Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 18, 2024, 02:32:45
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Stuka i stuka! już mam dość..  (Przeczytany 9733 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zales247

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Jawa Ts 350 89'
Stuka i stuka! już mam dość..
« dnia: Marca 23, 2015, 13:23:30 »

Hej!

Od razu do tematu. Mianowicie:

W silniku wszystko wymienione na nowe, dosłownie wszystko.
Po odpaleniu na zimnym silniku jest ok. Ładnie słychać tylko bas wydechów i delikatnie kręcący się łańcuszek sprzęgłowy. Chwila jak motocykl się rozgrzeje / pomajtam sprzęgłem zaczyna coś stukać.
Sprawdzałem już kosz - jest dokręcony, sprzęgło złożone tak jak należy, skrzynia na 100% założona odpowiednio, łańcuszek nowy w osi, O-ring sprzęgła nowy, wszystko wyregulowane i ustawione.  Przy ruszaniu występuje szarpanie (chociaż nie zawsze, raz jest a raz go nie ma). No i ewenement, stuki są jak sprzęgło nie jest wciśnięte, a jak wcisnę sprzęgło to stuki cichną.
Gdzie szukać problemu?

Myślałem, że może tarcze się sklejają czy coś, ale wymieniłem i tarcze i olej i nic...

Może ktoś już miał taki problem? Boje się z tym jeździć, bo to nie jest naturalne. No i wiadomo, jak się silnik rozgrzeje i zaczyna stukać delikatnie to biegi ciężej wchodzą.
Zapisane
    Status GG

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 23, 2015, 13:27:08 »

Sprzęgło ci stuka
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 23, 2015, 13:34:43 »

W jakiej kolejności masz poskładane sprzęgło? Tzn. Co masz położone na oringu? Tarczę cierną czy przekładkę metalową?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

zales247

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Jawa Ts 350 89'
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 23, 2015, 13:35:17 »

Oring>Przekładka>Tarcza itd. :)
Zapisane
    Status GG

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 23, 2015, 13:37:28 »

A kosz luzów na boki nie ma?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 23, 2015, 14:34:30 »

Sprzeglo wymien i zobacz. Moze byc tez niestety skrzynia biegow (krzywe prowadnica wodzikow lub wodziki).

zales247

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Jawa Ts 350 89'
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 23, 2015, 16:09:57 »

Sprzeglo moze i stula ale gdzie?

Kosz sprzeglowy sztywno siedzi na tulei.
Prowadnica wodzikow i wodziki nowe czeskie kute, automat zmiany biegow nowy czeski, skrzynia oryginalna uzywana w bdb stanie, wszystkie lozyska nowe.


Ma ktos jeszcze jakies pomysly gdzie szukac problemu??
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2015, 10:39:10 wysłana przez zales247 »
Zapisane
    Status GG

zales247

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Jawa Ts 350 89'
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 24, 2015, 16:11:35 »

Dzisiaj po raz 1000 otworzylem lewy dekiel dotykalem krecilem szarpalem i nic wszystko ladnie sztywno siedzi -.- nie mam pomyslow..
Zapisane
    Status GG

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 24, 2015, 16:44:58 »

Szarpanie może pochodzić od sprzęgła, ten model słynie z takich zachowań. Dobrze byłoby mieć kompletny kosz na podmianę by wykluczyć jedno z potencjalnych miejsc stukania. Może rozbierz ten kosz i złóż ponownie. Czasem w takim szaleństwie jest metoda.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 24, 2015, 17:26:48 »

Wymień "stukacza" na sprzęgło od 634. Choćby używane w dobrym stanie.
Potem, być może podziękujesz za dobrą radę.
Zapisane

zales247

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Jawa Ts 350 89'
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 24, 2015, 23:43:10 »

Z tym sprzęgłem i tak się czaiłem żeby zmienić na te od 634.

No i jak wyczaiłem tak zrobiłem, sprzęgło kompletne zamówione.
Dam znać czy da to jakiś efekt.


Zapisane
    Status GG

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 25, 2015, 00:04:37 »

Jak pochylasz motocykl na lewą stronę, np.stawiając na boczną stopkę, to stukanie wzmaga się?
Jeśli tak, to miałem podobnie i przejeździłem na tym sporo kkm i nic się nie stało.
Do dziś nie wiem o co chodziło. Żadnych śladów zużycia, żadnych luzów... a postukiwało.
Można śmiało nawijać km...

