Wolna Strefa Jawa - CZ

Inne => Nasz Garaż => Wątek zaczęty przez: Spaceman164 w Sierpnia 09, 2023, 22:14:18

Tytuł: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Sierpnia 09, 2023, 22:14:18
Cześć. Marzenie się spełniło. Cezeta kupiona za 4400zł. W prawym boczku był komplet oryginalnych kluczy z pokrowcem i pompka. Cezeta ma 7157km jeździ pali, tylko ma problem z ładowaniem. Stan myślę dosyć ładny. Dźwięk niesamowity hehe. Zarejestrowana oczywiście numery wszystko się zgadza. Przywieziona aż z Łodzi. Mam tu takie pytanie. Chciałbym wsadzić zapłon CDI od turbozabytków bo ustawianie platynek mimo, że mam czujnik i multimetr było katorgą. Czy CDI będzie dobre? mam W ogarku CDI więc myślę, że to dobre rozwiązanie. Instalacja oczywiście 6V siedzi.
Film z pracy
https://www.youtube.com/watch?v=OZuLYq-nLmI (https://www.youtube.com/watch?v=OZuLYq-nLmI)
https://www.youtube.com/watch?v=gnTafY2uAQk (https://www.youtube.com/watch?v=gnTafY2uAQk)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Sierpnia 09, 2023, 22:19:04
Gratulacje!

Maszyna ma potencjał. Ważne że kwity są i jest na pierwszy rzut oka kompletna. Co do prądów to zakładaj CDI. Będziesz zadowolony.

Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Sierpnia 09, 2023, 22:34:05
Dzięki :) Jutro chyba zamówie CDI od Turbozabytków. Kurde 6V to mało hehe i z ładowaniem ma problem. A ustawianie platyniarzy zajęło mi od 9:00 rano do 19:00. Ale ważne, że działa. Ten dźwięk to coś pięknego. Wygodna bardzo. Montował ktoś od nich zapłon? https://turbozabytki.pl/produkt/kompletny-zestaw-cdi-jawa-350-634-cz-350-472-5-zamiennik-pradnicy-6v/ (https://turbozabytki.pl/produkt/kompletny-zestaw-cdi-jawa-350-634-cz-350-472-5-zamiennik-pradnicy-6v/)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Sierpnia 09, 2023, 23:19:24
Ja osobiście nie mam od nich CDI ale wiem, że wiele osób z forum (i nie tylko) na tych zestawach jeździ i jest ok. Także zamawiaj śmiało
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Sierpnia 09, 2023, 23:34:17
Zamówiłem przed chwilą. Zabolało portfel, no ale cóż. Jeszcze poczytam o CDI co nieco i może ktoś się tu odezwie kto ma. W weekend bym może zaczął montować. A jak nie to zawsze mam 14 dni na zwrot.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: STÓWA w Sierpnia 10, 2023, 04:41:18
Ja mam ten zapłon od turbozabytki. Co prawda jeżdżę bardzo mało ale w pierwszym sezonie po remoncie zaliczyłem na tym zapłonie trasę Tarnobrzeg - Borowskie Wypychy i z powrotem . Nic złego się nie stało. Nie wiem czy coś ulepszyli w tych zapłonach ale ja mam wersję że przy montażu magneta trzeba było trochę kombinować  bo kołek ustalający w wale nie trafiał w miejsce na niego przeznaczone w magnecie.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: rasmusen1 w Sierpnia 10, 2023, 06:41:02
Ja też zakładam od turbo. Zaplony są ok teraz w zestawie jest jeszcze moduł kontrolki ładowania tak że bedziesz wiedzial że ładuje. Jedynym mankamentem jest to że trzeba podebrać taki nadlew w pokrywie bo trze wirnik, 5 minut roboty i bedziesz zadowolony
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: WujoWojtas w Sierpnia 10, 2023, 07:02:00
Gratulacje! Fajnie ze się udało kupić, wygląda sensownie :) powodzenia :)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: broda w Sierpnia 10, 2023, 08:46:51
Ja też kładłem od nich cdi- w sumie obyło się bez większych problemów, choć coś tam zawsze trzeba dopasować. Jest spoko instrukcja to ogarniesz. Żarówki musisz mieć na 12V, ale stary klakson powinien dać radę. U mnie po wymianie klosza i przejściu na żarówkę H4 w końcu jest przednie światło. Co do zakupu to bardzo ładna sztuka, kupowałeś z ogłoszenia czy ktoś dał Ci cynk prywatnie?
