Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 23:30:28
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: stary zbiornik paliwa  (Przeczytany 15908 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Biały

  • Grupa Lubelska
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 499
  • Čezet 350 472.5 81"
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #25 dnia: Września 26, 2014, 22:02:59 »

Ale tu nie ma co sie zgadzać , płacisz odpowiednią sumę i Pan Marek wykonuje swoją robote , do której podchodzi bardziej profesjonalnie niż inni i tyle :-)
Zapisane
Z dziewczynami jak z flaczkami ... średnio się prezentują , ale za to jak smakują :D

Čezet 350 4Ever :)

Biały , Puławy , tel 667 145 226



Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #26 dnia: Września 27, 2014, 00:23:47 »

 A jak znam Marka to Ci jeszcze sporo rzeczy podpowie. Jak będziesz potrzebował pomocy to pisz na PW.
Powodzenia
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #27 dnia: Września 27, 2014, 08:23:47 »

Również ci pomogę jak tylko mogę - a mogę dużo - wal śmiało :)
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #28 dnia: Września 27, 2014, 08:47:00 »

Cytuj
Miejscowość Franciszków pod Lublinem , obok Świdnika . Jeśli ktoś z forum tam robił u tego Pana   to proszę o opinie.

Prawdopodobnie wiem o kogo chodzi, i słyszałem jeden silnik po remoncie u tego człowieka, chodził rewelacyjnie.

Powiedz mi tylko czy on nie ma przypadkiem dwóch motocykli sokół?

Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

mark

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • jawa TS 350 simson S51 HONDA VFR 750F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #29 dnia: Września 28, 2014, 11:25:23 »

Mienki to nie ten który ma dwa sokoły , pytałem , nie posiada takowych.
Silnik rozebrany  w cząsteczkach, pozbierałem to i zabrałem. Zębatka łańcuszek pocięty po przejrzeniu drobiazgów które sam rozbierałem brakuje na pewno dużej podkładki falistej. Nie pamiętam tylko gdzie jej miejsce było, będzie poważne wyzwanie by to dobrze złożyć.
Wał i cylindry pojadą do Pana Markoltent10.
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #30 dnia: Września 28, 2014, 12:58:11 »


Wał i cylindry pojadą do Pana Markoltent10.
zaczynasz bardzo dobrze
Zapisane

mark

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • jawa TS 350 simson S51 HONDA VFR 750F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #31 dnia: Października 04, 2014, 23:04:27 »

Po wyczyszczeniu zacząłem wymieniać i składać mój sprzęt.  Osprzęt który zacząłem wymieniać zamontowany . Łożyska powciskałem w kartery i chociaż było grzane kartery i chłodzone łożyska to dość ciężko było ich tam wcisnąć.
Teraz moja prośba jak i co dalej montować by zamknąć kartery? którą połówkę pierwszą złożyć krok po kroku kolejno tak by pod końcem nie trzeba było rozbierać , bo czegoś nie da się w danym etapie włożyć. Lub czegoś nie połamać.
Czy do złożenia karterów potrzeba jakiegoś nietypowego narzędzia typu ściągacz itp?
Jaką techniką najlepiej zacisnąć te dwie połówki.
Czytałem forum ale jakoś się nie dokopałem, proszę o podpowiedzi.
Zapisane

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #32 dnia: Października 06, 2014, 09:45:06 »

Cześć,
tu masz wszystko co potrzebujesz do rozłożenia i złożenia silnika.
http://www.jawacz.pl/uslugi/wykonam-zestaw-narzedzi-do-silnika-jawy-638634-i-cezety-12v-i-6v/msg239154/#msg239154. Wykonanie Piotrex'a jest solidne. Cena jest ok. szczególnie jak porównasz sobie z ceną oryginalnych ściągaczy do Jawy ;) .
Najpierw składasz skrzynię biegów w lewym karterze, potem najlepiej jeszcze bez wału złożyć obie połówki karterów i skręcić je razem. Możesz wtedy sprawdzić czy tryby się luźno kręcą i czy nie trzeba poprawić położenia któregoś z łożysk igiełkowych (jeśli ciężko się kręci). Potem zakładasz czoło na wał, wał do zamrażarki, lewy karter do piekarnika i montujesz. Żadnych młotków !  Ew. wciągasz wał w karter przy pomocy blachy nr1. Zwykle w lewy karter wał wchodzi bez problemu. Potem prawy karter do piekarnika, lewy smarujesz pastą uszczelniającą, albo silikonem do wys. temperatur, przymierzasz czy wszystkie wałki wchodzą w swoje miejsca w prawym karterze i składasz. Tutaj na pewno przeda Ci się wspomniana blacha żeby połówki się zeszły. Jak już będą blisko wkładasz klocek, wkładasz śruby i równomiernie dokręcasz. Dopuszczalny na tym etapie jest gumowy młotek ;) , ale nie musi być. Przy wkładaniu wału uważaj na korbowody, żeby były na swoich miejscach, łatwo je można zgiąć.
Tu masz filmiki poglądowe:
https://www.youtube.com/watch?v=Igb5NklhP0o
https://www.youtube.com/watch?v=ScUTNdUSchI
https://www.youtube.com/watch?v=cKCkJg0Kg10
https://www.youtube.com/watch?v=oQ2UdC75LXs
Powodzenia - za pierwszym razem nigdy nie jest łatwo ;)

