Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 02, 2024, 18:01:08
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 ts-Problemy z odpaleniem po remoncie - nieszczelność na labiryncie  (Przeczytany 23277 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

orzech1010

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Jawa 350 Ts

Witam. Ostatnio zrobiłem generalny remont mego motocykla i mam straszne problemy z odpaleniem. Na pych jakoś odpali i wtedy nie trzyma niskich obrotów ( przy 2 tyś dusi się i ciężko się wkręca , natomiast od 3 szybko się wkręca i ma sporą moc) .
Wymienione było :
-cylindry, tłoki, pierścienie ( po pierwszym szlifie)
-korbowody , łożyska , czopy , labirynt wału (zrobione w specjalnym serwisie)
-świece , kable , aparat zapłonowy , kondensatory
-łożyska , uszczelniacze  silnika i skrzyni
-uszczelki
Gaźnik był czyszczony i brak jakiejkolwiek poprawy . Dla tych co napiszą o złym poziomie paliwa w komorze pływakowej : gaźnik przekładany z drugiej ts'ki w pełni sprawnej i dalej to samo.
Nie jestem pewien ale mam wrażenie że może trochę słabo zasysa powietrze przez gaźnik.
Jeszcze dodam że najpierw były założone cylindry i głowice , puźniej został przykręcony kolektor ssący łączony oba cylindry i na sam koniec dokręcone cylindry. Nie sądzę aby było tam jakieś lewe powietrze.  Kostka pomiędzy komorami pod cylindrami została wklejona specjalnym szczeliwem do uszczelek i powierzchni.Powoli brak mi pomysłów więc proszę was o pomoc. Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2015, 08:48:36 wysłana przez Piotrex »
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ

Po pierwsze to silnik może być po remoncie, a nie remącie :

Po drugie, to wydaje mi się, że masz źle tłoki założone.

Powinny być patrząc w kierunku jazdy Lewy z napisem L po lewej stronie i analogicznie prawa strona, strzałkami do wydechu.

Jeżeli tak jest, to być może są złe oznaczenia.
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1166
  • w moich rękach od 99 r

nie wiem jak ts ale cz wogule nie ma prawa zapalić z odwrotnie założonymi tłokami bedzie kichac prychać strzelać cos łapac ale nie zapali zobacz koego czy na plaku bedzie chodzic jak tak to albo masz problem z lewizną albo z gaźnikiem
Zapisane
    Status GG

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989

Ja tutaj obstawiam lewe powietrze przez źle przykręcone cylindry. To jest taki piecyk że trzeba przestrzegać obowiązkowo kolejności dokręcania śrub, najpierw dokręcamy króciec, a następnie głowice.
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777

labirynt wału (zrobione w specjalnym serwisie)


Trudno uruchomić, nie trzyma wolnych obrotów... Ja bym obstawiał labirynt, ale przecież robiony był w specjalnym serwisie.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

orzech1010

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Jawa 350 Ts

Tłoki sprawdzone . L1 i P1 strzałkami do wydechu. Co do labiryntu to jest nowy . Sądzę że gdyby były tłoki odwrotnie założone albo ze złymi oznaczeniami to by były problemy z wyższymi obrotami również.
Zapisane
    Status GG

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic

Może masz za wczesny zapłon ? objwy mogą na to wskazywać .
Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

orzech1010

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Jawa 350 Ts

Przerwa ustawiona 0,3mm , styki zaczynają się rozwierać 2.8 mm ( +- 0.2mm) przed gmp. Przed chwilą zrobiłem test Plakiem przy 2,5tyś obrotów i nie było niestety żadnych zmian w pracy silnika. Zastanawiam się nad ponownym rozebraniem silnika , wymianą labiryntu na nieorginalny z rowkiem i oringiem i złożyć kartery bez środkowej uszczelki na szczeliwo. Co o tym sądzicie ?   
Zapisane
    Status GG

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781

Może przed rozebraniem silnika warto zrobić test szczelności labiryntu - zalać jedną komorę korbową i sprawdzić czy przesączy się w drugą?
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777

Ja bym zrobił jak radzi Bimberpołudnie. Przynajmniej potwierdzisz lub wykluczysz nieszczelność labiryntu. Jeżeli jest on szczelny, to nie będzie konieczności dalszego rozbierania.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Giemza

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 49
  • ETZ 251e,ETZ 150, TS 638.1,Jawa 50,

zakładałeś uszczelkę między kartery? noi po co? może tu tkwi problem?
Zapisane
    Status GG

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa

Może przed rozebraniem silnika warto zrobić test szczelności labiryntu - zalać jedną komorę korbową i sprawdzić czy przesączy się w drugą?


Sorki Kolego ,ale taki test nie ma najmniejszego sensu.Na środku wału jest uszczelnienie które ma 0,15 mm luzu na obwodzie, to nie zimering żeby przez nie  przeciekało w spoczynku!
Ono zaczyna spełniać swoje zadanie  tylko w ruchu obrotowym . To nie jest uszczelnienie spoczynkowe  ;)
Proponuję takich nieprzemyślanych rad nie dawać ok? ;) :)

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777

Może przed rozebraniem silnika warto zrobić test szczelności labiryntu - zalać jedną komorę korbową i sprawdzić czy przesączy się w drugą?