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Sierpnia 10, 2023, 09:08:00
Dzięki:) A dostałem cynk od takiego jednego tutaj na forum hehe. Gdyby nie on to bym nie wiedział. CZ jest w fajnym stanie. Zapłon, kosmetyka i regeneracja zawieszenia i można jechać myślę. Silnik może za rok by się zrobiło dla pewności. W ogarze miejsce na klin w magnecie też było w złym miejscu, więc by mnie to chyba nie zdziwiło. Chcę mu zalać zielonego Stihla bo jeździł na mixolu, ale najpierw ponoć trzeba wyczyścić kanały wydechowe i rury żeby nagarem się nie zawaliło. A do demontażu oryginalnego wirnika potrzeby mi ściągacz, czy wystarczy sama śruba m8?
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: elkinio w Sierpnia 10, 2023, 09:21:09
tak na moje oko to "będzie Pan zadowolony". Gratuluję zakupu
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: krzysiek98 w Sierpnia 10, 2023, 09:41:09
Łyżka dziegdziu - niestety pośpiech nie popłaca, a jedyną zaletą tego zestawu jest to, że działa. Niestety źle się dzieje że w masowej świadomości termin "CDI" rozbił się na wszystko, oprócz jego rzeczywistego znaczenia czyli skrótowca oznaczającego układ zapłonowy gdzie energia gromadzona jest w kondensatorze. Ten konkretny zestaw który kupiłeś to prądnica z magnetem od chińskich 125 oraz standardowy chiński moduł AC CDI(zasilany z osobnej cewki w prądnicy) zasilający dwie cewki. I tego się obawiam - przerabiałem taki zestaw do jednocylindrowca, z tylko jedną cewką i iskrą co pełny obrót wału, a nie co pół - czyli ze sporo dłuższym czasem ładowania. Iskra na niskich obrotach była bardzo słaba, pomijając to że te moduły mają mały kondensator to przełożenie cewki w tych prądnicach jest prawdopodobnie zbyt małe, bo silniki w których jest to oryginalnie montowane to jednocylindrowe czterosuwy pracujące na wyższych obrotach. To jest jedna wada. Druga wada to paradoksalnie zbyt mocna prądnica, która obciąża silnik znacznie bardziej niż oryginalna(czy też alternator z Jaw 12V), zwiększając spalanie - uwzględniając słabszą iskrę i gorsze przepalanie mieszanki w ETZ 150 była to różnica rzędu 1l/100km, w CZ będzie podobnie. To jest też przede wszystkim kwestia tego że prądnicy z magnesami stałymi nie da się regulować, więc pracuje ona cały czas na pełnej mocy, a regulator napięcia stanowi sztuczne obciążenie. Dlatego zresztą też lepszym rozwiązaniem przy takich prądnicach jest osobna sekcja zasilania światła i osobna ładowania akumulatora, ale to już temat na inną rozmowę. Dużo lepszym z technicznego i użytkowego punktu widzenia zestawem z magnetem do tych silników jest VAPE, przede wszystkim dlatego że jest stricte zaprojektowany pod te silniki, niestety kosztuje dwa razy tyle ale niestety, coś za coś. A tak na szybko i tanio, można sytuację uratować zakładając standardowe chińskie moduły DC CDI(20-30zł sztuka), od razu po jednym na cewkę(a nie dwie cewki z jednego), z tego co słyszałem to niektóre manufaktury "zapłonów CDI" na zamówienie taką opcję już oferują. Trochę drożej, możnaby poeksperymentować z bateryjnym cewkomodułem VAPE od zestawu Z04, z tego co widziałem koło 300 zł nowy kosztuje. W sumie to byłby ciekawy eksperyment, jakbyś kiedyś chciał to na moim module możemy sprawdzić, impulsator od VAPE i od chińczyka to powinno być to samo. A tak to najważniejsze że pacjent ma papiery, bo to jest punkt wyjścia. Dopóki silnik działa i nie jest wyraźnie osłabiony, nie tłuką się łożyska to lepiej nie ruszać. Olej jak było jeżdżone na mixolu to najlepiej jakiś inny mineralny tylko lepszy, wydechy zawsze profilaktycznie można wyczyścić, a nawet trzeba. A wirnik tak, zdejmuje się go wkręcaniem śruby. Potem magneto od chińczyka też zdejmiesz śrubą, ale wygodniej będzie się w ściągacz zaopatrzyć
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Makaron w Sierpnia 10, 2023, 10:20:39
Brawo Krzysiek. W końcu rzeczowa informacja na temat zaplonów CDI. Rozkładaliśmy na atomy  z kolegą zapłon CDI w jego wsk 175 kobuz i mieliśmy mieszane uczucia co do jakości, myśli autora i ceny. Są plusie i minusy tych ukladów. Ale rzeczowej wiedzy mało. Są zwolennicy i przeciwnicy. Ci co chwalą i ci którzy krytykują. Ale dobrze poruszyć temat i dowiedzieć się więcej od mądrzejszych ludzi. Ps. Krzysiu pogoda się klaruje może pogonimy voś?
