Wolna Strefa Jawa - CZ

Baza wiedzy i modyfikacji => Poprawki fabryki => Wątek zaczęty przez: kichau w Maja 12, 2012, 23:31:50

Tytuł: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: kichau w Maja 12, 2012, 23:31:50
Zna ktos ten produkt? Majzel, to nie jest przypadkiem prametti? Cena calkiem OK.
http://www.ebay.de/itm/JAWA-12V-ELEKTRONISCHE-ZUNDUNG-Electronic-Ignition-/200755901687?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item2ebdfbf4f7
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Bulo w Maja 13, 2012, 00:03:50
http://www.jawacz.pl/modyfikacje-usprawnienia/ekotakta-tema-aa-a-350/
http://www.sovek.com.ua/bis11363734.html
To to samo?
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: zlotaraczka92 w Maja 13, 2012, 00:25:08
@Kichau, to nie jest Prametti.

@Bulo Tak, to samo.

U mnie z nieznanych przyczyn po przejechaniu 600km zaczęły się problemy z tym modułem. Sekcji jeszcze nie zrobiłem, może uda mi się to naprawić. Tak wygląda zamontowany (brak podpiętego kabla sygnałowego)
(https://http://s17.postimage.org/lk3og99sb/DSC02519.jpg) (http://postimage.org/image/lk3og99sb/) (https://http://s17.postimage.org/4kuq0zykr/DSC02517.jpg) (http://postimage.org/image/4kuq0zykr/)
Używałem go z oryginalnymi cewkami zapłonowymi podpiętymi wg instrukcji. Jakość wykonania modułu i jego osprzętu jest niezła, Tarcza z czujnikiem optycznym jak i przesłona wykonana jest ze stali. Czujnik ma możliwość regulacji odległości od przesłony. Krzywka i podkładka są wykonane z aluminium. Podłączenie tego jest banalne, trzeba tylko znaleźć miejsce na montaż modułu (udało mi się upchnąć go obok prostownika). Moduł posiada diodę służącą do regulacji wyprzedzenia zapłonu oraz 3 mapy zapłonu. Przełączanie map odbywa się za pomocą podłączenia dodatkowego przewodu do masy. W razie pytań pisać.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Deejf w Maja 13, 2012, 00:32:27
Spróboj przeczyścić pęczelkiem czujnik - jest bardzo czuły na kurze pod pokrywą, lubi wkurzać to strasznie.  ;)
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: zlotaraczka92 w Maja 13, 2012, 00:39:31
Czyściłem, nic to nie dało. Ciągle kulał jeden cylinder. Po założeniu przerywaczy wszystko wróciło do normy.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: kichau w Maja 13, 2012, 09:59:21
Dzieki za odpowiedzi! Ciekawe co tam sie zepsulo, moze tylko jakas pierdolka.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: zlotaraczka92 w Maja 13, 2012, 10:40:30
Postaram się kupić na Ukrainie cewkę do Moskwicza (wg. oznaczenia z instrukcji modułu) i spróbuję to podłączyć jeszcze raz.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Lopez w Maja 13, 2012, 11:08:16
Spróboj przeczyścić pęczelkiem czujnik - jest bardzo czuły na kurze pod pokrywą, lubi wkurzać to strasznie.  ;)

Jak widać na załączonym obrazku jest jeden czujnik optyczny na dwa baniaki. Jeśli by czujnik nawalał to kulały by oba cylindry a nie jak u kolegi jeden.

Spróbuj zamienić cewki i sprawdź czy bedzie się działo to samo.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Bulo w Maja 13, 2012, 12:28:03
No i tu jest bubel bo z tego co pokazywał mi instrukcję to cewki podpięte są równolegle :)
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: holger RIP w Maja 13, 2012, 13:30:33
VAPE i wszystko jasne.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: kichau w Maja 13, 2012, 15:41:34
VAPE i wszystko jasne.