Zapisane

mark

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • jawa TS 350 simson S51 HONDA VFR 750F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #33 dnia: Października 07, 2014, 08:42:23 »

Wielkie dzięki Pawand.
Co prawda jeszcze główne części nie przyszły od Pana Marka zregenerowane ale mogę poćwiczyć jak złożyć skrzynię.
Dopytam jeszcze szczegóły przed pierwszym razem jeśli można.
Zaginęła mi u mech co mi rozpoławiał silnik podkładka taka cienka falista , jeśli dobrze  pamiętam szła pod wirnik lub pod pod stojan wirnika [mogłem tam nie zostawiać]. Przeglądam wszystkie sklepy i nie widzę, pytanie czy można ją czym innym zastąpić ?
W tym zestawie narzędzi nie widzę czegoś takiego jak wciąganie wału w kartery ?
Czyli metoda chłodzenie grzanie najskuteczniejsza  będzie.
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #34 dnia: Października 07, 2014, 21:37:36 »

Nie musisz nawet chłodzić wału, musisz tylko solidnie nagrzać karter to wał po prostu wpadnie na miejsce i jeszcze będziesz miał chwilę na ustawienie czoła jeśli nie uda Ci się trafić.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #35 dnia: Października 07, 2014, 23:45:47 »

Nie zawsze wpada - szczególnie przy zakładaniu prawego karteru. Z kolei kartery powinno się grzać nie wyżej niż 140-150 st. C. Nawet w domowym piekarniku masz termometr więc da się ustawić.
Do wciągania - wypychania ( zależy czy składasz czy rozkładasz silnik  ;) [size=78%])[/size][/size] służy blacha nr 1 + odpowiednie śruby. Jak nie wiesz jak ją wykorzystać to napisz do mnie na PW i daj namiary na siebie bo to za dużo pisania, a większość wie, jak z tego korzystać [size=78%] ;) .
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #36 dnia: Października 07, 2014, 23:53:33 »

Prawy trzeba zazwyczaj potraktować młoteczkiem monterskim i dociągnąć śruby. W lewy wał ma wpaść.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #37 dnia: Października 07, 2014, 23:55:44 »

Jeśli jest mały i gumowy to do lekkiej pomocy ok. ;)  Każdy inny odpada
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #38 dnia: Października 08, 2014, 22:27:34 »

Nigdy nie odważyłbym się użyć dużych argumentów na delikatnym odlewie ze stopu. I złota zasada przy składaniu silnika:


"Pośpiech jest wrogiem człowieka"


Pamiętajcie o tym.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

mark

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • jawa TS 350 simson S51 HONDA VFR 750F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #39 dnia: Października 09, 2014, 13:33:24 »

Czytam i czytam staram się wszystko zapamiętać i zastosować a jak wyjdzie to się okaże.
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #40 dnia: Października 09, 2014, 17:41:37 »

Przy zakładaniu prawego karteru będziesz miał moment, kiedy stanie i nie będzie chciał wejść dalej, choć między karterami będzie jeszcze spora przerwa. Wtedy nie gorączkuj się i przekręć wałkiem zdawczym - muszą w niego trafić kły koła przesuwnego.
Młotek  - w przypadku braku gumowego - może być zwykły metalowy, jednak stukać - nie uderzać - stukać trzeba OBOWIĄZKOWO przez drewno.
Podkładka falista, o której pisałeś wcześniej idzie pod wirnik alternatora. Nową pewnie kupisz na jawaczsci.pl a używana na forum też się znajdzie.
https://www.youtube.com/watch?v=L3M1i5JE6XM
Tutaj masz 8 odcinkowy serial jak silnik Jawy złożyć poprawnie. Pomijam pomiary pasowań każdego otworu (łożysko i tak wypadło) i składanie silnika na kocu w piasku - jak na pikniku. Co gdzie i jak co to jednak wyjaśni.
Uwaga na driftujące z nienacka łady :)
« Ostatnia zmiana: Października 09, 2014, 17:58:02 wysłana przez Bimberpołudnie »
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #41 dnia: Października 09, 2014, 20:11:39 »

Może i silnik składany w spartańskich warunkach, ale porusza wiele ważnych kwestii. Ja bym to nazwał filmami pt. "Jak złożyć jawę, żeby nie połowić po 500km".