Zapisane

zales247

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Jawa Ts 350 89'
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 25, 2015, 00:57:25 »

Rano sprawdze, ale najbardziej meczy te szarpanie przy ruszaniu i nie raz gorzej biegi wchodza jak postuka to "cos" :d
Zapisane
    Status GG

zales247

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Jawa Ts 350 89'
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 27, 2015, 00:20:24 »

No i mam! Sprzęgło od 634 zamontowane, tarcze naoliwione wszystko zmontowane, zalane świeżym olejem.
I teraz:

-Biegi wchodzą gładko
-Stukanie od strony sprzęgła ustało
-Brak tych durnych szarpnięć przy ruszaniu

Ale:

-Pojawiły się stuki podczas jazdy mianowicie od strony prawej, na luzie i biegu nic nie słychać, ale jak już jadę to zaczyna stukać. Wydaje mi się, że to może łańcuch o osłonę walić.

Co o tym sądzicie?

Dziękuję wszystkim za cenne rady! TereSka już coraz bliżej jazdy!
Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 27, 2015, 07:32:17 »

Osłona raczej regularnie "szumi", jedyni co możesz zrobić, to sprawdzić naciąg łańcucha. Łańcuch może stukać (skakać) jeśli masz już zużyte koła zębate i nierównomirnie wyciągnięty łańcuch.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 27, 2015, 08:07:29 »

Jak ci się wydaje, ze stuka łańcuch w osłonie - trzeba ją zdjąć i przejechać się
Zapisane

zales247

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Jawa Ts 350 89'
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 31, 2015, 23:29:57 »

Na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak:

Motocykl ma założone kompletne sprzęgło od 634 o czym pisałem już wyżej, nie ma szarpania, ślizgania, ciągnięcia czy innych niepokojących zjawisk. Ucichły stuki od strony sprzęgła.

Co do moich podejrzeń o stukającą osłonę faktycznie, była delikatnie za daleko wsunięta i stukało ( nie szumiało) teraz jest tak jak powinna być, ale nadal zostały mi stuki przy ruszaniu, jeździe.

Co zaobserwowałem:

Stuki występują tylko na zimnym silniku ( na zupełnie zimny i na jeszcze nie nagrzany do odpowiedniej temperatury )
Stuki cichną gdy motocykl dobrze się rozgrzeje, wtedy wszystko pracuje ładnie.

Dalej jest te wrażenie uruchamiającego się silniczka elektrycznego przy 3-cim biegu, ale to wydaje mi się spowodowane obciążeniem.
I przy okazji zapytam... Leje mieszankę 1:30, Śruba od mieszanki odkręcona na 1 obrót, Iglica na środku Czy dobrze jest dobrane wszystko? Bo za mną jest kopciuszek, a z wydechów aż leci :D
Dodam, że mam VAPE. Oczywiście moto na dotarciu  8)

Pozdrawiam!
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 01, 2015, 07:19:40 »

1:30 to zdecydowanie za tłusto, polecam 1:50, instrukcja z roku ok. 2000 zaleca 1:50 na dotarcie, później 1:60, ale bałem się aż tak zmniejszać dawkę dla mojego rupiecia.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 01, 2015, 08:31:28 »

1:30 to zdecydowanie za tłusto, polecam 1:50, instrukcja z roku ok. 2000 zaleca 1:50 na dotarcie, później 1:60, ale bałem się aż tak zmniejszać dawkę dla mojego rupiecia.
Ile  :o
Dla 638 na dotarciu jest 1:30 po dotarciu 1:40
Kiedy odbierałem cylindry po szlifie polecono mi aby lać nawet 1:20 i tak też robiłem przez pierwsze 500km,potem przeszedłem na 1:30.
Iglica na najniższy rowek(czyli iglica najwyżej) niech się leje byle nie zatarło.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 01, 2015, 08:43:07 »

1:30 to zdecydowanie za tłusto, polecam 1:50, instrukcja z roku ok. 2000 zaleca 1:50 na dotarcie, później 1:60, ale bałem się aż tak zmniejszać dawkę dla mojego rupiecia.
Ile  :o
Dla 638 na dotarciu jest 1:30 po dotarciu 1:40
Kiedy odbierałem cylindry po szlifie polecono mi aby lać nawet 1:20 i tak też robiłem przez pierwsze 500km,potem przeszedłem na 1:30.
Iglica na najniższy rowek(czyli iglica najwyżej) niech się leje byle nie zatarło.