 ;) Tez wlasnie tak sobie pomyslalem. Cena jest ciekawa, chociaz z drugiej strony roznica tez nie az tak duza. Przynajmniej czesci zamienne sa latwo dostepne.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: zlotaraczka92 w Maja 13, 2012, 16:58:31
Lopez, sprawdzałem moduł na 2 kompletach cewek - bez rezultatu. Nieważne na którym cylindrze ustawiałem zapłon, zawsze kulał prawy. Po powrocie do przerywaczy problem zniknął.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Maja 16, 2012, 21:39:46
Słuchajta, pytanko, tak na szybkiego bez wgłębiania się w to co wyzej napisane. Miałem kiedyś dużego fiata z silnikiem od poloneza (tak naprawdę to polonez miał silnik od dużego fiata a polski fiat 125p miał silnik od fiata 1300/1500 a nie dwu wałkowy oryginał ale mniejsza o szczegóły)
Co mnie cieszyło w fiace z tym silnikiem, to zapłon elektroniczny z mechanicznym jednak wyprzedzeniem i podciśnieniowym opóźnieniem. Niemniej jednak cały ten układ, jak się przyglądałem po niewielkich przeróbkach i po rzeźbie przy jawie... byłby niezawodny. Akurat w czasie posiadania fiata już jawy nie maiłem ale podjąłbym się takiej adaptacji. Nie był to skomplikowany układ ale naprawdę niezawodny. Zanim ktoś mnie zjeb... to zaznaczę, że wiem iż fat ma 4 gary i jest czterosówem a jawa 2 garki i dwusów z niej. Kwestia przeszlifowania ,,gwiazdki" tej obrotowej cztero rożnej na dwu rożną w aparacie zapłonowym, i zastąpienia nią krzywki.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: zlotaraczka92 w Maja 16, 2012, 21:45:05
Zgoda, tylko co z wyprzedzeniem zapłonu? Nie ma pewności że będzie odpowiednie (tak mi się wydaje).
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Maja 16, 2012, 21:52:21
samemu się ustawi, i tak w jawie jest sztywne. Mechanizmy do wyprzedzenia z aparatu zapłonowego bym wywalił i tak by się nie zmieściły, no chyba, że ktoś nie potrzebuje prawego dekla.
Dodam, że koszt takiej przeróbki nie powinien być droższy niż kupno czegoś co nie wiadomo czy zadziała.Albo ile podziała.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: zlotaraczka92 w Maja 16, 2012, 22:04:14
A nie wystarczyłoby podłączyć do oryginalnych przerywaczy modułu typu gl-118? Kiedyś na elektrodzie były schematy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic542503.html (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic542503.html)
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Maja 17, 2012, 10:35:11
Ciekawa opcja, ale moim skromnym zdaniem, przerywacze to półśrodki w jawie. Ustawienia po jakimś czasie rozejdą się bo ślizgacz młoteczka (przerywacza) zużywa się trąc o krzywkę. Filc nasączony olejem nie wiele daje. Rozwiąże to tylko problem dużego prądu płynącego przez styki przerywacza który to je wypala.
Zastanawiam się tylko nad tym, czy taki lub podobny moduł będzie sterował cewką dwubiegunową np. z malucha lub z cc itp itd. Może być problem. No chyba, że zastosujemy dwa czujniki przy wale i tylko jeden róg ,,gwiazdki" tej obrotowej wiecie o czym mówię, nie wiem jak to się zwie.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: von_Majzel w Maja 17, 2012, 11:31:49
Prameti (ktory mam) jest na dwuiskrowej , maluchowskiej cewce i to dziala dobrze . Tylko trzeba dbac zeby nie zalalo silnika , bo wklady moga latac , dlatego mam tlumiki z CZ =)
Tam sa dwa czujniki , ale w jednym miejscu na plytce , a w wirującej tarczy sa dwa wyciecia co 180 stopni na dwa gary .
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: holger RIP w Maja 17, 2012, 11:53:52
VAPE i wszystko jasne.

 ;) Tez wlasnie tak sobie pomyslalem. Cena jest ciekawa, chociaz z drugiej strony roznica tez nie az tak duza. Przynajmniej czesci zamienne sa latwo dostepne.
bo znowu będą pisać ze promujemy Vape  8)

A najbardziej Ci którzy nigdy na nim nie jeździli,fakt jest taki że Vape się sprawdza,kupujesz komplet,zakładasz i jeździsz.Pozostałe zapłony dostępne na rynku wymagają a to cewek,a to modułu a to elektronicznego regulatora napięcia,po zakupie których cena nie wygląda już tak atrakcyjnie-nie mówiąc o awaryjności dosyć często opisywanej.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Maja 17, 2012, 12:05:56
Prameti (ktory mam) jest na dwuiskrowej , maluchowskiej cewce i to dziala dobrze . Tylko trzeba dbac zeby nie zalalo silnika , bo wklady moga latac , dlatego mam tlumiki z CZ =)
Tam sa dwa czujniki , ale w jednym miejscu na plytce , a w wirującej tarczy sa dwa wyciecia co 180 stopni na dwa gary .