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: xepher w Sierpnia 10, 2023, 12:01:04
Gratulacje zakupu. A co do CDI o turbozabytkow, montowałem tego już dziesiątki, do różnych motocykli i polecam. Przy całej jego chinskosci chodzi to zacnie, jak ktoś nie lubi platynek to polecam to rozwiązanie. Dużym plusem jest obsługa posprzedazowa, w razie problemów zawsze pomogli. Co do spalania to się nie zgodzę, jeździłem knedlami z platynami i CDI od turbozabytkow i nie stwierdziłem różnicy.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: rasmusen1 w Sierpnia 10, 2023, 12:07:53
Zgadzam się z Xepherem. Na dzień dzisiejszy turbozabytki to chyba jedyna altrnatywa dla drogiego vape, z najlepszym wsparciem posprzedażowym
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: krzysiek98 w Sierpnia 10, 2023, 12:59:54
Nie chcę uchodzić za niewiadomo jakiego eksperta bo nim nie jestem, są na tym forum ludzie z dużo większą wiedzą od mojej. Ale tak czy tak, zestawy "Turbozabytki" mają dwie zalety - w ogóle działają, oraz mają porządnie zrobione przewody dzięki czemu nie rozlatują się same z siebie. A tak to cały czas jest tam masa rzeczy, które można poprawić i dalej będzie to wiele tańsze niż VAPE, które jest od początku skonstruowane lepiej. Osobiście na takim zestawie, tyle że prawdopodobnie pochodzącym z manufaktury węgierskiej albo jakiejś mniej popularnej naszej zrobiłem w rok 7000 km na ETZ 150, i wtedy zacząłem interesować się tematem układów zapłonowych - bo cały czas coś się działo...
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: rasmusen1 w Sierpnia 10, 2023, 13:12:15
krzysiek98, firma cały czas sie rozwija. Przede wszystkim jest nasza. Dobrze że wogóle chce im sie to robic. I tak jak pisalem wcześniej ,wsparcie jest super.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Sierpnia 10, 2023, 19:50:02
Odnośnie większego spalania na CDI to również się nie zgodzę. Mam co prawda zestaw od SofchJanka i mój zaprzęg pali niewiele ponad 5l/100
Niektórzy twierdzą że to bardzo mało jak na zestaw z velorexem ;)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Makaron w Sierpnia 10, 2023, 19:57:47
To dziwne bo mój zaprzęg z 638 pali 7 litrów po autostradzie. Mierzone na odcinku 600km.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: xepher w Sierpnia 10, 2023, 20:24:32
Pewnie dużo zależy od ułożenia prawej dłoni
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Sierpnia 10, 2023, 20:57:01
Pewnie dużo zależy od ułożenia prawej dłoni

Otóż to. Ja zaprzęgiem po autostradzie nie jeżdżę ;)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Sierpnia 10, 2023, 20:57:13
Też mogę polecić cdi od turbozabytki założyłem ich wielw i nigdy nie było problemu a co do spalania na cdi się też nie zgodzę nie zauważyłem zwiększonego apetytu na paliwo myślę że to bardziej zależy od łącznika między kierownica a podnuzkami , jedyny mankament na cdi to że trzeba energicznie kopać maszynę przy odpalaniu No i potrafi odbić na lewe obroty
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Adam112 w Sierpnia 10, 2023, 21:08:04
Moja cezeta na cdi od Janka pali przy normalnej jeździe 4,5 do 5 litrów. Chyba przeciętnie.
Podczas jazdy autostradą z prędkością licznikowa 120 spaliła średnio 7 litrów na setkę.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: killler w Sierpnia 10, 2023, 21:10:26
Też mogę polecić cdi od turbozabytki założyłem ich wielw i nigdy nie było problemu a co do spalania na cdi się też nie zgodzę nie zauważyłem zwiększonego apetytu na paliwo myślę że to bardziej zależy od łącznika między kierownica a podnuzkami , jedyny mankament na cdi to że trzeba energicznie kopać maszynę przy odpalaniu No i potrafi odbić na lewe obroty
Tutaj się nie zgodzę z tym energicznym kopaniem moja 634 na CDI od Janka pali z ręki kto był na zlocie ten widział  :P Nigdy nie zdążylo się też żeby odbiła na lewe obroty  :)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Sierpnia 10, 2023, 23:57:44
Dzięki za odpowiedzi. Chyba raczej założę, cóż. W ogarze mam CDI z 4jawa to myślałem, że w CZ od Turbozabytki też będzie dobre.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Sierpnia 11, 2023, 06:14:34
W ogarze mam CDI z 4jawa to myślałem, że w CZ od Turbozabytki też będzie dobre.

