Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 11:44:44
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: stary zbiornik paliwa  (Przeczytany 15895 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mark

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • jawa TS 350 simson S51 HONDA VFR 750F
stary zbiornik paliwa
« dnia: Września 10, 2014, 18:26:03 »

Witam.
Jak najlepiej wyczyścić zbiornik paliwa z rdzy. Wyciągnąłem motor po kilku nastu latach nie użytkowania i sporo rdzy w zbiorniku jest. jak najlepiej ja usunąć.
Chce zrobić oczywiście remont całości i mam problem juz na początku nie mogę ściągnąć koła zębatego z wału obok napędzającego sprzęgło. Próbowałem ściągaczy podgrzewania i nic. Nie był jeszcze rozpoławiany. Miałem problem z odpalaniem jak pamiętam, palił tylko po długim pchaniu lub po wlaniu paliwa pod świece. Nie zasysał paliwa , jakby ssanie nie działało.
Bez dobrego mech chyba się nie obędzie.
Woj lubelskie może ktoś poleci dobrego mech , okolice Kocka.
Zapisane

patryk669966

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Jawa-Cz 175 typ 450
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Września 10, 2014, 19:03:46 »

Ja zbiornik paliwa czyściłem w ten sposób, że wsypałem do środka kamyki i wlałem benzyny. Następnie potrząsałem zbiornikiem do moment gdy większość rdzy została usunięta, co jakiś czas wylewałem benzynę i wlewałem czystą. Jak masz możliwość to zrób potrząsanie mechaniczne, widziałem patenty przymocowania zbiornika do betoniarki, żeby samoczynnie się obracał, bo ręcznia to bardzo ciężko dokładnie wyczyścić, ręce odpadają  ;D


A co do tego, że nie ciągnie paliwa to musi być problem z gaźnikiem( jak motocykl stał to tu najprawdopodobniej jest problem), albo jest nieszczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem lub rozszczelniły się kartery i ciągnie lewe powietrze.
Jeszcze przypomniało mi się, sprawdź czy masz dobre simeringi na wale, tamtędy też może ciągnąć powietrze.
« Ostatnia zmiana: Września 10, 2014, 19:06:26 wysłana przez patryk669966 »
Zapisane

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Września 10, 2014, 19:44:29 »

odpowiedź masz w tym wątku, jest kilka sposobów:
http://www.jawacz.pl/szybka-interwencja/filtr-paliwa-z-magnesem-magnes-do-baku/msg236941/#msg236941

\edit: chyba ze na bogato jak, masz 5 dych wolne i jeśli masz robić remont z prawdziwego zdarzenia
http://olx.pl/oferta/jawa-romet-simson-i-inne-renowacja-regeneracja-baku-zbiornika-paliwa-CID5-ID4d4GD.html#b0dfc7df41
« Ostatnia zmiana: Września 10, 2014, 19:46:19 wysłana przez yuzik »
Zapisane

mark

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • jawa TS 350 simson S51 HONDA VFR 750F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Września 11, 2014, 09:30:21 »

Ze zbiornikiem po tych odp poradzę sobie.
Motor został odstawiony właśnie z tego powodu , że ciężko było go odpalić. Lewego powietrza na pewno łapał między karterami , bo jak zauważyłem przy próbie ssania pojawiały się tam bąbelki powietrza stąd próbuje go zozpołowić. Niestety wszystkie siły jakie włożyłem nie udało się. Stąd moja prośba o mech który takimi silnikami lub podobnymi się zajmuje. Bliższe i dalsze moje okolice.
Chodzi o rozłożenie i wymienienie wszelkich części silnika które są konieczne lub wskazane, by w najbliższym czasie nie powtarzać tego.

