Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 03:42:00
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Dławienie na czwartym biegu?  (Przeczytany 4463 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Teraderra

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Dławienie na czwartym biegu?
« dnia: Lipca 30, 2020, 08:47:31 »

Być może odgrzeje stary kotlet ale proszę o poradę. Pacjent: Jawa 350 638.5 (silnik TS), niepożądane objawy to dławienie przy przyspieszaniu głównie na czwartym biegu - jakby brakowało paliwa. Odpala doskonale, trzyma obroty jak na wtrysku, na pierwszym, drugim i trzecim wkręca się na obroty prawidłowo, zegarowo-książkowo wyregulowany zapłon (platynkowy), oraz poziom paliwa, wymieniony nowy, czeski kranik, zastosowywane różne nowe dysze główne. Dodatkowo próby na gaźnikach oryginalnym Jikowie i nowym Dellorto 28. Powoli brakuje cierpliwości i czasu a sezon przemija! Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem albo są tu "spece" w tej materii?
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 940
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 30, 2020, 08:52:45 »

A może to wina sprzęgła, zaczyna się na 4 biegu ślizgać.
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 30, 2020, 09:11:17 »

Silniki w modelu 638.5,638.0 miały wałek pośredni 12z, do tego mała zębatka napędowa jest fabrycznie 18z,przez co na biegach 1,2,3 silnik pięknie ciągnie natomiast po zmianie na 4 bieg jest wyraźny dół i spadek obrotów. Trzeba na trójce kręcić wyżej i dopiero przełączać na czwórkę. Napisz jeszcze jaką masz z tyłu oponę oraz czy wkłady wydechów oryginał na dwie przekładki czy zmieniłeś na nowsze z trzema przekładkami.

RocketQueen

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 181
  • Semper Fidelis
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 30, 2020, 09:19:39 »

Pfff...czwarty bieg.
Teraz to mi przykro  :-[
 :D
Zapisane
Jawa Perak 350 typ 18, 54'
Jawa Kyvacka 250 353
Golf MK 2 GTI
GAZ 69

DziadekJacek

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1782
  • Jawa 350
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 30, 2020, 09:26:38 »

Pfff...czwarty bieg.
Teraz to mi przykro  :-[
 :D
Tak. Są też Jawy 4 biegowe.
Zapisane
Jeśli go nie znałeś,to nie żałuj,nie!.Bo przyjaciela straciłbyś.

RocketQueen

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 181
  • Semper Fidelis
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 30, 2020, 09:31:47 »

Pfff...czwarty bieg.
Teraz to mi przykro  :-[
 :D
Tak. Są też Jawy 4 biegowe.
Są też takie, które się nie zacierają :)
Zapisane
Jawa Perak 350 typ 18, 54'
Jawa Kyvacka 250 353
Golf MK 2 GTI
GAZ 69

DziadekJacek

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1782
  • Jawa 350
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 30, 2020, 09:51:12 »

A to nie wiem, nie jeździłem na takich.
Zapisane
Jeśli go nie znałeś,to nie żałuj,nie!.Bo przyjaciela straciłbyś.

patryk sagan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 412
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 30, 2020, 09:51:56 »

Pfff...czwarty bieg.
Teraz to mi przykro  :-[
 :D
Tak. Są też Jawy 4 biegowe.


Kurcze, a moja ma 5 biegów  ::)
Zapisane
Nieważne czym jeździsz, ważne jest to co masz w głowie.

michal_t

  • elektronik-programista
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 / Honda VT700C Wrocław
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 30, 2020, 10:11:45 »

Dziwne jak tylko na 4 biegu tak się dzieje.

Masz jakiś filtr paliwa na wężyku?  Wężyk sztywny czy bardzo elastyczny (np. silikonowy) ?Może przy dużej prędkości pęd wiatru Ci wężyk zagina od paliwa. Przewody zapłonowe wymieniałeś na próbę?