Sorki Kolego ,ale taki test nie ma najmniejszego sensu.Na środku wału jest uszczelnienie które ma 0,15 mm luzu na obwodzie, to nie zimering żeby przez nie  przeciekało w spoczynku!
Ono zaczyna spełniać swoje zadanie  tylko w ruchu obrotowym . To nie jest uszczelnienie spoczynkowe  ;)
Proponuję takich nieprzemyślanych rad nie dawać ok? ;) :)

Hmmm... To sam już nie wiem... W ubiegłym roku przeprowadzałem taką próbę. Po zalaniu jednej komory, poziom zalanego płynu nie obniżał się przynajmniej przez minutę. Uznałem to za przejaw szczelności i opróżniłem komorę z płynu. A tu masz - 0,15 mm luzu na obwodzie!
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa

Second ,błagam o litość :( Zanim Ty gołym okiem zauważyłeś ,że sie obniża poziom cyt...co najmniej przez minutę.... to swoje już zdążyło przelecieć :(
To naprawdę nie jest dobra metoda sprawdzania ;( chyba ,że założysz ,że jak mało przeleci to jest ok,a jak duuużo to jest d..a :(  0,15 to jest taki luz który pozwala obracać sie temu złożeniu z pozycji spoczynku bez jakichś większych sensacji typu ,zatarcia ,kwiki i piski podczas obracania sie wału
 
Jak dla mnie to ,to jest zbyt naciągany i mało wiarygodny sposób  ;) :( ale oczywiście ,żeby polepszyć sobie samopoczucie ,że dokonało się wszystkich należnych pacjentowi zabiegów...czemu nie ;)
 


orzech1010

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Jawa 350 Ts

 
zakładałeś uszczelkę między kartery? noi po co? może tu tkwi problem?
Założyłem z powodu tego iż była w komplecie . Może okazać się tutaj mój błąd. >:(
Może przed rozebraniem silnika warto zrobić test szczelności labiryntu - zalać jedną komorę korbową i sprawdzić czy przesączy się w drugą?
Zacznę dziś od zdjęcia cylindrów i zaleję jedną komorę czystą benzyną i zobaczymy co się stanie .
Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;

Przepłynie i to szybciutko, tymbardziej lotna benzyna :)
Uszczelnienie lairyntowe jest uszczelnieniem dynamicznym, nie spoczynkowym ... taki test nie ma najmniejszego sensu.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa

Mathini pozwól Koledze się pobawić jak nie umie czytać ze zrozumieniem :( On jeszcze nie wie że takie płukanie silnika  bywa ZABÓJCZE  dla łożysk ;) zwłaszcza po większym przebiegu  , ale tego to myślę i paru innych doradzaczy nie wie , niestety ;)
« Ostatnia zmiana: Lutego 10, 2015, 08:50:47 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo

Tłoki sprawdzone . L1 i P1 strzałkami do wydechu. Co do labiryntu to jest nowy . Sądzę że gdyby były tłoki odwrotnie założone albo ze złymi oznaczeniami to by były problemy z wyższymi obrotami również.

A prawa to prawa patrzac od przodu, czy od tylu na silnik?  :)

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1142
  • Mustang EBE

Tłoki sprawdzone . L1 i P1 strzałkami do wydechu. Co do labiryntu to jest nowy . Sądzę że gdyby były tłoki odwrotnie założone albo ze złymi oznaczeniami to by były problemy z wyższymi obrotami również.

A prawa to prawa patrzac od przodu, czy od tylu na silnik?  :)
To samo mi przyszło na myśl.
Być może to oczywiste ale nie koniecznie dla każdego. A więc, żeby określić który cylinder jest lewy czy prawy należy patrzeć z perspektywy kierowcy czyli siadasz na motocykl( przodem do kierunku jazdy) i wówczas ten z lewej to lewy i odwrotnie.

Przyznaję że jeden raz miałem dziwny przypadek że tłoki były źle nacechwone tzn odwrotnie, zorientowanej się dopiero po tym że wycięcia na tłokach nie pasowały e okna wydechu.

Jeśli labirynt nowy to nie szukałbym tam przyczyny a raczej właśnie w tłokach ponieważ objawy jakie opisałeś pasują do odwrotnie założonych. I myślisz się kolegi myśląc że na wysokich obrotach nie powinna chodzić, właśnie na wysokich chodzi i to w miarę dobrze.
Zapisane

Stefa_no1

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 38

...On jeszcze nie wie że takie płukanie silnika  bywa ZABÓJCZE  dla łożysk ;) zwłaszcza po większym przebiegu... ;)

Chodzi Ci o "wysuszenie" łożysk z oleju?  Czy jest może jakiś inny powód?  Komorę korbową w mojej 638 płukałem 2 razy z opiłków, po rozmaitych uszczerbkach tłoków,  z tym, że przed montażem góry, w kanaliki dawałem po kapce oleju -  ale Twoja wypowiedź mnie zaintrygowała.
 


