju.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #32 dnia: Kwietnia 01, 2015, 22:56:05 »

Panowie powtarzam któryś raz z rzędu - nie można zmniejszać dawki oleju. Kiedyś byłem młody i głupi - zacząłem jeździć na oleju husqvarny - zielonym. Po 10 tyś miałem progi na cylindrach...
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #33 dnia: Kwietnia 01, 2015, 23:14:27 »

Tak jak wsteczny w każdym aucie. Jest na prostych zębach.

Tu to akurat wycie jest spowodowane dodatkowo wysokimi obrotami koła zębatego wstecznego biegu (trzecie koło).
Często jednak jest to przekładnia o zazębieniu skośnym.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #34 dnia: Kwietnia 12, 2015, 18:47:22 »

Bimberpołudnie - przeglądałem kilka takich starszych sprzętów na olejach do pił. Chyba mixol lepiej je zabezpiecza....

Co do stuków - czy ty przypadkiem nie masz spalania stukowego? U mnie podczas odpalania też pojawiają się stuknięcia. Kilka razy postuka i się kończy. Nie walczę z tym,bo już wszystko,co się dało to zmieniłem/wyregulowałem/sprawdziłem.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
4 Odpowiedzi
4450 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 11, 2006, 22:47:39
wysłana przez bryllu
35 Odpowiedzi
11756 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 23, 2010, 19:42:07
wysłana przez plaz13
26 Odpowiedzi
13101 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 19, 2012, 11:59:38
wysłana przez Don1993
21 Odpowiedzi
7419 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 09, 2012, 00:21:44
wysłana przez pit
2 Odpowiedzi
1674 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 29, 2019, 07:43:39
wysłana przez azbescik2