Ja miałem sytuację, że miałem bardzo giętki wężyk od paliwa + filtr i czasem potrafił się źle ułożyć i lekko zagiąć. Przez co przepływ paliwa bym mniejszy i silnik się dusił a po chwili znów ciągnął. Wystarczyło idealnie na wymiar dopasować wężyk żeby nie było szans na zagięcia.
Zapisane
    Status GG

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 30, 2020, 10:15:21 »

Na moje to jakiś problem z gaźnikiem/zapłon za późny ewentualnie lewe powietrze gdzieś ciągnie.
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 30, 2020, 10:30:08 »

Nie musisz się sugerować moim wpisem, ale moja też miała muła na czwartym biegu. Gaźnik dobry, wolne obroty ładne, spalanie w normie, choć najlepiej jeździła przy iglicy na Max w górze. Stwierdziłem, że Pewnie przez te lata przybyło mi ze 20kg i dla tego motór na ciężko. Do czasu, aż przekręciłem gwint w mocowaniu pokrywki przepustnicy i wymieniłem cały gaźnik poukładany z części z kartonu. I tutaj szok - na iglicy Max w górze aż spawała świece. Na iglicy na środku jeszcze się zdarzało świecę zmostkować. Po ustawienieniu gaźnika, któremu nie dawałem wielkich szans jawa jedzie jak wściekła
Zapisane

drAkka

  • ***** ***
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • CZ-350 472.5
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 30, 2020, 10:56:22 »

    Ciśnienie na cylindrach zmierz i daj znać.
Zapisane

michal_t

  • elektronik-programista
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 / Honda VT700C Wrocław
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 30, 2020, 11:00:24 »

Cytuj
zegarowo-książkowo wyregulowany zapłon (platynkowy), oraz poziom paliwa, wymieniony nowy, czeski kranik, zastosowywane różne nowe dysze główne. Dodatkowo próby na gaźnikach oryginalnym Jikowie i nowym Dellorto 28.
Kolega napisał, że robił próby więc gaźnik i ustawienie zapłonu odpada.
Zapisane
    Status GG

Ez57

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Jawa 350 TS 638.1
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 30, 2020, 11:47:33 »

Zobacz czy drożne jest odpowietrzenie baku, może podciśnienie się robi i nie dostaje po chwili jazdy dostatecznie dużo wachy.
Zapisane

Teraderra

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 30, 2020, 11:57:35 »

-verte-dopowiem tylko, bo nie dość dokładnie to opisałem: ten objaw nie wynika wady mechanicznej raczej regulacyjnej... to takie wrażenie jakby nie dostawał wystarczającej dawki paliwa tylko zastanawia mnie dlaczego na pierwszych 3 biegach wszystko jest OK? Wiem też, że poprzedni właściciel zdławił Jawę wkręcając w Jikova dyszę mniejszej średnicy (poniżej 80) więc eksperymentowałem z nowymi dyszami 95/105/120 niby jest nieco lepiej ale do doskonałości jeszcze trochę. Kolega Michal_T wspominał o wężyku - również go wymieniłem na solidny z oplotem i dodatkowym filtrem. Kolega Adam 112 piszę o zapłonie - tylko dlaczego na innych biegach jest OK? Ez57 - odpowietrzenie drożne! Przewody zapłonowe i świece nowe Iskry F95, założone nowe również słowackie tłumiki oraz nowa opona Mitas 4.0 - dot. wpisu kolegi Holgera!
Nasuwa się też pytanie dlaczego na obu gaźnikach zachowuje się podobnie. Może poziom paliwa? Dodatkowej kryzy (gaźnik - kolektor) też ten model nie miał... powoli wyczerpują się pomysły.  Hmm... ...mimo wszystko dziękuję za wsparcie!
« Ostatnia zmiana: Lipca 30, 2020, 12:47:37 wysłana przez Teraderra »
Zapisane

DziadekJacek

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1782
  • Jawa 350
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 30, 2020, 12:07:46 »

Wywal na razie ten filtr paliwa i sprawdź drożność kranu.
Zapisane
Jeśli go nie znałeś,to nie żałuj,nie!.Bo przyjaciela straciłbyś.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 30, 2020, 12:20:17 »

A jak ustawiasz poziom paliwa i czy jak wsadzisz 4 i odkrecisz jej manetek choćby na połowę to czy przypadkiem świata za tobą nie widać ? Ikow to dziwny gaźnik i bardzo kapryśny , częściej to on jest winowajca niż zapłon czy nawet kiepski stan silnika
Zapisane
    Status GG

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 30, 2020, 12:44:08 »

Jeśli Filterek paliwa jest papierowy to może być przyczyną. Najlepiej założyć Filterek siatkowy
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

kuba.g6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 221
  • Jawa 50 23p 1978 | CZ 487.0 1988 | CZ 472.5 1985
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 30, 2020, 12:58:58 »

Dorzucę swoje 3 grosze z moich ostatnich przygód z knedlem bo podobny problem mam.

