Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Rafael w Maja 31, 2007, 18:47:40
-
Witam.Tak wiec motor stal juz baardzo dlugo jakies 3 lata nie ruszany.Rok temu tylko go wyjolem na chwile i mial problemy ale jako tako odpalal teraz nie wiem czemu nie dostaje wogole paliwa.Gaznik kranik przeczyszczone.Probowalem go odpalic na popych z takiej bardzo duzej gorki dalem na ssanie wszystko ok w wezyku bylo paliwo i pomimo ze gorka byla dluga i dlugo go probowalem to nie odpalil.Gdy odkrecilem swiece to byly suchutkie w srodku jaka moze byc przyczyna?
Juz mi brakuje sil..w CZ350 umialem sobie bezproblemu poradzic a tu jest troche inny gaznik i ta "zlaczka" miedzy gaznikiem i cylindrami jest tez inna.Czekam na pomoc
-
Sprawd¼ czy nie zasysa ci lewego powietrza.Pokop trochę zatykając wlot powietrza z filtra.Spróbuj odpalić. Jeżeli nie to nalej trochę paliwa do cylindrów i spróbuj odpalić jak zapali to rozkręć ga¼nik i przeczyść jeszcze raz i dobrze uszczelnij odcinek między ga¼nikiem a cylindrami.
-
To ja mam teraz pytanie.Co mam zatkac? to co na rys jest pomaranczowa strzalka?
i jeszcze moje 2 pytania:
1To co jest pokazane biala strzalka to ma byc tam uszczelka?
2To co jest pokazane czerwona to mi sie tam obkreca gaznik na tym..to ma sie tak obkrecac?i da sie to sciagnac z gaznika?
(https://http://img518.imageshack.us/img518/3483/aaahx5.jpg) (http://imageshack.us)
-
tam gdzie biała strzałka to uszczelka jest - tam sie może obracać (czerwona)- nie dokręcaj na siłę bo wygniesz uchwyt (zdejmij go i połóż np na szybie jeśli sie kiwa to na szybę papier ścierny i piłuj aż się kiwać przestanie .
Między ga¼nikiem a "airboxem" jest guma łącząca oby dwie części (pomarañczowa).
Ps. Co do zatykania to przytkaj tam gdzie pomarañczowa wskazuje.
Pozdro
-
No to tam gdzie jest biala to nie mam zadnej uszczelki:/
A jeszcze jaki jest cel przytkania tego gaznika w miejscu pomaranczowej strzalki?
-
coś kolega ściemnia z ta uszczelką :-/. bez powiększania zdjęcia widać , że tam jest i na swoim miejscu- to czarne między uchwytem- blachą a króćcem ga¼nika natomiast po co zatykać?, oj <lookaround>, jak odetniesz dopływ powietrza przez gardziel i włączysz ssanie to jest szansa, że ga¼niczkiem rozruchowym silnik wciągnie więcej paliwa-ot prosty sposób by dać moto "kielicha" <cheers> bez wykręcania świec i szukania naczynka czy rurki, lecz w TS to nie wypali za bardzo moim zdaniem bo wlot powietrza rozruchowego i tak znajduje się na zewnątrz a przepustnica jest zamknięta przecież wtedy. jesli już to przytkaj wlot powietrza ukryty pod ta blaszką o kształcie odwróconej litery U - na lewo od wężyka paliwa na foto a przed nadlewem korpusu tłoczka ssania. Ten poasób polecałbym jak kolega wyżej w starszych modelach ga¼ników- jak np. w motopompach, tylko tyle, ze tam to paliwo leje się ciurkiem podczas takich manewrów z ga¼nika <scared>
-
Trzeba ją spróbować odpalić z dodatkowa dawką paliwa żeby wiedzieć czy na pewno tu jest przyczyna.
-
1) Sprawdziłeś czy zawór iglocowy nie jest zaklinowany - tzn. czy paliwo się wlewa do ga¼nika ??
2) Zasywione (obklejone czyms w rodzaju laku) dysze paliwowe-benzyna odparowuje i costakiego moze zostać, ja musiałem wykręcić dyszki i moczyć w roznych rozpusczalnikach - nie chciało zejść
Moja nie je¼dziła 5 lat i miałem podobne problemy.
-
No wiec tak: dzis probowalem ja odpalic wlalem paliwo bezposrednio do cylindrow ciezko bo ciezko ale jakos odpalila.Lecz gaznik wogole nie podaje paliwa.Dysze sa wszystkie przeczyszczone:/
I jescze jedno..w wezyku z kranika wogole nie ciagnie paliwa do gaznika a chyba powinno byc w wezyku paliwo bo gaznik sie niby napelnil i teraz juz nic.
-
Zdejmij weżyk paliwowy z ga¼nika, podstaw jakis pojemnik i odkręć kranik (rezerwa i normal) - powinni lecieć paliwo, i odkręc korek od wlewu - może masz jakieś podciśnienie w zbiorniku.
-
no wlasnie normalnie leci! a do gaznika nie chce juz potem leciec po jego napelnieniu
-
najlepiej jakbys mial drugi gaznik na probe
-
Witam.A kolega dysz nie pomylił???poziom paliwa może jest zły,może zaworek się przycina...postukaj po ga¼niku i zobacz czy zejdzie paliwo z wężyka. <thumbup>
-
dmuchnij pompkom w gaznik.moze masz zle ustawiony zawor iglicowy
-
Witam!
Po skończonym kapitalnym remoncie jawy ts 350 638 12v przyszedł czas na odpalanie lecz ona nie dostaje paliwa. po kopaniu świece suche jak podleje pod głowice pali z kopa. co to może być ? z góry dzieki .
-
poczytaj
http://www.jawacz.pl/mechanika/jawa-350-ts-nie-dostaje-paliwa/
Labirynt i czoło wału wymienione?
-
tak czoło nowe wal po regeneracji labirynt nowy oraz nowe simmeringi
-
jak dla mnie to coś z ustawieniem gaźnika albo zawór iglicowy się zacina.
-
zaworek jest w porządku
-
sprawdź w takim razie poziom paliwa w gaźniku.
-
w mógłby mi ktoś opisać jak ustawić ten poziom paliwa ?
-
http://www.jawacz.pl/mechanika/regulacja-ganika/msg558/#msg558
Więcej opcji SZUKAJ używamy:)
-
W szklance sobie ustaw poziom ale każda metoda dobra. Najpierw go sprawdź.
-
a jeśli by tam nie było o poziomie paliwa to połóż gaźnik na przykład na słoiku tak żeby się opierał oczywiście z odkręconym "zbiornikiem" gażnika i zostaw do napełnienia, do momentu aż zaworek odetnie dopływ paliwa.
o ile dobrze pamiętam ma być 11mm od krawędzi ale mogę się mylić.
powieliłem kolegę wiedzmina tylko dokładniej:)
-
Przepraszam za głupie pytanie. Tankowałeś?