A nie jest przypadkiem tak, że masz jeden czujnik optyczny i jeden żródło światła do tego czójnika? bo tak na logikę to po co dwa czujniki skoro masz 2 wycięcia co 180 stopni?
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: von_Majzel w Maja 17, 2012, 14:34:29
Po to że prameti wyprzedza zapłon w kwestii obrotów =) A tam sa dwa czujniki , obydwa "obejmujące" tarczę z obu stron - z jednej strony tarczy swieci a z drugiej odbiera gdy przerwa w tarczy trafia w czujnik .
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Maja 17, 2012, 22:46:59
A no sprawa jasna, procek musi znać prędkość obrotową by w/g mapy dobrać wyprzedzenie. Czas pomiędzy jednym a drugim impulsem (lub jego brakiem, jak zwał tak zwał) daje systemowi pojęcie o wysokości obrotów. Podobnie jest w scalaku sterującym zapłonem malucha. Ale tam wycięć jest więcej i nie działa to na optyce. Dobra sprawa w Jawie takie wyprzedzenie. Mogliby jeszcze dodać moduł blutoutche i możliwość kontroli sterowania i zmiany map przy użyciu smartfona ;-) śmiejcie się, ale takie rzeczy już robią Polskie firmy. Komputery do aut tuningowanych typu stand aloune czy jak to tam się pisze. Swoją drogą to prameti mógłby jeszcze pare czójników opcjonalnie zastosować. Podciśnienie w gaźniku, temperatura zasysanego powietrza, temperatura silnika, oleju selektor oktanowy i czójnik spalania stókowego, i cuda wianki jeszcze. Tak sobie teoretyzuję ale to juz nie długa droga do montarzu wytrysk...twu...wtrysku ;-)
Nie śmiać się, jak zaznaczyłem teoretyzuję.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: von_Majzel w Maja 17, 2012, 23:03:57
To prawda . Dużo można by dołożyć , zawory płytkowe , zawór okna wydechowego , przepływomierz powietrza na dolocie ... niemniej przypominało by to bardziej RD350 , a silnik straciłby bezpowrotnie swoją  prostotę i matematyczne piękno =] A przypuszczam że jak go bardziej wysilimy to trwałość będzie znikać w oczach ... łożyska wału trzeba by powzmacniać , lepsze materiały stosować ... no nie byłaby to już Jawa =]
Na jednym czujniku też można by zrobić obrotomierz zapłonowy , ale miałby pół obrotu wału opóźnienia reakcji względem silnika .