Zapisane

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Września 11, 2014, 11:32:13 »

Do ściągnięcia zębatki potrzebujesz coś takiego:
http://www.jawacz.pl/sprzedam/sciagacz-cz-350-zebatki-walu/msg214802/#msg214802,
a do rozpołowienia silnika wystarczy porządna blacha z otworami w odpowiednich miejscach.
Większość przyrządów znajdziesz tutaj:
http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/narzedzia-przyrzdy-_-piszcie-!!!/25/.
Poszukaj też relacji tych, którzy swoje motory remontowali wczesniej.
Powodzenia ;)
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Września 11, 2014, 11:37:37 »

Pogadaj z użytkownikiem mienki - on pochodzi z tamtych stron to może poda ci namiary na innych ludzi
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

renegade88

  • MEMBER JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1042
  • 472.5 i wszystko staje się łatwiejsze
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Września 11, 2014, 11:59:31 »

Kolego opcja wyszukiwarki jest, trzeba korzystać, a nie zakładać nowy temacik. A jak już pytasz to:
słoiki, butelki tłuczesz na małe kawałki i wrzucasz do baku i trzęsiesz potem tylko dobrze wypłakuj bak.
Inni mówią kamyczki do akwarium i to samo robisz.
Mozesz też użyć http://www.arka-bhp.com.pl/zdj/fosol.jpg lub http://chemia-poznan.com.pl/media/photos/192.Cortanin_F.jpg

moim zdaniem cortanin f lepszy jest.
Zapisane
    Status GG
Prawo Jazdy A, B, C+E

Jawa song ---> http://w142.wrzuta.pl/audio/8TLNnSF77xH/jawa_song

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Września 11, 2014, 15:23:31 »

Cortanin zostawia na powierzchni metalu cienką powłokę zabezpieczającą  przed dalszym utlenieniem. Pytanie czy to się nie będzie gryzło z paliwem?
Zapisane

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Września 11, 2014, 15:32:49 »

wiem że ta cienka warstwa po cortaninie jest do użycienia za pomocą wody lub rozpuszczalnika czyli też przez benzyne
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

mark

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • jawa TS 350 simson S51 HONDA VFR 750F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Września 12, 2014, 00:06:55 »

Silnik zawiozłem do mech. po ogólnych oględzinach zawiało pesymizmem. Pod gaznikiem  te elementy na łączeniu karteru zbyt duże luzy maja stwierdził mech. Po całkowitym rozebrani ma być dokładniejsza diagnoza.
Mam pytanie , czy można kupić nowy silnik i ewentualnie za ile , bo jakoś nie mogę znależć.
Zapisane

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Września 14, 2014, 21:29:59 »

Nie wierz mechanikowi ;) .
Co to znaczy "te elementy pod gaźnikiem na łączeniu karteru"?
Kartery, jeśli nie były wcześniej rozbierane siekierą lub młotem ( to widać od razu) można spasować z powrotem. Tak samo, jak pokasować większość luzów, wymienić czoło wału, dopasować klocek i takie tam...
Nowy silnik jeśli się nie mylę to koszt ok 4-5 tysi. Dobry remont zrobisz za półtora i będzie jeździł jak nowy. W ostateczności możesz poszukać innych karterów - używanych, ale dobrych.
Bez paniki :)
Zapisane

mark

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • jawa TS 350 simson S51 HONDA VFR 750F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Września 14, 2014, 23:38:41 »

Miech stwierdził , że trzeba kupić nowe te "elementy" czyli ta część pod króćcem ssania na łączeniu karterów z wlotami na paliwo [nie wiem jak to się nazywa] i mech powiedział "obudowa łożysk" na środku wała co idzie dwa łożyska też nie wie jak to się nazywa [to jego nazwa]. Czy ta obudowa to czoło wału ? Bo tych dwóch elementów nie może dostać twierdzi.
Czy można to uszczelnić jakimś sposobem ? Silnik rozpoławiany pierwszy raz.
Ma problem ze zdjęciem zęmbatki przy koszyku sprzęgłowym , twierdzi ,że dwa ściągacze już połamał. Ostatecznie ma ciąć kamieniem. Koszt regeneracji wału 460 zł. Całość remontu tego silnika nie licząc tych dwóch części co nie może dostać ma wynieść 1350zł. Sprzęgło dobre alternator czyli elektryka też bez wymiany. Czy to dużo ?
Zapisane

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Września 15, 2014, 09:30:51 »

