Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 13:50:54
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Brak mocy na 4 biegu po remoncie  (Przeczytany 5616 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

młody93

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
  • Romet Ogar 200, Jawa 350 TS
Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« dnia: Września 07, 2015, 20:41:23 »

Panowie problem jest następujący. Silnik po remoncie kapitalnym na dotarciu- przejechane jak na razie ok 250km. Ciśnienie sprężania 11 oraz 11,5 bara. Zapłon elektroniczny sovek ustawiany na 0,3 oraz 0,5 mm przed GMP( przy 0,3 silnik jest duzo bardziej elastyczny i tak zostało). Otóż na 4 biegu motocykl w ogóle nie ma mocy. Na pierwszych trzech biegach bez problemu kręci sie do 5-6tys, przy czym na 4 biegu jest totalna zamuła, ciezko przekroczyć 100km/h nawet jak przeciągne go na 3 biegu to jawa wrecz zwalnia na 4  :(  Co do gaznika- iglica ustawiona na środkowy rowek, przy opuszczeniu jej na sam dół silnik zalewało wiec jest na razie na srodku. Śruba regulacji składu mieszanki wykręcana była od 0,5 do 1,5 obrotu. Poziom paliwa ustawiony na szklanke. Dodam ze podczas energicznego odkręcania gazu silnik buczy zas przy odejmowaniu gazu lekko poszarpuje co jest dosc irytujące. Owe poszarpywanie jakby znikało przy wkreceniu śruby od mieszanki jednak wtedy po otwarciu gazu silnik dostaje chwilowej zamuły, po czym wkręca sie normalnie. Obecnie zostało na 1 i1/4 obr. Jeśli chodzi o docieranie- silnik nie był przegrzany, co prawda nie jezdze jak emeryt i nie oszczedzam jawy ale nic złego się nie działo. Mowa oczywiscie o Jawie 350TS. Pozdrawiam i czekam na jakies sugestie  ;)
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #1 dnia: Września 07, 2015, 20:47:08 »

To poszarpywanie to objaw Zbyt ubogiej mieszanki. Potwierdza to fakt, że mija po wkreceniu śruby składu mieszanki. Opisz proszę sposób ustawiania poziomu na plywaku na szklankę bo z tym się nie spotkałem. Rada - iglica o ząbek do góry, czyli zapinka na niej w dół
Zapisane

olekcz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #2 dnia: Września 07, 2015, 20:49:58 »

Kolego tak tylko zapytam czy przełożenie zostało bez zmian?
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #3 dnia: Września 07, 2015, 20:55:37 »

Jeżeli docierasz silnik powinieneś gaźnik ustawić na dotarcie. Czyli iglica  najlepiej na dół, albo na 2 rowek od dołu, śruba składu mieszanki 0,5 obrotu. Może ją trochę przylewać ale jak nie będzie dostawała odpowiedniej ilości paliwa to jest ryzyko że się przytrze... Jaką masz zębatkę zdawczą? Ile zębów? Obstawiam 18.
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

młody93

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
  • Romet Ogar 200, Jawa 350 TS
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #4 dnia: Września 07, 2015, 20:58:30 »

Bimperpołudnie- poziom jest ustawiony tak, ze pływak po napełnieniu szklanki zamyka dopływ paliwa na 11mm od krawedzi gaznika/szklanki. Sposób ten przewijał sie juz tutaj wielokrotnie.

Zębatka zdawcza- 18z. Jak juz pisałem przy pouszczeniu iglicy na sam dół motocykl bardzo słąbo idzie- zalewa go. Teraz jest na srodku( iglica 3 rowkowa). Świece mają prawidłowy kolor


Oczywiscie miałem na mysli opuszczenie zapinki na sam dół- wtedy silnik zbytnio zalewa.

Posty pod sobą scaliłem - Mechanik350
« Ostatnia zmiana: Września 07, 2015, 23:01:47 wysłana przez mechanik350 »
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #5 dnia: Września 07, 2015, 21:17:24 »

Poczekaj cierpliwie, docieraj delikatnie. jeżeli masz cylindry i tłoki ciasno spasowane mogą potrzebować czasu aby się dotrzeć. Moja CZ na początku po remoncie z biegu na bieg była bardzo słaba, wraz z nabieraniem kilometrów jeździła coraz lepiej. Może po prostu trzeba jej więcej delikatnie nawiniętych kilometrów?
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #6 dnia: Września 07, 2015, 21:50:35 »

W takim razie pływak masz dobrze ustawiony. Ja też radzę docierać delikatnie i czekać efektów. Iglicę podniósł bym o jeden ząbek żeby nie szarpało. Przy docieraniu lepiej więcej paliwa niż mniej
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #7 dnia: Września 07, 2015, 23:24:36 »