[EDIT] Pół biedy skonstruować taki silnik , trzeba by poświęcić MNÓÓÓÓÓSTWO czasu na zestrojenie tego wszystkiego - mapy wtrysku , mapy zapłonu , mapy otwarcia zaworu okna wydechowego , dobrać airbox i wydechy , przełożenia w skrzyni na całkiem inne obroty momentu max , do tego rama , zawieszenie i hamulce pod większe prędkości ... chyba prościej kupić RD350 =]
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: marian w Maja 18, 2012, 09:15:02
A no sprawa jasna, procek musi znać prędkość obrotową by w/g mapy dobrać wyprzedzenie. Czas pomiędzy jednym a drugim impulsem (lub jego brakiem, jak zwał tak zwał) daje systemowi pojęcie o wysokości obrotów. Podobnie jest w scalaku sterującym zapłonem malucha. Ale tam wycięć jest więcej i nie działa to na optyce. Dobra sprawa w Jawie takie wyprzedzenie. Mogliby jeszcze dodać moduł blutoutche i możliwość kontroli sterowania i zmiany map przy użyciu smartfona ;-) śmiejcie się, ale takie rzeczy już robią Polskie firmy. Komputery do aut tuningowanych typu stand aloune czy jak to tam się pisze. Swoją drogą to prameti mógłby jeszcze pare czójników opcjonalnie zastosować. Podciśnienie w gaźniku, temperatura zasysanego powietrza, temperatura silnika, oleju selektor oktanowy i czójnik spalania stókowego, i cuda wianki jeszcze. Tak sobie teoretyzuję ale to juz nie długa droga do montarzu wytrysk...twu...wtrysku ;-)
Nie śmiać się, jak zaznaczyłem teoretyzuję.
To o czym piszesz zapewne poprawiło by prace silnika ale jest jedno "ale" Jawa straciła by to co w niej najlepsze:prostota konstrukcji.Wiele osób ma zapłon elektroniczny ale też wiele osób się przy nim nawk...ało jak się zepsuł.Platyny możesz jak ktoś tu pisał gdzieś na forum przeszlifować na kamieniu i jazda.Problem z elektronika polega na tym że jak działa to jest ok a jak się zpier...li to jest kłopot.Sam walczę właśnie z autem bo coś nie teges chodzi i teraz nie wiadomo co to może byc a naliczyłem 7 słownie siedem czujników
cz.temp
cz.predkosci i położenia wału
cz.spalania stukowego
s.lambda
cz.podcisnienia
cz.położenia przepustnicy
VSS
o zintegrowanej cewce zapłonowej,wtryskiwaczu czy samym kompie nie wspomne.
Wszystko to na tyle skutecznie komplikuje zlokalizowanie usterki że musiałby jechać z podłączonym laptopem i na bieżąco sprawdzać parametry.
a w Jawie jednym srubokretem mozna zdziałać cuda
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Maja 18, 2012, 11:19:51
W rzeczy samej. Wiem jakie cyrki dzieją się w silniku astry g 2.0 16v należącej do córki mojej żony. Co drugie odpalenie pojawia się kontrolka silnika i włącza się tryb awaryjny. Komputer wykazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu a padł czujnik położenia wału korbowego. Ponoć komputer myli te dwa czujniki. I weź bądź mądry. Mechanicy nie potrafią tematu ogarnąć. To co dopiero ja bez komputera i ze skromną co tu się oszukiwać...teoretyczną wiedzą.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Marcin_93 w Maja 18, 2012, 14:29:19
Sam walczę właśnie z autem bo coś nie teges chodzi i teraz nie wiadomo co to może byc a naliczyłem 7 słownie siedem czujników
cz.temp
cz.predkosci i położenia wału
cz.spalania stukowego
s.lambda
cz.podcisnienia
cz.położenia przepustnicy
VSS
o zintegrowanej cewce zapłonowej,wtryskiwaczu czy samym kompie nie wspomne.
Wszystko to na tyle skutecznie komplikuje zlokalizowanie usterki że musiałby jechać z podłączonym laptopem i na bieżąco sprawdzać parametry.
a w Jawie jednym srubokretem mozna zdziałać cuda

Marian widze że masz Asie F  ;D . Też taką się bujam. Nie wiem jaki masz silnik ale możesz spróbować zresetować kompa. Byłem z bratem sprawdzić czy nie ma błędów po remoncie silnika i gość nam powiedział że w tych astrach wystarczy odłączyć zasilanie na 10 minut i komp się sam zresetuje.
U mnie jest silnik 1,6Si 8v 102KM MPi
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: marian w Maja 18, 2012, 23:19:59
Sam walczę właśnie z autem bo coś nie teges chodzi i teraz nie wiadomo co to może byc a naliczyłem 7 słownie siedem czujników
cz.temp
cz.predkosci i położenia wału
cz.spalania stukowego
s.lambda
cz.podcisnienia
cz.położenia przepustnicy
VSS
o zintegrowanej cewce zapłonowej,wtryskiwaczu czy samym kompie nie wspomne.
Wszystko to na tyle skutecznie komplikuje zlokalizowanie usterki że musiałby jechać z podłączonym laptopem i na bieżąco sprawdzać parametry.
a w Jawie jednym srubokretem mozna zdziałać cuda

Marian widze że masz Asie F  ;D . Też taką się bujam. Nie wiem jaki masz silnik ale możesz spróbować zresetować kompa. Byłem z bratem sprawdzić czy nie ma błędów po remoncie silnika i gość nam powiedział że w tych astrach wystarczy odłączyć zasilanie na 10 minut i komp się sam zresetuje.
U mnie jest silnik 1,6Si 8v 102KM MPi
Silnik mam X16SZ 8V i chyba 71 patatajów.Nic nowego mi z tym kompem nie powiedziałeś,kompa resetuje srednio raz w tyg.ogólnie monowtryski to mam już prawie w jednym palcu.Błędy też zczytywałem i wywala mi tylko jeden "system regulacji spalania stukowego" ale zawsze jak jade na 5 biegu i przekrocze ok 110km/h dzieje się to tylko na LPG musze gdzieś zajechać aby sprawdzili mi kompa od gazu.A z kolei na benie to mi nierówno pracuje na jałowych.Jutro rozbieram wtrysk i wkładam nowe uszczelki może gdzieś lewe powietrze ciągnie.
dobra dość OT ;D
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Maja 21, 2012, 08:54:55
No i tu jest bubel bo z tego co pokazywał mi instrukcję to cewki podpięte są równolegle :)