Przez 500 km stosowałem 1:20, do 1500 km 1:30, a później 1:50 i nic się nie dzieje, oprócz pozbycia się duszących kłębów niebieskiego dymu. Olej syntetyczny castrola. W trakcie dotarcia bezkompromisowe pilnowanie temperatury silnika i to wszystko.

Przez pewien czas używałem paliwa zaprawionego olejem w stosunku 1:60. Wyjeździłem 5 - 6 zbiorników i nie zaobserwowałem negatywnych skutków. Po prostu bałem się używania tak ubogiej mieszanki i wróciłem do 1:50. Ale ponownie rozważę 1:60.

P.S. Nie osiągam maksymalnych prędkości trzymając 90 - 100 max.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

avanti

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • CZ forever
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 01, 2015, 10:14:09 »

No to jak już wątek poszedł w stronę smarowania mieszanki, to czy te proporcje maja sie też do CZ350 1986r? stara instrukcja mówi 1:33, ale oleje wtedy inne były. DZiś leję 1:40 orlenowskiego semisyntetyka. Czy Castrol lub inny, ale syntetyk byłby tu lepszy?
Zapisane
Jawa 23 Mustang 1972 
CZ-350 1985
Moto Guzzi Nevada
Moto Guzzi Breva 750 ie

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 01, 2015, 10:28:58 »

W CZ z 1985 roku również stosuję 1:50 i to właśnie ona była testerką mieszanki 1:60. Nic złego się nie stało, aczkolwiek zaznaczam, że nie katuję motocykli, nie przegrzewam, nie czepiam kosza ani przyczepki i najczęściej podróżuję solo. Jeśli chodzi o olej to tylko castrol syntetic do łodzi 2T.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 01, 2015, 12:13:04 »

1:30 to zdecydowanie za tłusto, polecam 1:50, instrukcja z roku ok. 2000 zaleca 1:50 na dotarcie, później 1:60, ale bałem się aż tak zmniejszać dawkę dla mojego rupiecia.
Ile  :o
Dla 638 na dotarciu jest 1:30 po dotarciu 1:40
Kiedy odbierałem cylindry po szlifie polecono mi aby lać nawet 1:20 i tak też robiłem przez pierwsze 500km,potem przeszedłem na 1:30.
Iglica na najniższy rowek(czyli iglica najwyżej) niech się leje byle nie zatarło.

Jeśli używasz miksolu lub lux 10 to tak, ale lepszych olejów już nie trzeba lać tak dużo.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

zales247

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Jawa Ts 350 89'
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 01, 2015, 12:27:43 »

Dzieki za wszystkie wypowiedzi dotyczace mieszanki  :) teraz bardziej interesuja mnie te stuki. Ktos ma jakis pomysl na to?:) i jak jest z tym 3cim biegiem?
Zapisane
    Status GG

DZIUK

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 269
  • Jawa 638-X, Jawa 638-7
Odp: Stuka i stuka! już mam dość..
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 01, 2015, 13:06:51 »

Nie przeżywaj tak tych stuków bo zwariujesz a to tylko stary motocykl. Jeździj moto a docierając stosuj się do zaleceń kolegów. Większość stuków powinno się z czasem wyciszyć. To normalne w takich silnikach że coś stuknie w szczególności jak jest zimny. Po to właśnie daje się celowo luzy podczas składania na rozszerzalność cieplną żeby po nagrzaniu silnika nie zrobiło się za ciasno. Jak jest silnik zimny może coś delikatnie się odezwać. Trzeci bieg u mnie też wyje. Tryby tak się pewnie dotarły i tak zostanie.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
4 Odpowiedzi
4450 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 11, 2006, 22:47:39
wysłana przez bryllu
35 Odpowiedzi
11758 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 23, 2010, 19:42:07
wysłana przez plaz13
26 Odpowiedzi
13101 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 19, 2012, 11:59:38
wysłana przez Don1993
21 Odpowiedzi
7422 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 09, 2012, 00:21:44
wysłana przez pit
2 Odpowiedzi
1676 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 29, 2019, 07:43:39
wysłana przez azbescik2