Cena akceptowalna, mechanik na podstawie jego wypowiedzi tak sobie.
Jak na dzień dobry zębatkę umie ściągnąć tylko niszcząc to słabo widzę ten remont.
Spytaj go czy słyszał w ogóle np. o takim ściągaczu

przykład wzięty z linku http://www.jawacz.pl/sprzedam/sciagacz-cz-350-zebatki-walu/msg214802/#msg214802

albo o podgrzewaniu elementu.
Popytaj go gdzie chce oddać wał do regeneracji i na czym ta regeneracja będzie polegała,
kto będzie szlifował cylindry i w jaki sposób chce składać silnik ( jakie ma do tego przyrządy).
Radzę Ci z własnego doświadczenia, bo na swój pierwszy remont silnika ( u mechanika motocyklowego z legalnym warsztatem) wydałem prawie 2 tysie, motocykl od początku ledwo chodził, był słabiutki, za to palił ponad 8/100.
Jak przy pomocy kolegów go rozebraliśmy to okazało się, że wszystko było młotkiem składane, nawet wał miał wgnioty od młotka.
Potem przetestowaliśmy jeszcze dwa warsztaty regeneracji wałów, trzech szlifierzy z okolicy i żaden nie był dobry. Motory przycierały się zaraz po szlifie.
Dzisiaj moja Jawa od ostatniego remontu w dwa sezony ma przejechane prawie 15 tys. km, nic się dzieje, pali 4-4,5l/100 przy prędkości podróżnej 90-100. Ale poza szlifem cylindrów i regeneracją wału wszystkie inne rzeczy przy silniku robimy sami z Tomkiem Czeronem.
Masz dużo czasu do wiosny. Przeglądnij forum, zobacz jakie warsztaty są polecane, kto dobrze regeneruje wały, kto robi dobre szlify, popytaj o kolegów z okolicy, a krok po kroku okaże się, że z ich pomocą sam sobie zrobisz silnik najlepiej.
Zapisane

mark

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • jawa TS 350 simson S51 HONDA VFR 750F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Września 15, 2014, 15:38:56 »

Pawand gratulacje z porządnego i udanego remontu , każdy na taki efekt liczy po remoncie.
Tego mech polecił mi warsztat który zajmuje sie motocyklami KTM itp. Dali mi namiar jak stwierdził takimi zabytkami się On zajmuje. Szlify cylindrów jak zrozumiałem robi sam a wał z tego co mi powiedział to wymiana korbowodów i łożysk na nowe nic wiecej nie mówił.
Jakie narzędzia posiada to głupio nawet pytać choć może i wskazane jeśli ma problem z tą zebatką.
Sam robię w usługach narzędzia staram się mieć dobre. Zapewniał mnie że po jego remoncie motor będzie śmigał. Bo jeszcze ostatecznej decyzji nie podjąłem czy robić ma czy nie.
Na forum zajrzałem jak już silnik zawiozłem. Mech około 60l na oko z internetu nie korzysta ale jego syn ma sklep motoryzacyjny z tego co mi mówił, okolice Świdnika.
Szkoda że wczśniej nie trafiłem tu na forum. Napisze jak sytuacja będzie się rozwijać .
Zapisane

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Września 16, 2014, 00:24:30 »

Trzymam kciuki żeby Ci  się udało.  Pytaj się go dokładnie o wszystko - to Ty płacisz i wymagasz. Wymiana korbowodów to pójście na skróty i najczęściej kończy się na wymianie na chińskie badziewie. Dobry fachowiec wymienia tylko tuleje w główce i stopie korbowodu bo sam korbowód rzadko się zużywa. Spytaj się go też o weryfikację i ewentualną wymianę czopów wału.  Jakie łożyska ma zamiar zastosować? Czy dorabia tuleję labiryntu pod rzeczywisty wymiar czopów czy tylko zakłada nowe ze sklepu. Itd itp
Powodzenia
Zapisane

mark

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • jawa TS 350 simson S51 HONDA VFR 750F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: Września 23, 2014, 21:47:48 »