No i dobrze myślisz, bo będzie. W przypadku kraterów 6V nie ma lepszej alternatywy dla oryginalnej prądnicy...
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Sierpnia 11, 2023, 12:24:01
Też mogę polecić cdi od turbozabytki założyłem ich wielw i nigdy nie było problemu a co do spalania na cdi się też nie zgodzę nie zauważyłem zwiększonego apetytu na paliwo myślę że to bardziej zależy od łącznika między kierownica a podnuzkami , jedyny mankament na cdi to że trzeba energicznie kopać maszynę przy odpalaniu No i potrafi odbić na lewe obroty
Tutaj się nie zgodzę z tym energicznym kopaniem moja 634 na CDI od Janka pali z ręki kto był na zlocie ten widział  :P Nigdy nie zdążylo się też żeby odbiła na lewe obroty  :)
ale moja Marta nie próbowała palic twojej teczowki ona potrafi i jedno i drugie :D
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: killler w Sierpnia 11, 2023, 15:44:41
Przekonamy się kiedyś tam
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Września 02, 2023, 20:51:25
Małe spotkanie w 3 knedle hehe
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Września 12, 2023, 21:08:50
Remont silnika jednak rozpoczęty. Na razie wszystko wskazuje, że nigdy nie połowiony, noi możliwe, że ma te niecałe 8000km...
Od razu zapytam, czy ta zębatka jeszcze pojeździ? wiem wiem, że komplet się cały wymienia, ale tutaj dobra zębatka to też nie małe pieniądze kosztuje hehe. Wybicie bolca krzywki trwało nie małą chwilę i samą krzywkę musiałem wyjąć ściągaczem bo ręką bym nie dał rady. Siedziała na lekkim wcisku. Nakrętka zębatki wału była tak mocno dokręcona, że zmusiło mnie to do wejścia na stół i odkręcenie za pomocą nacisku nogi hehe. W sobotę prawdopodobnie zacznę rozpoławianie.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Września 12, 2023, 22:19:50
Jeśli pytasz o wieniec zębatki tylnej to jeszcze coś tam pojeździ. Jeśli jednak myślisz o wypadach gdzieś dalej to zmieniłbym zestaw napędowy na taki z wymienną zębatką...
https://www.jawacz.pl/index.php?topic=39523.msg388101#msg388101

Ten łańcuszek sprzęgłowy to był założony czy zmieniałeś?
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Września 12, 2023, 22:52:09
Dzięki, rozpatrzę sytuację z zębatką. Łańcuszek sprzęgłowy nie wymieniany. Luz ma taki w miarę. Na zdjęciu wygląda jakby był napięty, ale nie nie jest  :)  Powinien jeszcze pojeździć sporo myślę. Kapę sprzęgła już ktoś zdejmował (wstrętny czerwony silikon na oryginalnej tak myślę uszczelce  :'( ) . Ale nic nie wskazuje na to żeby było coś przy nim robione.
A co do zębatki to zdejmę i się jej przyjrzę.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: STÓWA w Września 13, 2023, 06:43:49
To że czerwony kolor to nie oznacza wcale że to musi być jakiś badziew. Kupiłem ostatnio Dirko i też jest czerwony a są też szare.
Do  rozpoławiania dobrze się przygotuj bo jeżeli ten silnik nie był jeszcze połowiony to szkoda by było go pokaleczyć .
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Września 13, 2023, 22:27:22
Postaram się go przygotować odpowiednio. Spróbuję też wyjąć wałek zmieniacza biegów. Rozpoławiacz myślę, że mam porządny, gruby to powinien dać radę. Oby tylko wyszło łożysko z czopu wału, a nie z karteru hehe. Od razu zapytam. Mam plan wysłać wał do regeneracji do firmy DORMAR. Ale słyszałem różne opinie ponieważ Pan Marek daje ponoć łożysko środkowe C4 i swój własny uszczelniacz z oringiem. Oring jest dlatego, że po rozgrzaniu czoło się rozszerza, a uszczelniacz nie bo jest stalowy, więc przed jego luźnym drganiem ma chronić go oring, lecz czy on wystarczy? Czy może jednak oryginalny labirynt jest lepszy. Łożysko c4 akurat myślę, że może być odpowiednie bo lubię przycisnąć Cześce hehe. Może ktoś na forum regeneruje wały?