Tylko dwuiskrowa od 126p ;)

Pozdrawiam !
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: marian w Maja 25, 2012, 16:50:14
A co możecie powiedzieć o tym http://jawa-cz.site90.com/zaplon2.htm (http://jawa-cz.site90.com/zaplon2.htm)
Czy łatwo dało by sie to wykonać i te oznaczenia na schemacie sa po rusku to juz w ogóle nie kumam.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Mienki w Czerwca 18, 2012, 18:42:14
Cytuj
A najbardziej Ci którzy nigdy na nim nie jeździli,fakt jest taki że Vape się sprawdza,kupujesz komplet,zakładasz i jeździsz.Pozostałe zapłony dostępne na rynku wymagają a to cewek,a to modułu a to elektronicznego regulatora napięcia,po zakupie których cena nie wygląda już tak atrakcyjnie-nie mówiąc o awaryjności dosyć często opisywanej.

 jeździłem na prametti, fajne i  bezproblemowe, bezobsługowe, miły komfort psychiczny ze to nie przerywacze ale tam jest tylko niewielkiego zakresu mapka zapłonu analogowa chyba i o stałej zmiennej. Ale fakt śmigało fajnie. Wada słaba odporność na temperaturę przez co te moduły pala się i są nienaprawialne. i nie kompatybilne z elektronicznym reglem napięcia. Plus to elektronik i fajna forma bo wszystko zamknięte w jednej płytce.

 Potem jeździłem i jeżdżę na sztukach dwóch i trzecia w ifie na Zapłonie "Grom". Super sprawa elektronik,  zmienna mapka zapłonu, teraz nawet dwie a w najnowszej wersji to i z własna możliwością zmiany mapy o ile dobrze pamiętam, bezobsługowe, bezawaryjne chyba ze podłączam je ja i pomylę kable, ale naprawialne, odporne na wodę kurz brud i temperaturę. Solidnie wykonane. I co ważne ustawienie jest banalnie proste. Minus jest taki ze może nie tak niewielkie ja prametti bo trzeba kostkę wielkości tabliczki czekolady i grubości dwóch tabliczek czekolady umieścić pod schowkiem ale to żaden minus przy możliwości naprawiania tego modułu. ogromny plus ze motocykl na 4 biegu od 1 tys obrotów do 5 wkręca się liniowo i ładnie na  wysokie obroty bez żadnego muła czy buczenia.


Teraz mam vapno, fajne, silnik wolne ma  od 500 obrotów, stabilne prądy, bezobsługowe, ogólnie elektronika, ale brak mi tutaj mapy zapłonu z i od Groma, stad najlepsze połączenie to zapłon grom z vapnem, ale to za jakiś czas jak będzie mnie stać...
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Mienki w Czerwca 19, 2012, 20:44:21
http://www.youtube.com/watch?v=7K-u5WHN1Nw
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Strażak w Czerwca 19, 2012, 21:01:15
Ma buta ta Czesława  :o
To właśnie zmienny kąt zapłonu ? Warto coś takiego zakładać ;)
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Matii-x w Czerwca 19, 2012, 21:25:08
Chyba kolega groma widziałem jeżeli to on to powiem wam że jak jechał to strząśnie na niskich obrotach (1-1,5tyś obr) cezetka nawet przy tych obrotach nie dławiła,nie muliła  tyle mogę na ten temat powiedzieć co ja widziałem
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Czerwca 19, 2012, 21:51:27
Jak Prameti - teraz Promoto jest niekompatybilne z elektronicznym reglerem ? jeśli ja mam Promoto i elektroniczny regler napięcia i działa to ze sobą prawidłowo ;)