Pawand dzięki za cenne i rzeczowe podpowiedzi.
A więc; Mech twierdzi , że naprawa motocykli zajmuje się od 40 lat. Naprawia WSK, Simsony, MZ Jawy. Szlify cylindrów robi sam, regeneracja wałów sam , która polega na wymianie łożysk korbowodów i chyba osiowość sprawdza. Zębatki nie dał rady ściągnąć oczywiście pociął i mam dodatkowy koszt. Co mnie najbardziej niepokoi to , że części wkłada sprawdzone [jego zdanie] czyli nie orginały, mają być Polskie.
Dwa to nie może dostać dwóch części a mianowicie - podpora wału korbowego , okrągły element [ jego nazwa]. Pytanie moje co to takiego, jak się to nazywa, czy to standard , że to się zużywa ?
 Choć tę rzecz jak twierdził widział w necie koszt sto z groszami .
Druga część którą sam widziałem to mały element pod gażnikiem na łączeniu karterów z wlotami na paliwo do cylindrów. Tej części również nie może dostać , może ktoś ma namiar na dobry sklep gdzie te części dostanę.
Cena ostatnio podskoczyła do 1600 zł za ten silnik. Dlatego po namyśle sam mam kupić części orginały , lub zrezygnować z tego remontu i motocykla jeśli są to takie problemy na samym początku, choć było by szkoda mi , po pewnym zaangażowaniu w ten remont.
Zapisane

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #16 dnia: Września 24, 2014, 10:12:45 »

Jak tyle motorów zrobił to ktoś go powinien już znać. Popytaj na innych forach ludzi z okolicy jakie mają o nim zdanie. Może też ktoś od nas już się z nim zetknął. Podpora wału to inaczej czoło wału, faktycznie koszt około 100zł, jeśli to do Jawy to wybierz tzw pełne czoło. Cały czas nie bardzo wiem o co chodzi z tym drobnym elementem. Klocek między karterami? Króciec gaźnika? Zrób jakąś fotkę bo nie ma co zgadywać.
Czy masz z niego korzystać czy nie trudno mi powiedzieć. 1600zł jest ceną realną. Przechwałki, że ktoś robi remont i w "7 stówach się zmieścił" możesz włożyć między bajki jeśli motor ma jeździć.
Jeśli nie masz wpływu na to jakie części będą w środku bo on daje swoje  sprawdzone to najprawdopodobniej będą najtańsze.
Może jestem skrzywiony, ale nie lubię niszczenia bez potrzeby. Nie jestem mechanikiem, silniki z pomocą Tomka Czerona remontowałem amatorsko. Rozpoławiałem 5 lub 6 silników w różnym stanie i NIGDY nie musiałem ciąć żębatki, ani bić w nią młotem żeby zeszła. Musiała by być przyspawana, żeby tak robić ( czasem się zdarza znaleźć taki patent). Jak mechanik -  sam o sobie mówi - specjalista od starych dwusuwów z 40-letnim stażem zaczyna od cięcia zębatki bo nie umie (albo nie ma narzędzi żeby ją zdjąć) to nie mam do niego zaufania.
Za naukę sie płaci. Jak zrobi silnik dobrze to będziesz miał szczęście, jak spieprzy to następny remont zrobisz już sam :D . Możesz też zacząć od razu sam. Instrukcji, filmów poglądowych i informacji od kolegów gdzie co i jak zrobić znajdziesz tutaj aż nadto.
Na razie straciłeś 110zł + wysyłka, bo tyle kosztuje nowa oryginalna zębatka, którą Ci mechanik popsuł. :(
http://allegro.pl/jawa-350-ts-638-kolo-sprzegla-org-czeskie-zebatka-i4568423285.html
Wybór należy do Ciebie.
Zapisane

mark

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • jawa TS 350 simson S51 HONDA VFR 750F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #17 dnia: Września 24, 2014, 22:51:45 »