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: xepher w Września 14, 2023, 06:54:21
Co do Dormaru robię u Marka wały już parę lat i wszystkie chodzą. Są też negatywne opinie, niech autorzy się wypowiedzą. A inni też się w to bawią.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Września 14, 2023, 13:35:32
Ok. Dzięki. No to pomyśle co zrobię z wałem, ale raczej pójdzie do DORMARu bo jednak chciałbym aby to było profesjonalnie wykonane. Xepher, Tobie robił na swoim uszczelniaczu pierścieniowym i łożysku c4? Drugie pytanie mi się też nasuwa, jak długo zajmuje taka regeneracja?
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: xepher w Września 14, 2023, 14:02:50
Zawsze brałem uszczelniacz projektu Poznańskiego i działa to zacnie. Co do czasu to różnie to bywało, zadzwoń i zapytaj.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: slawosz.k w Września 15, 2023, 08:18:20
Cześć,
wczoraj otrzymałem wał od CZ 350 472.5 z regeneracji z Domar-u. Czas oczekiwania wyniósł 1,5 miesiąca. Dużo zależy ile wałów w jakim czasie uzbiera się do naprawy, ale średnio tyle wychodzi. Koszt za full opcje z wymianą czopów i dobranymi łożyskami na główki korbowodów wyniósł 1290 zł z przesyłką.
Z pozdrowieniami
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Września 15, 2023, 17:06:04
Dzięki. Jak tylko silnik rozpołowie to skontaktuje się z P. Markiem. Teraz kolejna sprawa. Tłoki. Po różnych opiniach zakupie chyba Czeski ALMET. Naoglądałem się ruskich filmów gdzie praktycznie w każdym na koniec było mówione, że tłoki założone są ALMETu. I tutaj pojawia się sprawa pierścieni. Na tych samych filmach mówią też "kolce KO". Domyśliłem się, że chodzi o pierścienie KO czyli chyba komarov,  które sprzedaje 4jawa. Montował je ktoś z Was? Posiadam taki jeden do ogara i dopasowanie jest bardzo dobre. Miałem też Motusy, ale nawet do gładzi nie dolegały. Różnica zauważyłem jest taka, że komarov (przynajmniej do 223) nie jest idealnie gładki tylko ma takie mini prążki po obwodzie. Może to nie ma znaczenia. Ale dolegał do gładzi perfekcyjnie i był prosto ucięty. 4jawa widzę ma też w ofercie Słowackie pierścienie. Ale ich nie widziałem na żywo.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Września 19, 2023, 20:30:59
Czytałem trochę o łożyskach silnika do 634 i to co tutaj piszę się zgadza?
Wał dwa razy 6305 c3
Wałek główny 6303
Wałek zdawczy 3205
I moje pytanie jest takie, czy do skrzyni rzeczywiście idą łożyska bez luzu c3?
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Września 19, 2023, 22:10:25
I moje pytanie jest takie, czy do skrzyni rzeczywiście idą łożyska bez luzu c3?

Tak
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: slawosz.k w Września 20, 2023, 07:42:38
W takim razie co oznacza skrót C5 przy łożysku 3205 w książce serwisowej do CZ 350 472.5? Nie jest to przypadkiem zalecenie, aby zastosować luz?