Pozdro !
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Mienki w Czerwca 23, 2012, 13:21:20
mowie o 6v prametti, kilku osobom przy zalozeniu elektronika regla i prameti nie wytrzymywalo prameti
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: GROM w Czerwca 28, 2012, 20:54:59
Panowie, kiedyś dostałem kilka ciekawych linków z zapłonami jak to zwykle bywa, konstruktorzy są zza naszej wschodniej granicy, może komuś się przyda lub zainspiruje.
Gdybym je miał wcześniej zapewne coś nie coś bym skorzystał a tak tworzyłem swoje dzieło i nie było się na czym wzorować.
Ogólnie czytać, przyswajać, tworzyć i mieć z tego radochę
http://twowheel-oppozit.narod.ru./ (http://twowheel-oppozit.narod.ru./)
http://www.ignition.bos.ru/ (http://www.ignition.bos.ru/)
http://secu-3.org/ (http://secu-3.org/)
http://maya-auto.com/ (http://maya-auto.com/)
http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm#index (http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm#index)

Dobry zapłon w jawie czy też cz-tce ma sens i wiele zmienia wystarczy popatrzeć na film zamieszczony przez kolegę Mienkiego. Mnie osobiście udało się rozpędzać na 4 biegu już od 500 obr na min bez czkawki, zrobiłem to tylko raz, nie ma co przeciążać korb.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: holger RIP w Czerwca 28, 2012, 21:10:53
Ja nie mam do tego głowy,jednak tacy ludzie jak Ty Gromie oraz Janek powinniście nie patrząc na nic robic swoje zapłony i normalnie na nich zarabiać,wiedza kosztuje a na porządny wyrób i klient sie znajdzie.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: SofCHJanek w Czerwca 28, 2012, 21:17:03
Mnie zastanawia czemu w aplikacjach komercyjnych siedzą procki PIC a nie AVR? Czyżby jakaś przewaga?
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: GROM w Czerwca 28, 2012, 21:20:21
Mnie zastanawia czemu w aplikacjach komercyjnych siedzą procki PIC a nie AVR? Czyżby jakaś przewaga?
To zapewne kwestia rynku i ceny, nie doszukiwałbym się niczego innego. AVR u nas były najtańsze, potem weszły PIC-e i powoli wypychają stare AVR, zapewne za granicami naszego kraju wsparcie dla PIC ów jest większe i zapewne są tańsze.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: kamel77 w Czerwca 30, 2012, 14:35:49
Zakupiłem na alegro 2 szt takiego czegoś    http://allegro.pl/korektor-oktanowy-z-tranzystorowym-modulem-zaplonu-i2306391521.html (http://allegro.pl/korektor-oktanowy-z-tranzystorowym-modulem-zaplonu-i2306391521.html) po15zł  moduł sterowany przerywaczami po namyśle zainstalowałem tylko jeden (cewki i przerywacze podłączone równolegle ) wrażenia pozytywne :iskra ogromna przerwy na świecy ustawiłem na 1mn, momęt przeskoku iskry można "wyłapać"z dokładnością do 0.05mn  wedle instrukcji korektor daje do 15 stopni opuznienia przy jakiś 3600-4000 rpm wyłancza korekcje   ,  dołanczam cytat z SM                                                                      ...jednym z najlepszych wyjść w tej jest zakupienie 2 sztuk tzw.EKO od Rosjan na bazarze za 30 PLN za sztukę.Tzw."Elektroniczny korektor oktktanu" należy podłączyć wg. schematuna obudowie , a zapłon ustawić na 3,4 mm przed GMP.Zakres regulacji do 15 stopni(opóźnienia). Całość podłączyć prze 2 sztuki przełączników błyskawicznych (typu przełącznik migaczy z "zerem" pośrodku )Właczenie w jadną stronę daje zapłon elektroniczny,przełączenie w drugą stronę - zapłon zwykły ( w razie awarii elektronicznego). Przełącznik ustawiony pośrodku pozwala uzyskać szybką informację , który z cylindrów nie pracuje . przy zastosowaniu EKO nie ulegają wypaleniu styki przerywacza (brak iskrzenia).Kondensator też nie jest konieczny.Zimny silnik uruchamia sie lepiej przełanczajac na zapłon zwykły (bo zapłon jest 3,4 mm przed GMP).Hobbyści-elektronicy mogą zmodernizować układ .Jedna sztuka EKO, nadal dwa przerywacze układ scalony-przerzutnik,dwa tyrystory .Dodatkową zabawą (na postojach )moze być regulowanie pokrętłami EKO obrotów tak niskich , jak w "ciężkich" czterosuwach. .....
Świat motocykli nr 5/97 str 34
nio tak mniejwięcej to wygładało no i oczywiście jest tu mowa o jawie a nie samarce hehe , jak widac nic ciekawego tu nie ma ale moze w czymś pomoże
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: GROM w Czerwca 30, 2012, 14:49:59
Sęk w tym  że nadal najbardziej niedoskonałą część w sensie precyzji zostawiamy w układzie (przerywacz). Ale jako zabawka do testowania i zabawy czemu nie. Zawsze można się przy okazji czegoś nowego nauczyć.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: kamel77 w Czerwca 30, 2012, 15:24:34
30 zł nie majętek  o ile wiem tego typu moduł można wysterować Hallem jak będe miał chwile czasu pokombinuje . Ten moduł raczej propozycja dla niechcących zbytnio ingierować w konstrukcje i zachować orginalność albo niemogą z różnych przyczn wydać paru groszy więcej                                                      Ciesze się że temat  alternatywnych zapłonów cieszy się takim zainteresowaniem.       Może Janek zmobilizuje się i jeszcze w t tym roku zkleci jakiś moduł z zmiennym kątem w luckiej cenie jakiś czs temu byłem zainteresowany tym :http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&_trksid=p4340.l2557&hash=item2ebdfbf4f7&item=200755901687&nma=true&pt=Motorrad_Kraftradteile&rt=nc&si=uXD7ip9CVd5%252BEWZysIWDLs%252BG5bA%253D&orig_cvip=true&rt=nc  ale na Alegro już niema i koledze Złotej Rączce jakoś przestało działać .  Jest jeszcze to http://imfsoft.com/hardware/produkty/jawa-cz-trabant-ignition.asp  ale cena do najniszych nie należy .Kolego Grom a myślałeś swoje moduły produkować , sprzedawać     
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: GROM w Czerwca 30, 2012, 21:46:18
Myślałem o produkcji i sprzedaży ale trochę traktuję to jako hobby i jeśli już to sprzedaje to za nie wygórowaną cenę, kto kupił myślę jest tego świadomy. Żeby mi się to  opłacało musiałbym podnieść cenę i dorzucić nieco na sam wygląd modułu a wtedy cena przestanie być już taka atrakcyjna. Sprawa nie jest taka różowa, czasu brak  a i chęci się kończą. Kiedyś oskarżano mnie o nie udostępnianie projektu, ale ja i tak byłem świadomy patrząc na poziom wiedzy elektronicznej że nawet po udostępnieniu projektu nie znajdą się osoby do wykonania zapłonu, zresztą podałem linki wyżej i powiedzcie szczerze ile osób na poważnie przeczytało te tematy i jest w stanie wykonać sobie moduł, rzekł bym macie wszystko na tacy i nadal szukacie, zamiast wziąć i zrobić.
Nie chcę mi się już rozwijać projektu, ostatnia wersja to ta http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f450bb32e9d9b996.html (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f450bb32e9d9b996.html)