W 487 mam tak że na 1-3 wszystko jest ok motorek przyspiesza, jest dynamiczny. Na 4 praktycznie nie przyspiesza. Gaźnik ok, czy to Jikov czy PWK pracuje tak samo.
Zdemontowałem głowicę patrze tłok chodzi na boki, tak jak by ktoś go spasował na 0.15 - 0.20 mm, pierścienie niedawno wymieniałem, ale nie zauważyłem wtedy luzu(nie sprawdzałem).
Spodziewam się że po szlifie się uspokoi.


PS Silnik z nie wiadomą przeszłością, siedzi w ramie bo odpalał :D
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

Ryba RIP

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 166
  • 638-0 , 634-7+velorex 562 ,
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 30, 2020, 13:31:42 »

sprawdz przednią zebatke moze miec za duzo zębów i na 4 nie ma mocy
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 30, 2020, 14:41:58 »

Dorzucę swoje 3 grosze z moich ostatnich przygód z knedlem bo podobny problem mam.

W 487 mam tak że na 1-3 wszystko jest ok motorek przyspiesza, jest dynamiczny. Na 4 praktycznie nie przyspiesza. Gaźnik ok, czy to Jikov czy PWK pracuje tak samo.
Zdemontowałem głowicę patrze tłok chodzi na boki, tak jak by ktoś go spasował na 0.15 - 0.20 mm, pierścienie niedawno wymieniałem, ale nie zauważyłem wtedy luzu(nie sprawdzałem).
Spodziewam się że po szlifie się uspokoi.


PS Silnik z nie wiadomą przeszłością, siedzi w ramie bo odpalał :D
a moja jak ja kupiłem była w nominale spokojnie we dwie osoby dochodziła do 120 po jakiś dwuch latach polnej eksploatacji zaczęła stukać jak szalona okazało się że z nominału ledwo 3 nadwymiar wyjdzie tak były tuleje zużyte a szła jak glupia nawet z tym stukaniem ( zacierająca się korba ) ;) magia 2t
Zapisane
    Status GG

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 30, 2020, 14:42:37 »

 Sam sobie odpowiedziałeś,opona Mitas4,0 i wszystko jasne. Miałem identyczny problem w mojej jawie. Opona 4"0 i fabryczna zębatka 17,za nic na 4 biegu nie szła,po wymianie zębatki na 16 z odzyskała życie.
Przełożenia w jawie dobrane są pod oponę 18 x3,5 ,opona 4,0 zwiększa średnicę i to dość znacznie.

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #22 dnia: Lipca 30, 2020, 14:43:07 »

... nowa opona Mitas 4.0
Za duża opona i za duża zębatka zdawcza - opona na pewno, zębatka -  być może...
Zapisane

Hutmen

  • obserwator rzeczy dziwnych i ulotnych
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 48
  • CZ była pierwsza i zawsze
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #23 dnia: Lipca 30, 2020, 14:45:51 »

Napisz jeszcze czy jak zjeżdżasz  ze wzniesienia na 4 biegu to przy dodawaniu gazu  traci moc .
Zapisane

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Dławienie na czwartym biegu?
« Odpowiedź #24 dnia: Lipca 30, 2020, 15:31:21 »

Miałem dwa razy podobne objawy. Raz, jak silnik na samym początku składał mi "fachowiec". Na pierwszych trzech biegach niby ok., na czwórce za nic nie chciała jechać. Dopiero jak na trójce podciągnąłem ją w okolice 90-tki to ewentualnie odżywała. Objawem pobocznym było duże spalanie 7-8l/100km. Nic nie pomagało. Silnik ożył dopiero po ponownym remoncie.
Za drugim razem winny był nowy filtr powietrza. Przeszło jak ręką odjął po wymianie na inny. Na początek wyciągnij filtr i przejedź się bez. Magia Jawy ;)
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
23 Odpowiedzi
7159 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 24, 2012, 12:09:27
wysłana przez Kutron RIP
30 Odpowiedzi
5998 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 23, 2014, 20:56:36
wysłana przez hawer
6 Odpowiedzi
2088 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 11, 2018, 23:00:57
wysłana przez Markus_jawa 175
8 Odpowiedzi
1280 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 28, 2022, 17:10:20
wysłana przez Rozztocz
14 Odpowiedzi
1115 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 27, 2023, 20:34:46
wysłana przez azbescik2