Nie rozumiem to w Jikovie z centralną komorą działa to jakoś odwrotnie? Przecież jak obniżysz iglicę to masz ubogą mieszankę w dosyć szerokim zakresie obrotów. Najlepiej to wyciągnij tego sprzęta na miasto w cyklu start stop czyli dzida do następnego czerwonego, hamowanie i kolejny raz to samo, bo na jednostajnych obrotach dobrze się to nie dotrze. Ustaw bogato wg. książki, będzie go czasami przylewać i musisz pilnować jak to się dzieje. Pyrkać też nie ma co, korzystaj po prostu z dynamiki jaką ma silnik na dotarciu. Moc z nóg nie zwala, zbierać się ekstra nie będzie, ale na pewno się odwdzięczy później dobrym dotarciem i jak przejedziesz odpowiednio dużo to potem będzie się konkretnie sprzęt zbierał. Sam mam sprzęta na dotarciu obecnie i na 4 też się nie zbiera jakoś mega i to jest jak najbardziej normalne, ma po prostu za bogato. Ja wlałem mineralny olej 1:30, gaźnik wg. książki, przestawię to dopiero po 2000. Zaczyna się jesień więc wieczorkiem pogodę na docier masz idealną i nie bój się trochę dać tam po obrotach. Po pierwszym tysiącu już tak nie musisz się bać, kolejny stuknie to przestaw i jeździj jak chcesz.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #8 dnia: Września 07, 2015, 23:52:07 »

Ja bym jeszcze zmienił zębatkę na 17z. Powinno być dużo lepiej. Ja jeżdżę na 17tce. Pamiętam kiedyś jak Mienki po dotarciu TSki nie mógł się rozpędzić chyba ponad 110km/h. Dopiero po zmianie zębatki na 17z poszła więcej...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

młody93

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
  • Romet Ogar 200, Jawa 350 TS
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #9 dnia: Września 12, 2015, 13:09:18 »

Witam ponownie. Problem rozwiązany. Winowajcom takego stanu rzeczy okazała się zębatka 18z. Zmienłem na 17z i teraz motor ciągnie bez problemu na 4 biegu  ;D . Dziękuje wszystkim serdecznie za pomoc. Pozdrawiam
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #10 dnia: Września 12, 2015, 18:27:33 »

Moja po 200km już dostawała w palnik i te 120 przekraczała bez problemu na zębatce 18z
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #11 dnia: Września 12, 2015, 20:31:46 »

Przyznam że trochę dziwne ze na 17 zębach idzie normalnie, a na 18 już nie. U siebie mam 18 zębów katalogowo i nie mam problemów  z rozpędzaniem knedla na 4, totalnie żadnych, a też mam może 100 km od kapitalki trzaśnięte.
Zapisane

olekcz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #12 dnia: Września 12, 2015, 23:49:54 »

Miałem nosa:)
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #13 dnia: Września 13, 2015, 12:19:50 »

A może łańcuch był zbyt mocno naciągnięty albo hamulec tylny trzymał?
Zapisane

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #14 dnia: Września 13, 2015, 13:51:09 »

W sumie też nie widzę innej możliwości jak kolega stówa prawi.
One fabrycznie wychodziły w takiej konfiguracji, więc musi to grać.
Ewentualnie jeżeli silnik jest zrobiony ciasno, to z biegiem czasu powinno się wszystko ułożyć, choć przyznam szczerze dziwny objaw. Zwykle na najwyższym biegu miały problemy silniki już wyjeżdzone i bez prawidłowej kompresji.
Zapisane

Piter

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Brak mocy na 4 biegu po remoncie
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 01, 2017, 21:21:08 »

Witam mam ten sam problem jawa jest po kapitalce 1,2,3 jest ok na 4biegu zwalnia do 50km/h
Jak dodaje gazu buczy i jeszcze bardziej muli, zaczyna się zbierać gdy dodaje gazy na milimetry. Wstępnie pływak był ustawiony prawidłowo i świece były ok obecnie podniosłem stan paliwa świece czarnawe a i problem nadal.
Przejechałem zaledwie 100km  ale widze poprawe zaczyna puszczać motor powoli i da się jakoś jechać. Szlif był robiony z większym luzem niestety i tu jest chyba problem TANIE TŁOKI (więcej razy nie kupię)
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
14 Odpowiedzi
6554 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 08, 2009, 23:13:49
wysłana przez Lejek
brak mocy

Zaczęty przez miroles Mechanika

4 Odpowiedzi
4600 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 12, 2012, 23:24:12
wysłana przez slawko1994
18 Odpowiedzi
9346 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 05, 2013, 20:40:14
wysłana przez marcin868
2 Odpowiedzi
2227 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 27, 2017, 14:29:59
wysłana przez mayonez
14 Odpowiedzi
1118 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 27, 2023, 20:34:46
wysłana przez azbescik2