Tak naprawdę najwięcej tych sprzętów było właśnie w Rosji, stąd też nasi koledzy o innym stanie umysłu mają bardzo, bardzo dużą wiedzę o każdej z przypadłości tych silników.


Świętą lekturą powinna być rosyjska książka naprawcza do tych motocykli. Jest tam dosłownie każdy detal. Wiele rzeczy, serwisówka brytyjska pomija, polska pomija, w czeskiej brak paru detali również z czego większość sposobów składania w ogóle nie powinna być tam opisana. Przy próbie włożenia wału zgodnie z serwisówką czeską, wał stanie na czole w karterze.


Brakuje tylko jeszcze jednej rzeczy, bo ja bazuję tylko na swoich pomiarach. A mianowicie chciałbym mieć rysunek techniczny skrzyni biegów. Nie chcę przekroju bo zbyt wiele mi nie powie. Rysunek techniczny każdego wałka, trybu, wodzika i naniesione wymiary.


I po zlocie teraz też się zastanawiam nad jedną teorią. Czy współczesna, czeska skrzynia do 638 ma inne pasowanie niż ta stara. Jakby ktoś to pomierzył... Ja takiej skrzyni w swoich gratach nie mam, mam tylko stare.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #42 dnia: Października 09, 2014, 20:20:07 »

Podesłałem linka właśnie dla tego, że jest bardzo wartościowy. Odnośnie wymiarów współczesnych czeskich skrzyń - nie widzę powodu dla jakiego miałyby wymiarowo odbiegać od skrzyń z pierwszego montażu. Skoro robione wg starej dokumentacji to dla czego miałaby być inne?
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #43 dnia: Października 09, 2014, 21:36:58 »

Cóż z tego co usłyszałem na zlocie to są 2 wersje skrzyń.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #44 dnia: Października 09, 2014, 21:42:52 »

Cóż z tego co usłyszałem na zlocie to są 2 wersje skrzyń.
z wałkiem pośrednim 12 i 13 zębów
jedna ma krótszy 2, 3 i spory przeskok pomiędzy 3 a 4
druga ma nie ma tak duże różnicy miedzy 3 i 4, a biegi 2,3 są dłuższe
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #45 dnia: Października 09, 2014, 22:06:02 »

Jedna skrzynia ma wałek pośredni 12z i zębatkę zdawczą 18z.
1,2,3 są krótsze i przepaść pomiędzy 3 i 4.
Druga skrzynia ma wałek pośredni 13z i zębatkę zdawczą 17z.
1,2,3 są dłuższe.
Obie skrzynie mają przełożenie czwartego biegu 1:1.
Wałki zdawcze mają po tyle samo zębów jednak mają inne średnice i trzeba zwrócić na to uwagę.
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #46 dnia: Października 09, 2014, 22:13:15 »

Nie chodzi o zęby! Wiem to. Podobno jest nowa i stara skrzynia, różnią się pasowaniem kół, rowkiem pod wodzik i same wodziki też mają inną grubość.


To nie jest akurat moja teoria. Głównym pomysłodawcą na "nową" i "starą" skrzynię jest Marian.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #47 dnia: Października 09, 2014, 22:13:43 »

Nowe skrzynie są "ciasniejsze"

mark

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • jawa TS 350 simson S51 HONDA VFR 750F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #48 dnia: Października 10, 2014, 14:11:55 »

Na szczęście moja skrzynia jest kompletna i wzrokowo wygląda ładnie. Nie jestem tylko pewien co do wodzików , brak porównania. Jak sięgnę pamięcią kilkanaście lat wstecz to chyba problemów ze skrzynią nie miałem.
Wał i cylindry od Pana Marka wróciły, wizualnie piękna robota.
Zapisane

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #49 dnia: Października 10, 2014, 14:13:34 »

Jak widać mocno ślady pracy kół na wodzikach to na wszelki wypadek wymień, jak już masz wszystko na stole. Lubią pękać.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
10 Odpowiedzi
6959 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 19, 2006, 16:16:10
wysłana przez AndrewS
22 Odpowiedzi
7527 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 22, 2014, 17:34:08
wysłana przez muczos
33 Odpowiedzi
8481 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 07, 2018, 10:17:13
wysłana przez muczacz
6 Odpowiedzi
1921 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 16, 2020, 22:32:56
wysłana przez sebatoja
1 Odpowiedzi
379 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 18, 2023, 18:58:17
wysłana przez Wozniak