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Maliniasty w Września 20, 2023, 08:05:19
To łożysko do zębatki ;)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: slawosz.k w Września 20, 2023, 08:28:08
Zgadza się, do zębatki zdawczej, która współpracuje z wałkiem głównym skrzyni biegów  ;)  Dziwne, że fabryczne łożysko wyjęte z nieotwieranego silnika od CZ 350 nie posiada takiego oznaczenia C5, lecz tylko 3205 C. Ciekawe skąd wynika ta różnica. Czy jest błąd w katalogu, różnica oznaczeń,  czy nie mieli dostępu do łożysk z luzem.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Maliniasty w Września 20, 2023, 08:38:24
Sorry, totalnie mi sie pojebawszy... muszę dolać whisky do kawy.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: slawosz.k w Września 20, 2023, 08:48:02
Spoko, zdarza się.  Podsumowując i pomagając autorowi postu myślę, że łożysko 3205 bez luzu czy z luzem będzie chodzić. Sam jestem w trakcie składania identycznego silnika i osobiście zastosowałem z luzem C3. Byłem zmuszony zamontować nowy, czeski tryb zdawczy i zaważyłem, że posiadał delikatne bicie. Stąd stwierdziłem, że bezpieczniej mieć trochę luzu niż go nie mieć  ::)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Września 20, 2023, 12:33:13
Dzięki, więc zamontuję 3205 C3 i pozostaje jeszcze sprawa łożyska wałka głównego 6303. Myślę że z luzem c3 powinno być również dobre. Ewentualne drgania/bicia uważam, że powinno lepiej znosić niż bez luzu.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Uziel w Września 20, 2023, 13:12:13
Nie ma łożysk beż luzu.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Września 20, 2023, 17:17:01
Tak wiem, ale miałem na myśli łożysko bez oznaczenia C3  :)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Września 23, 2023, 15:09:24
Przymierzam się do kupna pełnego czoła wału. Co prawda moje oryginalne ciasno siedziało w karterach, ale czytając temat wolę mieć pełne. Mam jedynie kilka pytań. Czy wymiar jest ten sam co w oryginalnym? Jeśli jest nadwymiarowe to czy bez problemu wejdzie w kartery po rozgrzaniu ? Stawiam takie pytanie ponieważ wiem że wiele osób daje pełne gdy org jest zbyt luźne. U mnie org jest ciasne, ale mimo to chciałbym zamontować pełne. I w sumie na koniec, producent. Wybieram między 4jawa a 4motor. Na ten moment raczej przekonuje mnie 4motor.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Października 24, 2023, 15:53:26
Łożyska do skrzyni gotowe :) 6303 c3 i 3205 c3. Jestem mile zaskoczony. Wcześniej do Ogara kupowałem SKF. Ale teraz do cześki postawiłem na KOYO. Łożysko 6303 c3 ma mini minimalnie mniejszy luz niż SKF. Luz ma identyczny jak łożysko oryginalne. I widać też, że na materiale nie oszczędzają. SKF ma widoczne wybrania materiału w okolicach kulek. Koyo wygląda jak stare dobre ZKL CSSR. Już nigdy SKF nie kupię. Czego można się spodziewać po łożysku szwedzkim produkowanym we Włoszech heh. Na wal również idzie KOYO i co najlepsze ma ono 8 kulek a SKF 7... można wnioskować, ze 8 kulek może odpowiadać oznaczeniu C36 którego już się nie stosuje.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Października 28, 2023, 19:20:42
Silnik jest już gotowy do społowienia. Skrzynia gotowa i zdystansowana. Dowiedziałem się, o łożysku 5205 c3 i takie kupiłem ponieważ ma bezpieczniejszy koszyk. Niby c3, a i tak w zimnym karterze kręci się z oporem bo gniazdo takie ciasne. Z oryginalnym łożyskiem było to samo i hulało bo jak karter się rozgrzeje to łożysko ma więcej luzu. Stare łożysko zdawcze zeszlifowałem żeby móc wydystansować 4 bieg. Oryginalnie było to dystansowane bo między łożyskiem, a segerem było 0,4mm przerwy. Nowe łożysko wsadziłem do końca, a pod wałek zdawczy dałem podkładkę 0,5mm. Luz poosiowy tego wałka uzyskałem ~ 0,3mm. Pod wałek główny poszła podkładka 0,4mm, pod tryb 24z też 0,4mm i na górę wałka pośredniego dałem 0,2mm dla skasowania nadmiernego luzu. Tryb, który pracował jako 4 dałem na miejsce 1 biegu, a jako 4 bieg mam tryb z 4motor. Skrzynia chodzi bardzo ładnie. Wał również już gotowy, przyjechał z DORMARu. Mam jedynie taką wątpliwość. Czoło od strony oringu nie zeszło się do końca. Czyżby to on wadził? lub może uszczelniacz zbyt szeroki? Nie wiem czy to się nie rozszczelni zbytnio po uruchomieniu silnika. (strona bez czarnej kropki to miejsce oringu)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Listopada 05, 2023, 09:18:08
Okazało się, że oring był za gruby i druga sprawa podczas schodzenia się czoła, jego ranty "zjadały" ten oring i nie pozwalało się mu zejść do końca. Więc byłem zmuszony wsadzić cieńszy oring i przeciąć go na dwie połówki zostawijąc ok 5mm przerwy między końcami. Nie wiadomo czy będzie on w ogóle spełniał swoje zadanie bo praktycznie, że jest na równi z uszczelniaczem, ale zobaczymy.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Listopada 25, 2023, 23:23:00
Na sprzęgło znalazł się sposób :)
Sory za syf na stole! :D
Simmery nacięte żeby olej miał drogę. Udało mi się kupić o rozmiarze 25x62x8 ERIKS z gumy NBR, powinno wystarczyć.