A ta poprzednia http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc4784b8bda8b163.html (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc4784b8bda8b163.html)
i projekt pewnie idzie do szuflady
Dla tych co posiadają moduł dobra wiadomość : wsparcie techniczne nadal będzie zapewnione.

P.S. Janek życzę by Ci się udało stworzyć zapłon ze zmiennym kątem, ale analogowe schowaj do szuflady w nich przyszłości nie ma
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: holger RIP w Czerwca 30, 2012, 21:57:20
Twój zapłon Gromie wygląda bardzo solidnie, od osób użytkujących wiem że sprawuje się super-muszę pomyśleć  nad kupnem,sam niestety nie posiadam zdolność konstruktora-elektronika,choć z elektryką jako tako sobie radzę.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Bulo w Lipca 01, 2012, 01:37:10
Grom moje zdanie znasz na ten temat, Janek Ty też już znasz. Wymagania mam ale obydwaj jesteście w stanie to spełnić :)
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Lipca 01, 2012, 10:29:58
Postanowiłem do tematu włożyć swoje trzy grosze, może nie potrzebnie nowy post zakładałem ale w tematyce: ,,ładowanie",, zapłon" i ,,nie chce zapalić" to bałagan się zrobił delikatnie rzecz ujmując.
http://www.jawacz.pl/na-kazdy-temat/energia-iskry-jajka-na-rynku-i-kat-zaplonu/
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: kichau w Lipca 06, 2012, 17:39:53
Zobaczcie, tu znowu cos nowego, tym razem programowalny:

http://imfsoft.cz/hardware/produkty/zapalovani-jawa-cz-trabant-ignition.asp

Ciekawe co o tym sadza specjalisci od elektroniki z forum?
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: GROM w Lipca 06, 2012, 17:49:38
Zobaczcie, tu znowu cos nowego, tym razem programowalny:

http://imfsoft.cz/hardware/produkty/zapalovani-jawa-cz-trabant-ignition.asp (http://imfsoft.cz/hardware/produkty/zapalovani-jawa-cz-trabant-ignition.asp)