Dzięki za odp i link do czoła wału. Ta druga drobna część znajduje  się właśnie  nad tym czołem wału.
Po wyjęciu tej części [może to klocek] widać właśnie trochę to czoło wału znajdujące się po środku karterów. Mech poruszał palcem przez ten otwór i stwierdził ,że to nie powinno się tak ruszać , chodzi o to czoło wału.
Kasa za remont po przejrzeniu forum spoko. Dzwoniłem w trzy miejsca przed oddaniem wybrałem najdroższego jeśli chodzi o robociznę. Zaskoczył mnie tylko nie pierwszy raz z tymi zamiennikami. Choć ceny podał mi jak za oryginały . Jest i na to wytłumaczenie . Jego syn prowadzi sklep części motocyklowe dlatego wkłada części "sprawdzone".  ;D Także części sam postanowiłem kupić . Wiadomo jeśli ktoś robi remont to chce by to było zrobione dobrze.
 Miejscowość Franciszków pod Lublinem , obok Świdnika . Jeśli ktoś z forum tam robił u tego Pana   to proszę o opinie.

Fotkę bym zrobił tej części nie znanej ale ten mech znajduje się od mego domu 70 km. Opisowo to jest wklęśnięte między kartery. Czyli pierwszy odkręcamy gażnik drugi zdejmujemy ze śrub gardziel gażnika jeśli to dobra nazwa i właśnie trzecia pod tym znajduje się ta część.
Zapisane

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #18 dnia: Września 25, 2014, 08:57:24 »

Taka?
Zapisane

sancho

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 370
  • Jawa 634-7 83r.
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #19 dnia: Września 25, 2014, 13:49:40 »

Co do zbiornika-ja stosowałem FEDOX i FERTAN-jestem zadowolony.Koszt ok 100zł. do kilkukrotnego użycia.Poczytaj na stronie Anglocars.
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #20 dnia: Września 25, 2014, 13:59:50 »

ten kocek się chyab wkleja na klej...
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

saszek5

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 576
  • Jedziem tam :D
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #21 dnia: Września 25, 2014, 14:25:38 »

Ja dałem delikatnie na silikon i dziala już spora ilosc km
Zapisane

Szymon_1998

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #22 dnia: Września 25, 2014, 14:46:59 »

Co do czyszczenia baku to polecam FOSOL.  A co kostki to na nic się jej nie wkleja...
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #23 dnia: Września 25, 2014, 16:55:25 »

Powiem Tobie tak: Mechanikom nie ufaj - nawet takim z 40sto letnim stażem w dwusuwach, a szczególnie takim, którzy ni potrafią nazwać prawidłowo części z jakich składa się silnik. Przecież ogólnie wiadomo czym jest czoło wału a czym klocek między karterami...
Olej również pseudo szlifierzy cylindrów i regeneratorów wałów - szkoda z nimi czasu i pieniędzy tracić. Dla czego? - wymienią Ci czeskie korby na chińskie, uszczelnienia w środku wału nie ruszą..
Silnik rób sam - my Tobie  w tym pomożemy nawet jeśli miałbyś to robić pierwszy raz.
Dla czego?
Bo po pierwsze dokładnie poznasz co się w nim kręci i jak to działa.
Po drugie - będziesz dokładnie wiedział co i jakiej produkcji w tym silniku masz
Po trzecie - będziesz wiedział jak to jest złożone.

Masz na forum pana Markoltent10 który zrobi ci wał i szlify cylindrów.... Reszta już z górki
Zapisane

mark

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • jawa TS 350 simson S51 HONDA VFR 750F
Odp: stary zbiornik paliwa
« Odpowiedź #24 dnia: Września 26, 2014, 21:39:03 »

Dziękuję bardzo kolejny raz Pawand , tak to chodzi o ten klocek.
Dziękuje bardzo koledzy za trafne sugestie na temat Pana mech. i powiem szczerze , że sam zastanawiałem  się zakończyć  remont z tym Panem. Skorzystam chyba z Pana Mrkoltent10  jeśli zgodzi się łaskawie . ;)
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
10 Odpowiedzi
6952 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 19, 2006, 16:16:10
wysłana przez AndrewS
22 Odpowiedzi
7508 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 22, 2014, 17:34:08
wysłana przez muczos
33 Odpowiedzi
8471 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 07, 2018, 10:17:13
wysłana przez muczacz
6 Odpowiedzi
1912 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 16, 2020, 22:32:56
wysłana przez sebatoja
1 Odpowiedzi
373 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 18, 2023, 18:58:17
wysłana przez Wozniak