Półautomat nie wykazywał oznak zużycia, więc zostaje.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: muczacz w Listopada 27, 2023, 21:18:18
nie no chłopie posprzątał byś do zdjęcia  :D
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Makaron w Listopada 27, 2023, 22:48:49
Karol szlif i jeszcze w starym roku na krotko by  ją odpalił.  Czekam na przesylkę mam szkło to zrobię ci delikatnie będzie ładniej. Resztę sobie dopracujesz sam.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Listopada 28, 2023, 05:46:14
nie no chłopie posprzątał byś do zdjęcia  :D

Robiłem zdjęcia na szybko bo już późno było i dopeiro rano sprzątałem :)

Karol szlif i jeszcze w starym roku na krotko by  ją odpalił.  Czekam na przesylkę mam szkło to zrobię ci delikatnie będzie ładniej. Resztę sobie dopracujesz sam.

Dobra, dzięki:) A odpale chyba dopiero jak będzie cała maszyna gotowa i silnik w ramie:)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: olekcz w Listopada 28, 2023, 10:20:14
Piękna robota. Kolego jeśli można wiedzieć to czego dowiedziałeś się na temat łożyska 5205?
Ponieważ sam mam takie łożysko z firmy Ntn z luzem C3 i zastanawiam się nad jego montażem na wałek zdawczy. Gdzieś w starym wątku tu na forum znalazłem informację że posiada inną liczbę kulek od 3205 i już sam nie wiem co zrobić. Kupić 3205 czy zamontować 5205.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Listopada 28, 2023, 21:06:38
Popatrz na pokrywające się rowki do wkładania kulek :) Mi się to nie widzi za bardzo.
Wolałem wsadzić 5205 c3 dla bezpieczeństwa. Często oba łożyska są podawane z oboma oznaczeniami, także myślę że liczba kulek jest taka sama. Nie liczyłem. W jakimś zagranicznym sklepie przeczytałem, że mają identczne specyfikacje, z tym że 5205 jest kryte i tyle.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: olekcz w Listopada 29, 2023, 11:15:31
Dzięki za info. W takim razie pakuje i ja 5205 i już się więcej tym nie martwię  ;)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Grudnia 02, 2023, 20:09:38
Przed montażem gaźnika warto sprawdzić czy przylgnia nie jest krzywa od dokręcania go na fest.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: WujoWojtas w Grudnia 02, 2023, 21:20:02
Dokładnie
W komarkach i innych wynalazkach to się dopiero gięło...
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Grudnia 22, 2023, 23:15:49
Pierwsze przymiarki i efekt myślę będzie mega :D praktycznie uratowałem wszystkie oryginalne śrubki i nakrętki. (Biały ocynk). Przed i po:
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: broda w Grudnia 23, 2023, 12:46:08
A tak zapytam jak trzeba przygotować detale do takiego cynkowania? Co z ew. rdzą, smarami czy starą farbą?