Ciekawe co o tym sadza specjalisci od elektroniki z forum?
O tym zapłonie były dyskusje na tym forum już parę lat temu. Znam (może to za dużo powiedziane) jedną tylko osobę, która to zakupiła, ponoć bardzo fajna zabawka. Ma możliwość ponoć nawet porównywania wykresów przyśpieszenia wału zależnie od ustawień coś ala mała pseudo hamownia. Cena wcale nie wydaje się wygórowana. I uwaga jest tam czujnik optyczny tylko że odbiciowy nie szczelinowy jak u mnie czy Promoto i też się nie kurzy i nie brudzi  :P . Dla zwykłego użytkownika zapewne nie jest to wymarzony zapłon, bo taki użytkownik chciałby założyć i jeździć a nie korygować mapę zapłonową bo co tu dużo gadać jak przy wszystkim i tu trzeba się wykazać nieco doświadczeniem i wiedzą bo można tylko silnikowi zaszkodzić. 
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Lopez w Lipca 12, 2012, 10:42:15
Temperatura pracy do 85 stopni. U mnie w jawie pod lewą pokrywą jest dosyć gorąco. Alternator też mocno się nagrzewa. Trochę mam obawy czy to ustrojstwo by tam wytrzymało.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: GROM w Lipca 12, 2012, 10:47:27
No właśnie dosyć gorąco czyli ile ?
Popatrz na Prameti czy też na mój zapłon tam są czujniki optyczne temperatura pracy to max 85 stopni a teraz zgadnij ile mi sztuk padło od temperatury?
A Sofchjanek stosuje czujniki halla ciekawe jaka ich jest graniczna temperatura pracy?
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: mostasz w Lipca 12, 2012, 13:02:46
a o ile % droższe są czujniki klasy military ? o ile takie występują w sprzedaży w polsce
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: mostasz w Lipca 12, 2012, 13:42:35
elektronika klasy military to najwyśższej jakości podzespoły dostępne w normalnej sprzedaży naprzykład w usa - nie wiem jak to jest w polsce, z tego co pamiętam wygląda to tak:
military/medical/scientific/automotive/standard/mainstream/value - nie pamiętam czy było coś innego zamiast standard ale tak to chyba powinno wyglądać
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Lipca 28, 2012, 16:01:09
Więc proponuję poszukać emitera MDS z cyklu powieści Ciszewskiego ;-)
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Czerwca 30, 2016, 18:50:42
Odgrzewam kotleta. Panowie czy to jest sovek:

(https://s32.postimg.org/4k3izmsv5/IMG_20160630_171420.jpg) (https://postimg.org/image/4k3izmsv5/)

(https://s32.postimg.org/4ldgt1uox/IMG_20160630_171411.jpg) (https://postimg.org/image/4ldgt1uox/)
Bo oznaczenia są trochę inne i kabelki chyba też...

Tylko mi tu ze złotą łopatą nie wyskakiwać!
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Człowieklasu w Czerwca 30, 2016, 19:32:11
Wygląda na Soveka, ale chyba ciężkie życie miał ten zapłon
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Czerwca 30, 2016, 19:37:26
Wygląda na Soveka, ale chyba ciężkie życie miał ten zapłon

Spróbuję połączyć, jakiś schemat znalazłem. Mam nadzieję że się uda...
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Człowieklasu w Czerwca 30, 2016, 21:40:50
Mogę zobaczyć u mnie co gdzie jest podłączone. Ale to dopiero jutro po pracy.
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Blenders w Czerwca 30, 2016, 22:00:19
Wygląda na Soveka, ale chyba ciężkie życie miał ten zapłon

Spróbuję połączyć, jakiś schemat znalazłem. Mam nadzieję że się uda...

Polska instrukcja soveka jest tutaj w załączniku

http://www.jawacz.pl/index.php?topic=27847.0
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Czerwca 30, 2016, 22:07:09
Dzięki Blenders! Przyda się...
Tytuł: Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
Wiadomość wysłana przez: Andrzejek w Lipca 07, 2016, 20:45:54
Skoro temat odgrzany do dorzucę jeszcze mój ;-)