Co do tłoków - przykładając odrobinę uwagi do składania silnika, nie da się ich inaczej założyć. Na pierwszy rzut oka widać, że  zamki pierścieni nie pasują.  Oznaczenia L, P i strzałki to tylko "idiotoodporność konstrukcji"      ;D
Zapisane
ETZ 251, Jawasaki

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?

labirynt labiryntem. Załóżmy że zakład tego nie zepsuł. Czy czoło wału nie jest luźne? Przez to też są problemy z odpalaniem i wolnymi obrotami ;D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa

...On jeszcze nie wie że takie płukanie silnika  bywa ZABÓJCZE  dla łożysk ;) zwłaszcza po większym przebiegu... ;)

Chodzi Ci o "wysuszenie" łożysk z oleju?  Czy jest może jakiś inny powód?  Komorę korbową w mojej 638 płukałem 2 razy z opiłków, po rozmaitych uszczerbkach tłoków,  z tym, że przed montażem góry, w kanaliki dawałem po kapce oleju -  ale Twoja wypowiedź mnie zaintrygowała.
 


Co do tłoków - przykładając odrobinę uwagi do składania silnika, nie da się ich inaczej założyć. Na pierwszy rzut oka widać, że  zamki pierścieni nie pasują.  Oznaczenia L, P i strzałki to tylko "idiotoodporność konstrukcji"      ;D


Nie nie chodzi o wysuszenie łożysk ;)   proszę  :(
Nie wiem czy widziałeś wał z nagarem takim odpadającym i zastanawiałeś sie kiedyś co wchodzi w jego skład?
Wyobraź sobie ,że 90% wałów trafiających do naprawy po tzw....panie jeździło i nie wiem co się nagle stało. ...to efekt wlania do silnika z owym nagarem oleju syntetycznego czytaj myjącego-płuczącego po użyciu którego cały syf przykleja sie do łożysk. Podobnie się dzieje jak płuczesz go beną . Owe g...wpadają pod koszyki i kulki i nie jesteś ich wstanie wypłukać do ,,0" choćbyś pękł  i nie mów mi ,że jest inaczej ;) Czasami łożysko nowe do którego wpadną opiłki jest do wypier... bo tak skutecznie uszkodza koszyk i bieżnię ,że się do niczego nie nadaje no chyba ,że do młockarni ;) a i to niechętnie.
Tak więc jak Tobie się udało ,to zrobić to się ciesz i dziękuj tym z góry bo czuwają czasami nad nami ;)


A co do tłoków ,to ludzką rzeczą mylić się jest i o tym wiedza ludzie z tego forum ;) Oj da się ,da ;)
« Ostatnia zmiana: Lutego 10, 2015, 11:09:43 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?

Jest to widoczne na koszyczkach łożysk w 2t. Taka warstwa jak by osadu z niespalonego, wygrzanego od temperatury oleju.
Tak samo na korbowodach po bardzo dużym przebiegu jest to widoczne gołym okiem
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa

ano Marcin ,ano .Łot toto właśnie jest ów nagar ;)

Stefa_no1

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 38

Zapomniałem o nagarze.  ;D

Olej półsyntetyczny  (mały edit w tym miejscu- nie półsyntetyczny tylko syntetyczny )   po mineralnym to inna para kaloszy-ok - ale benzyna z mieszanki paliwowo-powietrznej nie rozpuszcza nagaru, a taka z bańki już rozpuszcza?     :)


Co do opiłków- w 100% się z tobą zgadzam- z tym jest jak z sikaniem- "choćbyś trzepał 2 tygodnie, kropla i tak wpadnie w spodnie" ;)   Ale zawsze trochę "dobrodziejstwa" mniej. :)  Inna sprawa, że te wały są cholernie twarde i naprawdę trzeba się przyłożyć, żeby taki wał zajeździć.   Mnie się nie udało nawet po takiej delikatnej usterce (drugi gar podobnie), bez zabawy w wypłukiwanie opiłków, przy reanimacji w warunkach polowych: 


https://lh4.googleusercontent.com/-XfxaGnM_9Zw/UHNDHLmgCbI/AAAAAAAAB1o/1k9HgYnXHcw/s720/DSCF5072.JPG


« Ostatnia zmiana: Lutego 10, 2015, 12:22:28 wysłana przez Stefa_no1 »
Zapisane
ETZ 251, Jawasaki
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
8 Odpowiedzi
4243 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 18, 2012, 19:42:15
wysłana przez kuszek
66 Odpowiedzi
17461 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 17, 2012, 21:38:33
wysłana przez Tigras
27 Odpowiedzi
7997 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 14, 2013, 22:43:46
wysłana przez Rozztocz
27 Odpowiedzi
6994 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 22, 2017, 03:21:20
wysłana przez Tomek
7 Odpowiedzi
3351 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 20, 2017, 23:50:16
wysłana przez mario16