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Makaron w Grudnia 23, 2023, 13:51:33
Wszelkiego rodzaju farby powłoki muszą być zdjęte całkowicie. W zależności jaki efekt chcesz uzyskać przygotowujesz podłoże. Piaskowania nie polecam. Powierzchnia wychodzi matowa i porowata przez co łatwo się brudzi ciężko domyć. Ewentualnie sxkielkowanie. Ja robię tak: ściągam farbę skrobak, włosy murzyna, miejsca niedostępne szkielkuje. Potem wszystko poleruje dyskiem do polerowania stali nierdzewnej s3 fine. Wykonałem na probę chromowane szklanki od wsk oraz lagi motorynki i sprężyny na koniec polerowanie filcem i zielona pastą dałem w ocynk i wyszło naprawdę ładnie. Jakość powierzchni zależy również od czystości kompieli elektrolitów utrzymania odpowiednich parametrów temp i  ilości wyblyszczacza. Przygotowałem kilka elementów jednakowych i zawiozłem do 3 pubktów wybrałem jeden i robię tam zawsze. Albo dużo pracy i efekt piękny albo lenistwo i bez cudów. Ewentualnie zasobna kieszeń i chrom. Ale tu jest podobnie. Tani chrom to badziew. Piękny to cena kosmiczna. spytaj Rasmusena on robi w tce Kraków. Drogo i dobrze.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: broda w Grudnia 23, 2023, 14:14:41
Ciekawe jakby to wyszło po obróbce strumieniowej mielonymi łupinami orzecha - czyszczą tym z nagaru zawory w aluminiowych głowicach, więc powinno być w miarę delikatne.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Grudnia 23, 2023, 14:45:07
Ja akurat oddałem wszystko makaronowi do piaskowania i szkiełkowania. Większe elementy przeszlifowałem szczotka drucianą na wiertarce i potem oddałem wszystko do ocynku na zakłady mechaniczne. Efekt uuważam jest bardzo fajny. Na pierwszy rzut oka nie widać różnic np. Między nakrętakmi nowymi, a tymi po ocynku.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Makaron w Grudnia 23, 2023, 15:09:17
Broda zrób sobie na probę coś. Jedno zrób tylko szczotką drugie dyskiem do nierdzewki a trzecie zrób poler na lameli filcowej. Wybierzesz to co ci najbardziej podejdzie
1 zdjęcie szkiełko
2 zdjęcie dysk do nierdzewki
3 poler filc pasta
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: broda w Grudnia 23, 2023, 15:46:54
Szklanka amortyzatora wygląda zacnie, jak się w końcu wezmę za malowanie ramy to trzeba będzie przygotować resztę detali do takiego ocynku.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Grudnia 23, 2023, 17:03:50
Makaron ma rację bo wskaźniki zużycia szczęk wcześniej polerowalem na lustro i po ocynku nadal jest lusterko jak po chromowaniu.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Stycznia 06, 2024, 23:25:48
Góra motóra złożona. Lewy tłok napierał za bardzo na prawa stronę cylindra co widać na pierwszym zdjęciu i musiałem ugiąć korbowód. Kolejne zdjęcia efekt końcowy. Wszystko powinno grać :)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Stycznia 07, 2024, 23:38:45
Gaźnik już też siedzi. Nakrętki na kleju do gwintów żeby nie dokrecać na chama i nie giąć przylgni. Jeszcze było małe docieranie stożka pastą 0.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Stycznia 08, 2024, 16:29:55
Kiedy pierwszy odpał? Zapowiada się ciekawie
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Stycznia 08, 2024, 18:20:39
A poczekam aż złożę całkiem motór. Bo wiem, że pierwszy odpał to też musi być pierwsza jazda :D. Myślę, że początkiem lutego Cześka będzie już w całości.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Stycznia 21, 2024, 18:56:23
Przód już złożony  :)  Powoli wraca do żywych
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Lutego 25, 2024, 21:28:41
I motór złożony  :)  Jeszcze naklejki, olej do skrzyni i można palić
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Blenders w Lutego 25, 2024, 22:30:14
No i super to wygląda musze na żywo zobaczyć jak będzie cieplej.
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Lutego 25, 2024, 22:31:55
Pewnie :) jeszcze tylko parę pierdółek mi zostało żeby finalnie zakończyć składanie. Jak będzie cieplej to sam przyjadę do Ciebie :)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Lutego 27, 2024, 18:20:13
Naklejki już na miejscu. Jeszcze tylko pierwsze odpalenie trzeba będzie zrobić :D
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Lutego 27, 2024, 18:35:15
Obserwuję temat od początku i przyznam, że fajny egzemplarz Ci się trafił. Czekam na filmik z odpalenia i mam nadzieję obejrzeć Cezetę na zlocie :)
Najbliższy w Zamościu - zapraszam jako jeden z organizatorów. :)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: elkinio w Lutego 27, 2024, 18:51:47
No ładnie.  ;)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: janosikmz19822 w Lutego 27, 2024, 18:55:40
Miła ta cezeta dla oka i jeszcze te złote szparunki na wiśni zrobić  :P
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Lutego 27, 2024, 18:55:45
Jak zdążę z prawem jazdy to postaram się przybyć na zlot :) Jeszcze dotrzeć silnik trzeba będzie. Natomiast na letnim zamierzam być na 99% :)

Janosik -  szparunki jeszcze oryginalne, to nie ruszam hehe


Ta Cezeta to taki odświeżony oryginał  :)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Spaceman164 w Marca 02, 2024, 18:59:06
Cezeta uruchomiona!  ;D   
https://www.youtube.com/watch?v=N3_RliN3MGI (https://www.youtube.com/watch?v=N3_RliN3MGI)
Tytuł: Odp: Cezet 350 472.5
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Marca 02, 2024, 19:20:10
No i bardzo ładnie.