Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 07:54:14
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Parę pytań o ładowanie  (Przeczytany 7595 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Parę pytań o ładowanie
« dnia: Lutego 13, 2016, 17:04:25 »

Cześć, mam pytanko, zmierzyłem napięcie ładowania akumulatora i wynosi ono 14.9 volta, zarówno na światłach jak i bez nich. Z tego co wiem powinno być 14.4v. Czy powinienem się tym martwić? Drugie pytanie jaki opór powinien mieć wirnik alternatora pomiędzy dwoma pierścieniami ślizgowymi (tam gdzie stykają szczotki).
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 13, 2016, 17:06:47 »

Troszkę wysokie to napięcie ale jeszcze aku nie powinno się gotować, po co chcesz mierzyć wirnik, jak już co to może być wina regulatora.
Zapisane

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 13, 2016, 17:08:01 »

Chcę zmierzyć wirnik ponieważ kiedyś spaliło mi regulator i szukam przyczyny
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 13, 2016, 17:17:36 »

A wirnik oryginał czy jakiś zamiennik ?
Regulator(ten spalony) ile miał lat ?
Od wymiany regulatora ile przejechałeś ?
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 13, 2016, 17:28:18 »

Wirnik oryginał. Regulator kupiłem używany więc nie wykluczam że był on wadliwy. Po prostu chciałem dla pewności zmierzyć czy nie ma zwarcia jakiegoś. Od tamtego czasu przejechałem niewiele, może ze 100 km.
Zapisane

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 13, 2016, 17:38:53 »

Przy przebici na wirniku zwykle występują problemy z brakiem ładowania. Możesz jak masz możliwość podpiąć inny regulator i zmierzyć, bo to on może być źródłem problemów. Jest troszkę zawyżone to napięcie, ale nie ma tragedii, żarówek Ci nie będzie palić:)A aku?hmmm zwykle po dwóch latach współczesne są do wywalenia tak czy siak.
Zapisane

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 13, 2016, 17:42:23 »

Aha zapomniałem powiedzieć jeszcze że czasem zanika ładowanie... Ale wydaje mi się że jest to wina szczotkotrzymacza.
Zapisane

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 13, 2016, 18:26:21 »

Albo drucik przy styku B+ prostownika. Albo którejś fazie.

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 13, 2016, 18:31:27 »

Typowa bolączka knedli - instalacja elektryczna. Najlepiej usiąść przy piwku w weekend, doprowadzić kable do ładu, posprawdzać wszystkie połączenia`i upewnić się że przewody masowe są dobrze połączone z ramą.
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 13, 2016, 18:35:48 »

Przy przerwie między pierścieniami wirnika a szczotkami w trakcie pracy silnika pada regulator zwłaszcza kiedy wirnik ma za duże  bicie osiowe ;D jeszcze przewód masowy minus przy prostowniku sprawdź w moim przypadku brak masy z prostownika spowodował uszkodzenie regulatora  >:( .
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2016, 18:39:00 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 13, 2016, 19:53:37 »

Poczytaj niestety fotek nie ma.
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=10584.0
Tam w załączniku jest ze zdjęciami pięknie opisane.
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2016, 20:00:28 wysłana przez marian »
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 22, 2016, 15:23:20 »

Jako że na razie mam rozłożony silnik to tego nie sprawdzę. Ale mam troszkę inne pytanie jakie napięcie powinien mieć naładowany akumulator 6v?
Zapisane

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 22, 2016, 16:17:27 »

Mniej więcej 2,1V na celę, czyli 6,3- 6,4 V, a napięcie ładowania między 7.0 a 7,2 V.
Zapisane

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 22, 2016, 16:36:38 »

Yhym dzięki.
Zapisane

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 13, 2016, 14:35:43 »

Teraz sytuacja wygląda tak: odpalę motocykl ładowanie jest 14.6 volta wszystko gra. Odstawiam motocykl i odpalam go następnego dnia i ładowania już nie ma ponieważ wirnik się nie magnesuje. Pomiędzy szczotkami jest napięcie ale nie ma oporu. Dobra odstawię i odpalę następnego dnia i znowu jest w porządku. O co tutaj chodzi??
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 14, 2016, 14:03:40 »

Stawiam na luźne kable w instalacji. Od wibracji raz jest ładowanie a raz nie ma. Możesz jeszcze kiedy ładowanie zanikło wykręcić szczotkotrzymacz,palcami wcisnąć szczotki kilka razy,wkręcić,podłączyć kabelki i porównać odczucia. Jak się pojawi ładowanie to albo jakiś syf powoduje,że raz się sczotka wysunie a raz nie albo kable od szczotkotrzymacza mają przebicie.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 22, 2016, 15:33:38 »

Teraz jestem już pewny że mam uszkodzony wirnik. Miernik nie pokazuje żadnego oporu pomiędzy dwoma pierścieniami. Co mi radzicie kupować nowy z allegro za 130 zł czy jakiś używany?
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 22, 2016, 15:55:27 »

Teraz jestem już pewny że mam uszkodzony wirnik. Miernik nie pokazuje żadnego oporu pomiędzy dwoma pierścieniami. Co mi radzicie kupować nowy z allegro za 130 zł czy jakiś używany?
Używany, bo to nowe nie koniecznie są dobre.
Pamiętam jak jedna osoba z forum kupiła taki nowy wirnik i wtedy regulatory napięcia zaczęły padać w ekspresowym tempie, po wymianie na oryginał skończyło sie.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 22, 2016, 16:11:08 »

Tylko że wiesz ja już kupiłem używany no i pochodził trochę i zdechł... Przy czym powinienem zwrócić uwagę jak będę kupował?
Przed chwilą zauważyłem że gdy ruszam kabelkami które idą do pierścieni ślizgowych to miernik pokazuje opór. Podpiąłem wirnik do prostownika i raz sie magnesował a raz nie. Wydaje mi sie że mogły puścić luty przy pierścieniach ślizgowych da się ten pierścień jakoś ściągnąć?
« Ostatnia zmiana: Marca 22, 2016, 16:51:39 wysłana przez Ajgor »
Zapisane

Damian 52

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • jawa 638.1 yamaha xj900f honda sfx 50 fiat 125p
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 22, 2016, 18:07:35 »

 W większości altków to element wymienny, pewnie i tu da się zdjąć ale do ponownego użycia to one raczej nie będą się nadawać.
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 22, 2016, 23:15:21 »

Nie było to fabrycznie lutowane tylko zaklepywane w rowku. Do tych pierścieni trzeba mieć naprawdę sporą kolbę, żeby to złapać. Przede wszystkim bardzo agresywny topnik.

Mam polutowany wirnik, ale nie miałem okazji sprawdzić tego w praniu.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Odp: Parę pytań o ładowanie
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 23, 2016, 08:37:57 »

Lutownica kolbowa 500W sobie poradzi, jakby co :D
Wiem bo sprawdzałem ;)
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
3690 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 09, 2014, 22:18:23
wysłana przez Turbo
13 Odpowiedzi
5302 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 27, 2014, 22:16:31
wysłana przez marian
4 Odpowiedzi
2865 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 14, 2014, 23:26:14
wysłana przez Iceman_873
29 Odpowiedzi
9522 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 28, 2014, 15:24:34
wysłana przez second
26 Odpowiedzi
2311 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 17, 2022, 20:53:19
wysłana przez azbescik2